LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] minibikeshop, mthelmenshop en helmplaza.nl
-
minibikeshop, mthelmenshop en helmplaza.nl
Langs deze weg wil ik mensen graag waarschuwen voor de in het onderwerp genoemde websites.
Op 27 Juni heb ik een helm besteld, na vele telefoontjes (niet opgenomen) en vele niet beantwoorde mails heb ik 24 Juli bij klacht.nl een klacht geplaatst. Plots 1 dag later kreeg ik een reactie van de 'verkoper' dat het opgelost zou worden. Deze reactie werd natuurlijk geplaatst zodat de status bij klacht.nl 'in behandeling zou staan'.
25 Juli de verkoper nogmaals een mail gestuurd met de mededeling dat ik de zaak uit handen ga geven. Hierop kreeg ik dezelfde avond nog een reactie.. de vertraging is omdat de importeur niet kan leveren maar als ik het formulier 'geld retour bij geen levering' zou invullen dan heb je binnen een week het geld terug.
Zo gezegd zo gedaan, we zitten inmiddels op 14 Augustus 2012 en heb gisteren aangifte gedaan bij Politie, Rabobank, Biedmeer.nl (hoster van de webwinkels), en ga gerechtelijke stappen ondernemen
Wees gewaarschuwd!
[Link verwijderd door de Moderator]
Op 27 Juni heb ik een helm besteld, na vele telefoontjes (niet opgenomen) en vele niet beantwoorde mails heb ik 24 Juli bij klacht.nl een klacht geplaatst. Plots 1 dag later kreeg ik een reactie van de 'verkoper' dat het opgelost zou worden. Deze reactie werd natuurlijk geplaatst zodat de status bij klacht.nl 'in behandeling zou staan'.
25 Juli de verkoper nogmaals een mail gestuurd met de mededeling dat ik de zaak uit handen ga geven. Hierop kreeg ik dezelfde avond nog een reactie.. de vertraging is omdat de importeur niet kan leveren maar als ik het formulier 'geld retour bij geen levering' zou invullen dan heb je binnen een week het geld terug.
Zo gezegd zo gedaan, we zitten inmiddels op 14 Augustus 2012 en heb gisteren aangifte gedaan bij Politie, Rabobank, Biedmeer.nl (hoster van de webwinkels), en ga gerechtelijke stappen ondernemen
Wees gewaarschuwd!
[Link verwijderd door de Moderator]
Re: minibikeshop, mthelmenshop en helmplaza.nl
Op 29/07/2012 hebben we 2 helmen besteld en betaald via pay pal. We kregen een bevestiging op 20/07 kregen we een orderbevestiging met order nr 1782.
Op 31/07 kregen we een mail dat onze betaling was ontvangen, een tweede mail op 31/07 vermeld dat de goederen in bestelling waren bij de fabrikant. Op 03/08 een mail dat de goederen verzonden zijn.
Op 11/08 heb ik ee mail verstuurd met de vraag waar onze goederen zijn? Op 15/08 nogmaals?
Op 23/08 en 24/08 nogmaals met de vraag voor een reaktie en eventueel een oplossing. Tot op heden geen enkele reaktie.
Tevens geprobeerd telefonisch kontakt te hebben, tevergeefs er wordt niet opgenomen.
Het antwoord apparaat vermeld wanneer ze te bereiken zijn.????? Ze zijn nooit te bereiken, ik heb zo een 100 tal keren geprobeerd, op alle verschillende tijdstippen.
Op de Website staat heel vriendelijk dat alle mails binnen de 24 uur worden beantwoord? De mails die wij verzonden hebben toch niet?
Op 31/07 kregen we een mail dat onze betaling was ontvangen, een tweede mail op 31/07 vermeld dat de goederen in bestelling waren bij de fabrikant. Op 03/08 een mail dat de goederen verzonden zijn.
Op 11/08 heb ik ee mail verstuurd met de vraag waar onze goederen zijn? Op 15/08 nogmaals?
