LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help mijn ouders van Tele2 af

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jaap159
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 jul 2012 23:31

Help mijn ouders van Tele2 af

Ongelezen bericht door jaap159 »

Mijn moeder van 71 is benaderd door telefonische verkoop over mobiel telefonie en heeft in het vraaggesprek een aantal keren teveel ja gezegd. Niet handig, maar goed. Mijn vader van 76 heeft vervolgens de SIM-card direct per kerende post teruggestuurd (met een brief met uitleg waarom hij geen gebruik van de diensten maakt). Ze bellen namelijk ongeveer voor 10 à 15 euro per jaar en mijn moeder was een abonnement van 6 euro per maand aangepraat.
Volgens mij tot zover duidelijk en geen problemen.
Het probleem is nu dat Tele2 van mening blijft dat mijn ouders toch een abonnement hebben. De SIM is echter niet in hun bezit (die ligt al lang en breed bij Tele2) dus ze kunnen er niet eens gebruik van maken. Iedereen voelt het al aankomen; brieven, telefonisch contact waarbij Tele2 aangeeft het uit te zoeken, incassobureau, geld wat van rekeningen wordt gehaald, stoneren.
Het laatste punt van VANDAAG is een brief waarbij wordt aangegeven dat voor een bedrag van € 82,09 (dit loopt vanaf 26 januari) VOOR dinsdag 31 juli betaald moet worden (brief is intern gedateerd vrijdag 27/07 maar toch). Of het nu terecht is of niet, zo kan je toch geen mensen (en zeker van deze leeftijd) behandelen? Of is het internet van Tele2 zo snel dat dit terug in de tijd kan gebeuren?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Help mijn ouders van Tele2 af

Ongelezen bericht door nevermind »

Maak gebruik van het juridisch loket van je plaats.
Zij kunnen jouw wel verder helpen.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Help mijn ouders van Tele2 af

Ongelezen bericht door Hatertje »

De bestelling is dus telefonisch verlopen en zal betekenen dat je 7 werkdagen recht op retour hebt. Hebben jullie toevallig het simkaartje na de bedenktijd pas teruggestuurd? Als dat het geval is heb je gewoon (lullig om te zeggen) pech en kan je alleen maar hopen op een coulance.

Verder lees ik ook dat er is gestorneerd. Dat is niet slim aangezien jullie zelf het abonnement hebben besteld. Je moet pas geld storneren op het moment dat je zeker weet dat je in je recht staat en eigenlijk pas op het moment dat de provider zwart op wit aangeeft dat het openstaande bedrag niet hoeft worden betaald. Dat het incassotraject in gang is gezet vind ik dan ook niet zo raar. De administratieve systemen die dit traject in gang zetten zien namelijk wat niet voor een situatie er gaande is.

Mocht je het simkaartje binnen 7 werkdagen hebben teruggestuurd en jij kan aantonen dat het ook daadwerkelijk bij Tele2 is aangekomen, dan zal ik Tele2 (met bewijs) een aangetekende brief sturen waarin je het verhaal nogmaals uitlegt.

jaap159
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 jul 2012 23:31

Re: Help mijn ouders van Tele2 af

Ongelezen bericht door jaap159 »

Nee, de SIM is gelijk meegestuurd op 26 januari. M'n vader gaat alleen nog uit van het goede in de maatschappij (andere generatie) en bij de afgifte op het postkantoor heeft hij gewoon gevraagd of het zo goed was. En dat was het. Dus het is niet aangetekend of zo verstuurd. Niet handig, weet ik, heb ik hem toen ook al verteld. Maar goed, zo ingewikkeld is het hele verhaal toch ook niet?

Ik vind het alleen zo vreemd dat het zo ver moet komen. Al het bewijs, documenten e.d. liggen bij Tele2 die steeds aangeven begrip te hebben en het uit te zoeken. Ondertussen worden mijn ouders kompleet gebombardeerd met brieven en aanmaningen van Tele2 en een incassobureau.

Overigens ben ik het niet met je eens dat je pas moet stoneren wanneer je een creditnota hebt ontvangen. Mijn ervaring is dat je soms zelfs je rekening moet opzeggen om dit soort bedrijven te laten doordringen van hun ongelijk. Maar dit verhaal (ofschoon wel illustratief en leerzaam) voert te ver om hier aan te halen.

