LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] slachtoffer wordt dader lees en huiver!!!!!!!!!!!

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
ladyqk

slachtoffer wordt dader lees en huiver!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door ladyqk »

Ongelooflijk maar waar, vrienden van mij staan ingeschreven bij een woningbouw vereniging, hier wordt gewerkt via loting ze staan al een jaar in geschreven en eindelijk maar toch, kregen ze een woning toegewezen.
Alles was in orde totdat de man voor de balie van de woningbouwvereniging stond en hem werd gezegd dat hij de woning niet kon krijgen omdat hij een crimineel verleden heeft (Hij schrok zich rot en zei hij; hoe bedoelt u ik werk hard voor mijn geld en heb niks op mijn kerfstok) de baliemedewerkster zei dat ze niet exact kon vertellen waar het om ging maar via politiebureau, hadden ze gehoord dat hij iemand met een mes had bedreigd, ai ai ai dan knapt er wat in je, hij zegt; pardon er kwam een overspannen man mijn zaak binnen met ontbloot bovenlijf en een mes in zijn handen en ik heb geprobeerd dit mes uit zijn handen te pakken met gevaar voor eigen leven. Op dit moment kwam de politie binnen en zag mij met dit mes in de handen en kreeg traangas in mijn ogen gespoten en werd mee genomen naar politiebureau voor verhoor.Maar ik was slachtoffer en geen dader mijn vriendin en ik hebben hier een behoorlijk trauma van op gelopen nooit is er door de politie gevraagd hoe het nu met ons gaat en dan krijg je te horen dat je geen woning kan krijgen voor een zo grove fout van de politie. ik vind dit in en triest de woning is inmiddels al aan een andere huurder toegewezen.

ladyqk

Re: slachtoffer wordt dader lees en huiver!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door ladyqk »

Ik zie dat een hele hoop mensen dit lezen maar geen reactie 's kan me er wel wat bij voorstellen volgens mij heeft niemand ooit zoiets bizar's mee gemaakt maar hoop toch dat er iemand is die deze mensen een goede tip te geven, want ze staan met hun rug tegen de muur.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

ladyqk, deze woning is dus door toedoen van een vals dossier door de politie aan de woningbouw overhandigt c.q. = geinformeerd. Eerste gang is dan naar Politiebureau gaan en dossier opvragen en zien wat er beschreven staat. Is er nooit een veroordeling o.i.d. gekomen en staan de zaken beschreven zoals je bovenstaande vermeld, dan kan je kennis een klacht indienen tegen de Politie. Contact opnemen met http://www.juridischloket.nl en daar informeren wat de volgende stappen kunnen en mogen zijn. Op een forum lezen we natuurlijk altijd 1 kant van een verhaal, dus vertel je de waarheid (hou me ten goede, ik schrijf niet dat je dat niet doet). Het nare van dit soort zaken is dat, als je met de politie in aanraking bent gekomen er toch een "kruisje" achter je naam staat, dus kennelijk is je kennis niet gezuiverd van foute beschuldiging.

cindyanne76

Ongelezen bericht door cindyanne76 »

erg zeg dat zo een woning aan je voorbij gaat. Gaat het nu om jou of een vriend..?Is het wel uiteindelijk rechtgezet door de politie? hebben zij uiteindelijk uitgezocht wie het slachtoffer was?. dan zou ik het volledige rapport opvragen en deze overhandigen aan de woningbouwvereniging. Mogen deze gegevens uberhaupt zomaar gegeven worden bij woningtoewijzing Ik ben er overigens altijd vanuit gegaan dat deze persoongevoelige gegevens niet zomaar vrijgegeven mogen worden... heel apart.. dat is toch in strijdt met de wet op privacy?

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja volgens mij kan dit ook niet zomaar,eerlijk gezegd vind ik het raar....

Hoogstens war zou kunnen is dat ze bewijs van goed gedrag willen ,maar daar moet je zelf achteraan.
Een woningbouw mag niet poltie conctacten hebben?

