Pagina 1 van 1

Negatieve ervaring met Autohandel Post te Barneveld

Geplaatst: 12 aug 2012 20:49
door joeroe_nl
Beste Autozoeker,

Wees alstublieft gewaarschuwd, deze man verkoopt auto's in een slechte staat. Laat reparaties uitvoeren bij een bevriende garage waarna het mankement binnen 2 maanden opnieuw optreedt.

Mijn ervaringen:

Auto gekocht op LPG, wanneer de auto een half uur gereden heeft kreeg de auto allerlei problemen (inhouden afslaan bij stationair toerental). Meneer heeft zelf een aardige afstand gereden in de auto en moet dit geweten hebben. Het ergste is nog dat de inbouwer falliet is gegaan en niemand wist wat voor een componenten gebruikt zijn.

Hierdoor was het niet mogelijk de auto voor een redelijk bedrag (onder de 500 euro door een lpg specialist te laten maken. Handrem was kapot bij aankoop. Deze zou gemaakt worden (degelijk geen noodverband voor de APK), na 2 maanden geen handrem functie meer. Wat blijkt beide remklauwen zitten muurvast en heb ik moeten laten vervangen.

Verder wat een beetje bij een auto van deze prijsklasse bouwjaar hoort een lekke einddemper (klein lek). De auto is hier echter wonderbaarlijk mee door de APK gekomen.

Normaal gesproken geen probleem, maar in combinatie met de bovenstaande problemen wel vervelend. De verkoper geconfronteerd met deze problemen, helaas wil meneer niet constructief mee werken in het zoeken van een oplossing en worden alle problemen ontkent.

Advies: Koop hier geen auto !! Wanneer men toch hier een auto wilt kopen controleer dan de auto heel uitgebreid (of laat dit doen)


Update 13-08-2012:

Zoals gevraagd in een onderstaande reactie;

Auto;

Nissan Primera 1999 2.0 SE ~180k km

Re: Negatieve ervaring met Autohandel Post te Barneveld

Geplaatst: 12 aug 2012 21:23
door nevermind
Over welke auto hebben wij het hier?
Misschien kan je best wat informatie geven, anders is het maar een losse kreet!

Re: Negatieve ervaring met Autohandel Post te Barneveld

Geplaatst: 14 aug 2012 19:17
door autohandel Post
Geachte lezers. Uiteraard ook een reactie van onze zijde. Wij hebben uitvoerig gemaild met Meneer J. en aangeboden de auto na te kijken mbt de handremkabel. Normaal gesproken ga je bij een klacht ook gelijk terug naar de verkopende partij. Echter heeft meneer ervoor gekozen een tijd te wachten, zelf aan de auto te "sleutelen"en door diverse andere partijen onderzoeken danwel reparaties te laten uitvoeren. Wij zijn dus niet in de gelegenheid gesteld om de klacht op te lossen. Meneer heeft de auto met een nieuwe apk en nieuwe handremkabel (maar zonder enige beurt) gekocht. Bij een apk wordt de auto op een aantal punten bekeken, maar niet binnenste buiten gekeerd. Als meneer van mening is dat de garage die de apk heeft uitgevoerd, onkundig was, dan moet hij uiteraard dat bedrijf aanschrijven. Voor hen die het interesseert: de mailwisseling willen wij best delen.
Kortom, het is vervelend voor meneer, het is een oude auto (1999) voor een in verhouding heel redelijke prijs. Na een proefrit (met een kenner!), waarbij geen klachten waren, is de auto gekocht onder voorwaarde van de nieuwe apk en nieuwe handrem. En nogmaals, de rechten en plichten bij de (ver-)koop van een 2e handsauto zijn voor iedereen op internet na te lezen. En daarvan is in dit geval door meneer geen gebruik van gemaakt (nl met de klacht éérst bij ons komen).
Gelukkig is hij pas de eerste ontevreden klant. Een auto is nu eenmaal een mechanisch voorwerp dat zelfs op de dag van een apk mankementen kan vertonen.
Wij hopen de lezer op deze wijze voldoende nader van informatie te hebben voorzien en zijn voor nader commentaar gewoon bereikbaar. Zie onze site.