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Help mijn ouders van Tele2 af

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste jaap159,

Wat vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan bij de afmelding van een mobiele telefonie abonnement van je ouders. Het spijt me dat je bij de klantenservice nog niet tot een passende oplossing gekomen bent. Ik wil graag uitzoeken wat ik voor jullie kan doen! Zou je postcode/huisnummer, klantnummer en het mobiele telefoonnummer van het abonnement kunnen sturen naar [email protected] o.v.v. Tros Radar/jaap159? Graag ontvang ik voor de afhandeling ook je contactgegevens.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Help mijn ouders van Tele2 af

Ongelezen bericht door Har06 »

Tele2 Webcare schreef:Beste jaap159,

Wat vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan bij de afmelding van een mobiele telefonie abonnement van je ouders. Het spijt me dat je bij de klantenservice nog niet tot een passende oplossing gekomen bent. Ik wil graag uitzoeken wat ik voor jullie kan doen! Zou je postcode/huisnummer, klantnummer en het mobiele telefoonnummer van het abonnement kunnen sturen naar [email protected] o.v.v. Tros Radar/jaap159? Graag ontvang ik voor de afhandeling ook je contactgegevens.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Reageer eens op ons verzoek over feedbacks ipv het repeteerverhaal te plaatsen :oops:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Help mijn ouders van Tele2 af

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

M'n vader gaat alleen nog uit van het goede in de maatschappij (andere generatie)
En daar zit de kneep. Uw vader hield geen rekening met de guerillatactieken van Tele2. Is hem inderdaad niet aan te rekenen. Opzeggingen die niet aangetekend naar Tele2 worden gestuurd, "komen niet aan". Ik weet dat zeker omdat ik de afgelopen jaren meer van dit soort klachten voorbij heb zien komen op dit forum.

Consumenten moeten veel beter beschermd worden tegen bedrijven als Tele2.

Een goed idee zou zijn om het bel-me-niet-register om te keren: niemand kan nog gebeld worden voor verkooptelefoontjes, tenzij je uitdrukkelijk in het register aangeeft dat je wél gebeld wil worden.

U kunt hier uw ouders alsnog afmelden voor dit soort verkooptelefoontjes:
https://www.bel-me-niet.nl/

jaap159
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 jul 2012 23:31

Re: Help mijn ouders van Tele2 af

Ongelezen bericht door jaap159 »

Har06; ik heb het een en ander al doorgestuurd naar Tele2. Helaas nog niet alles. Mijn ouders waren vanochtend naar het ziekenhuis en ik wil ze niet teveel opjagen. Maar ik hou het Forum op de hoogte. Tenslotte vind ik dit als lezer, maar als zeldzame schrijver, zelf ook altijd belangrijk.

Bob; is dit niet een pleister op een wond? Mijn ouders hadden al een prepaid van Tele2 dus dat zou sowieso al buiten het bel-me-niet register vallen. Anderzijds is deze verkooptactiek gewoon voor (te) veel mensen overrompelend. Zie gewoon de hoeveelheid aanmeldingen op dit register. En bekijk ook weer hoe bedrijven (ook als je al jaren geen klant meer bent) onder de regels van het register weer uit weten te komen met het benaderen van 'klanten'.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Help mijn ouders van Tele2 af

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Naast het belmenietregister kun je ook nog "recht van verzet" aantekenen. Bedrijven bij wie je klant bent, mogen je dan ook niet meer bellen met aanbiedingen.

handelaar
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 jan 2008 00:40

Re: Help mijn ouders van Tele2 af

Ongelezen bericht door handelaar »

jaap159 schreef:het nu terecht is of niet, zo kan je toch geen mensen (en zeker van deze leeftijd) behandelen? Of is het internet van Tele2 zo snel dat dit terug in de tijd kan gebeuren?
Het lijkt mij dat leeftijd hier totaal geen rol speelt. Ik ga er dan wel even van uit dat uw moeder volledig handelingsbekwaam is.

jaap159
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 jul 2012 23:31

Re: Help mijn ouders van Tele2 af

Ongelezen bericht door jaap159 »

De handelsbekwaamheid van mijn moeder is in dit kader niet de vraag. Ze is het welliswaar, maar niet meer gepokt en gemazzeld, en zeker in de handen van een handige verkoper.

Waar het me in de aangehaalde quote meer om gaat is dat mensen helemaal in de stress schieten bij een brief die vrijdag wordt opgesteld, maandag wordt gepost, dinsdag wordt bezorgd en waarbij de uiterste betaaldatum vastgesteld wordt VOOR deze dinsdag. Totaal onmogelijk dus. En inderdaad, leeftijd speelt hierin in principe geen rol, maar het is wel een feit dat mensen boven een bepaalde leeftijd hier bovenmatig van in de stress schieten.

