LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Asus Laptop; 2 keer na asus for reparatie
Asus Laptop; 2 keer na asus for reparatie
Hallo Allen,
Ik heb hier nogal een lastig en akelig probleem.
Probleem : Mijn laptop dat net een jaar oud is word te heet en valt uit. games draaien niet fatsoenlijk en zelfs bij Windows gebruik blaast de fan voluit. waardoor hij traag gaat lopen en soms vast loopt. Tijdens gamen beginnen de FPS ( Frame per seconde ) te dalen gevolg ervan is dat m'n laptop gewoon uitvalt.
Ik kan mijn laptop niet op High-perfromace nog op normaal-modus gebruiken. het is een gamers laptop en dan is het erg raar dat hij na een jaar gewoon zo verschrikkelijk warm word bij normaal gebruiken en extreem wordt bij het gamen. Spel dat ik speel vereist nauwelijks iets van mijn laptop. maar toch word hij warm en wederom gewoon uitvalt.
Fan heb ik met een stofzuiger schoongemaakt maar geen effect.
--------------------------------------------------------------------------------------
Kort geleden mijn laptop verstuurt na Asus, dit heb ik via de verkoper gedaan. Mijn laptop werd volgende dag netjes opgehaald. Juist verpakt etc. ik werd op de hoogte gehouden waar mijn laptop was. erg belovende dus allemaal. na 2 weken kreeg ik mijn laptop terug. ik ging hem uiteraard meteen testen ( Slechte ervaring met reparateurs ) en ja hoor! ik had gelijk! er is niets aan gedaan! en wat mij direct opviel is dat ik schade had aan mijn laptop. Het ergste is dat zei mij een SONAY adapter mee sturen! ik heb niet eens een SONAY adapter. Ik heb een Asus, ding past niet eens. Geen 5 min later heb ik wederom de verkoper gebeld. deze keer wilden zei dat ik mijn laptop na hun zou sturen en zei het verder zouden afhandelen.
Ik heb ook meteen een brief mee gedaan in de doos. met uitleg etc.
Asus geeft mij tips over software bla bla! ze zitten te knoeien met mijn software! terwijl het hardware is en geen software.
En weer krijg ik een SONY adapter retour, de zelfde! ik had hier zelfs nog duidelijk een aanmerking gedaan bij de verkoper en Asus! maar sturen hem domweg retourna mij.
Ik heb hem inmiddels terug! ze hebben het Moederbaord vervangen! ik heb vervolgens mijn laptop opnieuw geïnstalleerd om alles netjes te houden zo als ik dat altijd doe met mijn laptop. Probleem blijft zich voordoen. Ik geloof er niets van.
Ik heb zelfs vorig week een Coolmaster gehaald om mijn laptop beetje laag te houden wat '' Celsius'' betreft. maar tevergeefs hij blijft voluit blazen( ook heet en stottert als voorheen). Ook bij Windows gebruik.
Ik dacht eerlijk gezegd nja, dan maar even zo proberen met coolmaster.
Gisteren na een avond gamen met 2 vrienden! geen 15 min later+coolmaster aan op Max werd hij weer helemaal gek om zo te zeggen! ding blijft maar blazen. Hier werd ik dus echt helemaal geïrriteerd door.
Ik wil eerlijk gezegd van mijn laptop af!desnoods betaal ik bij! ik heb nog een jaar garantie! Verkopen via marktplaats of iets anders zie ik niet als een oplossing! ''geen asus meer'' terwijl het zn veel belovend bedrijf is/was wat ik via via gehoord heb.
wat kan ik hier als consument mee? zijn er mogelijkheden voor mij om dit uit te oefenen richting Asus+verkoper??
( vandaag ga ik weer bellen )
Alvast bedankt.
- Suleyman
Ik heb hier nogal een lastig en akelig probleem.
Probleem : Mijn laptop dat net een jaar oud is word te heet en valt uit. games draaien niet fatsoenlijk en zelfs bij Windows gebruik blaast de fan voluit. waardoor hij traag gaat lopen en soms vast loopt. Tijdens gamen beginnen de FPS ( Frame per seconde ) te dalen gevolg ervan is dat m'n laptop gewoon uitvalt.
