Dixons.nl ontbindt koop na weigeren kopie van ID te sturen
Geplaatst: 06 aug 2012 20:36
Beste mensen,
Ik ben benieuwd of iemand dezelfde ervaring heeft met Dixons.nl als ik :
Ik heb onlangs op internet bij Dixons.nl een tablet gekocht, 322euro, die ik deels met mijn airmiles en deels met mijn Visa creditcard heb betaald, zoals ik bij veel mijn online aankopen doe. Netjes betalingsbevestigng gehad en ik zou een mail/sms krijgen als de bestelling op transport zou worden gezet. Tot zover niks aan de hand.
In plaats van de volgende mijn bestelling binnen te krijgen, kreeg ik het volgende mailtje van debiteurenbeheer. Een controle, waarop weet ik niet, want het bedrag en airmiles waren immers al afgeschreven.
-------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer/mevrouw,
Bedankt voor uw bestelling bij Dixons! Omdat u als betaalmethode kiest voor creditcard, nemen wij altijd contact op met de klant om te verifiëren of dit een correcte order is. Dit doen wij om fraude te voorkomen aangezien iedereen met uw gegevens zomaar een order op uw naam kan zetten.Zij hebben dan de spullen en u de rekening. Graag ontvangen wij een kopie van uw paspoort of ID-kaart, voor- en achterkant, om de gegevens die opgegeven zijn te verifiëren.
Mocht u verder nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag van u.
Vertrouwende erop u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd,
Met vriendelijke groet,
Debiteurenbeheer
Dixons Nederland
Postbus 1484
1300 BL Almere
T 0900-2021863 (35cpm)
E [email protected]
----------------------------------------------------------------------------------
Ik heb hier vervolgens op gereageerd en aangegeven dat ik het niet veilig vind om een kopie van mijn ID/paspoort op te sturen, maar dat ze dit bij aflevering wel kunnen inzien en/of kopieren. Ook aangegeven dat het volgens mij bij wet ook niet toegestaan is om kopies van je ID aan elk organisatie af te geven. Ook is tijdens het betalen met creditcard niet op de website aangegeven dat je een kopie ID ergens naar toe moeten mailen.
Ik heb Dixons ook gevraagd waarom deze controle wordt uitgevoerd op mij, ik bestel namelijk heel vaak met mijn creditcard online, Zalando, Omoda, Mediamarkt, bol.com, etc , maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Vervolgens krijg ik geen antwoorden, maar een mededeling tot mijn verbazing :
---------------------------------------------------------------------------
Hartelijk dank voor uw reactie.
Uiteraard behandelen wij al uw persoonlijke gegevens strikt vertrouwelijk.
Helaas hebben wij uw order nu moeten annuleren.
Het bedrag dat u heeft betaald is gerefund op de creditcard account.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd verblijven wij.
Met vriendelijke groet,
Debiteuren beheer
Dixons Nederland
----------------------------------------------------------------------------
Ik heb ze terug gemaild dat ik dit neit accepteer en dat ze volgens de geldige overeenkomst hun leveringsverplichting moeten nakomen, na ruim een week heb ik nog steeds geen reactie gehad van ze.
Bedrag is exclusief creditcard transactiekosten van 2,95 terug gestort, waarom die 2,95 ingehouden is weet ik ook niet. Airmiles zullen over paar weken terug worden gestort.
Er wordt totaal geen alternatief aangeboden, iets van kom maar ophalen in de winkel of iets dergelijks. Koop wordt simpel weg om deze reden eenzijdig ontbonden.
Heeft iemand dezelfde ervaringen met Dixons(.nl) ?
Ik ben benieuwd of iemand dezelfde ervaring heeft met Dixons.nl als ik :
Ik heb onlangs op internet bij Dixons.nl een tablet gekocht, 322euro, die ik deels met mijn airmiles en deels met mijn Visa creditcard heb betaald, zoals ik bij veel mijn online aankopen doe. Netjes betalingsbevestigng gehad en ik zou een mail/sms krijgen als de bestelling op transport zou worden gezet. Tot zover niks aan de hand.
In plaats van de volgende mijn bestelling binnen te krijgen, kreeg ik het volgende mailtje van debiteurenbeheer. Een controle, waarop weet ik niet, want het bedrag en airmiles waren immers al afgeschreven.
-------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer/mevrouw,
Bedankt voor uw bestelling bij Dixons! Omdat u als betaalmethode kiest voor creditcard, nemen wij altijd contact op met de klant om te verifiëren of dit een correcte order is. Dit doen wij om fraude te voorkomen aangezien iedereen met uw gegevens zomaar een order op uw naam kan zetten.Zij hebben dan de spullen en u de rekening. Graag ontvangen wij een kopie van uw paspoort of ID-kaart, voor- en achterkant, om de gegevens die opgegeven zijn te verifiëren.
Mocht u verder nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag van u.
Vertrouwende erop u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd,
Met vriendelijke groet,
Debiteurenbeheer
Dixons Nederland
Postbus 1484
1300 BL Almere
T 0900-2021863 (35cpm)
E [email protected]
----------------------------------------------------------------------------------
Ik heb hier vervolgens op gereageerd en aangegeven dat ik het niet veilig vind om een kopie van mijn ID/paspoort op te sturen, maar dat ze dit bij aflevering wel kunnen inzien en/of kopieren. Ook aangegeven dat het volgens mij bij wet ook niet toegestaan is om kopies van je ID aan elk organisatie af te geven. Ook is tijdens het betalen met creditcard niet op de website aangegeven dat je een kopie ID ergens naar toe moeten mailen.
Ik heb Dixons ook gevraagd waarom deze controle wordt uitgevoerd op mij, ik bestel namelijk heel vaak met mijn creditcard online, Zalando, Omoda, Mediamarkt, bol.com, etc , maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Vervolgens krijg ik geen antwoorden, maar een mededeling tot mijn verbazing :
---------------------------------------------------------------------------
Hartelijk dank voor uw reactie.
Uiteraard behandelen wij al uw persoonlijke gegevens strikt vertrouwelijk.
Helaas hebben wij uw order nu moeten annuleren.
Het bedrag dat u heeft betaald is gerefund op de creditcard account.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd verblijven wij.
Met vriendelijke groet,
Debiteuren beheer
Dixons Nederland
----------------------------------------------------------------------------
Ik heb ze terug gemaild dat ik dit neit accepteer en dat ze volgens de geldige overeenkomst hun leveringsverplichting moeten nakomen, na ruim een week heb ik nog steeds geen reactie gehad van ze.
Bedrag is exclusief creditcard transactiekosten van 2,95 terug gestort, waarom die 2,95 ingehouden is weet ik ook niet. Airmiles zullen over paar weken terug worden gestort.
Er wordt totaal geen alternatief aangeboden, iets van kom maar ophalen in de winkel of iets dergelijks. Koop wordt simpel weg om deze reden eenzijdig ontbonden.
Heeft iemand dezelfde ervaringen met Dixons(.nl) ?