Op 23/08 en 24/08 nogmaals met de vraag voor een reaktie en eventueel een oplossing. Tot op heden geen enkele reaktie.
Tevens geprobeerd telefonisch kontakt te hebben, tevergeefs er wordt niet opgenomen.
Het antwoord apparaat vermeld wanneer ze te bereiken zijn.????? Ze zijn nooit te bereiken, ik heb zo een 100 tal keren geprobeerd, op alle verschillende tijdstippen.
Op de Website staat heel vriendelijk dat alle mails binnen de 24 uur worden beantwoord? De mails die wij verzonden hebben toch niet?
Het is vervelend dat u zolang op uw aankoopbedrag hebt moeten wachten. Helaas maken wij ook wel eens fouten. Echter om ons dan direct te betichten van oplichting is wel gelijk de andere uiterste.timroijers schreef:Langs deze weg wil ik mensen graag waarschuwen voor de in het onderwerp genoemde websites.
Zo gezegd zo gedaan, we zitten inmiddels op 14 Augustus 2012 en heb gisteren aangifte gedaan bij Politie, Rabobank, Biedmeer.nl (hoster van de webwinkels), en ga gerechtelijke stappen ondernemen.
Wees gewaarschuwd!
Daarnaast is het misschien wel zo netjes wanneer je een klacht meld ook de oplossing meld. Ik zie dat u dat niet heeft gedaan. U heeft namelijk op 17 augustus uw aankoop bedrag van ons terug gestort gekregen. Dus van oplichting van onze kant of juridische stappen van uw kant is geen sprake.
Met vriendelijke groeten,
Mthelmenshop.nl
2 weken terug hier 2 helmen besteld en betaald. Nu gebeurt er niks. Telefonisch geen gehoor, geen reactie op emails....
Wij voelen ons genept. Dat de Rabobank hier nog aan meewerkt via ideal is bijzonder.
Wij voelen ons genept. Dat de Rabobank hier nog aan meewerkt via ideal is bijzonder.
Ongelovelijk hoe sommige mensen reageren, ik zeg doe uw ogen open en u zult zien dat zelfs de grootste bedrijven fouten maken, dingen niet goed oplossen of zelfs ondoorzichtige tarieven rekenen. Nee inderdaad een kleine zelfstandige ondernemer mag dat soort fouten zeker niet maken. Wij proberen zoveel mogelijk goed op te lossen en ja wij geven toe dat er heus wel eens iets fout gaat. Maar om nu gelijk maar de rabobank erbij te halen? Als er iemand lekker geld verdient aan ondernemers dan zijnhet de banken wel. U kunt ons mailen, bellen en wij hebben formulieren voor geld terug gave (op advies van jawel: de rabobank).Bergmwk schreef:2 weken terug hier 2 helmen besteld en betaald. Nu gebeurt er niks. Telefonisch geen gehoor, geen reactie op emails....
Om iemand direct maar van oplichter te betichten is wel direct erg zwaar. We hebben ook gewoon een winkel in groningen waar elke dag vele tevreden klanten komen, ook hebben wij ook veel tevreden internet klanten (ruim 50.000 in de afgelopen 7 jaar). Al met al zullen er altijd ontevreden klanten zijn en blijven. Maar als dit er 50 zijn dan is dat 0,1%.
Kijk naar bedrijven als groupon, ziggo, nuon... Die hebben nog veel meer klachten, die mogen dan ondertussen wel vast zitten.
Al met al proberen wij iedereen zo snel en goed mogelijk te helpen.
Met vriendelijke groeten,
Een hardwerkende ondernemer
-
- Contacteer:
Maar..Bergmwk schreef:2 weken terug hier 2 helmen besteld en betaald. Nu gebeurt er niks. Telefonisch geen gehoor, geen reactie op emails....
men heeft toch 30 dagen om te leveren.. je bent net 14 dagen verder.
Ietwat vlot.
En daarnaast - een helm via internet?
