LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mediamarkt nieuwe ipad gekocht, oude gekregen
-
Mediamarkt nieuwe ipad gekocht, oude gekregen
Op 17 mei 2012 heb ik een nieuwe ipad 2 bij de mediamarkt gekocht. Toen ik thuis kwam (ik woon 50 km verder) zat er onder de doos een sticker met hersteld. Ik heb de mediamarkt gebeld en kreeg te horen dat dit niks te betekenen had, dat ze de ipad gewoon getest hadden.
Vrijdag zat er ineens een groene streep over het beeldscherm. Ik terug naar de mediamarkt en ik wou nu gewoon een nieuwe. Dat kon niet maar ze konden hem wel voor reparatie naar Apple sturen. Daar ging ik dus niet mee accoord en heb contact opgenomen met Apple.
Daar bleek dat de ipad al op 5 november 2011 geregistreerd was en dat er op 3 februari 2012 twee keer contact opgenomen was met de service afdeling van Apple over deze zelfde Ipad.
Ze hebben mij dus gewoon een oude, niet correct werkende, ipad verkocht voor een nieuwe!!!! En gewoon het volle pond betaald!!! 599 Euro. Weer gebeld met mediamarkt maar er was niemand beschikbaar en ze zouden me gisteren terugbellen. En natuurlijk geen telefoontje he. Ik voel me zo onwijs bedonderd door de mediamarkt!!!!
Vrijdag zat er ineens een groene streep over het beeldscherm. Ik terug naar de mediamarkt en ik wou nu gewoon een nieuwe. Dat kon niet maar ze konden hem wel voor reparatie naar Apple sturen. Daar ging ik dus niet mee accoord en heb contact opgenomen met Apple.
Daar bleek dat de ipad al op 5 november 2011 geregistreerd was en dat er op 3 februari 2012 twee keer contact opgenomen was met de service afdeling van Apple over deze zelfde Ipad.
Ze hebben mij dus gewoon een oude, niet correct werkende, ipad verkocht voor een nieuwe!!!! En gewoon het volle pond betaald!!! 599 Euro. Weer gebeld met mediamarkt maar er was niemand beschikbaar en ze zouden me gisteren terugbellen. En natuurlijk geen telefoontje he. Ik voel me zo onwijs bedonderd door de mediamarkt!!!!
Re: Mediamarkt nieuwe ipad gekocht, oude gekregen
Dat is een rotstreek. De ipad verpakking was dus niet meer verzegeld ?
-
officiele klacht in dienen dit is echt belachelijk!
-
Ja hij was dus verzegeld met die sticker. Ik heb een email gestuurd met de klacht. Wat kan ik nog meer doen? Ik vind dit gewoon onbeschoft!
-
dat ding is dus overduidelijk al bij apple geweest voor reparatie en die hebben er weer een sticker op gedaan!
vandaag is mm toch altijd open,terug gaan!!
anders morgen juridisch loket bellen vragen wat nu u rechten zijn!
vandaag is mm toch altijd open,terug gaan!!
anders morgen juridisch loket bellen vragen wat nu u rechten zijn!
Dit is gewoon de boel belazeren snap ook niet dat jeje weg laat sturen mij hadden ze met 10 man bewaking nog niet weggekregen zonder nieuwe of geld terug (zou ik eerder doen)
Sowiso binnen 14 dagen omruil garantie staat op d ebon ook volgens mij maar is al tijden geleden dat ik wat gekocht heb daar.
Ondeugdelijk oud gerepareerd artikel idd gerechtelijke stappen dreigen of die ipad door de strot van die manager duwen hadden ze een goeie aan mij 600 euro kom op.
Daarom Koop Nooit bij MM je ben toch niet gek.
Sowiso binnen 14 dagen omruil garantie staat op d ebon ook volgens mij maar is al tijden geleden dat ik wat gekocht heb daar.
Ondeugdelijk oud gerepareerd artikel idd gerechtelijke stappen dreigen of die ipad door de strot van die manager duwen hadden ze een goeie aan mij 600 euro kom op.
Daarom Koop Nooit bij MM je ben toch niet gek.
-
kan me voorstellen dat je er ook kwaad om wordt...ik zou het ook niet pikken,maar inmiddels wel geleerd dat je met stroop meer vliegen vangt..
maar wat ik niet snap,die sticker zag je zitten?hersteld,zag je dat in de winkel niet dan?
50 km of niet,ik had terug gegaan! hersteld dan weet ik al hoever is het is...nu zit je met ellende..ding zal wel weer voor reparatie weggaan
en dit kan dus overal gebeuren bij mm ,dixons ,andere electronica zaken overal...
maar wat ik niet snap,die sticker zag je zitten?hersteld,zag je dat in de winkel niet dan?
50 km of niet,ik had terug gegaan! hersteld dan weet ik al hoever is het is...nu zit je met ellende..ding zal wel weer voor reparatie weggaan
en dit kan dus overal gebeuren bij mm ,dixons ,andere electronica zaken overal...
Een tweedehands voor nieuw verkopen riekt naar oplichting. Die sticker hersteld is misleidend, want het verteld niet wat er hersteld is (software of hardware).
