YOUFONE INCASSEERT ONRECHTE KOSTEN
Geplaatst: 15 aug 2012 10:17
Youfone gaat bijna elke maand onterecht kosten berekenen. Ik heb paar keer na klacht geld terug gekregen maar ik moet nog wat krijgen. Hun systeem kloppen niets van. Ik ben er helemaal zat mee en zo zo spijt van gekregen dat ik bij youfone een abonnement genomen heb. Service 0, dienstverlenen 0, betrouwbaar 0, eerlijkheid medewerker 0. Dit is toch geen bedrijf. Ik vind jammer voor KPN. Want kpn krijgt hier ook slechte naam door Youfone.
Ik heb bij consuwijzer klacht ingediend. Ik zou mensen adviseren dat we met alle consuwijzer klacht te indienen. Consuwijzer gaat nu bij youfone onderzoek stellen. Ik kreeg onderstaande bericht van consuwijzer.
Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw bericht van 31 juli 2012. Hierin geeft u aan dat u sinds februari een abonnement hebt bij Youfone. Maandelijks trekt Youfone onterechte kosten af van uw rekening. U wilt hiervan melding doen bij ConsuWijzer en advies over uw situatie. Helaas is onze reactie later dan gebruikelijk. Onze excuses hiervoor. Onze reactie is later omdat het op dit moment bij ConsuWijzer erg druk is met vragen en klachten. Wij stellen het op prijs dat u de moeite hebt genomen om uw klacht bij ons te melden.
Wat gebeurt er met uw melding?
ConsuWijzer registreert uw melding. Daarna komt uw melding terecht bij één van de toezichthouders. Dat zijn de toezichthouders die samenwerken in ConsuWijzer: de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa), de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) en de Consumentenautoriteit.
Wat heeft een toezichthouder aan uw melding?
Voor de toezichthouders is het belangrijk dat u uw vragen en klachten meldt. Ze gebruiken uw melding om te zien waar problemen zijn. Met uw melding helpt u de toezichthouders ook bepaalde vragen te beantwoorden:
In welke sectoren zijn de meeste problemen?
Welke bedrijven houden zich niet aan de wet?
Waar moet de toezichthouder iets aan doen?
Wat doet een toezichthouder met mijn melding bij ConsuWijzer?
Als toezichthouders één of meer meldingen krijgen, dan kunnen zij verschillende dingen doen, bijvoorbeeld:
een onderzoek doen naar een bedrijf;
bij een overtreding een boete geven aan een bedrijf;
een bedrijf dwingen om een oplossing te zoeken voor een bepaald probleem;
via ConsuWijzer extra voorlichting geven over een bepaald onderwerp.
Lossen ConsuWijzer en de toezichthouders uw probleem met een bedrijf op?
Nee. ConsuWijzer geeft u advies over uw rechten en hoe u uw recht kunt halen. U kunt dan zelf actie ondernemen om uw probleem op te lossen.
Ons advies
Wat kunt u doen?
Hebt u een klacht over uw telefoonrekening? Dan adviseren wij u het volgende te doen:
1. Neem contact op met uw aanbieder
Neem eerst contact op met uw mobiele aanbieder en vertel uw klacht. Misschien is er een eenvoudige oplossing voor uw probleem. Hij kan u ook meer informatie geven over de algemene voorwaarden.
2. Schrijf een klachtbrief
Wordt uw vraag niet beantwoord of wordt het probleem niet opgelost? Stuur dan een brief aan uw mobiele aanbieder. Schrijf in deze brief de volgende informatie:
wat uw klacht is;
hoe snel u een reactie van uw aanbieder wilt. Bijvoorbeeld binnen vier weken. Heeft uw aanbieder een klachttermijn in de algemene voorwaarden aangegeven? Dan mag u uw aanbieder aan deze termijn houden.
Stuur de brief aangetekend. U hebt dan een bewijs dat u de brief hebt gestuurd.