Ik kan mijn laptop niet op High-perfromace nog op normaal-modus gebruiken. het is een gamers laptop en dan is het erg raar dat hij na een jaar gewoon zo verschrikkelijk warm word bij normaal gebruiken en extreem wordt bij het gamen. Spel dat ik speel vereist nauwelijks iets van mijn laptop. maar toch word hij warm en wederom gewoon uitvalt.
Fan heb ik met een stofzuiger schoongemaakt maar geen effect.
--------------------------------------------------------------------------------------
Kort geleden mijn laptop verstuurt na Asus, dit heb ik via de verkoper gedaan. Mijn laptop werd volgende dag netjes opgehaald. Juist verpakt etc. ik werd op de hoogte gehouden waar mijn laptop was. erg belovende dus allemaal. na 2 weken kreeg ik mijn laptop terug. ik ging hem uiteraard meteen testen ( Slechte ervaring met reparateurs ) en ja hoor! ik had gelijk! er is niets aan gedaan! en wat mij direct opviel is dat ik schade had aan mijn laptop. Het ergste is dat zei mij een SONAY adapter mee sturen! ik heb niet eens een SONAY adapter. Ik heb een Asus, ding past niet eens. Geen 5 min later heb ik wederom de verkoper gebeld. deze keer wilden zei dat ik mijn laptop na hun zou sturen en zei het verder zouden afhandelen.
Ik heb ook meteen een brief mee gedaan in de doos. met uitleg etc.
Asus geeft mij tips over software bla bla! ze zitten te knoeien met mijn software! terwijl het hardware is en geen software.
En weer krijg ik een SONY adapter retour, de zelfde! ik had hier zelfs nog duidelijk een aanmerking gedaan bij de verkoper en Asus! maar sturen hem domweg retourna mij.
Ik heb hem inmiddels terug! ze hebben het Moederbaord vervangen! ik heb vervolgens mijn laptop opnieuw geïnstalleerd om alles netjes te houden zo als ik dat altijd doe met mijn laptop. Probleem blijft zich voordoen. Ik geloof er niets van.
Ik heb zelfs vorig week een Coolmaster gehaald om mijn laptop beetje laag te houden wat '' Celsius'' betreft. maar tevergeefs hij blijft voluit blazen( ook heet en stottert als voorheen). Ook bij Windows gebruik.
Ik dacht eerlijk gezegd nja, dan maar even zo proberen met coolmaster.
Gisteren na een avond gamen met 2 vrienden! geen 15 min later+coolmaster aan op Max werd hij weer helemaal gek om zo te zeggen! ding blijft maar blazen. Hier werd ik dus echt helemaal geïrriteerd door.
Ik wil eerlijk gezegd van mijn laptop af!desnoods betaal ik bij! ik heb nog een jaar garantie! Verkopen via marktplaats of iets anders zie ik niet als een oplossing! ''geen asus meer'' terwijl het zn veel belovend bedrijf is/was wat ik via via gehoord heb.
wat kan ik hier als consument mee? zijn er mogelijkheden voor mij om dit uit te oefenen richting Asus+verkoper??
( vandaag ga ik weer bellen )
Alvast bedankt.
- Suleyman
Re: Asus Laptop; 2 keer na asus for reparatie
Kan best wezen. Laat asus dat maar doen dan. Zij hebben geen goede reparatie uitgevoerd en daarmee niet aan hun verplichting voldoen. De koop is daarmee ongedaan te maken.Repesteeltje12 schreef:Duidelijk een gevalletje koelingsprobleem.
