LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] slb leesmap

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
migow61

slb leesmap

Ongelezen bericht door migow61 »

Goedendag,
Zal ff in kort uitleggen wat er aan de hand is:
Januari 2012 via internet leesmap besteld. Was in een opwelling, want ik zag dat je tablet cadeau kreeg. Echter 30 min. later realiseerde ik me dat ik overdags werk dus niet thuis ben om leesmap te ruilen.
Direct brief geschreven en opgezegd. Echter niet volgens hun regeltjes dus niet aangetekend :(
2 weken later lag de complete leesmap in me postbus (woon in flat) met tel.nr erbij van bezorger en dat hij voortaan elke week rond 15:00 uur de map komt omwisselen. Direkt hem gebeld en verteld dat ik opgezegd had. (niet wetende verkeerd opgezegd maar goed) De week erop heeft hij de map opgehaald (heb er zelfs nog vrij voor genomen) en was allemaal geregeld nu volgens bezorger. Daarna 6 maanden totaal niets gehoord van lsb totdat ik 13 juli een incasso kreeg van Trilandia en dat ik voor de 17e juli 165,00 moest betalen etc etc.
Deze incasso was van 11-01 t/m 1-06-2012
Deze maar betaald, want ik heb niet aan HUN voorwaardes voldaan ondanks dat ik NOOIT meer een map heb ontvangen.
Direkt een aangetekende brief geschreven dat ik per direkt op wilde zeggen en dat ik het resterende bedrag (tot 10-01-2013) ook in 1x wil betalen, want anders krijg ik volgend jaar weer een incasso.
18-07 zie ik bij post.nl dat ze getekend hebben voor deze opzegbrief.

In de brief heb ik het volgende geschreven:
Middels dit schrijven verzoek ik u mijn abonnement met abonneenummer xxxx per heden dan wel per eerstvolgende vervaldatum te beëindigen.

Indien, om wat voor reden dan ook, dat dit (nog) niet mogelijk is dan verzoek ik u mij hierover per omgaande te berichten met vermelding van reden(en) en correcte datum van opzegging. In dat geval geldt de opzegging per die datum.

Ik verzoek u vriendelijk mij een schriftelijke bevestiging te sturen binnen 14 dagen van deze opzegging.
Tevens wil ik het verschuldigde bedrag op korte termijn weten zodat ik dit in 1x kan betalen. Heb nu via incassobureau een betaling gekregen van 11-01-2012 t/m 01-06-2012
Ik heb NOOIT een aanmaning gehad dat er een bedrag openstond, wnt ik had direkt opgezegd alleen niet conform uw regels. Dus ik voldoe niet aan de voorwaarden en dan komt de opzegging blijkbaar NOOIT bij u aan.
Ik heb ook NOOIT een leesmap ontvangen omdat ik dit aan de bezorger had doorgegeven dat ik eraf gezien had.
Maanden hoor je totaal niets terwijl u volgens mij eerst 2 aanmaningen dient te sturen, maar goed ik ben fout en accepteer het maar.

Maar nu verwacht ik wel antwoord te krijgen en een bevestiging per wanneer het jaarabonnement afloopt en wat ik u nog moet betalen en op wat voor manier en op welke rekening ik dit bedrag mag overboeken.

En nu zijn we 19 dagen verder en totaal geen reactie van lsb

Wat moet ik nu nog ondernemen?????
Als ik komende week naar Houten ga sta ik niet voor mezelf meer in dus dat is geen optie :)

Bedankt alvast voor uw reacties

nevermind

Re: slb leesmap

Ongelezen bericht door nevermind »

In de brief heb ik het volgende geschreven:
Middels dit schrijven verzoek ik u mijn abonnement met abonneenummer xxxx per heden dan wel per eerstvolgende vervaldatum te beëindigen.
Nu wel aangetekend verzonden?

