| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hi opzeggen: foutieve eindafrekening! Wat nu?!
Hi opzeggen: foutieve eindafrekening! Wat nu?!
Wegens heel veel gedoe met een verlenging van hi (kreeg 2 jaar ipv de door mij toegezegde 1 jaar en dat wilde men niet ongedaan maken) besloot ik de hele boel op te laten zeggen door een andere provider en dus over te stappen.
Alles was geregeld, was geen spelt meer tussen te krijgen en toen... Een verkeerde eindafrekening!! De klantenservice wil me wederom niet helpen en dus heb ik maar een klachtenbrief geschreven. Even globaal wat punten:
- Mijn bundel zou niet vanaf 1 juli tot 2 juli lopen, maar vanaf ongeveer 12 juni tot 3 juli (oftewel 9 dagen korter als normaal). Dit betekend dat ik samen met het bedrag van de maand ervoor meer dan 110 minuten had moeten hebben en dus helemaal niet te veel gebeld heb en dus onterecht die kosten gekregen heb.
- Op 30 juni 2012 had ik nog 67% van mijn beltegoed, hoe kan ik daar dan op de volgende dag 110 minuten overheen zitten? Dat kan dus niet met mijn belgedrag!
- Ik zie nergens dat de maand die ik vooruit betaalde en dus bij mijn eindafrekening verrekend zou worden, ook daadwerkelijk verrekend is, á 30 euro.
- Mijn contract verliep op 3 juli 2012. Mijn SMS bundel verliep dus ook op 3 juli 2012. Het klopt dus niet dat ik door moet betalen tot 31-07-2012 terwijl ik er geen gebruik van kan maken en ik bij de andere provider ook moet betalen (waar ik wel gebruik van kan maken).
- Hoe kan ik tot 11 juli 2012 sms berichten verstuurd hebben via hi, terwijl mijn contract bij hun per 3 juli 2012 verliep?
- Ik vermijd altijd dure 0900 nummers. Niemand van hi kan mij vertellen welke 0900 nummers ik gebeld zou hebben. Toch heb ik volgens hun factuur 2x 0900 nummers gebeld van € 1,60 euro per minuut. Dit vind ik dus zeer twijfelachtig, zeker in combinatie met alle bovenstaande punten!
Ik sloot mijn brief af met:
Ik verwacht van u dat u alle facturen met specificaties van dit jaar gratis aan mij toe doet komen en dat u de eindafrekening rectificeert. Dit houdt in dat ik voor 16 augustus 2012 een bedrag van € 42,65 retour op mijn rekening verwacht, anders zal ik uw afschrijving van 23 juli 2012 storneren.
Daaronder heb ik nog een specificatie van mijn berekening neergezet.
Ik verwacht dat hi zoals gewoonlijk niet toe zal geven dat ze fout zitten (dat doen ze namelijk al heel lang niet, ook niet omtrent deze factuur). Wat kan ik nog meer doen?
Alles was geregeld, was geen spelt meer tussen te krijgen en toen... Een verkeerde eindafrekening!! De klantenservice wil me wederom niet helpen en dus heb ik maar een klachtenbrief geschreven. Even globaal wat punten:
- Mijn bundel zou niet vanaf 1 juli tot 2 juli lopen, maar vanaf ongeveer 12 juni tot 3 juli (oftewel 9 dagen korter als normaal). Dit betekend dat ik samen met het bedrag van de maand ervoor meer dan 110 minuten had moeten hebben en dus helemaal niet te veel gebeld heb en dus onterecht die kosten gekregen heb.
- Op 30 juni 2012 had ik nog 67% van mijn beltegoed, hoe kan ik daar dan op de volgende dag 110 minuten overheen zitten? Dat kan dus niet met mijn belgedrag!
- Ik zie nergens dat de maand die ik vooruit betaalde en dus bij mijn eindafrekening verrekend zou worden, ook daadwerkelijk verrekend is, á 30 euro.
