LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betalingverricht maar DAS beweerd van niet

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Josefina11
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 aug 2012 07:52

betalingverricht maar DAS beweerd van niet

Ongelezen bericht door Josefina11 »

Net klant bij de DAS rechtsbijstand. Op 23 juli geld overgemaakt en gisteren ontving ik een schrijven dat als ik niet binnen 5 dagen het bedrag overmaak, DAS een incassobureau inschakelt. Tevens ontving ik een andere brief met daarin de mededeling dat de polis ivm wanbetaling is beindigd (terwijl ik notabene wel heb betaald). Ik vind de DAS totaal niet klantvriendelijk en wil ook per direct mijn rechtsbijstand bij deze onprofessionele toko beindigen. Welke rechtsbijstand verzekering raden jullie mijn aan???? Svp niet SRK want daar heb ik in het verleden geen goede ervaringen mee.... :|

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet

Ongelezen bericht door Frantic2 »

23-7 en nu is het 3 augustus...... dat is 10 dagen.....

Hoelang deed u erover om de eerste rekening te betalen?

En is dit wel de eerste aanmaning? Of de laatste.....

Ik denk dat u uw hand in eigen boezem moet steken in plaats van naar de Das

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Josefina11 schreef:Net klant bij de DAS rechtsbijstand. Op 23 juli geld overgemaakt en gisteren ontving ik een schrijven dat als ik niet binnen 5 dagen het bedrag overmaak, DAS een incassobureau inschakelt. Tevens ontving ik een andere brief met daarin de mededeling dat de polis ivm wanbetaling is beindigd (terwijl ik notabene wel heb betaald). Ik vind de DAS totaal niet klantvriendelijk en wil ook per direct mijn rechtsbijstand bij deze onprofessionele toko beindigen. Welke rechtsbijstand verzekering raden jullie mijn aan???? Svp niet SRK want daar heb ik in het verleden geen goede ervaringen mee.... :|
Als u nu eens gewoon met DAS belt, en uw overschrijving bij de hand houdt, misschien berust alles op een misverstand

Josefina11
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 aug 2012 07:52

Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet

Ongelezen bericht door Josefina11 »

Ik heb DAS al een mail gestuurd, ik wacht op hun reactie.

Josefina11
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 aug 2012 07:52

Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet

Ongelezen bericht door Josefina11 »

Zeg Frantic2 , volgens mij indienst bij de Das (de indruk). de aanmaning was de eerste en laatste dus deze manier van communiceren bevalt mij niet. Wellicht beter eerst een neutrale positie op te stellen alvorens een vinger te wijzen

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet

Ongelezen bericht door crazyme »

Josefina11 schreef:Zeg Frantic2 , volgens mij indienst bij de Das (de indruk). de aanmaning was de eerste en laatste dus deze manier van communiceren bevalt mij niet. Wellicht beter eerst een neutrale positie op te stellen alvorens een vinger te wijzen
Dat heet doorpakken en dat wil je graag van je rechtsbijstand.

Toch ?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Josefina11 schreef:Zeg Frantic2 , volgens mij indienst bij de Das (de indruk). de aanmaning was de eerste en laatste dus deze manier van communiceren bevalt mij niet. Wellicht beter eerst een neutrale positie op te stellen alvorens een vinger te wijzen
:lol: ik vraag schijnbaar lastige vragen voor TS

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Josefina11 schreef:Zeg Frantic2 , volgens mij indienst bij de Das (de indruk). de aanmaning was de eerste en laatste dus deze manier van communiceren bevalt mij niet. Wellicht beter eerst een neutrale positie op te stellen alvorens een vinger te wijzen
Natuurlijk, iemand die een antwoord geeft wat je niet zint werkt direct bij DAS....

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Josefina11 schreef:Ik heb DAS al een mail gestuurd, ik wacht op hun reactie.
Bellen is handiger. Een mail kan weer voor extra onduidelijkheid zorgen. E-mail is een hartstikke handig medium, maar niet voor alles.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet

Ongelezen bericht door sjohie »

Josefina11 schreef:Ik heb DAS al een mail gestuurd, ik wacht op hun reactie.
Waarom wachten op een email, als de tijd in je nadeel werkt in dit geval?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet

Ongelezen bericht door grun »