Re: Negatieve ervaring met Autohandel Post te Barneveld

Geplaatst: 14 aug 2012 19:20
door ciske
autohandel Post schreef:Geachte lezers. Uiteraard ook een reactie van onze zijde. Wij hebben uitvoerig gemaild met Meneer J. en aangeboden de auto na te kijken mbt de handremkabel. Normaal gesproken ga je bij een klacht ook gelijk terug naar de verkopende partij. Echter heeft meneer ervoor gekozen een tijd te wachten, zelf aan de auto te "sleutelen"en door diverse andere partijen onderzoeken danwel reparaties te laten uitvoeren. Wij zijn dus niet in de gelegenheid gesteld om de klacht op te lossen. Meneer heeft de auto met een nieuwe apk en nieuwe handremkabel (maar zonder enige beurt) gekocht. Bij een apk wordt de auto op een aantal punten bekeken, maar niet binnenste buiten gekeerd. Als meneer van mening is dat de garage die de apk heeft uitgevoerd, onkundig was, dan moet hij uiteraard dat bedrijf aanschrijven. Voor hen die het interesseert: de mailwisseling willen wij best delen.
Kortom, het is vervelend voor meneer, het is een oude auto (1999) voor een in verhouding heel redelijke prijs. Na een proefrit (met een kenner!), waarbij geen klachten waren, is de auto gekocht onder voorwaarde van de nieuwe apk en nieuwe handrem. En nogmaals, de rechten en plichten bij de (ver-)koop van een 2e handsauto zijn voor iedereen op internet na te lezen. En daarvan is in dit geval door meneer geen gebruik van gemaakt (nl met de klacht éérst bij ons komen).
Gelukkig is hij pas de eerste ontevreden klant. Een auto is nu eenmaal een mechanisch voorwerp dat zelfs op de dag van een apk mankementen kan vertonen.
Wij hopen de lezer op deze wijze voldoende nader van informatie te hebben voorzien en zijn voor nader commentaar gewoon bereikbaar. Zie onze site.

Wie de waarheid spreekt is niet duidelijk, maar Mailwisseling mag je niet plaatsen.
Dat heet brief geheim.

Re: Negatieve ervaring met Autohandel Post te Barneveld

Geplaatst: 14 aug 2012 19:22
door autohandel Post
er staat delen, niet plaatsen. Mochten mensen dit verhaal nl in twijfel trekken, dan kan de mail bij wijze van spreke doorgestuurd worden. Wij hebben ook niet de volledige naam van meneer genoemd. Want dat vinden wij ook niet netjes.

Re: Negatieve ervaring met Autohandel Post te Barneveld

Geplaatst: 14 aug 2012 19:52
door autohandel Post
spijtig dat u niet rechtstreeks contact (met uw echte naam) met ons op neemt. Zoals u kunt zien loggen wij gewoon in met onze echte naam, we hebben nl niets te verbergen. Als u niet weet hoe de situatie is, denk ik dat het slim is om uw mening niet op deze wijze te ventileren. Er bestaat ook nog zoiets als laster en smaad !.....Ik wens u verder een hele prettige avond.

Re: Negatieve ervaring met Autohandel Post te Barneveld

Geplaatst: 14 aug 2012 19:58
door witte angora
@ autohandel Post, degene achter het account Choco+whiskey is een van de trollen die hier wekelijks lopen te zieken. Helaas is de moderatie niet 24/7 aanwezig, maar als het meezit is die onzin morgen weer verdwenen.

Re: Negatieve ervaring met Autohandel Post te Barneveld

Geplaatst: 19 aug 2012 23:42
door joeroe_nl
Beste Lezers,

Deze reactie als commentaar op het bericht van Autohandel Post.
Ik wil een paar dingen recht zetten;

Ik heb inderdaad per mail gecorrespondeerd met Autohandel Post over de eerder genoemde gebreken aan de auto. Correspondentie was overigens op een nette manier mogelijk. Echter niet klantvriendelijk oplossingsgericht, maar direct ontwijkend en uitstellend.