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Help mijn ouders van Tele2 af

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste jaap159,

Ik heb beide emails ontvangen, bedankt voor alle gegevens! Ik ga uitzoeken wat ik voor je kan doen en kom hier zo snel mogelijk bij je op terug.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Help mijn ouders van Tele2 af

Ongelezen bericht door ciske »

Tele2 Webcare schreef:Beste jaap159,

Ik heb beide emails ontvangen, bedankt voor alle gegevens! Ik ga uitzoeken wat ik voor je kan doen en kom hier zo snel mogelijk bij je op terug.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Laat je de afloop hier ook weten Danielle?

jaap159
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 jul 2012 23:31

Re: Help mijn ouders van Tele2 af

Ongelezen bericht door jaap159 »

Danielle dank je wel. Mocht je nog meer gegevens nodig hebben hoor ik het wel. Je hebt ook mijn persoonlijke gegevens dus wat mij betreft kan je ook rechtstreeks communiceren.

Mijn ouders kregen overigens vanochtend een herinnering per mail aangaande de rekening die eerder van de week verstuurd was (en die ze toen terug in de tijd moesten betalen). Ze krijgen nu (via Intrum Justitia) tot 7 augustus. Wel is er een cent bijgekomen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Help mijn ouders van Tele2 af

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Intrum Justitia koopt onterechte vorderingen op van Tele2. Al met al nogal een zieke bedrijfstak.

jaap159
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 jul 2012 23:31

Re: Help mijn ouders van Tele2 af

Ongelezen bericht door jaap159 »

Zoals beloofd een update;
Vrijdagmiddag (14.02) ben ik door Tele2 gebeld.

Helaas was het alleen een boodschap op het antwoordapparaat. Ik was namelijk niet thuis maar op het werk (dit telefoonnummer is overigens ook bekend bij Tele2).

Wordt vervolgd.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Help mijn ouders van Tele2 af

Ongelezen bericht door Har06 »

jaap159 schreef:Danielle dank je wel. Mocht je nog meer gegevens nodig hebben hoor ik het wel. Je hebt ook mijn persoonlijke gegevens dus wat mij betreft kan je ook rechtstreeks communiceren.

Mijn ouders kregen overigens vanochtend een herinnering per mail aangaande de rekening die eerder van de week verstuurd was (en die ze toen terug in de tijd moesten betalen). Ze krijgen nu (via Intrum Justitia) tot 7 augustus. Wel is er een cent bijgekomen.
betalen is vlg mij het motto

jaap159
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 jul 2012 23:31

Re: Help mijn ouders van Tele2 af

Ongelezen bericht door jaap159 »

Tja, maar dat zou wel een vreemde zaak zijn. M'n ouders hebben immers alles teruggestuurd met een brief waarom ze afzien van het abonnement. Dit is ruim binnen de wettelijke termijn en binnen de termijn die Tele2 hanteert.

OFF TOPIC: Een paar jaar geleden heb ik zelfs meegemaakt dat ALLES (opgezegd binnen de termijn, brief dat het geaccepteerd was en dat ik dan...en...dan zou worden afgesloten) op orde was. Maar er was ergens iets fout bij de provider gegaan dus als ik gewoon door bleef betalen kwam het helemaal goed. Oh ja, ik kon geen schriftelijke bevestiging krijgen van deze uitspraak. En DAAR word ik altijd zo pissig over; de fouten worden DAAR gemaakt maar wanneer ik gewoon blijf betalen 'komt het allemaal wel goed'.

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Help mijn ouders van Tele2 af

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste jaap159,

Ik heb inderdaad van mijn collega vernomen dat hij contact met je heeft opgenomen, maar dat hij je helaas niet te pakken kreeg. De belpoging zal herhaald worden.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

jaap159
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 jul 2012 23:31

Re: Help mijn ouders van Tele2 af

Ongelezen bericht door jaap159 »

De belpoging is inderdaad herhaald.

Het moment en het gebruikte telefoonnummer waren gelijk (en het resultaat dus ook).

Ik heb nu in het antwoordapparaat van Tele2 ingesproken het verzoek morgen mij op mijn werk te bellen. Ik zal het morgen ook zelf proberen dus dit krijgt een vervolg.

Gesloten