Josefina11 schreef:Net klant bij de DAS rechtsbijstand. Op 23 juli geld overgemaakt en gisteren ontving ik een schrijven dat als ik niet binnen 5 dagen het bedrag overmaak, DAS een incassobureau inschakelt. Tevens ontving ik een andere brief met daarin de mededeling dat de polis ivm wanbetaling is beindigd (terwijl ik notabene wel heb betaald).
Ik denk dat je beter kunt proberen er samen met DAS uit te komen, helemaal als je volgens jou al betaald hebt. Ik neem aan dat je daar ook bewijs voor hebt dus echt moeilijk kan dat niet zijn.
Bovendien willen verzekeringsmaatschappijen nog wel eens de vraag stellen of je ooit geweigerd bent bij een maatschappij. Met ingang van nu kun je daar geen Nee meer op antwoorden, lijkt me. Doe je dat toch dan kunnen ze wel eens moeilijk gaan doen met de uitbetaling.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Josefina11 schreef:Ik heb DAS al een mail gestuurd, ik wacht op hun reactie.
Neem aan dat je bij de mail een bewijs van betaling bij hebt gedaan ?

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik snap dat emailen, en vervolgens als een konijntje gevangen in de koplampen van een aanstormende auto af gaan zitten wachten werkelijk waar niet. :shock:

Pak dat betalingskenmerk, de datum van overmaken, de overige relevante gegevens. en bél die lui gewoon op. Stuur dáárna een mail ter bevestiging van het gevoerde telefoongesprek met datum, tijd en naam van contactpersoon die je hebt gesproken. En als je die naam vraagt tijdens het gesprek, vraag dan ook meteen even of ze gesprekken registreren, en zo ja, wat het nummer/kenmerk is. Kan je dat ook nog ter referentie bij je opvolgmail in zetten.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Beste TS,

Het is absoluut niet slim om af te wachten!!, Want als u polis wegen wanbetaling geroyeerd wordt KUNT u zich nergens meer verzekeren die eerste 5 jaar!!!

Bij aangaan van een polis ( bij wat voor soort verzekering dan ook) vragen ze of u wel eens een verzekering is opgezegd en dan moet u met JA antwoorden (anders pleegt u fraude) en dan kunt u de polis dus niet afsluiten.

Bovendien lijkt mij het sterk dat DAS de polis zo snel beeindigd, als u echt maar 5 dagen te laat betaald heeft.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet

Ongelezen bericht door vroem »

Wat is de datum van de oorspronkelijke factuur? Is in de discussie misschien nog wel het belangrijkste.. Meeste verzekeraars hanteren een termijn waarin 30 dagen na vervaldatum de polis opgeschort wordt ( is iets anders overigens dan beëindigd) . Ben benieuwd dus.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet

Ongelezen bericht door Frantic2 »

vroem schreef:Wat is de datum van de oorspronkelijke factuur? Is in de discussie misschien nog wel het belangrijkste.. Meeste verzekeraars hanteren een termijn waarin 30 dagen na vervaldatum de polis opgeschort wordt ( is iets anders overigens dan beëindigd) . Ben benieuwd dus.
Pas maar op.... dan wordt je meteen betiteld als medewerker van de DAS..... ik ook al..... maar de ingangsdd van de polis is nog niet vemeld!

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet

Ongelezen bericht door wiseger »

Frantic2 schreef:23-7 en nu is het 3 augustus...... dat is 10 dagen.....
Je mag van een bedrijf als DAS toch wel verwachten dat ze binnen een paar dagen een betaling kunnen verwerken?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet

Ongelezen bericht door Frantic2 »

ja maar je weet niet wanneer die laatste aanmaning is aangemaakt, kunnen we ook niet weten.... want we hebben geen ingangsdatum gekregen....

En als die aanmaning al geprint is dat gaat er echt geen medewerker hem uit de stapel vissen om niet te verzenden......
Staat er ook altijd in.... mocht u ondertussen betaald hebben dan kan u deze brief als niet geschreven beschouwen.....

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet

Ongelezen bericht door sephora30 »

Op 23 juli geld overgemaakt

De hamvraag is, zoals Vroem ook al vroeg, voor welke datum moest de betaling binnen zijn :?: :idea:

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet

Ongelezen bericht door wiseger »

sephora30 schreef:Op 23 juli geld overgemaakt

De hamvraag is, zoals Vroem ook al vroeg, voor welke datum moest de betaling binnen zijn :?: :idea:
Gezien het feit dat er op 2 augustus een brief kwam dat er binnen vijf dagen betaald moest worden anders zouden er incasso kosten bijkomen, lijkt het me dat de betalingstermijn niet lang overschreden kan zijn. De opmerking van TS "de aanmaning was de eerste " lijkt dat te bevestigen.

Kennelijk is er een probleem met de verwerking van de betaling. Over de oorzaak kunnen we alleen maar gissen.

Gesloten