- Mijn contract verliep op 3 juli 2012. Mijn SMS bundel verliep dus ook op 3 juli 2012. Het klopt dus niet dat ik door moet betalen tot 31-07-2012 terwijl ik er geen gebruik van kan maken en ik bij de andere provider ook moet betalen (waar ik wel gebruik van kan maken).
- Hoe kan ik tot 11 juli 2012 sms berichten verstuurd hebben via hi, terwijl mijn contract bij hun per 3 juli 2012 verliep?
- Ik vermijd altijd dure 0900 nummers. Niemand van hi kan mij vertellen welke 0900 nummers ik gebeld zou hebben. Toch heb ik volgens hun factuur 2x 0900 nummers gebeld van € 1,60 euro per minuut. Dit vind ik dus zeer twijfelachtig, zeker in combinatie met alle bovenstaande punten!
Ik sloot mijn brief af met:
Ik verwacht van u dat u alle facturen met specificaties van dit jaar gratis aan mij toe doet komen en dat u de eindafrekening rectificeert. Dit houdt in dat ik voor 16 augustus 2012 een bedrag van € 42,65 retour op mijn rekening verwacht, anders zal ik uw afschrijving van 23 juli 2012 storneren.
Daaronder heb ik nog een specificatie van mijn berekening neergezet.
Ik verwacht dat hi zoals gewoonlijk niet toe zal geven dat ze fout zitten (dat doen ze namelijk al heel lang niet, ook niet omtrent deze factuur). Wat kan ik nog meer doen?
-
Bob Schurkjens
Re: Hi opzeggen: foutieve eindafrekening! Wat nu?!
Je kan een geschil aanspannen tegen Hi bij de http://www.sgc.nl
Bijvoorbeeld 75 euro schadevergoeding vorderen bovenop het bedrag dat je nog van Hi moet krijgen. Als je in het gelijk wordt gesteld is de procedure gratis. Anders kost het maximaal 50 euro. Meestal wordt er geschikt. Tot inhoudelijke behandeling komt het niet eens. Met KPN had ik hetzelfde. Leverde me 95 euro "winst op" voor een half uurtje werk. De SGC kwam er niet aan te pas. Je moet dus even de "SGC-knop" indrukken, anders kun je fluiten naar je geld.
Dit is verder het enige dat deze bedrijven begrijpen. Ze hebben maling aan klanten als jij.
Bijvoorbeeld 75 euro schadevergoeding vorderen bovenop het bedrag dat je nog van Hi moet krijgen. Als je in het gelijk wordt gesteld is de procedure gratis. Anders kost het maximaal 50 euro. Meestal wordt er geschikt. Tot inhoudelijke behandeling komt het niet eens. Met KPN had ik hetzelfde. Leverde me 95 euro "winst op" voor een half uurtje werk. De SGC kwam er niet aan te pas. Je moet dus even de "SGC-knop" indrukken, anders kun je fluiten naar je geld.
Dit is verder het enige dat deze bedrijven begrijpen. Ze hebben maling aan klanten als jij.
Bedankt voor je bericht.Bob Schurkjens schreef:Je kan een geschil aanspannen tegen Hi bij de http://www.sgc.nl
KPN en hi zijn hetzelfde bedrijf.
Wat is SGC? Ik klikte het aan, maar krijg te zien dat ze met onderhoud bezig zijn, zal het later vandaag nogmaals proberen.
Hoe ging dat precies met jou/u?
Dat hi/kpn maling aan mij heeft, dat is me inderdaad heel erg duidelijk.. Daarom ben ik er na zo'n 12 jaar trouwe klant geweest te zijn ook weg gegaan. Mijn partner is eveneens na 6 jaar trouwe klant weg gegaan..
