Pakket bij douane, hoe en wat?
Geplaatst: 13 aug 2012 11:25
Dit is de eerste keer dat ik kleding van een Amerikaanse webwinkel heb besteld. Deze kleding bij ModCloth besteld, een goed aangeschreven webwinkel die internationaal verstuurd. De bestelling is 21 juli verzonden. Sindsdien niks van gehoord, had geen track erop gedaan dit was 10 dollar duurder kwa verzendkosten.
Het verhaal: 23 juli heeft een vriendin ook iets besteld bij Modcloth dit is op 3 augustus bij haar bezorgt. Toen werd ik een beetje ongerust, maar dacht, ach komt wel binnen een paar dagen. Niet dus. Afgelopen week toch maar eens bij modcloth geinformeerd, die kon alleen zien dat het in Nederland was, niet waar. Dus ik postnl gebeld, die konden mij een 3s track code geven. Ik kijken, lag het op 'SORTEERCENTRUM INTERNATIONALE PAKKE 1 NVT ' , de douane blijkbaar. Ik vandaag weer bellen naar postnl, omdat in mijnpakket de bezorgdag steeds een dag verzet wordt. Die meneer vertelt mij dat zolang de douane mijn pakket niet vrijgeeft, zij niks kunnen doen. Oke dat snap ik. Vertelt hij 'weet u ook dat u 35 euro rembours kosten moet betalen?'.... WAT? Waar slaat dat nu weer op? Ja dat kwam dus blijkbaar door de douane zelf? Ik vragen waarom het zo lang moet duren met mijn pakketje, het is gewoon 3 stukken kleding wat rond de 100 euro totaal heeft gekost. Zei hij zo "Misschien dat ze niet aan de buitenkant konden zien wat er in zit." Maar bij Modcloth stoppen ze het toch echt in dozen waar hun logo en alles op staat!
Modcloth zegt dat het sinds 1 augustus in Nederland moet zijn, die mevrouw van postnl vrijdag zei sinds 5 augustus, en deze meneer vandaag aan de telefoon beweerde 7 augustus. Erg vaag dus. Uitgaande van 1 augustus is dit dus al dik 12 dagen! En die 35 euro vind ik echt belachelijk.
Wat kan ik nu doen? Kan ik straks weigeren die 35 euro te betalen? Of proberen terug te krijgen, moet ik deze aan postnl of aan de douane betalen? Kan ik naar de douane bellen (kom ik niet echt uit waar ik naartoe moet bellen) om te vragen hoe dit zit en waarom het zo lang duurt? Voor een pakket met wat kleding vind ik dit gewoon echt belachelijk. Dit is de 1ste en laatste keer dat ik wat uit het buitenland bestel eerst.
Het verhaal: 23 juli heeft een vriendin ook iets besteld bij Modcloth dit is op 3 augustus bij haar bezorgt. Toen werd ik een beetje ongerust, maar dacht, ach komt wel binnen een paar dagen. Niet dus. Afgelopen week toch maar eens bij modcloth geinformeerd, die kon alleen zien dat het in Nederland was, niet waar. Dus ik postnl gebeld, die konden mij een 3s track code geven. Ik kijken, lag het op 'SORTEERCENTRUM INTERNATIONALE PAKKE 1 NVT ' , de douane blijkbaar. Ik vandaag weer bellen naar postnl, omdat in mijnpakket de bezorgdag steeds een dag verzet wordt. Die meneer vertelt mij dat zolang de douane mijn pakket niet vrijgeeft, zij niks kunnen doen. Oke dat snap ik. Vertelt hij 'weet u ook dat u 35 euro rembours kosten moet betalen?'.... WAT? Waar slaat dat nu weer op? Ja dat kwam dus blijkbaar door de douane zelf? Ik vragen waarom het zo lang moet duren met mijn pakketje, het is gewoon 3 stukken kleding wat rond de 100 euro totaal heeft gekost. Zei hij zo "Misschien dat ze niet aan de buitenkant konden zien wat er in zit." Maar bij Modcloth stoppen ze het toch echt in dozen waar hun logo en alles op staat!
Modcloth zegt dat het sinds 1 augustus in Nederland moet zijn, die mevrouw van postnl vrijdag zei sinds 5 augustus, en deze meneer vandaag aan de telefoon beweerde 7 augustus. Erg vaag dus. Uitgaande van 1 augustus is dit dus al dik 12 dagen! En die 35 euro vind ik echt belachelijk.
Wat kan ik nu doen? Kan ik straks weigeren die 35 euro te betalen? Of proberen terug te krijgen, moet ik deze aan postnl of aan de douane betalen? Kan ik naar de douane bellen (kom ik niet echt uit waar ik naartoe moet bellen) om te vragen hoe dit zit en waarom het zo lang duurt? Voor een pakket met wat kleding vind ik dit gewoon echt belachelijk. Dit is de 1ste en laatste keer dat ik wat uit het buitenland bestel eerst.