LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opgelicht? door schilder niet nagekomen opdracht blijkt

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Ethel75

opgelicht? door schilder niet nagekomen opdracht blijkt

Ongelezen bericht door Ethel75 »

Ik heb in april mijn ramen aan de buitenkant laten verven. de verf komt er nu weer af en het ziet er absoluut niet netjes uit en is zeker niet beschermd. De Schilder is een keer terug gekomen om te kijken en hij heeft aangegeven (op 17 juni) dat hij eea in orde zou maken. Tot op heden hoor ik niets meer van hem. HIj reageert ook niet op mijn tel of sms. Kan ik hier nog actie op ondernemen? Ik moet het opnieuw laten schilderen maar om nu opnieuw zoveel geld uit te geven.

Met vriendelijke groet,
Ethel

Ex-beheerder

Re: opgelicht? door schilder niet nagekomen opdracht blijkt

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

U dient de schilder in gebreke te stellen en een termijn aan te geven in welke tijd hij de herstelwerkzaamheden dient uit te voeren.

Bij niet nakoming van de termijn en herstel ontbindt u de overeenkomst en vordert u uw geld terug als onverschuldigde betaling en kunt u een andere schilder de werkzaamheden laten uitvoeren.

ArneLH

Ongelezen bericht door ArneLH »

Inderdaad:
art. 7:759 lid 1 BW schreef:Indien het werk na oplevering gebreken vertoont waarvoor de aannemer aansprakelijk is, moet de opdrachtgever, tenzij zulks in verband met de omstandigheden niet van hem kan worden gevergd, aan de aannemer de gelegenheid geven de gebreken binnen een redelijke termijn weg te nemen, onverminderd de aansprakelijkheid van de aannemer voor schade ten gevolge van de gebrekkige oplevering.
Daar moet wel bij gezegd worden dat art. 6:89 BW overeenkomstig van toepassing is en er dus wel van de ts geeist wordt dat hij/zij tijdig klaagt over het gebrekkige werk. Het is dus absoluut noodzakelijk dit schriftelijk te doen anders valt er niets te bewijzen en vervallen dus al je rechten.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik zou zelf even een potje verf halen en het afschilderen. Dat scheelt een hoop gedoe.

Gesloten