ervaringen met provider XMS
Geplaatst: 02 aug 2012 18:37
Na de aanleg van glasvezelkabel in onze gemeente waren XMS samen met KPN de eerste 2 providers die zich aanboden om hun product via glas te leveren. Omdat ik al een aantal jaren eerder gezocht had naar EEN provider voor zowel TV, telefoon als internet, en dat toen hier nog niet mogelijk was, wilde ik wel overgaan en heb de keuze gemaakt voor XMS. Ik kon aangeven dat ik de oplevering later wilde laten plaatsvinden en heb gekozen voor 1 aug 2012. Eind september 2011 kreeg ik een brief van XMS waarin wat algemene informatie stond. In januari stelde ik via de mail wat vragen waarop ik keurig antwoord kreeg. Toen werd ook gemeld dat de monteur op 1 aug of enige dagen daarvoor bij mij langs zou komen. Zowel op 4 als op 13 juli vroeg ik nogmaals naar datum en tijdstip van de monteur, waarop op 17 juli gezegd werd dat de monteur op 1 aug komt, dat hij zelf de afspraak met mij maakt, maar omdat 1 aug in de bouwvak valt kon men niet garanderen dat de afspraak op die datum zou plaatsvinden. Eenzelfde verhaal volgde weer op 25/7, maar nu werd gezegd dat de activeringsdatum door de bouwvak wel wat verschoven zou kunnen worden.
Op 31/7 had ik nog niets gehoord en mailde weer met XMS en de volgende ochtend heerste er nog steeds stilte. Gebeld naar de klantenservice en daar werd toen gezegd dat over 20 werkdagen (dus 4 weken) een monteur contact met me zou opnemen. Toen ik, geschrokken, zei dat dat dan waarschijnlijk betekende dat ik pas in september aangesloten zou worden, bleek dit juist te zijn. Dit vond ik onacceptabel, keek de algemene voorwaarden er op na, en ik bleek inderdaad een aantal zaken die daarin genoemd werden niet ontvangen te hebben. Ik heb toen direct mijn overeenkomst met XMS geannuleerd, e.e.a. kort samengevat en zowel gemaild als per post verzonden. Een uur later kreeg ik via de mail van XMS het telefoonnummer van de monteur van het bedrijf wat vorig jaar de kabel aangelegd had! Vanochtend belde mij een vrouw die aangaf de monteur te zijn die namens XMS mij kwam aansluiten, hoewel ze mijn naam niet wist. Ik heb haar bedankt en gezegd dat dit niet meer nodig was. Inmiddels mailde XMS mij dat, jammer genoeg voor mij, de annulering niet kosteloos kon plaatsvinden, omdat ik een overeenkomst met hen had. Hedenmiddag alles nogmaals op een rijtje gezet met verwijzing naar de subartikelen uit de Alg. Voorwaarden waar XMS geen uitvoering had gegeven. Ik zie wel waar het schip strand maar blijf voorlopig even zonder glas.
Op 31/7 had ik nog niets gehoord en mailde weer met XMS en de volgende ochtend heerste er nog steeds stilte. Gebeld naar de klantenservice en daar werd toen gezegd dat over 20 werkdagen (dus 4 weken) een monteur contact met me zou opnemen. Toen ik, geschrokken, zei dat dat dan waarschijnlijk betekende dat ik pas in september aangesloten zou worden, bleek dit juist te zijn. Dit vond ik onacceptabel, keek de algemene voorwaarden er op na, en ik bleek inderdaad een aantal zaken die daarin genoemd werden niet ontvangen te hebben. Ik heb toen direct mijn overeenkomst met XMS geannuleerd, e.e.a. kort samengevat en zowel gemaild als per post verzonden. Een uur later kreeg ik via de mail van XMS het telefoonnummer van de monteur van het bedrijf wat vorig jaar de kabel aangelegd had! Vanochtend belde mij een vrouw die aangaf de monteur te zijn die namens XMS mij kwam aansluiten, hoewel ze mijn naam niet wist. Ik heb haar bedankt en gezegd dat dit niet meer nodig was. Inmiddels mailde XMS mij dat, jammer genoeg voor mij, de annulering niet kosteloos kon plaatsvinden, omdat ik een overeenkomst met hen had. Hedenmiddag alles nogmaals op een rijtje gezet met verwijzing naar de subartikelen uit de Alg. Voorwaarden waar XMS geen uitvoering had gegeven. Ik zie wel waar het schip strand maar blijf voorlopig even zonder glas.