Weet je hoe postbedrijven met pakketjes omgaan??
Te vroeg reageren?? Dit staat er op de site van helmplaza.nl
Het is dus niet gek, dat we klagen. Kijk ook maar op andere sites als opgelicht.nl en het scooterforum. Iedereen heeft het over de slechte service van helmplaza.
Maar eerlijk is eerlijk, na ons bericht op deze site hebben we na 4 weken toch de helmen geleverd gekregen
Wij vernamen weken niks op onze mail"'Per email zijn wij 7 dagen per week bereikbaar. Email wordt op werkdagen over het algemeen binnen 24 uur beantwoord.''
Wij krgen de helmen niet binnen 4 weken, zonder bericht. Het bedrijf is telefonisch niet te bereiken."Levering: Helmplaza.nl streeft erna om uw bestelling binnen 3 werkdagen te verzenden. Uiteraard is het mogelijk dat een bepaald type helm niet op voorraad is bij ons en besteld moet worden bij de leverancier. Over het algemeen duurt het dan 2 tot 3 werkdagen langer. Mocht er een nog langere levertijd zijn (meer dan 1 week) dan brengt helmplaza.nl u hiervan op de hoogte."
Het is dus niet gek, dat we klagen. Kijk ook maar op andere sites als opgelicht.nl en het scooterforum. Iedereen heeft het over de slechte service van helmplaza.
Maar eerlijk is eerlijk, na ons bericht op deze site hebben we na 4 weken toch de helmen geleverd gekregen
-
- Contacteer:
TJa, als men er zo mee adverteerd - dan is 2 weken wel langer dan 3 tot 6 dagen (zonder bericht).
Dan is niet melden "sorry, duurt wat langer" erg onhandig - en werk je klachten in de hand.
In elk geval fijn dat het dan toch geleverd is.
Dan is niet melden "sorry, duurt wat langer" erg onhandig - en werk je klachten in de hand.
In elk geval fijn dat het dan toch geleverd is.
-
Van mij een tip, controleer altijd een aantal dingen voor je online besteld.
1. Contactgegevens
2. KVK gegevens
3. Rekeningnummer gegevens
4. Email
5. Algemene voorwaarden
6. Kleine lettertjes lezen, tegen de addertjes in het gras
7. leveringstermijn
Er zijn weinig webwinkels die eerlijk werken, altijd is er wel iets wat je dan achteraf ziet. Van mij een tip bestel alleen bij de grote webwinkels. www.wehkamp.nl, www.otto.nl www.arplaza.nl www.neckk.nl dit zijn de grotere ketens die het niet gezien hebben op jou €50! dan betaal je iets meer maar dan heb je ook echt wat!
1. Contactgegevens
2. KVK gegevens
4. Email
5. Algemene voorwaarden
7. leveringstermijn
Er zijn weinig webwinkels die eerlijk werken, altijd is er wel iets wat je dan achteraf ziet. Van mij een tip bestel alleen bij de grote webwinkels. www.wehkamp.nl, www.otto.nl www.arplaza.nl www.neckk.nl dit zijn de grotere ketens die het niet gezien hebben op jou €50! dan betaal je iets meer maar dan heb je ook echt wat!
nu we toch bezig zijn,
Wij hebben in 2010 al een helm besteld en die ook gehad, helaas was de helm niet goed en hebben deze terug gestuurd! ( na 3 werkdagen gelijk op de post gedaan).
Echter hebben wij tot de dag van vandaag nog geen geld terug gezien op onze rekening!
We hebben bewijs dat de helm aan huis is terug geleverd, we hebben meerdere malen contact gezocht wat onmogelijk blijkt te zijn bij dit bedrijf. Of dat nou via email, website of telefoon is.
We hebben ze een keer gesproken en beloofde ons het uit te zoeken, wederom niks gehoord!