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

wat nevermind zegt nu toch wel aangetekend?

doe dat nu voor je eigen bestwil,weet niet precies wat het kost?6 euro nog wat??
maar dat is het wel waard,leesmap...grrrrr

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

migow61 schreef: Direkt een aangetekende brief geschreven

nevermind

snepke schreef:
migow61 schreef: Direkt een aangetekende brief geschreven

Mea culpa! :oops:

rozemarijntje

oeps :oops: :oops: :oops:

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Ach,ik las er in eerste instantie ook overheen.
Las ik het nog een keer en toen zag ik het pas.

rozemarijntje

ooh dat scheelt :oops: :oops:

migow61

Yep aangetekent (kosten 7,50) en 18 juli is de brief geaccepteerd van post.nl. Heb handtekening opgeslagen. Maar mijn vraag is nu: ik heb hun 14 dagen de tijd gegeven om te reageren. Dat is NIET gebeurd. WAT NU?? Als ik nu niets meer doe vrees ik dat ik volgend jaar weer dat gezeik van incassobureau krijg.
Dus hoe nu nog te handelen?

rozemarijntje

nee je hebt nu bewijs dat ze de brief aangenomen hebben!
dus je hebt op hun voorwaarden op tijd opgezegd,dus einde verhaal.
bewaar het bewijsje goed...

en laat dan incasso maar komen...

nevermind

migow61 schreef:Yep aangetekent (kosten 7,50) en 18 juli is de brief geaccepteerd van post.nl. Heb handtekening opgeslagen. Maar mijn vraag is nu: ik heb hun 14 dagen de tijd gegeven om te reageren. Dat is NIET gebeurd. WAT NU?? Als ik nu niets meer doe vrees ik dat ik volgend jaar weer dat gezeik van incassobureau krijg.
Dus hoe nu nog te handelen?
Je hebt het goed gedaan, en zoals rozemarijntje al heeft vermeld, hun 14 dagen de tijd gegeven, om nog te reageren.
Aangetekende brief is door het bedrijf geaccepteerd, dus leun maar achterover, en laat de volgenden leesmappen aan jouw voorbij gaan.

migow61

ja voor volgend jaar maak ik me ook totaal geen zorgen.
Dan laat ik het voorkomen. Maar ik moet dus nog betalen vanaf 1-06-2012 t/m opzegtermijn. Alleen heb ik van januari t/m 1-06 ook nooit een aanmaning gehad om te betalen dus vrees dat ik dat nu ook weer niet krijg. En dan volgend jaar een incassobureau op me dak. Vandaar dat ik ook in de brief gesteld heb ik dat het resterende bedrag in 1x wil betalen en gevraagd naar welk rekeningnummer. Maar daar heb ik tot op heden nog geen antwoord op.
Het 1e jaar moet ik zowiezo betalen omdat ik nalatig ben geweest (niet aangetekent)
Hoop dat jullie dit begrijpen.

Dat me abonnement verlengt wordt door die bende zal me een worst wezen want ik heb Nu aangetekent gereageerd. Alleen de openstaande rekening wil ik NU betalen zonder incassokosten etc.
Groeten

rozemarijntje

Ja ik snap wel wat je bedoeld..
Jaaa...dat is toch kwestie erachter aan blijven zitten.
Kan je niet mailen? Dan heb je bewijs dat je erachteraan bent gegaan,voor ze met incasso kosten komen?

Mailen dat jegraag wilt betalen...maar wacht op acceptgiro bla bla...

nevermind

Maar ik moet dus nog betalen vanaf 1-06-2012 t/m opzegtermijn.
Kan je zelf niet uitrekenen hoelang je nog moet betalen?
Wanneer is het opzegtermijn?
Dit geld overmaken en nog een aangetekende brief sturen, dat je de restvordering hebt betaald, en weer 14 dagen de tijd geven om te reageren.
Dan is voor jouw de kous af.

