Pagina 1 van 1
Garantie spaarlampen van Philips
Geplaatst: 05 aug 2012 13:23
door Sim Roermond
In mei een spaarlamp van Philips gekocht, met op de verpakking een garantie van 10.000 branduren. Na 3 dagen ging de lamp reeds kapot. Na enige moeite op de site van Philips een klacht kunnen indienen en aanspraak gemaakt op een nieuwe lamp. Philips heeft inmiddels toegezegd dat de lamp vervangen wordt, maar heeft volgens hun eigen woorden "geen lamp meer op voorraad". Dat duurt inmiddels ruim 2 maanden en ik krijg nog steeds hetzelfde antwoord van Philips.
Is het al iemand gelukt om gebruik te maken van de vermelde garantie eneen nieuwe lamp te krijgen?
Re: Garantie spaarlampen van Philips
Geplaatst: 05 aug 2012 14:15
door superklaver
waarom bent u niet met de lamp terug gegaan naar de winkel? Daar moet u namelijk garantie claimen.
Re: Garantie spaarlampen van Philips
Geplaatst: 05 aug 2012 15:04
door rozemarijntje
ga met de mail en de kapotte lamp en bon terug naar de winkel...daar hebben ze ze wel op voorraad.
de oude kunnen zei claimen bij phillips...(lijkt mij)
geen lamp op voorraad...
Re: Garantie spaarlampen van Philips
Geplaatst: 09 aug 2012 14:50
door Sim Roermond
superklaver schreef:waarom bent u niet met de lamp terug gegaan naar de winkel? Daar moet u namelijk garantie claimen.
De groothandel waar ik deze lamp heb gekocht, kom ik niet vaak. Op het doosje staat 10 jaar garantie, of 10.000 uur, en vervolgens de verwijzing naar www. philips.com. Daarom direct Philips ingeschakeld. Ik had natuurlijk niet verwacht dat ze geen lampen meer hebben...
Een tweede reden om Philips aan te spreken, is mijn ervaring dat er wel erg gemakkelijk een lange garantie geroepen wordt. Als ze nooit aangesproken worden, worden we als consument steeds meer voor de gek gehouden.
Re: Garantie spaarlampen van Philips
Geplaatst: 09 aug 2012 15:02
door ruud_a
Sim Roermond schreef:superklaver schreef:waarom bent u niet met de lamp terug gegaan naar de winkel? Daar moet u namelijk garantie claimen.
De groothandel waar ik deze lamp heb gekocht, kom ik niet vaak. Op het doosje staat 10 jaar garantie, of 10.000 uur, en vervolgens de verwijzing naar www. philips.com. Daarom direct Philips ingeschakeld. Ik had natuurlijk niet verwacht dat ze geen lampen meer hebben...
Een tweede reden om Philips aan te spreken, is mijn ervaring dat er wel erg gemakkelijk een lange garantie geroepen wordt. Als ze nooit aangesproken worden, worden we als consument steeds meer voor de gek gehouden.
ik verbaas mij wat over die 10 jaar garantie
weet u zeker dat er geen kleine lettertjes bij staan als verwachte levensduur of garantie alleen op de ledjes?
Re: Garantie spaarlampen van Philips
Geplaatst: 09 aug 2012 15:03
door bprosman
Een tweede reden om Philips aan te spreken, is mijn ervaring dat er wel erg gemakkelijk een lange garantie geroepen wordt. Als ze nooit aangesproken worden, worden we als consument steeds meer voor de gek gehouden.
Je eerste contact voor een garantieclaim is je leverancier, en ik neem aan dat je leverancier deze lamp echt wel zal claimen bij Philips.
Ik had natuurlijk niet verwacht dat ze geen lampen meer hebben...
Philips is geen detailhandel, er zal wel bedoeld worden dat de klantenservice niet even 1 lamp uit een pallet kan trekken.
Re: Garantie spaarlampen van Philips
Geplaatst: 15 aug 2012 00:45
door Repesteeltje12
Sim Roermond schreef:In mei een spaarlamp van Philips gekocht, met op de verpakking een garantie van 10.000 branduren.
Die 10.000 uur branduren hebben betrekking op de halveringstijd van de lichtopbrengst. Dat wilt zeggen dat na 10.000 uur de lamp maar 50% licht geeft.
Re: Garantie spaarlampen van Philips
Geplaatst: 15 aug 2012 07:48
door olaf79
bprosman schreef:Een tweede reden om Philips aan te spreken, is mijn ervaring dat er wel erg gemakkelijk een lange garantie geroepen wordt. Als ze nooit aangesproken worden, worden we als consument steeds meer voor de gek gehouden.
