LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] (on)beperkt internet? T-Mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
blauwmte
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mar 2010 11:18

(on)beperkt internet? T-Mobile

Ongelezen bericht door blauwmte »

Het onbeperkte internet van T-mobile is zo traag dat met alle goede wil van de wereld internet nauwelijks mogelijk is. Simpele sites duurt een eeuwigheid voordat deze volledig is binnengehaald op je smartfoon. En natuurlijk kan dat ook niet anders als men je een snelheid geeft van 64 kbps ofwel (8 kb/s). Zeker nu men daar €4,95 euro voor durft te vragen vind ik dit eigenlijk diefstal omdat zoals hierboven beschreven geen fatsoenlijk internet mee is te plegen.
Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die mij hier aan stoort en vind dat providers de snelheid best wel iets hoger kunnen zetten om in iedergeval fatsoenlijk te kunnen internetten!!

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: (on)beperkt internet? T-Mobile

Ongelezen bericht door atesli »

Ik heb ook de onbeperkt internet bundel.
Gaat wel traag maar gelukkig nooit extra kosten.
Normaal internet verkeer is goed mogelijk zolang je maar geen plaatjes of filpjes hoeft te downloaden.

Ik ben er wel tevreden over , dan maar ff geen youtube enz.
Mail , teletekst enz zijn prima te doen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: (on)beperkt internet? T-Mobile

Ongelezen bericht door olaf79 »

Voor 4,95 kun je volgens mij de snelheid resetten. De eerdere 4,95 voorkomt dat je (zoals bij veel andere providers) buiten je bundel gaat internetten en daar dan per mb een paar euro voor mag af tikken.
Overigens ben ik het eens dat de naam onbeperkt, zeer misleidend is.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: (on)beperkt internet? T-Mobile

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die mij hier aan stoort en vind dat providers de snelheid best wel iets hoger kunnen zetten om in iedergeval fatsoenlijk te kunnen internetten!!
Klaag je nu over T-Mobile of over providers in het algemeen ?
Mijn dochter en ex-vrouw zitten bij T-Mobile en vind het best te doen hoor (beiden iPhone4), maar je moet het inderdaad niet vergelijken met een 120 Megabit huisaansluiting.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: (on)beperkt internet? T-Mobile

Ongelezen bericht door sjohie »

blauwmte schreef:Het onbeperkte internet van T-mobile is zo traag dat met alle goede wil van de wereld internet nauwelijks mogelijk is. Simpele sites duurt een eeuwigheid voordat deze volledig is binnengehaald op je smartfoon. En natuurlijk kan dat ook niet anders als men je een snelheid geeft van 64 kbps ofwel (8 kb/s). Zeker nu men daar €4,95 euro voor durft te vragen vind ik dit eigenlijk diefstal omdat zoals hierboven beschreven geen fatsoenlijk internet mee is te plegen.
Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die mij hier aan stoort en vind dat providers de snelheid best wel iets hoger kunnen zetten om in iedergeval fatsoenlijk te kunnen internetten!!
What you pay is what you get zal ik maar zeggen. Je kan vinden wat je wilt, maar dit had je moeten bedenken voordat je je handtekening onder het contract zette natuurlijk.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: (on)beperkt internet? T-Mobile

Ongelezen bericht door Hatertje »

sjohie schreef: What you pay is what you get zal ik maar zeggen. Je kan vinden wat je wilt, maar dit had je moeten bedenken voordat je je handtekening onder het contract zette natuurlijk.
Inderdaad. Iets met dubbeltje -> eerste rang....

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: (on)beperkt internet? T-Mobile

Ongelezen bericht door olaf79 »

Onbeperkt volgens van dale woordenboek Nederlandse Taal: zonder beperkingen, zonder grenzen, onbegrensd.

Ergo, wat t-mobile biedt is niet onbeperkt. De benaming is dus behoorlijk misleidend.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: (on)beperkt internet? T-Mobile

Ongelezen bericht door sjohie »

olaf79 schreef:Onbeperkt volgens van dale woordenboek Nederlandse Taal: zonder beperkingen, zonder grenzen, onbegrensd.