Aangetekende brieven gestuurd omdat wij net zoals iedereen die gedupeerd is bij deze webshop recht hebben op ons geld! Ben tot de dag van vandaag nog steeds bezig met contact te vinden met dit bedrijf en het geld terug te krijgen. Tot nu toe geen resultaat EEN BEETJE JAMMER!
Ook ik geef het nu uit handen, begrijp best dat ze het druk kunnen hebben maar hallo bijna 1,5 jaar verder??? Ga deze week aangifte doen en juridische stappen ondernemen!
Kortom ik raad iedereen af om daar een helm te kopen of überhaupt zaken te doen met hun.
Wij hebben in 2010 al een helm besteld en die ook gehad, helaas was de helm niet goed en hebben deze terug gestuurd! ( na 3 werkdagen gelijk op de post gedaan).
Echter hebben wij tot de dag van vandaag nog geen geld terug gezien op onze rekening!
We hebben bewijs dat de helm aan huis is terug geleverd, we hebben meerdere malen contact gezocht wat onmogelijk blijkt te zijn bij dit bedrijf. Of dat nou via email, website of telefoon is.
We hebben ze een keer gesproken en beloofde ons het uit te zoeken, wederom niks gehoord!
Aangetekende brieven gestuurd omdat wij net zoals iedereen die gedupeerd is bij deze webshop recht hebben op ons geld! Ben tot de dag van vandaag nog steeds bezig met contact te vinden met dit bedrijf en het geld terug te krijgen. Tot nu toe geen resultaat EEN BEETJE JAMMER!
Ook ik geef het nu uit handen, begrijp best dat ze het druk kunnen hebben maar hallo bijna 1,5 jaar verder??? Ga deze week aangifte doen en juridische stappen ondernemen!
Kortom ik raad iedereen af om daar een helm te kopen of überhaupt zaken te doen met hun.
Tjongejonge. Toen het bij ons misging, voelden we ons ook zo stom. Hoe hadden we het kunnen doen?
Dankzij hylke76 (zie discussie boven) is het echter toch goed gekomen.
Een volgende keer kijk ik echter wel uit zomaar iets over internet te bestellen
Dankzij hylke76 (zie discussie boven) is het echter toch goed gekomen.
Een volgende keer kijk ik echter wel uit zomaar iets over internet te bestellen
-
Heb 23-04-2013 een bestelling gedaan bij mthelmenshop.nl dezelfde dag kreeg ik een mailtje dat we moesten wachten op de leverancier ( oke dat kan ). Ander halve week gewacht geen reactie of een mailtje. Ik proberen te bellen na 100x bellen ongeveer werd er opgenomen en werd vermeld 1 helm is op maar heb nog wel 1tje die bijna hetzelfde is dus wij gaan erop akkoord de volgende dag zouden ze verstuurd wworden en zou ik een email krijgen om het pakketje te volgen.. Donderdag gebeld en vrijdag weer geen mail dat het verstuurd is... Nu proberen we weer te bellen en word dood leuk niet op genomen. jammer genoeg mag deze persoon gewoon door mag verkopen terwijl er genoeg mensen opgelicht worden.
Gelukkig zijn deze dingen verleden tijd. Echter iemand betichten van oplichting is nogal zwaar. U heeft in dit geval uw geld terug gekregen of de bestelling geleverd gekregen. En inderdaad als wij veel orders binnen krijgen gaat er ook wel eens 1 fout, dat zullen wij niet ontkennen. Wij proberen elke klant zo snel en goed mogelijk te helpen.wenny_lady schreef:Heb 23-04-2013 een bestelling gedaan bij mthelmenshop.nl dezelfde dag kreeg ik een mailtje dat we moesten wachten op de leverancier ( oke dat kan ). Ander halve week gewacht geen reactie of een mailtje. Ik proberen te bellen na 100x bellen ongeveer werd er opgenomen en werd vermeld 1 helm is op maar heb nog wel 1tje die bijna hetzelfde is dus wij gaan erop akkoord de volgende dag zouden ze verstuurd wworden en zou ik een email krijgen om het pakketje te volgen.. Donderdag gebeld en vrijdag weer geen mail dat het verstuurd is... Nu proberen we weer te bellen en word dood leuk niet op genomen. jammer genoeg mag deze persoon gewoon door mag verkopen terwijl er genoeg mensen opgelicht worden.
