Pagina 1 van 1

Slechte ervaring T-Mobile

Geplaatst: 02 aug 2012 12:24
door yomusic
De camera op mijn Iphone 4 deed het niet meer. De Iphone naar de T-mobile shop gebracht ter reparatie. Ik had nog garantie. Na 2 dagen kreeg ik een bericht dat de Iphone grondig zou worden onderzocht. En na weer 2 dagen kwam het bericht dat de Iphone onherstelbaar beschadigd was door vochtschade. :roll: Snap ik even niet, mijn Iphone heeft nog nooit water gezien. Maar googlen leerde mij dat T-mobile schades altijd onder vochtschade zet. En zo onherstelbaar was de Iphone niet want voor 253,- euro kon ik hem laten maken.
Ik ging hier niet mee akkoord en heb de Iphone terug laten sturen. Na een week had ik de Iphone weer terug.
Toen ben ik zelf maar a/h experimenteren geslagen, de Iphone was toch al "onherstelbaar" beschadigd.
Na de achterkant te hebben opengeschoefd en wat contacten los gemaakt te hebben en daarna schoongemaakt weer dichtgeschroefd. Wat denk je ? Camera werkt weer !!! :lol:
Ik ben nu 4 weken verder en de camera doet het nog steeds.

Snel geld verdienen okee maar dan moet het wel eerlijk T-mobile. :twisted:

Re: Slechte ervaring T-Mobile

Geplaatst: 02 aug 2012 13:47
door Hatertje
Rosemarijntje schreef:haloo ik vind dat er eigenlijk geen probleme ius dus waar seur je ofer
lol taalgebruik :D

Maar even ontopic, je iPhone op eigen houtje openmaken is het allerdomste wat je kan doen. Vanaf nu heb je namelijk helemaal geen garantie meer. Op niets meer.

Als er nu dus nog iets stuk gaat wat wel onder de garantie zal vallen heb je pech. Je mag namelijk niet zelf aan het toestel knutselen.

Ik hoop voor je dat er niets meer stuk gaat aan je toestel want naar je garantie kan je nu fluiten.

Re: Slechte ervaring T-Mobile

Geplaatst: 02 aug 2012 13:58
door trail46
Hatertje schreef:
Maar even ontopic, je iPhone op eigen houtje openmaken is het allerdomste wat je kan doen. Vanaf nu heb je namelijk helemaal geen garantie meer. Op niets meer.

Als er nu dus nog iets stuk gaat wat wel onder de garantie zal vallen heb je pech. Je mag namelijk niet zelf aan het toestel knutselen.

Ik hoop voor je dat er niets meer stuk gaat aan je toestel want naar je garantie kan je nu fluiten.
Ts schreef....Na 2 dagen kreeg ik een bericht dat de Iphone grondig zou worden onderzocht. En na weer 2 dagen kwam het bericht dat de Iphone onherstelbaar beschadigd was door vochtschade.
Maak toch niets meer uit, de iPhone was al afgeschreven door T-mobile.

Re: Slechte ervaring T-Mobile

Geplaatst: 02 aug 2012 14:33
door Hatertje
trail46 schreef:
Hatertje schreef:
Maar even ontopic, je iPhone op eigen houtje openmaken is het allerdomste wat je kan doen. Vanaf nu heb je namelijk helemaal geen garantie meer. Op niets meer.

Als er nu dus nog iets stuk gaat wat wel onder de garantie zal vallen heb je pech. Je mag namelijk niet zelf aan het toestel knutselen.

Ik hoop voor je dat er niets meer stuk gaat aan je toestel want naar je garantie kan je nu fluiten.
Ts schreef....Na 2 dagen kreeg ik een bericht dat de Iphone grondig zou worden onderzocht. En na weer 2 dagen kwam het bericht dat de Iphone onherstelbaar beschadigd was door vochtschade.
Maak toch niets meer uit, de iPhone was al afgeschreven door T-mobile.
Het maakt wel uit.

Als je de conclusie van T-Mobile betwist is het mogelijk om een second opinion aan te vragen bij een gecertificeerd reparatiecentrum (los van T-Mobile). Als daaruit blijkt dat het defect wel onder de garantie zal moeten vallen dan is T-Mobile verplicht de kosten voor de reparatie te betalen of een nieuw toestel te leveren.

Echter, omdat het toestel nu eigenhandig is opengemaakt is de garantie definitief komen te vervallen.

Re: Slechte ervaring T-Mobile

Geplaatst: 02 aug 2012 14:47
door trail46
Je hebt gelijk, is een goed punt. :oops:

Re: Slechte ervaring T-Mobile

Geplaatst: 02 aug 2012 14:55
door JanTinusPlukvet
De telefoon is als het goed is, al eens opengemaakt door de T-Mobile monteur.