Ergo, wat t-mobile biedt is niet onbeperkt. De benaming is dus behoorlijk misleidend.
Het is in dagelijks gebruik toch zeker onbeperkter dan wat Vodafone en KPN bieden aan consumenten, die trekken óf de stekker eruit bij bereik van de limiet, of brengen elke kB extra in rekening.. :wink:

Dit is al jaren duidelijk in het nieuws, en ook bij radar & co meermaals ter sprake geweest, en dan nog heeft TS niet even goed gelezen in het contract waar hij/zij voor tekende?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: (on)beperkt internet? T-Mobile

Ongelezen bericht door olaf79 »

sjohie schreef:
olaf79 schreef:Onbeperkt volgens van dale woordenboek Nederlandse Taal: zonder beperkingen, zonder grenzen, onbegrensd.

Ergo, wat t-mobile biedt is niet onbeperkt. De benaming is dus behoorlijk misleidend.
Het is in dagelijks gebruik toch zeker onbeperkter dan wat Vodafone en KPN bieden aan consumenten, die trekken óf de stekker eruit bij bereik van de limiet, of brengen elke kB extra in rekening.. :wink:

Dit is al jaren duidelijk in het nieuws, en ook bij radar & co meermaals ter sprake geweest, en dan nog heeft TS niet even goed gelezen in het contract waar hij/zij voor tekende?
Mee eens. Het staat opzich (sinds kort trouwens) wel heel duidelijk op de site vermeldt wat ze met onbeperkt bedoelen. Maar die naam is veel te suggestief. Veel beter is om het onbeperkte data of zo te noemen. Nu wordt immers gesuggereed dat er voor 4,95 geen extra beperkingen zijn.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: (on)beperkt internet? T-Mobile

Ongelezen bericht door sjohie »

olaf79 schreef:
sjohie schreef:
olaf79 schreef:Onbeperkt volgens van dale woordenboek Nederlandse Taal: zonder beperkingen, zonder grenzen, onbegrensd.

Ergo, wat t-mobile biedt is niet onbeperkt. De benaming is dus behoorlijk misleidend.
Het is in dagelijks gebruik toch zeker onbeperkter dan wat Vodafone en KPN bieden aan consumenten, die trekken óf de stekker eruit bij bereik van de limiet, of brengen elke kB extra in rekening.. :wink:

Dit is al jaren duidelijk in het nieuws, en ook bij radar & co meermaals ter sprake geweest, en dan nog heeft TS niet even goed gelezen in het contract waar hij/zij voor tekende?
Mee eens. Het staat opzich (sinds kort trouwens) wel heel duidelijk op de site vermeldt wat ze met onbeperkt bedoelen. Maar die naam is veel te suggestief. Veel beter is om het onbeperkte data of zo te noemen. Nu wordt immers gesuggereed dat er voor 4,95 geen extra beperkingen zijn.
Tsja, ik vind dat ze bij T-mobile terecht wel mogen verwachten dat een (nieuwe) klant tenminste even die pdf met voorwaarden opent en leest, die dingen zijn tegenwoordig al zo "verjip-en-janneked" dat er nog net geen plaatjes in staan godbetert, een klein beetje eigen verantwoordelijkheid mag een consument toch ook wel tonen hoor.

blauwmte
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mar 2010 11:18

Re: (on)beperkt internet? T-Mobile

Ongelezen bericht door blauwmte »

