| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NS schrijft geld af van willekeurige bankrekeningen !!
NS schrijft geld af van willekeurige bankrekeningen !!
MIjn moeder is 83 en reist nooit maar dan ook nooit met de trein.
Nu schrijft de ING 60 euro af van haar rekening ( op een manier dat storneren niet mogelijk is !) voor een voordeeluren-abonnement.
Ik maak hiervan hier een vermelding voor het geval dit vaker voorkomt.
Ik heb de NS hiervan zojuist via een klachtenprocedure op de hoogte gebracht.
Ben benieuwd hoe men dit aanpakt.
Groetjes
Huub
Nu schrijft de ING 60 euro af van haar rekening ( op een manier dat storneren niet mogelijk is !) voor een voordeeluren-abonnement.
Ik heb de NS hiervan zojuist via een klachtenprocedure op de hoogte gebracht.
Groetjes
Huub
Laatst gewijzigd door hreemers op 15 aug 2012 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
VioletPrue
Re: NS schrijft geld af van willekeurige bankrekeningen !!
Dus zonder te wachten op antwoord van de ING zet u gelijk hier een klacht neer?
Nogal raar, u geeft hen niet eens de gelegenheid om een mogelijk foutje op te lossen.
Het is ook totaal en compleet uitgesloten dat moeder per ongeluk met (telefonische) verkoop akkoord is gegaan?
Nogal raar, u geeft hen niet eens de gelegenheid om een mogelijk foutje op te lossen.
Het is ook totaal en compleet uitgesloten dat moeder per ongeluk met (telefonische) verkoop akkoord is gegaan?
Ik heb de ING hiervan zojuist via een klachtenprocedure op de hoogte gebracht.
Beter klacht in kunnen dienen bij de NS . ING heeft alleen incasso uitgevoerd,ik denk dat dat ook het advies van de bank zal worden en dan ben je al weer weken verder.Zij wijzen je ook door naar de incasserende partij,want daar moet je wezen en niet bij de ING.
Waarschijnlijk door NS of aanvragende partij verkeerd rekening nummer in gevuld ,waarschijnlijk heeft u moeder een postgiro nummer? Dan kan 1 cijfertje verkeerd of teveel al een andere rekening houder zijn.
gr Henk
Er van uitgaande dat hier geen overeenkomst tussen de NS en uw moeder tot stand is gekomen, en de NS derhalve geen machtiging heeft, kunt u terecht bij beiden partijen. Bij de ING kunt u een Melding Onterecht Incasso doen binnen 13 maanden nadat het bedrag is afgeschreven.
-
cindyanne76
zoals henk zegt, het is niet de ING maar de ns die de toestemming heeft gekregen om het bedrag te incasseren. misschien dat uw moeder toch iets heeft afgesloten waar u niet van op de hoogte bent. zo niet dan kun je het beste de NS even bellen ipv een klacht indienen bij de ING...
Hoezo is storneren niet mogelijk? Er kan toch wel melding gedaan worden van een onterechte incasso?hreemers schreef:MIjn moeder is 83 en reist nooit maar dan ook nooit met de trein.
Ik heb de ING hiervan zojuist via een klachtenprocedure op de hoogte gebracht.
Groetjes
Huub
ik heb hetzelfde meegemaakt , op 3 juli is er 60 e via een incasso, bij de ing door de ns geind. nooit een ov kaart gehad of aangevraagd.
direkt via mijn ingbank geprobeerd te storneren , dat kan echter niet .via onterechte incasso melding ervan gemaakt en gezorgd dat de ns geblokkeerd werd. daarna de ns gebeld en die gingen het uitzoeken . ik heb inmiddels een mail van de ns ontvangen,dat het inderdaad onterecht was , van de ingbank heb ik het geld gestorneerd gekregen [ onder voorbehoud nog steeds].
direkt via mijn ingbank geprobeerd te storneren , dat kan echter niet .via onterechte incasso melding ervan gemaakt en gezorgd dat de ns geblokkeerd werd. daarna de ns gebeld en die gingen het uitzoeken . ik heb inmiddels een mail van de ns ontvangen,dat het inderdaad onterecht was , van de ingbank heb ik het geld gestorneerd gekregen [ onder voorbehoud nog steeds].
Werk jij bij de NS? Heb jij een machtiging van de moeder van TS gezien? Zo nee, hoe kom je op het idee dat ze een machtiging van de moeder van TS hebben gekregen?cindyanne76 schreef:Het is (...) de ns die de toestemming heeft gekregen om het bedrag te incasseren.
Hoe zou het komen dat de ING op haar website een Melding Onterechte Incasso (MOI) formulier hebben staan als je niet bij de bank maar de schuldenaar zou moeten zijn?
-
cindyanne76
alfatrion schreef:Werk jij bij de NS? Heb jij een machtiging van de moeder van TS gezien? Zo nee, hoe kom je op het idee dat ze een machtiging van de moeder van TS hebben gekregen?cindyanne76 schreef:Het is (...) de ns die de toestemming heeft gekregen om het bedrag te incasseren.
Hoe zou het komen dat de ING op haar website een Melding Onterechte Incasso (MOI) formulier hebben staan als je niet bij de bank maar de schuldenaar zou moeten zijn?
goed lezen, ik zeg alleen dat de ING geen machtiging heeft tot incasseren en of MISSCHIEN zijn moeder toch een machtiging bij de ns heeft. kan toch?