Met vriendelijke groet.
Grote webwinkels gaan nooit in de fout??? Wehkamp? Typ bij google maar eens in: wehkamp + klacht. Nou dan komt er ook aardig wat naar voren. Otto??? Heeft bij http://www.trustpilot.nl/review/www.otto.nl ruim 80 klachten en het cijfer 1. Zo kan ik nog wel wat dingen opnoemen. De dingen die u noteert zoals kvk, email, leveringstermijn, etc. staan ook netjes op onze site.AdriaanTimmers schreef:Van mij een tip, controleer altijd een aantal dingen voor je online besteld.
1. Contactgegevens
2. KVK gegevens
4. Email
5. Algemene voorwaarden
7. leveringstermijn
Er zijn weinig webwinkels die eerlijk werken, altijd is er wel iets wat je dan achteraf ziet. Van mij een tip bestel alleen bij de grote webwinkels. http://www.wehkamp.nl, http://www.otto.nl http://www.arplaza.nl http://www.neckk.nl dit zijn de grotere ketens die het niet gezien hebben op jou €50! dan betaal je iets meer maar dan heb je ook echt wat!
Arplaza.nl staat zelfs ook zeer negatief op dit forum.
Al met al lijkt deze post meer op een reclame voor de "grote" webshops. Een hele grote wat in mijn ogen een eerste klas oplichter is, is: GROUPON. Die lichten mensen pas op. Daar zouden alle mensen wat aan moeten doen... maar helaas is een grote jongen, en kleine jongens zijn makkelijker aan te pakken. Groupon heeft GELD en advocaatjes genoeg om de boel af te houden.
Voordat u iets post kunt u beter eerst checken over welke webshops u iets neer zet.
Maar waarom neem je dan ook niet gewoon de telefoon op? Als je vrouw belt doe je dat toch ook? En je maakt mij niet wijs dat je te druk bent om de telefoon op te nemen. En elke klager hier zegt hetzelfde. Je communicatie naar de klant is dus geen ruk verbeterd. Foei!hylke76 schreef:Gelukkig zijn deze dingen verleden tijd. Echter iemand betichten van oplichting is nogal zwaar. U heeft in dit geval uw geld terug gekregen of de bestelling geleverd gekregen. En inderdaad als wij veel orders binnen krijgen gaat er ook wel eens 1 fout, dat zullen wij niet ontkennen. Wij proberen elke klant zo snel en goed mogelijk te helpen.wenny_lady schreef:Heb 23-04-2013 een bestelling gedaan bij mthelmenshop.nl dezelfde dag kreeg ik een mailtje dat we moesten wachten op de leverancier ( oke dat kan ). Ander halve week gewacht geen reactie of een mailtje. Ik proberen te bellen na 100x bellen ongeveer werd er opgenomen en werd vermeld 1 helm is op maar heb nog wel 1tje die bijna hetzelfde is dus wij gaan erop akkoord de volgende dag zouden ze verstuurd wworden en zou ik een email krijgen om het pakketje te volgen.. Donderdag gebeld en vrijdag weer geen mail dat het verstuurd is... Nu proberen we weer te bellen en word dood leuk niet op genomen. jammer genoeg mag deze persoon gewoon door mag verkopen terwijl er genoeg mensen opgelicht worden.
Met vriendelijke groet.
-
- Contacteer:
Damage control doe je NIET zo.hylke76 schreef: Gelukkig zijn deze dingen verleden tijd. Echter iemand betichten van oplichting is nogal zwaar. U heeft in dit geval uw geld terug gekregen of de bestelling geleverd gekregen. En inderdaad als wij veel orders binnen krijgen gaat er ook wel eens 1 fout, dat zullen wij niet ontkennen. Wij proberen elke klant zo snel en goed mogelijk te helpen.