3. Ga naar De Geschillencommissie
Bent u niet tevreden met de oplossing van de aanbieder? Of reageert de aanbieder later dan u had gevraagd in uw brief? Ga dan naar de Geschillencommissie Telecommunicatie. Neemt de commissie vervolgens een besluit? Dan moeten u en uw aanbieder zich hieraan houden. Wilt u meer weten over de Geschillencommissie of over de procedures? Ga dan naar www.geschillencommissie.nl.
Alle telefoonaanbieders moeten aangesloten zijn bij deze commissie. Is uw telefoonaanbieder toch niet aangesloten bij de Geschillencommissie Telecommunicatie? Dan kunt u een klacht indienen bij ConsuWijzer.
Let op dat u vaak wel verplicht bent uw aanbieder te blijven betalen. Vindt u dit niet terecht? Dan kan de geschillencommissie eventueel in de uitspraak bepalen of u (een deel van) uw betaling kunt terugkrijgen.
4. Naar de rechter?
U kunt ook naar de rechter gaan met uw klacht. Wij adviseren u dan eerst informatie op te vragen bij een rechtswinkel of bij het Juridisch Loket. Zij geven u gratis juridisch advies over uw rechten. En ze weten vaak of u een schadevergoeding kunt krijgen. Ga voor meer informatie naar www.juridischloket.nl. Hebt u een rechtsbijstandverzekering? Dan kunt u ook contact opnemen met uw verzekeraar.
Meer lezen over de toezichthouders en hun werkwijze?
Meer informatie vindt u op www.consuwijzer.nl. Op de homepage staat een link naar de pagina Over ons. Daar staat meer informatie over ConsuWijzer en de toezichthouders.
Welke acties hebben de toezichthouders de afgelopen jaren gedaan?
Wilt u weten welke acties de toezichthouders de afgelopen jaren al hebben gedaan dankzij uw meldingen bij ConsuWijzer? Op onze website www.consuwijzer.nl vindt u meer informatie.
Hebt u nog vragen?
Belt u dan gerust met ConsuWijzer. Het telefoonnummer is 088-0707070. Als u belt, vragen we naar uw contactnummer. Dat nummer is 100249125. Op www.consuwijzer.nl staat meer informatie over uw rechten als consument. Op de website staan ook handige voorbeeldbrieven.
Met vriendelijke groet,
ConsuWijzer
(T) 088 - 070 70 70
Ik heb bij consuwijzer klacht ingediend. Ik zou mensen adviseren dat we met alle consuwijzer klacht te indienen. Consuwijzer gaat nu bij youfone onderzoek stellen. Ik kreeg onderstaande bericht van consuwijzer.
Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw bericht van 31 juli 2012. Hierin geeft u aan dat u sinds februari een abonnement hebt bij Youfone. Maandelijks trekt Youfone onterechte kosten af van uw rekening. U wilt hiervan melding doen bij ConsuWijzer en advies over uw situatie. Helaas is onze reactie later dan gebruikelijk. Onze excuses hiervoor. Onze reactie is later omdat het op dit moment bij ConsuWijzer erg druk is met vragen en klachten. Wij stellen het op prijs dat u de moeite hebt genomen om uw klacht bij ons te melden.
Wat gebeurt er met uw melding?
ConsuWijzer registreert uw melding. Daarna komt uw melding terecht bij één van de toezichthouders. Dat zijn de toezichthouders die samenwerken in ConsuWijzer: de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa), de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) en de Consumentenautoriteit.
Wat heeft een toezichthouder aan uw melding?
Voor de toezichthouders is het belangrijk dat u uw vragen en klachten meldt. Ze gebruiken uw melding om te zien waar problemen zijn. Met uw melding helpt u de toezichthouders ook bepaalde vragen te beantwoorden:
In welke sectoren zijn de meeste problemen?
Welke bedrijven houden zich niet aan de wet?
Waar moet de toezichthouder iets aan doen?
Wat doet een toezichthouder met mijn melding bij ConsuWijzer?
