Pagina 1 van 1

Gehacked Telecomprovider Simpel

Geplaatst: 30 jul 2012 17:06
door Mounir001
Als klant verwacht je van een 'professioneel' organisatie als Simpel voordat je afgesloten wordt hiervan tenminste op de hoogte word gesteld. Ik ben in het weekend abrupt 'afgesloten' zonder kennisgeving en kon hierdoor niet meer bellen. Pas maandag heb ik na lang wachten een asociaal collega van Simpel aan de lijn gekregen, en te horen gekregen dat ik over mijn gebruikslimiet zit. Een specificatie van de rekening kan ik niet inzien, alleen krijg ik van mevrouw asociaal te horen dat de rekening heel erg hoog is. O ja ik kan deze ook niet inzien omdat er gehacked is en wellicht ik hier ook de dupe van kan zijn. Er zou naar het buitenland, 0900, informatie nr's etc gebeld zijn volgens mevrouw asociaal...leuk om te weten als je niet eens hebt gebeld! Ik kan niet meer bellen tot ik €50,- overmaak. Erg vreemd als je ook nog eens een automatische incasso hebt en altijd netjes betaald..Een rubriek waar je je klacht kan indienen is er 'simpel' niet.
Je factuur bekijken is ook niet mogelijk i.v.m. dat alle klant gegevens gehacked zijn (zie persberichten!) , alsof dat nog niet genoeg is..
In andere woorden mensen je moet een rekening betalen maar deze mag en kan je niet zien, ik zou zeggen begin ook een malafide Telecomprovider lucratiever dan een bankberoven! 'Simpel' geld verdienen ;)

Re: Gehacked Telecomprovider Simpel

Geplaatst: 31 jul 2012 11:00
door Hatertje
Heb je überhaupt wel enig idee wat er bij Simpel is gebeurt?

Ze zijn gehacked en ze hebben uit voorzorg al hun online dienstverlening stopgezet. Waaronder dus klaarblijkelijk het klantportaal waar je je facturen e.d. kunt inzien.

Als ik zo je bericht lees vind je het dus belachelijk dat ze hun klanten beschermen door de online dienstverlening stopzetten. Jij had dus liever dat de hackers al jouw persoonlijke informatie hadden kunnen achterhalen, handelingen onder jouw account gaan verrichten en misschien wel identiteitsfraude plegen.

Even geduld hebben of even een papieren kopie van je factuur opvragen bij Simpel.

Re: Gehacked Telecomprovider Simpel

Geplaatst: 04 aug 2012 16:47
door pop4st
Zo eenvoudig ligt het niet. Dat ze tijdelijk hun cliënten beschermen oké. Maar Simpel is op 7 juli gehackt en pas sinds gisteren hebben de cliënten een email gehad hoe ze bij hun nieuwe wachtwoord kunnen komen. De link die je dan via de email ontvangt werkt niet.
Ik vind het wel frustrerend dat ik niet kan inloggen om mijn factuur in te zien. Een factuur kan je wel krijgen maar dan moet je toch eerst €2,50 betalen. Vind ik gezien de situatie ook niet correct. Mijn inziens hadden ze nu bij uitzondering even alle cliënten een papieren factuur moeten sturen tot alles weer op orde is en de site normaal werkt.

Re: Gehacked Telecomprovider Simpel

Geplaatst: 06 aug 2012 09:46
door Hatertje
Ik kan me haast niet voorstellen dat Simpel de facturen niet online zet en wel geld vraagt voor een papieren factuur. Dat is m.i. onacceptabel.

Wat zegt de klantenservice als je ze hiermee confronteert?

Re: Gehacked Telecomprovider Simpel

Geplaatst: 06 aug 2012 12:52
door pop4st
Toch gebeurt het! Klantenservice is niet te bereiken. Per mail geen reactie na 2 weken wachten en telefonische is na 20 minuten in de wacht te hebben gestaan door Simpel de verbinding verbroken!