De afspraak met Autohandel Post was dat de auto afgeleverd zou worden met een APK en dat de “hand “rem vakkundig en degelijk gerepareerd zou worden.

Dit is naar mijn inziens gezien het terug komen van het probleem niet gedaan. Verder ben ik mij er wel degelijk van bewust dat een APK geen vorm van onderhoud is, echter meen ik wel dat een APK goed uitgevoerd dient te worden. Wanneer een vakkundig garage deze reparaties uitvoert weet men wel degelijk dat er meer aan de hand is dan enkel een handrem kabel vervangen.(deze zag er overigens niet echt nieuw uit bij inspectie bij het vervangen van het remsysteem hier kom ik later op terug).

Daarbij wil ik aangeven dat de reparaties zijn uitgevoerd in opdracht van Autohandel Post, waarna Autohandel Post de auto aan mij opgeleverd heeft. De reparaties die door derden zijn uitgevoerd vallen naar mijn mening ook onder de verantwoordelijkheid van Autohandel Post en niet van mijn persoon.

Chronologisch mijn verhaal;
Vrijwel van direct na mijn aanschaf van mijn auto, begon de auto in te houden en te stotteren. Gezien de korte afstand tussen mijn werklocatie en de Nissan dealer ben ik hier even langsgereden of men ervaring met deze symptomen had ( enkel advies ingewonnen !!). Hierbij gaf men aan dat het verstandig was de auto goed te controleren op eventuele vacuüm lekkages. Na een inspectie bleken er verscheidene vacuüm lekkages aanwezig te zijn. Bij aanschaf van de auto is gezegd (heb ik ook op schrift) dat de auto’s een grondige visuele inspectie krijgen, hierdoor vind ik het vrij apart dat een leek zoals ik deze wel kan vinden.

Om de vacuumlekkages te verhelpen heb ik een paar slangen+een aansluit stukje voor op het blok besteld en gekocht bij de Nissan dealer (10 tjes werk, wanneer dit het probleem zou oplossen zou dit een hoop gesteggel schelen en heen en weer reizen a 100 km retour). Hiermee waren mijn problemen op Benzine verholpen (waren al bijna niet te merken bij 2500 rpm op het moment dat de evap klep open gaat had ik wat vermogen verlies), echter mijn LPG problemen nog niet.

De problemen op LPG zijn als volgt te omschrijven; De auto heeft na circa 15 min intensief gebruik geen vermogen en slaat af bij remmen en ontkoppelen. Dit gaf gevaarlijke situaties, uitvallen auto in bochten wat er toe geleid heeft dat ik een stoepje gepakt hebt (minimaal uitlijnen tot gevolg). Bij Autohandel post is circa 3k km met deze auto gereden, dus dit probleem was bekend !! hier uiteraard niks over vermeld bij de aankoop.
Hierdoor ben ik advies bij verschillende LPG specialisten gaan inwinnen. Al snel bleek dat de inbouwer niet meer actief is en niemand iets met deze installatie kon. De installatie was geheel ge-rebrand en het type niet meer te achterhalen (wederom alleen advies ingewonnen).

Na circa een maand begon mijn handrem zijn functie te verliezen. Hier heb ik zelf de handrem gesteld, zoals aangeven bij de vraagbaak. Remmen liepen niet aan, echter was de functie van mijn handrem snel weer verdwenen. Hierna heb ik met Autohandel Post contact opgenomen. Hierbij kreeg ik de reactie van wij willen er wel naar kijken maar je zult de reparatie zelf moeten betalen. Hier had ik gezien de vorige “vakkundige reparaties” uiteraard geen vertrouwen in. Tijdens deze correspondenties begonnen de remmen aan te lopen. Dit kon verholpen worden door aansluitingen op de remklauwen volledig naar achter te trekken. Bij mijn lokale garage bleek dat mijn remklauwen helemaal vast zaten en dat deze bij aankoop waarschijnlijk enkel tijdelijk weer gangbaar gemaakt zijn. Dit heeft er in geresulteerd dat ik mijn gehele achterremsysteem heb moeten vervangen (klauwen+schijven+blokken). Tijdens dit dispuut ging Autohandel post op vakantie ( hun goed recht overigens) echter heb ik de remmen wel moeten vervangen een paar weken met verminderde remfunctie rijden is niet handig (iets met veiligheid, ofzo).