Ik kan er niets aan doen dat jouw bericht dubbelzinnig is. In de eerste zin staat letterlijk dat de NS toestemming heeft gekregen om het bedrag te incasseren. Hierbij heb jij geen voorbehoud gemaakt. In die zin komen de woorden mogelijk, misschien en eventueel niet voor. Door in de zin dergelijke woorden wel gebruikt geef je impliciet als boodschap dat het ook mogelijk is dat iemand anders een machtiging heeft afgegeven.
Overigens als je wil dat anderen je berichten goed lezen, dan is goed om hoofdletters te gebruiken aan het begin van iedere zin.
Overigens als je wil dat anderen je berichten goed lezen, dan is goed om hoofdletters te gebruiken aan het begin van iedere zin.
-
cindyanne76
Het was niet de bedoeling om bij iemand een verwijt neer te leggen.
Ik heb in mijn eerste melding 2x de naam ING gebruikt, dit is niet goed goed, de ING schreef inderdaad af, maar de NS was degene die daartoe de opdracht gaf.
Ik begrijp nu dat sommigen vinden dat ik eerst de NS de gelegenheid had moeten bieden e.e.a. recht te trekken voor publicatie.
Ik kan me dit gevoel voorstellen, maar dan.... geen publicatie...niet kunnen zien hoe vaak dit voorkomt, deze naar mijn gevoel grove fout niet bekend maken zodat er voor de NS geen noodzaak bestaat er iets aan te doen?
Het lijkt me voor zo'n instelling toch raar dat je geen check doet op het rekeningnummer en andere gegevens voordat je geld afschrijft van rekeningen. Zie hieronder de reactie van de NS, overigens een snelle en nette reactie.
Groetjes
Huub
------------------------------------------------
Onderwerp
Klantvraag en/of opmerking over: Abonnement van verkeerde rekening afgeschreven
Antwoord Klantenservice Nederlandse Spoorwegen
Geachte heer/mevrouw Kivits,
Hartelijk dank voor uw reactie. Graag beantwoord ik uw e-mail.
Het spijt mij te vernemen dat er ten onrechte geld is afgeschreven van de rekening van uw moeder. Een van onze klanten heeft in 2011 een aanvraag ingediend met een rekeningnummer dat 1 cijfer afwijkt van dat van uw moeder. Onze computer heeft dit laatste cijfer foutief overgenomen. Dit heb ik uiteraard meteen aangepast. Mijn excuses voor het ongemak.
Het afgeschreven bedrag wordt binnen 3 weken teruggestort op de rekening van uw moeder.
Mocht u nog vragen hebben, dan beantwoorden wij deze graag.
Met vriendelijke groet,
S. Cohen
Ik begrijp nu dat sommigen vinden dat ik eerst de NS de gelegenheid had moeten bieden e.e.a. recht te trekken voor publicatie.
Ik kan me dit gevoel voorstellen, maar dan.... geen publicatie...niet kunnen zien hoe vaak dit voorkomt, deze naar mijn gevoel grove fout niet bekend maken zodat er voor de NS geen noodzaak bestaat er iets aan te doen?
Het lijkt me voor zo'n instelling toch raar dat je geen check doet op het rekeningnummer en andere gegevens voordat je geld afschrijft van rekeningen. Zie hieronder de reactie van de NS, overigens een snelle en nette reactie.
Groetjes
Huub
------------------------------------------------
Onderwerp
Klantvraag en/of opmerking over: Abonnement van verkeerde rekening afgeschreven
Antwoord Klantenservice Nederlandse Spoorwegen
Geachte heer/mevrouw Kivits,
Hartelijk dank voor uw reactie. Graag beantwoord ik uw e-mail.
Het spijt mij te vernemen dat er ten onrechte geld is afgeschreven van de rekening van uw moeder. Een van onze klanten heeft in 2011 een aanvraag ingediend met een rekeningnummer dat 1 cijfer afwijkt van dat van uw moeder. Onze computer heeft dit laatste cijfer foutief overgenomen. Dit heb ik uiteraard meteen aangepast. Mijn excuses voor het ongemak.
Het afgeschreven bedrag wordt binnen 3 weken teruggestort op de rekening van uw moeder.
Mocht u nog vragen hebben, dan beantwoorden wij deze graag.
Met vriendelijke groet,
S. Cohen
Zou mooi zijn natuurlijk, maar hoe zouden ze dit moeten doen? Iemand geeft een machtiging en maakt daarbij een tik/schrijffout. Dan houdt het volgens mij toch op voor in dit geval de NS.hreemers schreef: Het lijkt me voor zo'n instelling toch raar dat je geen check doet op het rekeningnummer en andere gegevens voordat je geld afschrijft van rekeningen.
een reden om geen oud gironummer te gebruiken.... ing zou gewoon nummer en naam moeten combineren, maar doen dat allang niet meer! Te veel werk, teveel uitval, dan maar liever het piepsysteem hanteren...
Mensen melden het wel als het niet klopt..... Gehandicapten, dementerenden, jongeren, mensen die slordig zijn? Scheit aan! Piepsysteem is heilig en wel zo gemakkelijk voor de ing.
De oplossing is gewoon een rekening nummer te nemen met een 11 proef, een bankrekening nummer dus.
Mensen melden het wel als het niet klopt..... Gehandicapten, dementerenden, jongeren, mensen die slordig zijn? Scheit aan! Piepsysteem is heilig en wel zo gemakkelijk voor de ing.
De oplossing is gewoon een rekening nummer te nemen met een 11 proef, een bankrekening nummer dus.