Als toezichthouders één of meer meldingen krijgen, dan kunnen zij verschillende dingen doen, bijvoorbeeld:
een onderzoek doen naar een bedrijf;
bij een overtreding een boete geven aan een bedrijf;
een bedrijf dwingen om een oplossing te zoeken voor een bepaald probleem;
via ConsuWijzer extra voorlichting geven over een bepaald onderwerp.
Lossen ConsuWijzer en de toezichthouders uw probleem met een bedrijf op?
Nee. ConsuWijzer geeft u advies over uw rechten en hoe u uw recht kunt halen. U kunt dan zelf actie ondernemen om uw probleem op te lossen.
Ons advies
Wat kunt u doen?
Hebt u een klacht over uw telefoonrekening? Dan adviseren wij u het volgende te doen:
1. Neem contact op met uw aanbieder
Neem eerst contact op met uw mobiele aanbieder en vertel uw klacht. Misschien is er een eenvoudige oplossing voor uw probleem. Hij kan u ook meer informatie geven over de algemene voorwaarden.
2. Schrijf een klachtbrief
Wordt uw vraag niet beantwoord of wordt het probleem niet opgelost? Stuur dan een brief aan uw mobiele aanbieder. Schrijf in deze brief de volgende informatie:
wat uw klacht is;
hoe snel u een reactie van uw aanbieder wilt. Bijvoorbeeld binnen vier weken. Heeft uw aanbieder een klachttermijn in de algemene voorwaarden aangegeven? Dan mag u uw aanbieder aan deze termijn houden.
Stuur de brief aangetekend. U hebt dan een bewijs dat u de brief hebt gestuurd.
3. Ga naar De Geschillencommissie
Bent u niet tevreden met de oplossing van de aanbieder? Of reageert de aanbieder later dan u had gevraagd in uw brief? Ga dan naar de Geschillencommissie Telecommunicatie. Neemt de commissie vervolgens een besluit? Dan moeten u en uw aanbieder zich hieraan houden. Wilt u meer weten over de Geschillencommissie of over de procedures? Ga dan naar www.geschillencommissie.nl.
Alle telefoonaanbieders moeten aangesloten zijn bij deze commissie. Is uw telefoonaanbieder toch niet aangesloten bij de Geschillencommissie Telecommunicatie? Dan kunt u een klacht indienen bij ConsuWijzer.
Let op dat u vaak wel verplicht bent uw aanbieder te blijven betalen. Vindt u dit niet terecht? Dan kan de geschillencommissie eventueel in de uitspraak bepalen of u (een deel van) uw betaling kunt terugkrijgen.
4. Naar de rechter?
U kunt ook naar de rechter gaan met uw klacht. Wij adviseren u dan eerst informatie op te vragen bij een rechtswinkel of bij het Juridisch Loket. Zij geven u gratis juridisch advies over uw rechten. En ze weten vaak of u een schadevergoeding kunt krijgen. Ga voor meer informatie naar www.juridischloket.nl. Hebt u een rechtsbijstandverzekering? Dan kunt u ook contact opnemen met uw verzekeraar.
Meer lezen over de toezichthouders en hun werkwijze?
Meer informatie vindt u op www.consuwijzer.nl. Op de homepage staat een link naar de pagina Over ons. Daar staat meer informatie over ConsuWijzer en de toezichthouders.
Welke acties hebben de toezichthouders de afgelopen jaren gedaan?
Wilt u weten welke acties de toezichthouders de afgelopen jaren al hebben gedaan dankzij uw meldingen bij ConsuWijzer? Op onze website www.consuwijzer.nl vindt u meer informatie.
Hebt u nog vragen?
Belt u dan gerust met ConsuWijzer. Het telefoonnummer is 088-0707070. Als u belt, vragen we naar uw contactnummer. Dat nummer is 100249125. Op www.consuwijzer.nl staat meer informatie over uw rechten als consument. Op de website staan ook handige voorbeeldbrieven.
Met vriendelijke groet,
ConsuWijzer
(T) 088 - 070 70 70