Toch grappig om te zien hoe een vraag/klacht van mij rare wendingen kan nemen binnen dit forum. Uiteraard betreft het T-mobile voor mij persoonlijke waar ik klaag over de snelheid, maar omdat er meer providers zijn die deze onbeperkte snelheid aanbieden en dit geen T-mobile forum is maar van Radar forum dacht ik in het algemeen.
Uiteraard weet ik maar al te goed wat in mijn contract staat en ben ik ook op de hoogte van het resetten v/d snelheid. Maar als je leest 64 kbps weet je toch niet hoe snel dat werkelijk is, voor veel mensen zegt dat niets. Ja het is niet snel maar wat zegt dat nu eigenlijk, dit zal je eerst zelf moeten ervaren.......toch!
Nou dat is dus zeer bedroevend en dan heb ik het niet over internetten op youtube maar gewoon lichte sites op internet met de plaatjes uitgeschakeld. Laten we het maar niet hebben over wat T-mobile zelf aangeeft op hun site wat je nog allemaal kan doen met deze snelheid want dat is wel een erge rooskleurige voorstelling..
Natuurlijk kan ik gaan resetten maar een week voor het einde van mijn periode is dat natuurlijk geen logische optie, dus is mijn verzoek of ze de snelheid niet een tikkie hoger kunnen zetten bijv. 128 kbps (16 kb/s)

Maar goed gezien de toonzetting in bovenstaande reactie's zal ik wel weer iets heel doms vragen...

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: (on)beperkt internet? T-Mobile

Ongelezen bericht door olaf79 »

blauwmte schreef:Toch grappig om te zien hoe een vraag/klacht van mij rare wendingen kan nemen binnen dit forum. Uiteraard betreft het T-mobile voor mij persoonlijke waar ik klaag over de snelheid, maar omdat er meer providers zijn die deze onbeperkte snelheid aanbieden en dit geen T-mobile forum is maar van Radar forum dacht ik in het algemeen.
Uiteraard weet ik maar al te goed wat in mijn contract staat en ben ik ook op de hoogte van het resetten v/d snelheid. Maar als je leest 64 kbps weet je toch niet hoe snel dat werkelijk is, voor veel mensen zegt dat niets. Ja het is niet snel maar wat zegt dat nu eigenlijk, dit zal je eerst zelf moeten ervaren.......toch!
Nou dat is dus zeer bedroevend en dan heb ik het niet over internetten op youtube maar gewoon lichte sites op internet met de plaatjes uitgeschakeld. Laten we het maar niet hebben over wat T-mobile zelf aangeeft op hun site wat je nog allemaal kan doen met deze snelheid want dat is wel een erge rooskleurige voorstelling..
Natuurlijk kan ik gaan resetten maar een week voor het einde van mijn periode is dat natuurlijk geen logische optie, dus is mijn verzoek of ze de snelheid niet een tikkie hoger kunnen zetten bijv. 128 kbps (16 kb/s)

Maar goed gezien de toonzetting in bovenstaande reactie's zal ik wel weer iets heel doms vragen...
Opzich kan dat natuurlijk. Alleen het idee van tmobile is dat je door die verlaging van de snelheid beter gaat opletten op je gebruik. Hun redenering is dat elke mb op hun netwerk geld kost en die kosten moeten verdeeld worden over alle gebruikers. Er zijn een paar gebruikers die en veel en snel internet gebruiken. Die jagen daarmee de kosten omhoog voor gebruikers die alleen wat mail en nu.nl en buienradar gebruiken.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: (on)beperkt internet? T-Mobile

Ongelezen bericht door bprosman »

maar omdat er meer providers zijn die deze onbeperkte snelheid aanbieden en dit geen T-mobile forum is maar van Radar forum dacht ik in het algemeen.
T-Mobile heeft het over "onbeperkt" dataverkeer, dat is iets anders dan "onbeperkte snelheid". Wat bedoel je nu eigenlijk :?

WilmaKramer
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 apr 2012 15:17

Re: (on)beperkt internet? T-Mobile

Ongelezen bericht door WilmaKramer »

Met het onbeperkte internet kan je eigenlijk alleen maar whatsappen. Ik vind het nogal misleidend en ga het zelf nooit nemen.

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: (on)beperkt internet? T-Mobile

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Voor mij geen mobiel internet. Zie het nut er echt niet van in. Zal er dus ook nooit aan beginnen. Internetten doe ik wel op mijn laptop. En mijn mobiel gebruik ik alleen voor sms-en en bellen.

Gesloten