Of er is iets anders gebeurd waardoor hij ,ja hoe zal ik dit zggen ,beroemd en berucht is,in die plaats?
Of de woningbouw en poltie overtreden een fikse wet??? Maar??.

tenormin

cindyanne76 schreef:erg zeg dat zo een woning aan je voorbij gaat. Gaat het nu om jou of een vriend..?Is het wel uiteindelijk rechtgezet door de politie? hebben zij uiteindelijk uitgezocht wie het slachtoffer was?. dan zou ik het volledige rapport opvragen en deze overhandigen aan de woningbouwvereniging. Mogen deze gegevens uberhaupt zomaar gegeven worden bij woningtoewijzing Ik ben er overigens altijd vanuit gegaan dat deze persoongevoelige gegevens niet zomaar vrijgegeven mogen worden... heel apart.. dat is toch in strijdt met de wet op privacy?
Nee, dit is natuurlijk niet rechtgezet door de politie, anders was deze vraag helemaal niet gekomen. Je antecedenten worden (zonder dat je het weet overigens) wel degelijk nagegaan, hoor. "Big brother is watching you" vind veel meer plaats dan menigeen denkt.

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

tenormin schreef:ladyqk, deze woning is dus door toedoen van een vals dossier door de politie aan de woningbouw overhandigt c.q. = geinformeerd.
Vals dossier? Jij durft. Kun je dat bewijzen?
tenormin schreef: Je antecedenten worden (zonder dat je het weet overigens) wel degelijk nagegaan, hoor. "Big brother is watching you" vind veel meer plaats dan menigeen denkt.
Aluhoedje nodig?

JanTinusPlukvet

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Heel vreemd dit.
Naar mijn weten mág de politie geen gegevens verstrekken van verbalen/veroordelingen.
Een bewijs van goed gedrag haal je op het gemeentehuis van je woonplaats.

Hoe de woningbouw aan de gegevens is gekomen ben ik heel benieuwd naar. Een bewijs van goed gedrag kan alleen opgevraagd worden dor de persoon in kwestie. Een (in dit geval) woningbouwverening kan dus geen navraag doen naar jou handel en wandel. deze gegevens worden niet verstrekt door zowel gemeente als politie.

Het lijkt erop dat ze wellicht info hebben gehad van iemand die TS dwars wil zitten

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Is inderdaad een vreemde situatie, trouwens wat er ook is voorgevallen, je verleden mag je niet achtervolgen.
Dan zou je nooit een huis krijgen.
Ook al zou er met een mes zijn gezwaaid , dan heeft een woningstichting daar geen barst mee te maken.

tenormin

barman, nee, heb geen zonnesteek nodig, als je dat bedoelt. Je moet eerst eens lezen, een woningbouw wijst iemand geen woning toe om dat dan zonder reden weer in te trekken. Ik heb al aangegeven dat er iets meer moet zijn, want als bovenstaand verhaal op "niets dan de waarheid berust" dan zou, zoals ciske ook al schreef (in andere bewoordingen) half (overdreven) Nederland geen huurhuis meer krijgen als je ook maar bij de politie bent geweest voor een bekeuring. En jazeker, politie onderzoekt, gaat gangen na, natuurlijk niet van iedere Nederlander, vandaar mijn: we horen 1 kant van het verhaal.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik weet niet of het zo'n vreemd verhaal is, eigenlijk. Jaren geleden wilde ik van woning ruilen met iemand in een dorp, 80 kilometer van mijn toenmalige woonplaats af. Op een gegeven moment kreeg ik iemand van de recherche thuis met de boodschap dat het mevrouwtje in het criminele circuit zat, dat ze er uit was gestapt, en om die reden een jaar geleden naar dat dorp was gegaan. Ze zaten er niet op te wachten dat mevrouwtje door die woningruil weer terug in die stad kwam te wonen waar zij uit kwam, en waar ik op dat moment in zat. Of ik wilde stoppen met ruilen.

