Pagina 1 van 1
Moeite om Volvo garantie vergoed te krijgen
Geplaatst: 15 aug 2012 11:20
door KorteK
Ik rij in kakelverse (nu 9 maanden oude) Volvo V70. Hoewel mijn gevoel bij Volvo goed was, zijn mijn ervaringen met Volvo en vooral de organisatie erachter in de praktijk wat minder.
Het kost me erg veel moeite om een garantieclaim vergoed te krijgen. Na diverse maien contact te hebben gezocht met dealer en Volvo Nederland in de afgelopen 3 maanden blijft het onduidelijk hoe en of wat de garantieclaim nu word afgehandeld.
Ook het uitvoeren van een Recall duurde erg lang.
Zijn er meer Volvo bezitters met deze ervaring?
Re: Moeite om Volvo garantie vergoed te krijgen
Geplaatst: 15 aug 2012 12:53
door Frantic2
Kan het iets korter aub?
Re: Moeite om Volvo garantie vergoed te krijgen
Geplaatst: 15 aug 2012 13:53
door Emmy75
Wat stond er ook alweer precies in die brief over de terugroepactie?
Ik dacht ergens dat dit alleen gold voor een aantal modellen met een bepaalde ingebouwde accessoire maar weet niet meer welke. Wij hebben dezelfde brief gehad.
Is het niet handiger eens bij de dealer langs te rijden en daar op een fatsoenlijke manier (sorry ik zet het er maar even bij) een gesprek aan te gaan en informatie in te winnen.
Mogelijk is er een andere Volvo dealer in de buurt als u niet tevreden bent over deze. Of u kunt eens een willekeurige dealer bellen over meer informatie over de terugroepactie en voor welke auto's dit precies geldt.
Ergens kan ik me wel voorstellen dat er iets misgaat in de communicatie, u staat nu eenmaal niet in het bestand opgenomen van de door hen verkochte auto's. Ook kan ik me ergens voorstellen dat ze bijvoorbeeld de Volvo rijders die de Volvo ook daadwerkelijk daar hebben gekocht 'voorrang' geven.
Re: Moeite om Volvo garantie vergoed te krijgen
Geplaatst: 15 aug 2012 14:47
door KorteK
Beste Emmy,
Bedankt voor je reactie. En eens hoor,de dingen die je schrijft heb ik ook bedacht en zelfs gedaan!.
ik heb dus idd meerdere malen contact gezocht met de dealer Volvo Verkerk Utrecht. Telefonisch, schriftelijk, en ben ik normaal langs geweest. Over de werkzaamheden ben ik ook helemaal niet ontevreden. Op 4 juli is de modificatie netjes uitgevoerd, zijn weer kopieën gemaakt van briefwisselingen en factuur. En werd me wederom verteld dat in de week daarna contact met me zou worden opgenomen....
Anyway. Als de dealer en of Volvo Nederland mij niet wil of kan helpen, prima, maar zeg dat dan gewoon!. Dan ga ik naar Volvo Duitsland, of Volvo in Zweden.
Maar nu word ik elke keer aan het lijntje gehouden, en krijg ik van beide kanten elke keer de toezegging dat er contact op word genomen...
Re: Moeite om Volvo garantie vergoed te krijgen
Geplaatst: 15 aug 2012 15:12
door Emmy75
Ik ben het zeker met u eens hoor dat de communicatie niet echt lekker verloopt. Maar dit moet in mijn optiek toch niet al te moeilijk op te lossen zijn, althans in theorie.
Ik herhaal wel nog even mijn vraag: geldt dit probleem ook voor uw V70 ? Wat stond er ook alweer precies in die brief ? Probeer eerst te achterhalen of het wel een probleem is met uw V70. Er is een kans dat u zich druk maakt om niets. Ik kan het al googelend niet vinden maar dacht echt dat het alleen voor modellen gold met een bepaalde accessoire.
Onze Volvo viel ook in de chassisrange dus wij kregen die brief ook, want iedereen in die range heeft die brief gekregen. Maar niet bij iedereen die de brief heeft gekregen is dit ook daadwerkelijk een probleem. Wij hebben na het krijgen van de brief onze dealer gebeld (waar de auto ook vandaan komt), ze keken even in het bestand om na te gaan welke auto wij precies hebben en bij onze auto speelde dit euvel niet.
U heeft een jonge Volvo en voor fabrieksgarantie ed bent u nog een poosje afhankelijk van een Volvo dealer. Dus misschien toch even rondkijken naar een andere Volvo dealer. Want ook onze ervaring is de ene Volvo dealer is de andere niet.
Re: Moeite om Volvo garantie vergoed te krijgen
Geplaatst: 15 aug 2012 18:02
door KorteK
Hallo Emmy,
OK, hartelijk dank voor de tips!
In de brief staat idd dat het om bepaalde modellen gaat (om modellen met en extra versterker voor het audiosysteem en/of zijn uitgerust met achteruitrijdcamera). De recall is ook al uitgevoerd, dus dat is helemaal goed. Ik zit nu nog met een factuur van 25 mei voor een uitgevoerde reparatie aan de motor, waar ik dus na 3 maanden nog geen enkele reactie op heb ontvangen (ondanks diverse toezeggingen daarover).
Ik ga 's rondkijken naar een andere dealer, maar ik reken dit niet alleen Dealer Volvo Verkerk aan hoor. Ik heb ook diverse toezeggingen van Volvo Nederland. Dat maakt het ook lastig in de communicatie.
Anyway, bedankt voor de snelle reactie. To be continued.
mvg Klaas
Re: Moeite om Volvo garantie vergoed te krijgen
Geplaatst: 15 aug 2012 18:10
door Emmy75
Nu u het weer zegt, kan ik me inderdaad herinneren dat het dat was. Dat was voor ons niet van toepassing dus onze Volvo hoefde niet terug en waren we heel snel achter door een belletje met dealer. Als het wel nodig was geweest, konden we ook meteen een afspraak maken hiervoor.
Bij dit soort bedrijven communiceren dealer en achterliggende organisatie nog wel eens langs elkaar heen. Volvo nl hebben wij nog nooit nodig gehad en altijd alles goed met de dealer kunnen regelen.
Voor zover u dat nog niet gedaan heeft, betwist in ieder geval de factuur per e-mail of brief en stel u op het standpunt dat het garantie is. Heeft u wel vast een uitspraak gekregen dat het garantie is ?
Re: Moeite om Volvo garantie vergoed te krijgen
Geplaatst: 16 aug 2012 22:30
door KorteK
Hallo Emmy,
U geeft supergoeie tips. Ik heb het idd meestal met een telefoontje of een gesprek geprobeerd. Nu met een verstuurde brief is de zaak meteen zeer correct opgelost door Volvo Verkerk!
Hartelijk dank voor het meedenken!