-
Bob Schurkjens
Heb zelf een geschil tegen KPN aangespannen wegens "kosten n.a.v. opzegtermijn" en onjuiste berekening abonnementskosten. Zie o.a. deze 2890 (achtentwintighonderdnegentig) klachten:
https://www.google.nl/search?q=%22koste ... =firefox-a
Hi is net als KPN aangesloten bij de Geschillencommissie SGC:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... an_ik_doen
Inmiddels heeft KPN aangegeven te willen schikken. Men is akkoord gegaan met betaling van het betwiste bedrag + 50 euro klachtengeld + 75 euro "coulance".
Tot behandeling van het geschil komt het niet eens. 3 weken later krijg je een schikkingsformulier toegestuurd van KPN en wordt het geld een week later op je rekening gestort:

De "procedure" is voor mij zo geheel gratis geweest. Met 75 euro die ik als vergoeding in mijn geschil had gevraagd.. Het heeft me al met al een half uurtje gekost.
Helaas bewandelt praktisch niemand deze weg: liever bestolen worden van een paar tientjes of meer dan "gezeur" met een geschillenregeling. Ik wens je er succes mee. Ik zou gewoon een geschil aanspannen. Je kan je verhaal van hierboven gewoon in het geschillenformulier kopiëren en plakken. Alles kan online worden geregeld.
https://www.google.nl/search?q=%22koste ... =firefox-a
Hi is net als KPN aangesloten bij de Geschillencommissie SGC:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... an_ik_doen
Inmiddels heeft KPN aangegeven te willen schikken. Men is akkoord gegaan met betaling van het betwiste bedrag + 50 euro klachtengeld + 75 euro "coulance".
Tot behandeling van het geschil komt het niet eens. 3 weken later krijg je een schikkingsformulier toegestuurd van KPN en wordt het geld een week later op je rekening gestort:

De "procedure" is voor mij zo geheel gratis geweest. Met 75 euro die ik als vergoeding in mijn geschil had gevraagd.. Het heeft me al met al een half uurtje gekost.
Helaas bewandelt praktisch niemand deze weg: liever bestolen worden van een paar tientjes of meer dan "gezeur" met een geschillenregeling. Ik wens je er succes mee. Ik zou gewoon een geschil aanspannen. Je kan je verhaal van hierboven gewoon in het geschillenformulier kopiëren en plakken. Alles kan online worden geregeld.
Op de site van consuwijzer staat dat ik eerst een klachtenbrief moet schrijven.. Die gaat dus vandaag de deur uit 
In die brief heb ik dus wel een duidelijk termijn gesteld van 14 dagen. Dit omdat ik daarna nog maar een paar dagen heb om de laatste afschrijving te storneren..
In die brief heb ik dus wel een duidelijk termijn gesteld van 14 dagen. Dit omdat ik daarna nog maar een paar dagen heb om de laatste afschrijving te storneren..
-
Bob Schurkjens
Als je bedragen gaat storneren, kun je geen geschil bij de Geschillencommissie indienen.
Een brief sturen is niet nodig; zie de procedure van de sgc. 1x klagen is genoeg.
Een brief sturen is niet nodig; zie de procedure van de sgc. 1x klagen is genoeg.
Op de site van sgc staat dat er minimaal 1x schriftelijk een klacht ingediend moet worden, vandaar dat ik de brief (3 A4tjes) wel even verstuurd heb. Ik geef ze daarin 14 dagen de tijd om het alsnog recht te trekken. Wanneer Hi hier geen gehoor aan geeft of het niet recht wil trekken (wat ik dus verwacht), schakel ik direct de sgc in.Bob Schurkjens schreef:Als je bedragen gaat storneren, kun je geen geschil bij de Geschillencommissie indienen.
Ennuh.. Voor mij geen KPN of hi meer!! Nooit meer!
Is 3 a4tjes niet te veel?
Beter duidelijk en compact je klacht kenbaar maken.
Voor mij ook geen KPN,HI ,TELFORT meer!
Nee, heb heel duidelijk punt voor punt neergezet wat er niet aan de factuur klopt en een nieuwe factuur opgemaaktatesli schreef:Is 3 a4tjes niet te veel?
