Pagina 1 van 1

telefoon defect en contract loopt maar door

Geplaatst: 16 aug 2012 19:42
door xMereell
Hallo,

vorig jaar heb ik een blackberry gekocht bij t-mobile.
na een jaar ging deze kapot al meerde malen geprobeerd te laten reapareren.
maar zonder resultaat bij dynafix dan weet je het wel.
ook willen ze me geen vervangend toestel geven maar moet ik wel me abonnement door blijven betalen, weet iemand of ik hier iets tegen kan doen?

Re: telefoon defect en contract loopt maar door

Geplaatst: 17 aug 2012 08:20
door Jefdus
Het abonnement staat los van de telefoon en loopt dus ook gewoon door. Op marktplaats kun je voor erg weinig geld een simpel mobieltje op de kop tikken, dus bellen hoeft in principe geen probleem te zijn. Los daarvan heb je natuurlijk wel garantie op het toestel.

Re: telefoon defect en contract loopt maar door

Geplaatst: 17 aug 2012 09:12
door sjohie
xMereell schreef:Hallo,

vorig jaar heb ik een blackberry gekocht bij t-mobile.
na een jaar ging deze kapot al meerde malen geprobeerd te laten reapareren.
maar zonder resultaat bij dynafix dan weet je het wel.
ook willen ze me geen vervangend toestel geven maar moet ik wel me abonnement door blijven betalen, weet iemand of ik hier iets tegen kan doen?
Je hebt recht op een deugdelijk product, en bij normaal gebruik moet een blackberry meer dan 1 jaar mee gaan. Hier kan je de stappen helder lezen. Mocht duidelijk zijn dat je het toestel niet normaal gebruikt hebt, en dat het bovengemiddeld versleten is, dan wordt het een ander verhaal natuurlijk. Ze moeten dus of je toestel repareren, of vervangen, maar dat is in principe aan T-mobile. Repareren lukt blijkbaar niet, en vervangen willen ze niet, dus dan is de volgende stap het ontbinden van het contract, maar dat is een lastige procedure. Zo mogen ze de kosten voor het eerste jaar goed gebruik verrekenen, etc etc, en het is nog maar de vraag of simpelweg even een 2ehands blackberry scoren op marktplaats niet de quickwin is in dit geval.

Re: telefoon defect en contract loopt maar door

Geplaatst: 17 aug 2012 09:25
door witte angora
Punt is natuurlijk dat in het abonnement iedere maand een bedrag zit voor de telefoon. Dus dat is nog een aantal maanden betalen voor iets wat niet meer werkt, maar wel zou moeten werken.

Laatst heb ik bij de Aldi een heel simpele Samsung gekocht, simlockvrij, voor 16 euro, zit drie jaar garantie op. Een beetje van de zotte voor dat bedrag, maar ik bedoel maar, een telefoontje moet bij normaal gebruik minimaal de duur van het abonnement uit kunnen zingen.

Hoeveel garantie zit er eigenlijk op?

Re: telefoon defect en contract loopt maar door

Geplaatst: 17 aug 2012 13:12
door belkostenwijzer
xMereell schreef:Hallo,

vorig jaar heb ik een blackberry gekocht bij t-mobile.
na een jaar ging deze kapot al meerde malen geprobeerd te laten reapareren.
maar zonder resultaat bij dynafix dan weet je het wel.
ook willen ze me geen vervangend toestel geven maar moet ik wel me abonnement door blijven betalen, weet iemand of ik hier iets tegen kan doen?
Hallo,

Op je Blackberry zit 2 jaar fabrieksgarantie. Dat is voor alle defecten die niet door de eindgebruiker komen. In de 2 jaar is T-mobile verplicht om deze op te sturen en Dynafix verplicht om te repareren. Het is wel een soort van standaart regel dat je na 3 keer opsturen een swap aanvraag kan indienen. Hierbij geef je bij de reperateur aan dat je een ander toestel wilt omdat je het vertrouwen in het huidige toestel bent verloren.

Het is lastig, omdat Blackberry/Dynafix niet verplicht is om aan deze swap te voldoen. Maar je staat wel tot je recht om hem in te dienen.

Met je contract is er vaak niks aan te doen omdat deze los staat van je telefoon. Als T-mobile je contract opzegt dan zullen ze de resterende maanden in 1 keer willen ontvangen.

Ons advies is opsturen met een swap aanvraag. Hopen dat hij dan word omgeruild. Zo niet kan je contact opnemen met Blackberry zelf omdat hun de garantie geven!

Succes!

Groet, Belkostenwijzer