Oplossing: stof verwijderen en de warmtegeleidende pasta tussen de GPU/CPU en het koelblok vervangen.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 15 aug 2012 00:31
Re: Asus Laptop; 2 keer na asus for reparatie
Dat is niet het probleem van Asus, maar van de koper.olaf79 schreef:Kan best wezen. Laat asus dat maar doen dan. Zij hebben geen goede reparatie uitgevoerd en daarmee niet aan hun verplichting voldoen. De koop is daarmee ongedaan te maken.Repesteeltje12 schreef:Duidelijk een gevalletje koelingsprobleem.
Oplossing: stof verwijderen en de warmtegeleidende pasta tussen de GPU/CPU en het koelblok vervangen.
Stof en schade door stof is nooit een garantieissue en zeker nooit een reden voor het ongedaan maken van de koop.
Re: Asus Laptop; 2 keer na asus for reparatie
Hallo,
Ja, dat is het hem juist. Zei geven bij mij de eerste reparatiebeurt een aantil tips over software! terwijl het hardware is! belachelijk! ze hebben er niets aan gedaan. 2de keer hebben ze moederboard vervangen beweren zei.
Hadden ze meteen pasta kunnen gebruiken etc om het probleem op te lossen! want ik ben nu hier de dupe ervan!!
Gisteren contact gehad met verkoper. Ze deden 1st moeilijk! na wat uitleg en gepraat sturen ze mijn laptop wedereom op na Asus, wordt mn laptop niet gemaakt word er gezocht na een oplossing.
Ja, dat is het hem juist. Zei geven bij mij de eerste reparatiebeurt een aantil tips over software! terwijl het hardware is! belachelijk! ze hebben er niets aan gedaan. 2de keer hebben ze moederboard vervangen beweren zei.
Hadden ze meteen pasta kunnen gebruiken etc om het probleem op te lossen! want ik ben nu hier de dupe ervan!!
Gisteren contact gehad met verkoper. Ze deden 1st moeilijk! na wat uitleg en gepraat sturen ze mijn laptop wedereom op na Asus, wordt mn laptop niet gemaakt word er gezocht na een oplossing.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 15 aug 2012 00:31
Re: Asus Laptop; 2 keer na asus for reparatie
Ahum. Waarom kan de verkoper dat zelf niet doen? Daar hebben zij Asus echt niet bij nodig.Suleyman schreef:Gisteren contact gehad met verkoper. Ze deden 1st moeilijk! na wat uitleg en gepraat sturen ze mijn laptop wedereom op na Asus, wordt mn laptop niet gemaakt word er gezocht na een oplossing.
Re: Asus Laptop; 2 keer na asus for reparatie
Goeie, dat weet ik niet. Probleem heeft zich uitgebreid. Mn Video-kaart is niet meer te herkenen. hij herkent hem wel maar wilt hem niet als main-kaart gebruiken. of nu het komt door het moederboard weet ik niet.
Ik wil dat ding gemaakt hebben. ben al belachelijk dat ik hem zo lang kwijt ben.
< Heel Optimus optie werkt niet fatsoenlijk meer >
Ik wil dat ding gemaakt hebben. ben al belachelijk dat ik hem zo lang kwijt ben.
< Heel Optimus optie werkt niet fatsoenlijk meer >
Re: Asus Laptop; 2 keer na asus for reparatie
Waarschijnlijk gevolg schade van het hitte probleem. Laat je niks wijs maken door de posts hierboven. Dit valt gewoon onder de garantie. De verkoper moet (via Asus) de reparatie kostenloos regelen of een nieuw en minstens vergelijkbare laptop gratis leveren. Als hij blijft aanmodderen is de koop ongedaan te maken en heb je recht op volledig geldbedrag terug.Suleyman schreef:Goeie, dat weet ik niet. Probleem heeft zich uitgebreid. Mn Video-kaart is niet meer te herkenen. hij herkent hem wel maar wilt hem niet als main-kaart gebruiken. of nu het komt door het moederboard weet ik niet.
Ik wil dat ding gemaakt hebben. ben al belachelijk dat ik hem zo lang kwijt ben.