Met vriendelijke groet.
Wel een manier:
1) je bied gemeende excuses aan
2) je legt duidelijk en zonder bla bla uit wat er aan de hand is
3) je zorgt dat alle klachten opgelost worden.
4) je zorgt dat je bedrijfsprocessen zodanig worden aangepast dat nieuwe klachten niet meer voorkomen.
Dat oplichting een zware term is, dat klopt.
Maar, de klant voelt zich opgelicht omdat het bedrijf niet of nauwelijks bereikbaar is.
Lees eens diverse topics door, de gemiddelde oplichter belooft van alles, maar is ook niet te bereiken, en als deze toevallig een telefoon opneemt, roept deze dat mensen niet gelijk oplichting moeten roepen, maar dat er problemen zijn/waren en alles zo snel mogelijk word opgelost.
De excuses duren nog even, en worden steeds vager - totdat - tadaah - de telefoon helemaal niet meer beantwoord word.
Het gevoel dat de klant opgelicht word, ligt m.i. toch echt aan het gebrek aan communicatie.
Smaad en laster over de concurrent? Zeer bedenkelijke manier van klanten-advies...hylke76 schreef: ... Een hele grote wat in mijn ogen een eerste klas oplichter is, is: GROUPON. Die lichten mensen pas op. Daar zouden alle mensen wat aan moeten doen... maar helaas is een grote jongen, en kleine jongens zijn makkelijker aan te pakken. Groupon heeft GELD en advocaatjes genoeg om de boel af te houden.
Voordat u iets post kunt u beter eerst checken over welke webshops u iets neer zet.
Hier nog een ontevreden klant
Mt helmenshop is totaal niet te bereiken
telfoon nemen ze niet op email ook geen reactie
inmiddel al 3 weken aan het wacten en is nog niks verzonden
30 dagen is de wettelijke levertijd
anders fraude
Mvg joost
Mt helmenshop is totaal niet te bereiken
telfoon nemen ze niet op email ook geen reactie
inmiddel al 3 weken aan het wacten en is nog niks verzonden
30 dagen is de wettelijke levertijd
anders fraude
Mvg joost
-
ik heb hetzelfde probleem.29 aug een motorblok besteld voor de mini-quad van mijn kids.nu 6 okt en nog steeds niks ontvangen.geen reactie op emails en talloze telefoontjes.het meest vervelende nog vind ik dat ik elke keer als ik mijn kinderen zie(gescheiden vader)ik ze moet vertellen dat ze nog steeds niet kunnen rijden op hun quad.maar dus nog steeds geen reactie.
wat nu???????
wat nu???????
Nou, in het vervolg eerst even de naam van de webshop googlen.
Verder kunt u een poging doen via klacht.nl - dat staat eerder hier genoemd en leek(?) enig effect te hebben? U kunt tevens een aangetekende brief sturen (hiervoor moet de ontvanger tekenen) waar u ze in gebreke stelt en uw aankoopbedrag binnen een termijn (van bijv 14 dagen) terug eist en dat wanneer dit bedrag (of het product) niet voor die tijd geleverd of teruggestort wordt u aangifte gaat doen en juridische stappen gaat nemen.
Lijkt mij in ieder geval geen toko waar ik ooit iets zou kopen, als ik dit topic zo lees.
Verder kunt u een poging doen via klacht.nl - dat staat eerder hier genoemd en leek(?) enig effect te hebben? U kunt tevens een aangetekende brief sturen (hiervoor moet de ontvanger tekenen) waar u ze in gebreke stelt en uw aankoopbedrag binnen een termijn (van bijv 14 dagen) terug eist en dat wanneer dit bedrag (of het product) niet voor die tijd geleverd of teruggestort wordt u aangifte gaat doen en juridische stappen gaat nemen.
Lijkt mij in ieder geval geen toko waar ik ooit iets zou kopen, als ik dit topic zo lees.