Het zou dus inderdaad zomaar kunnen dat de recherche dit soort dingen doorspeelt aan een woningbouwvereniging, om te voorkomen dat bepaalde personen te dicht bij elkaar komen te wonen en bepaalde criminele activiteiten gaan herleven.

Wat de situatie van ladyqk betreft: is er een veroordeling? Nee? Dan is het wel vreemd inderdaad, en toch kan er een reden zijn. Is er wel een veroordeling? Sja...

ciske

kreeg ik iemand van de recherche thuis met de boodschap dat het mevrouwtje in het criminele circuit zat, dat ze er uit was gestapt, en om die reden een jaar geleden naar dat dorp was gegaan. Ze zaten er niet op te wachten dat mevrouwtje door die woningruil weer terug in die stad
Dan vind ik die boodschap ronduit onbeschoft van de recherche, ze hadden ook dat vrouwtje kunnen verbieden om te ruilen.

Jij WA , ( dat is geen kritiek) , hebt niks met het verleden van dat vrouwtje te maken, zoiets is nog altijd privé.

witte angora

Schijnbaar heeft een gesprek met dat vrouwtje niet geholpen. Een gesprek met mij ook niet, ik maak mijn eigen keuzes, ik wilde die kant op, andere mogelijkheden waren er niet met de wachttijden in die regio (stond al een jaar of 4 in het KAN-gebied ingeschreven), dus even wat veiligheidsmaatregelen treffen en gaan.

Maar inderdaad heb ik niks met haar verleden te maken, dat is zeker wel haar privé, dus ik snap niet zo goed dat ik er bij betrokken werd, op die manier.

Robbol

Ongelezen bericht door Robbol »

Wat een onbeschofte toestand.ieder mens heeft recht op een woning.
En een dossier doorspelen mag volgens mij helemaal niet.

ciske

Jij kan daar niks aan doen WA, maar het is bij het onbeschofte af, dat zowel recherche als woningstichtingen, lak aan privé situaties hebben.
Zo ook in het geval van TS.

Dingen doorvertellen is strafbaar.

witte angora

Robbol schreef:Wat een onbeschofte toestand.ieder mens heeft recht op een woning.
Ik ben het met je eens dat iedereen recht heeft op EEN woning. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat de recherche bepaalde lieden niet al te dicht bij elkaar wil hebben. Niet dat het met de afstanden in Nederland veel uitmaakt, maar ok.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

TS, hebben die vrienden nog bepaalde formulieren moeten invullen na het toewijzen van de woning en voor het bezoek aan de balie?
Bij inschrijving is er niet verteld dat ze niet voor een (bepaalde) woning in aanmerking zouden kunnen komen?
Is er daadwerkelijk gezegd dat ze bij die woningstichting niet voor EEN huis in aanmerking komen? Dan heeft inschrijving geen zin.

Robbol

Ongelezen bericht door Robbol »

witte angora schreef:
Robbol schreef:Wat een onbeschofte toestand.ieder mens heeft recht op een woning.
Ik ben het met je eens dat iedereen recht heeft op EEN woning. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat de recherche bepaalde lieden niet al te dicht bij elkaar wil hebben. Niet dat het met de afstanden in Nederland veel uitmaakt, maar ok.
Daar kan ik me ook wel in verplaatsen,maar als ze willen scholen ze op een nieuw adres verder van elkaar weg toch weer een nieuw clubje.
En nog steeds prive gegevens doorspelen kan niet!

witte angora

Na de verhuizing bleek dat mevrouwtje toch het een en ander aan wiet te hebben gekweekt. Die afstand van 80 kilometer tot haar vriendenclubje weerhield haar er dus niet van dingen te doen die Oom Wout niet zo fijn vond...

Sterker nog, haar familie zat in haar oorspronkelijke woonplaats, dus wat was dan nog het probleem met die afstand.

ciske

vogels schreef:
Na de verhuizing bleek dat mevrouwtje
Was ze erg klein of praat jij altijd zo denigrerend over vrouwen???

Wat is er denigerend aan als je vrouwtje zegt? gaat over het algemeen dan over een oudere vrouw.

Gesloten