< Heel Optimus optie werkt niet fatsoenlijk meer >
Re: Asus Laptop; 2 keer na asus for reparatie
Bedankt Olaf voor je hulp,
Ik ben niet uit op een nieuw product, ik heb mijn laptop snel gewoon nodig. ik studeer zelf rechten( strafrecht) en ernaast hou ik gewoon van om af en toe te gamen.
Ik werk veel met Photoshop en irritaties zijn dan groot door vertraging van het laden en vast lopen.
Los het probleem op meer vraag ik ze niet.
Ik ben niet uit op een nieuw product, ik heb mijn laptop snel gewoon nodig. ik studeer zelf rechten( strafrecht) en ernaast hou ik gewoon van om af en toe te gamen.
Ik werk veel met Photoshop en irritaties zijn dan groot door vertraging van het laden en vast lopen.
Los het probleem op meer vraag ik ze niet.
Re: Asus Laptop; 2 keer na asus for reparatie
Dat is logisch, maar daar gaat wel enige tijd overheen. Ik denk dat een nieuwe de beste oplossing is voor beide partijen. Vervangen van de onderdelen is meestal netzo duur of duurder en een nieuwe geeft de zekerheid dat alles weer werkt zoals het hoort.Suleyman schreef:Bedankt Olaf voor je hulp,
Ik ben niet uit op een nieuw product, ik heb mijn laptop snel gewoon nodig. ik studeer zelf rechten( strafrecht) en ernaast hou ik gewoon van om af en toe te gamen.
Ik werk veel met Photoshop en irritaties zijn dan groot door vertraging van het laden en vast lopen.
Los het probleem op meer vraag ik ze niet.
Re: Asus Laptop; 2 keer na asus for reparatie
Klopt,
Nja, ik zie het even aan. het spreekt voorzich dat ik ze de kans geef om het op te lossen ik ga niet de moeilijke klant uithangen.
Maar wil alles op de rit hebben voor 25 Augustus. heb ik ook duidelijk aangegeven bij mijn verkoper. ik krijg een Demo laptop als het later word.
Alvast bedankt voor je hulp en informatie.
Nja, ik zie het even aan. het spreekt voorzich dat ik ze de kans geef om het op te lossen ik ga niet de moeilijke klant uithangen.
Maar wil alles op de rit hebben voor 25 Augustus. heb ik ook duidelijk aangegeven bij mijn verkoper. ik krijg een Demo laptop als het later word.
Alvast bedankt voor je hulp en informatie.
Re: Asus Laptop; 2 keer na asus for reparatie
Er is niet gesteld of gebleken dat stof hier de boosdoener is. Daarbij hoort stof niet tussen het koelblok en de CPU te kunnen komen. Ik ben het met Olaf eens: de koop kan ontbonden worden.olaf79 schreef:Kan best wezen. Laat asus dat maar doen dan. Zij hebben geen goede reparatie uitgevoerd en daarmee niet aan hun verplichting voldoen. De koop is daarmee ongedaan te maken.Repesteeltje12 schreef:Duidelijk een gevalletje koelingsprobleem.
Oplossing: stof verwijderen en de warmtegeleidende pasta tussen de GPU/CPU en het koelblok vervangen.
Re: Asus Laptop; 2 keer na asus for reparatie
Wanneer de processor van het koelblok wordt afgehaald, moet altijd de koelpasta vervangen worden. Dit is ook aan te raden wanneer deze twee componenten in zijn geheel worden verwijderd van het moederbord. Het beweegt toch altijd.Suleyman schreef:Hadden ze meteen pasta kunnen gebruiken etc om het probleem op te lossen! want ik ben nu hier de dupe ervan!!
Re: Asus Laptop; 2 keer na asus for reparatie
Bedankt voor de reacties.
vertrouwen in Asus Heb ik echter niet meer.
is het dan wel zo dat ik mijn laptop voor de 3de keer moet opgestuurd hebben voordat er echte akties ondernomen kunnen worden?
vertrouwen in Asus Heb ik echter niet meer.
is het dan wel zo dat ik mijn laptop voor de 3de keer moet opgestuurd hebben voordat er echte akties ondernomen kunnen worden?