migow61

nou ik weet geeneens op welk rekeningnummer ik het zou moeten overmaken, want ik heb nog nooit iets van ze gezien.
Ook online diverse mailtjes gestuurd, maar nog nooit 1 reactie ontvangen.
Maar allen bedankt voor jullie reactie. Ik ga toch deze week naar kantoor in Houten met al me papieren en dan ga ik ze nog 1x vragen hoeveel ik moet overmaken en op welk nummer en dan is idd voor mij de kous af en trap NOOIT meer in dit soort dingen. En die tablet mogen in een gat stoppen waar nog nooit zonlicht in gekomen is.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Als ik het goed begrijp moet je dus voor een heel jaar betalen, maar een map en de tablet heb je niet gekregen?

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Op welke manier moet ik mijn abonnement of contract opzeggen?
Volgens de nieuwe wettelijke regels moet u kunnen opzeggen op dezelfde manier als waarop u het abonnement of contract hebt afgesloten. Hebt u dit bijvoorbeeld via een bepaalde website afgesloten? Dan moet u ook via die website kunnen opzeggen.

Weet iemand vanaf wanneer deze regel geldt??

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

migow61 schreef:nou ik weet geeneens op welk rekeningnummer ik het zou moeten overmaken, want ik heb nog nooit iets van ze gezien.
Ook online diverse mailtjes gestuurd, maar nog nooit 1 reactie ontvangen.
Maar allen bedankt voor jullie reactie. Ik ga toch deze week naar kantoor in Houten met al me papieren en dan ga ik ze nog 1x vragen hoeveel ik moet overmaken en op welk nummer en dan is idd voor mij de kous af en trap NOOIT meer in dit soort dingen. En die tablet mogen in een gat stoppen waar nog nooit zonlicht in gekomen is.
En ga je ze dat ook nog op een gouden dienblaadje aandragen??!!
Het is toch niet jouw verantwoordelijkheid dat zij niet reageren?
Bewaar die mails goed of stuur en nog 1 met verwijzingen naar al die andere en vraag expliciet om 1 of andere bevestiging.
En waar zijn die leesmappen gebleven waar je voor betaald hebt??!!
En wat krijg je de komende maanden aan mappen waarvoor je wilt betalen?
Jij wilt je geld wel erg graag kwijt zonder er iets voor terug te vragen.
BTW er zijn wel meer mensen niet thuis op moment van omruilen, map in plastic zak bij de deur zetten, gebeurt wel vaker.

migow61

En ga je ze dat ook nog op een gouden dienblaadje aandragen??!!
Het is toch niet jouw verantwoordelijkheid dat zij niet reageren?
Bewaar die mails goed of stuur en nog 1 met verwijzingen naar al die andere en vraag expliciet om 1 of andere bevestiging.
En waar zijn die leesmappen gebleven waar je voor betaald hebt??!!
En wat krijg je de komende maanden aan mappen waarvoor je wilt betalen?
Jij wilt je geld wel erg graag kwijt zonder er iets voor terug te vragen.
BTW er zijn wel meer mensen niet thuis op moment van omruilen, map in plastic zak bij de deur zetten, gebeurt wel vaker

Ik woon in flat dus kan niet aan de buitendeur hangen. En ik heb wel opgezegd, maar niet conform hun voorwaarden.
Dat is het probleem niet meer en niet minder. Ook ik wil niets betalen, maar dit soort bedrijven zijn gewoon parasieten. Maar komt goed ik ga persoonlijk naar Houten en ga het oplossen en neem alle bewijs mee.
En ja ik hou me rustig. (alhoewel?) :)

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

De week erop heeft hij de map opgehaald (heb er zelfs nog vrij voor genomen) en was allemaal geregeld nu volgens bezorger.

Jij hebt niet conform de regels opgezegd, maar vervolgens niks meer ontvangen. Dan zou je conform de regels gewoon de leesmap bezorgd moeten krijgen.
En een tablet.
Je laat je ook wel een beetje parasiteren, vind ik.

Gesloten