LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone (dealdirect) drama

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
flash
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 aug 2005 12:27

Vodafone (dealdirect) drama

Ongelezen bericht door flash »

Slechte ervaringen met de direct deals van Vodafone (dealdirect.nl).
Toegegeven de aanbiedingen zijn aantrekkelijk, maar de afhandeling is waardeloos! Het loopt allemaal direct via Vodafone, dus het abonnement gaat direct in en het nieuwe tarief moet direct worden betaald. Maar dan begint de ellende: de levering van het toestel. Ik wacht nu al vanaf 4 juli op mijn HTC Desire C. Een greep uit de smoezen van de klantenservice:
Het toestel gaat maandag naar onze koerier,
Nee dat wordt volgende week maandag,
Ik weet niet wat mijn collega u heeft verteld,
Helaas het toestel is niet op voorraad,
Het toestel is binnen, het komt naar u toe,
Oh er is iets met ons systeem mis, het lijkt alsof het toestel op voorraad is, maar het is er niet,
Het toestel is waarschijnlijk wel op voorraad, maar door de storing in ons systeem kunnen we niet uitleveren!

Men heeft wel toegezegd om, als het toestel ooit nog geleverd wordt, de abonnementskosten te crediteren over de tussenliggende periode. Mijn probleem is dat ik dit toestel graag wil hebben en daar maakt Dealdirect (lees Vodafone) handig gebruik van.

flash
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 aug 2005 12:27

Re: Vodafone (dealdirect) drama

Ongelezen bericht door flash »

Nog een 'bewijs' dat Dealdirect een onderdeel is van Vodafone: de chatfunctie stelt je direct in verbinding met een Vodafone KS medewerker.

Maar eens even geïnformeerd naar de levertijd van de HTC Desire C, het antwoord is eerlijk! Een bijzonder antwoord tijdens de chat vond ik het moment waarop een nieuw abonnement bij een verlenging ingaat. Lees maar mee:

J.: Goedenavond. Mijn naam is J. van Vodafone. Waarmee kan ik je helpen?
F.: Als ik vandaag de HTC Desire C bestel als verlenging, wanneer heb ik dan het toetel in huis?
J.: Door de langere levertijd van dit toestel zal ik van 20 werkdagen uitgaan.
F.: Is er iets mis met het toestel?
J.: Deze staat op dit moment in bestelling.
F.: Kan het abonnement ingaan op het moment dat het toestel ook geleverd wordt?
J.: Als je overstapt van een andere provider met nummerbehoud dan hangt de overstapdatum af van jouw huidige provider.
F.: Nee het gaat om verlenging van een Vodafone abo.
J.: Als je een nieuw abonnement neemt met een nieuw nummer en toestel dan gaat het abonnement in op het moment dat je het thuis aanneemt.
J.: Als je bij ons overstapt geldt hetzelfde als bij een overstap met een andere provider.
J.: Je krijgt dan zo snel mogelijk een bericht ivm de datum van overstap.
F.: En dat betekent concreet? IK ben minder dan 2 maanden van de afloop van mijn huidige contract.
J.: Als je een maandabonnement hebt bij Vodafone dan zijn er twee mogelijkheden.
J.: 1 - Als je met je huidige abonnement meer betaald dan je zal gaan betalen. Dan is de datum van overstap het einde van je huidige abonnement.
J.: 2 -Als je nu minder betaald dan je zal gaan betalen. Dan gaat het nieuwe contract binnen 48 uur in. Dit kan je in de gaten houden op jouw My Vodafone account.
F.: Is dat wel eerlijk? Dit lijkt steeds in het voordeel van de provider. Kan de klant niet zelf aangeven wanneer hij het wil laten ingaan?
J.: Nee dat kan helaas niet.


DealDirect
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2012 17:43

Re: Vodafone (dealdirect) drama

Ongelezen bericht door DealDirect »

Beste Flash,

Erg vervelend om te horen dat de levering niet verloopt zoals dit zou moeten.
Graag zou ik eea even in detail voor je willen uitzoeken zodat ik je zo snel mogelijk een duidelijk en volledige status update kan geven. Hiervoor heb ik je ordernummer nodig, dit is het nummer welke je hebt ontvangen in je bevestigings e-mail beginnende met 1600…..

Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,

DealDirect.nl

flash
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 aug 2005 12:27

Re: Vodafone (dealdirect) drama

Ongelezen bericht door flash »

Donderdag 9 augustus een sms van Vodafone: "het toestel wordt vandaag bij u bezorgd". En inderdaad GLS had het toestel 's middags bij mijn buren afgeleverd.

Zou het dan toch echt helpen om je ontvredenheid via dit forum wereldkundig te maken?

Nu even afwachten of de kreditering van het abonnement van 4 juli t/m 9 augustus, en de beloofde compensatie goed gaat verlopen.

UncleSjra
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2008 09:18

Re: Vodafone (dealdirect) drama

Ongelezen bericht door UncleSjra »

Met wie heb ik juridisch gezien een koopovereenkomst? Ik begrijp dat VF het toestel en abonnement levert? Ik ben van mening dat de voorwaarden hier ook niet duidelijk over is.

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: Vodafone (dealdirect) drama

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Juridisch gezien heb je een koopovereenkomst gesloten met dealdirect alleen het fulfillment gaat via Vodafone. Dus voor klachten zou je direct moeten aankloppen bij dealdirect.nl.

MVG,

Henk

mrgroningen
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2014 18:56

Re: Vodafone (dealdirect) drama

Ongelezen bericht door mrgroningen »

Presies zelfde verhaal als alle anderen
Had abonoment bij vodafoon en zag aanbieding deal direct
Voor verlenging abonoment met gratis galaxy s3 kosten 399
Abonoment loopt al sinds 20 jan elke maand betalen is ondertussen opgesegt abonoment want men weet niet waar de telefoon is zeker lopen er mensen bij dealdirect telefoons van andere mensen in hun eigen zakken te stoppen dit is echt absurt heb inmiddels wel 20 mensen van vodafoon gesproken en iemand ie ergens wat van af weet lekkker soooitje dit nog meer mensen last hier van

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Vodafone (dealdirect) drama

Ongelezen bericht door Har06 »

1200 Vodafone bellen :) :mrgreen:

Gesloten