Je eerste contact voor een garantieclaim is je leverancier, en ik neem aan dat je leverancier deze lamp echt wel zal claimen bij Philips.
Ik had natuurlijk niet verwacht dat ze geen lampen meer hebben...
Philips is geen detailhandel, er zal wel bedoeld worden dat de klantenservice niet even 1 lamp uit een pallet kan trekken.
Philips verkoopt de lampen ook via hun eigen webshop. Ze kunnen dus best even een lamp via de webshop laten bezorgen. Dit is een philips garantie, niet van de leverancier. Laat philips het maar oplossen.
Re: Garantie spaarlampen van Philips
Geplaatst: 15 aug 2012 08:05
door bprosman
Philips verkoopt de lampen ook via hun eigen webshop. Ze kunnen dus best even een lamp via de webshop laten bezorgen. Dit is een philips garantie, niet van de leverancier. Laat philips het maar oplossen.
Sinds wanneer is die wet aangepast ? Voor zover ik weet heeft de eigenaar van de lamp nog steeds een koopovereenkomst met die bewuste groothandel die dit voor hem op moet lossen. Of moeten consumenten nu ineens weer rechtstreeks bij de fabrikant claimen ?
Re: Garantie spaarlampen van Philips
Geplaatst: 15 aug 2012 08:15
door olaf79
bprosman schreef:Philips verkoopt de lampen ook via hun eigen webshop. Ze kunnen dus best even een lamp via de webshop laten bezorgen. Dit is een philips garantie, niet van de leverancier. Laat philips het maar oplossen.
Sinds wanneer is die wet aangepast ? Voor zover ik weet heeft de eigenaar van de lamp nog steeds een koopovereenkomst met die bewuste groothandel die dit voor hem op moet lossen. Of moeten consumenten nu ineens weer rechtstreeks bij de fabrikant claimen ?
Die wet is nooit aangepast. Maar philips is de garantieverlener en philips is dus degene die dit afhandelt. Zij verwijzen ook zelf naar hun website voor de garantie.
Re: Garantie spaarlampen van Philips
Geplaatst: 15 aug 2012 08:31
door bprosman
Die wet is nooit aangepast. Maar philips is de garantieverlener en philips is dus degene die dit afhandelt. Zij verwijzen ook zelf naar hun website voor de garantie.
Volgens mij is de handelaar waar TS zijn lamp gekocht heeft garantieverlener. Maar als ik jou goed begrijp en ik koop iets bij Mediamarkt, Dixons, Lampengroothandel moet ik garantieclaimes tegenwoordig rechtstreeks met de fabrikant afhandelen ?
Re: Garantie spaarlampen van Philips
Geplaatst: 15 aug 2012 08:39
door olaf79
bprosman schreef:Die wet is nooit aangepast. Maar philips is de garantieverlener en philips is dus degene die dit afhandelt. Zij verwijzen ook zelf naar hun website voor de garantie.
Volgens mij is de handelaar waar TS zijn lamp gekocht heeft garantieverlener. Maar als ik jou goed begrijp en ik koop iets bij Mediamarkt, Dixons, Lampengroothandel moet ik garantieclaimes tegenwoordig rechtstreeks met de fabrikant afhandelen ?
Je leest niet goed, of je wilt het niet begrijpen. Dit is een specifieke fabrieksgarantie van philips. Philips geeft zelf op de verpakking aan dat je voor die specifieke brandurengarantie moet kijken op
www.philips.com. Is dat nou zo moeilijk te accepteren?
Re: Garantie spaarlampen van Philips
Geplaatst: 15 aug 2012 08:48
door Repesteeltje12
olaf79 schreef:bprosman schreef:Die wet is nooit aangepast. Maar philips is de garantieverlener en philips is dus degene die dit afhandelt. Zij verwijzen ook zelf naar hun website voor de garantie.
Volgens mij is de handelaar waar TS zijn lamp gekocht heeft garantieverlener. Maar als ik jou goed begrijp en ik koop iets bij Mediamarkt, Dixons, Lampengroothandel moet ik garantieclaimes tegenwoordig rechtstreeks met de fabrikant afhandelen ?
Je leest niet goed, of je wilt het niet begrijpen. Dit is een specifieke fabrieksgarantie van philips. Philips geeft zelf op de verpakking aan dat je voor die specifieke brandurengarantie moet kijken op
http://www.philips.com. Is dat nou zo moeilijk te accepteren?
Die garantie slaat op iets anders:
klik.