Mijn LPG systeem heb ik zelf kunnen inregelen, met de hulp van een behulpzame LPG specialist ben ik een ruime tijd bezig geweest dit af te stellen, dit is nu deels gelukt. Ik moet nog door een eigen fout de gasklepsensor vervangen, waarna ik kan bepalen of de auto rijdt zoals deze zou moeten.
Overige mankementen/opmerkingen
Lekke einddemper => is te verwachten bij dit type autohandelaa,r geen groot probleem.

Bij aankoop nagevraagd ( had op dat moment nog geen “echte” kennis) van LPG systemen of het een LPi installatie was (had hier goede recensies overgelezen). Dit werd beaamd, echter is het een multipoint vapour systeem. Dit wil ik nog gooien op gebrek aan kennis bij de verkopende partij, jammer had gewoon gezegd dat er op dit gebied geen kennis was.
Ik verwacht geen genoeg doening of dergelijke meer van Autohandel Post. Gezien dit topic zijn we helaas dit punt al voorbij.

Echter wees gewaarschuwd wanneer u bij deze handelaar een auto aanschaft. Dit kan zoals te lezen is uitlopen in een klein drama. Ieder nadeel heeft zijn voordeel, je leert wel wat over LPG systemen op deze manier :). Voor autohandel Post zou het handig zijn op een KWALITEITS systeem te hanteren waardoor dit soort voorvallen niet meer voorkomen !!

Re: Negatieve ervaring met Autohandel Post te Barneveld

Geplaatst: 21 dec 2012 00:00
door Coupetje
Een beetje jammer dat meneer hier niet meer op reageert... Ik heb ook een erg negatieve ervaring bij deze meneer opgedaan. Ik was geïnteresseerd in de Audi coupe die al een geruime tijd te koop stond (wat uiteindelijk niet verwonderlijk is) Dus ik bel naar deze adverteerder en vraag of dat de Audi nog steeds te koop staat. Ja, wordt er bars geantwoord, maar er zit wel een deuk in..

Okey nouja staat niet in de advertentie, maar in 1 jaar kan veel gebeuren. Dus ik maak een afspraak dat ik rond 3 uur in Barneveld zou staan. Als ik op 10 minuten afstand was zou ik bellen. Prima ik bel om 10 voor 3: "over 10 minuten zijn we er". Er wordt geantwoord is goed ik kom er zo aan.. Wij komen op het adres aan en daar zien we de Audi in kwestie... meneer had het over een deuk maar was vergeten te melden dat er hier en daar wat krassen zitten incl. roest, dat alle vier de banden lek waren (proefritje maken is altijd fijn als dat kan) en dat de gehele Audi in niet erg beste staat verkeerd. Uit fatsoen hebben we tot een uur of kwart voor 4 gewacht en daarna maar niet meer de moeite genomen om te bellen dat hij niet meer hoeft te komen. Beetje jammer van de brandstof, maar acht het was maar 128 km retourtje en een middagje vrijhouden. ik kan iedereen dus aanraden woon je meet dan 15 km bij dit bedrijf(?) bespaar je de brandstof en moeite, want de kans is klein dat je er een goede auto vandaan haalt.

Ohw en tussen twee haakje (deze auto staat nog steeds te koop... ben benieuwd wat er nog van over is.)

Groeten Remco Heijmen (ik heb er geen moeite mee hoor om met naam en toenaam hier mijn verhaal te houden)