Ik denk dat het daarom niets uitmaakt en je garantie nog steeds behouden blijft.
Laat T-mobile maar eens bewijzen dat JIJ de telefoon geopend hebt.
Dat kunnen ze nooit en al helemaal niet als er geen schades bij zijn opgetreden.

Re: Slechte ervaring T-Mobile

Geplaatst: 02 aug 2012 15:49
door yomusic
T-Mobile kan inderdaad niet meer bewijzen dat ik de telefoon heb opengemaakt. Trouwens, T-mobile stuurt defecte telefoons door naar Dynafix. Die onderzoekt voor hun de telefoons.
En mijn telefoon heeft nog 2 weken garantie. Garantie ?? welke garantie ?? Je hebt er gewoon niks aan, ook niet als je verzekering neemt en 2 jaar 8,- euro per maand moet betalen. Bij een garantieclaim krijg je een zelfde leentoestel en moet je 40,- euro onderzoekskosten betalen. Als er niks gevonden wordt ben je 40,- euro ook weer kwijt.

Een ding weet ik wel bij mijn volgende toestel. Ik doe niet meer mee aan die hype. Bellen of gebeld worden vind ik meer dan prima.

Re: Slechte ervaring T-Mobile

Geplaatst: 02 aug 2012 16:47
door berndv
Is toch de standaard tegenwoordig bij een iPhone uberhaupt? Die garantie daarop wordt door bijna iedere garantiereparateur gemeld als vochtschade.

Re: Slechte ervaring T-Mobile

Geplaatst: 02 aug 2012 16:51
door trail46
berndv schreef:Is toch de standaard tegenwoordig bij een iPhone uberhaupt? Die garantie daarop wordt door bijna iedere garantiereparateur gemeld als vochtschade.
Wie weet krijgen ze een sopje als ze bij Apple de deur uitgaan :mrgreen:

Re: Slechte ervaring T-Mobile

Geplaatst: 06 aug 2012 14:33
door Hatertje
Nooit gehoord van intern sealen op het moment dat ze het toestel dichtmaken?

Als jij dat niet hebt gedaan kunnen ze zelfs heel simpel aantonen dat je eigenhandig het toestel open hebt gemaakt. En ik denk eerlijk gezegd niet dat jij toegang hebt tot de gereedschappen en seal methodes die door gecertificeerde reparatiecentra worden gebruikt.

Doe met mijn informatie wat je wil, maar kijk niet raar op als je volgende defect per definitie buiten de garantie valt.

Re: Slechte ervaring T-Mobile

Geplaatst: 06 aug 2012 14:35
door Hatertje
Oh, en nog even een toevoeging. T-mobile heeft ook een webcare dienst die dit forum lezen en jij hebt zelf geplaatst dat je het toestel open hebt gemaakt.

Dat maakt het ze inderdaad super lastig om aan te tonen dat je met je toestel hebt lopen pielen. 8)

Re: Slechte ervaring T-Mobile

Geplaatst: 06 aug 2012 14:40
door yomusic
Maakt mij allemaal niet uit. Ze mogen van mij meelezen. Ik heb niks te verbergen. Als ze dit lezen dan zouden ze er goed aan doen hun service te verbeteren. Ik als leek lukt het om m'n camera in de Iphone te repareren. T-mobile en Dynafix praten over onherstelbare vochtschade. Kan ik ff niet rijmen.

Re: Slechte ervaring T-Mobile

Geplaatst: 06 aug 2012 14:50
door dhiemstra
Volgende keer even naar de officiele Apple Store gaan in Amsterdam.
Daar krijg je een gratis onderzoek en zijn ze iets grondiger met het constateren van vochtschade ;-)

Re: Slechte ervaring T-Mobile

Geplaatst: 06 aug 2012 14:54
door yomusic
dhiemstra schreef:Volgende keer even naar de officiele Apple Store gaan in Amsterdam.
Daar krijg je een gratis onderzoek en zijn ze iets grondiger met het constateren van vochtschade ;-)
Bedankt voor de tip. :wink:

Re: Slechte ervaring T-Mobile

Geplaatst: 07 aug 2012 15:19
door sarah19
Altijd gezeik met T-mobile en schadegevallen. In het verleden twee Iphones letterlijk uit het niets kapot gegaan, beide keren werd er waterschade geconstateerd.

En idd, zelf zijn de meeste mensen redelijk handig, ben best onder de indruk dat je zo je telefoon weer kon herstellen nadat hij min of meer aan de sloop was voorgeschreven! Krijg echt bloed onder me nagels van T-mobile wat schadegevallen betreft!