Je hebt recht op geld terug want het product dat je hebt gekocht is niet geleverd. Je hoeft in zo'n geval reparatie niet te accepteren. Geld terug en MM voortaan links laten liggen.
Je hebt recht op geld terug want het product dat je hebt gekocht is niet geleverd. Je hoeft in zo'n geval reparatie niet te accepteren. Geld terug en MM voortaan links laten liggen.
-
de originele verzegeling zat er volgens mij op?wat ik eruit op maak,.
dus dat ding is al bij apple dan geweest??die hebben die originele stickers..
bedeoel met dit kan overal gebeuren,je weet nooit wat je in handen krijgt..
ik koop dit soort dingen nooit bij mm...maar ja soms kan je ook niet anders, zit er niks anders bij je in de buurt..mm domineert wel met saturn..
en dixons ben ik nou ook geen fan van..
ik koop dit soort dingen nooit bij mm...maar ja soms kan je ook niet anders, zit er niks anders bij je in de buurt..mm domineert wel met saturn..
De zegel die erop zat was van de media markt, die plakken ze heel sneaky op een plek waar je het niet snel ziet. Het andere zegel betrof een apple zegel, dat bewijst dat het product officieel door apple gerepareerd is. Het is dus een tweede hands product in de zin der wet.rozemarijntje schreef:de originele verzegeling zat er volgens mij op?wat ik eruit op maak,.
-
ja dat bedoel ik dus ook,ding is dus al bij apple geweest.
maar je goed ts zit ermee nu..
maar je goed ts zit ermee nu..
TS hoeft dit gewoon niet te accepteren. Al plakken ze er 100 stickers op, het product is als nieuw verkocht en dient dat dan ook te zijn. Zo niet dan is de koop zonder verdere discussie ongedaan te maken.
-
ja maar krijg het dus maar eens voor elkaar,ze doen al moeilijk...
is toch ook wat he...599 euro!!!
Mijn advies is:rozemarijntje schreef:ja maar krijg het dus maar eens voor elkaar,ze doen al moeilijk...
- blijf netjes, schelden of boos worden werkt averechts
- laat duidelijk zien dat je kwa wet en regelgeving weet waar je over spreekt en dat je je niet met een kluitje in het riet laat sturen
- blijf standvastig, vraag naar de manager of filiaalleider, de meisjes en jongens op de vloer mogen niks, hebben zelfs toestemming nodig als ze willen ademhalen.
- Als dit alles niet werkt, dreig dan met verdere juridische stappen en zeg hierbij duidelijk de extra kosten voor media markt komen
- Laat blijken dat je publiciteit zal zoeken betreffende je negatieve ervaring
Heb je ook een naam van de Apple medewerker, misschien het nog schriftelijk laten bevestigen.Daar ging ik dus niet mee accoord en heb contact opgenomen met Apple.
Dan vlug naar de MM, en zoals Olaf al heeft vermeld, de filiaalleider met dit confronteren.
Neem ook nog een getuige mee, het liefst geen familie.
-
Heb dat ding dus bij MM in Hengelo gekocht. Gisteren kreeg ik een folder in de bus. Stond in dat Enschede open was. Ik daar naartoe gebeld en daar waren ze dus wel heel begripvol. Kreeg de manager van de service afdeling aan de telefoon en heb hem het hele verhaal uitgelegd. Hij was hevig verontwaardigd en gaat alles voor me regelen met Hengelo. Heb hem ook alle gegevens door gegeven die ik van Apple heb gekregen. Dus hoop dat hij zijn belofte houdt.
Ik heb dus contact met Apple opgenomen nadat ik bij de MM ben geweest. Als ik het daar al geweten had, was ik dus echt niet zomaar weg gegaan. No way.
En nee, die sticker heb ik daar niet zien zitten. Die sticker zit dus onder op de doos en die valt dus ook niet op. Alleen als je de doos open maakt.
Ik heb dus contact met Apple opgenomen nadat ik bij de MM ben geweest. Als ik het daar al geweten had, was ik dus echt niet zomaar weg gegaan. No way.
En nee, die sticker heb ik daar niet zien zitten. Die sticker zit dus onder op de doos en die valt dus ook niet op. Alleen als je de doos open maakt.
-
Hoop dat het goed gaat komen! Echt!!
Wil je laten weten hoe het afloopt...hoop dat je snel een nieuwe krijgt,( ik kan niet meer zonder )
Succes
Wil je laten weten hoe het afloopt...hoop dat je snel een nieuwe krijgt,( ik kan niet meer zonder )
Succes
-
Kreeg net een email van de mm dat ze nog nooit van mijn probleem gehoord hadden. Ik kan dus nu er naar toe en een nieuwe ipad ophalen. Maar ik juich nog niet voordat ik hem in huis heb. Ik ga ze daar nog wel het een en ander vertellen. Ik hou jullie op de hoogte
spannend!
je maakt er wel een cliffhanger van zo!
je maakt er wel een cliffhanger van zo!
-
Ben echt benieuwd!!hoop het..