Wat is er mis met Telfort? Daar zit ik nu :S
Telfort is onderdeel van KPN, zie hier http://www.telfort.nl/over/organisatie/telfort/Nicky_The schreef:Wat is er mis met Telfort? Daar zit ik nu :S
Dat wist je niet?
-
Bob Schurkjens
Bedrijven als KPN en Tele2 beantwoorden geen onaangetekende brieven. Voor de Geschillencommissie volstaat e-mailverkeer. Ik zou je brief daarom ook per e-mail aan Hi sturen. Hoewel dat dus niet nodig is voor de geschillenprocedure.
Ik wist dat ze over het KPN netwerk gingen, maar dacht dat ze verder een eigen administratie ed voerden... Gelukkig is het maar voor 1 jaartje..grun schreef:Telfort is onderdeel van KPN, zie hier http://www.telfort.nl/over/organisatie/telfort/Nicky_The schreef:Wat is er mis met Telfort? Daar zit ik nu :S
Dat wist je niet?
Mails reageert Hi echt niet opBob Schurkjens schreef:Bedrijven als KPN en Tele2 beantwoorden geen onaangetekende brieven. Voor de Geschillencommissie volstaat e-mailverkeer. Ik zou je brief daarom ook per e-mail aan Hi sturen. Hoewel dat dus niet nodig is voor de geschillenprocedure.
De brief is al op de bus. Als ze toch geld terug op mijn rekening storten, krijg ik een hart verknettering denk ik
Uiteraard heb ik nog altijd geen brief van Hi retour ontvangen. Ik wilde daarom een geschil aanmaken, maar nu kreeg ik te zien dat het tussen de 25 en 125 euro gaat kosten en ik dit vooraf moet overmaken.. 25 euro kan ik nog wel missen, maar 125 euro...
Ik heb hi gebeld. Ik krijg het door mij gestelde bedrag retour.
-
Bob Schurkjens
Onzin.Nicky_The schreef:Uiteraard heb ik nog altijd geen brief van Hi retour ontvangen. Ik wilde daarom een geschil aanmaken, maar nu kreeg ik te zien dat het tussen de 25 en 125 euro gaat kosten en ik dit vooraf moet overmaken.. 25 euro kan ik nog wel missen, maar 125 euro...
Verder heb je nu een mondelinge toezegging (= nul komma nul bewijs) van Hi dat je je geld krijgt. Dit bewijst maar weer dat veel consumenten met zich laten sollen.
Nop, ik heb een bevestiging per mailBob Schurkjens schreef:Onzin.Nicky_The schreef:Uiteraard heb ik nog altijd geen brief van Hi retour ontvangen. Ik wilde daarom een geschil aanmaken, maar nu kreeg ik te zien dat het tussen de 25 en 125 euro gaat kosten en ik dit vooraf moet overmaken.. 25 euro kan ik nog wel missen, maar 125 euro...
Verder heb je nu een mondelinge toezegging (= nul komma nul bewijs) van Hi dat je je geld krijgt. Dit bewijst maar weer dat veel consumenten met zich laten sollen.
-
Bob Schurkjens
Dat had je er niet bijgezet. En je geld heb je ook nog niet.Nicky_The schreef:Nop, ik heb een bevestiging per mailBob Schurkjens schreef:Onzin.Nicky_The schreef:Uiteraard heb ik nog altijd geen brief van Hi retour ontvangen. Ik wilde daarom een geschil aanmaken, maar nu kreeg ik te zien dat het tussen de 25 en 125 euro gaat kosten en ik dit vooraf moet overmaken.. 25 euro kan ik nog wel missen, maar 125 euro...
Nee duhBob Schurkjens schreef:
Dat had je er niet bijgezet. En je geld heb je ook nog niet.
-
Bob Schurkjens
Dus uiterlijk 3 september 2012 ben je uit de brand. Volgens Hi.Ze zeggen 2 weken
Ik vermoed dat je 4 september a.s. hier het bericht zal plaatsen dat je het geld nog niet hebt ontvangen.