Bemmel en Kroon
Geplaatst: 17 aug 2012 11:48
Mijn man en ik hebben in een reclame folder van bemmel en kroon een amerikaanse koelkast in de aanbieding gezien en zijn vervolgens naar hun vestiging in den haag gegaan om deze te kopen. Ondanks dat zij geen showmodel hadden hebben wij toch besloten te kopen want er is ons gezegd dat wij naar hun vestiging in zoeterwoude terecht konden want daar hadden zij wel een showmodel.
Indien wij het niks vonden konden wij nog altijd de koop annuleren ( wij zijn dus op vrijdag 15 juni 2012 een koopovereenkomst aangegaan)
Vervolgens zijn wij de volgende dag naar zoeterwoude gegaan, helaas hadden zij daar ook geen showmodel want de koelkasten zouden in de rotterdamse haven zijn in een container. we moesten een paar dagen later terug komen hebben wij gedaan nog steeds geen showmodel, inmiddels is het opzegtermijn van 14 dagen verlopen. Dus ons koopovereenkomst is nog steeds vankracht.
Op 22 juni kregen wij een mail met het volgende:
Onlangs heeft u bij ons een bestelling gedaan van een Amana Amerikaanse koelkast besteld, welke wij speciaal en exclusief hebben kunnen inkopen. De levering van deze koelkast heeft echter helaas langer op zich laten wachten dan gepland. Inmiddels zijn de koelkasten bij de importeur gearriveerd, echter nu is helaas gebleken dat er een fout in de fabriek is gemaakt, waardoor de koelkasten met de verkeerde handgrepen zijn verzonden en deze passen niet, waardoor de koelkast incompleet is en hierdoor nog niet uitgeleverd kan worden. Dit betekent dat de levering van de koelkast extra vertraging heeft opgelopen. Wij betreuren dit uiteraard ten zeerste en hiervoor ook onze excuses.
De handgrepen zijn uiteraard met spoed na besteld en zodra deze geleverd zijn, zal direct worden overgegaan tot levering. Op dit moment kunnen wij helaas alleen nog niet aangegeven wat de levertijd van de grepen zal zijn. Zodra in voorraad, zult u een e-mail ontvangen voor het plannen van een afleverafspraak.
Na een maand niks gehoord te hebben hebben wij een mail gestuurd en kregen na een paar weken een antwoord.
Dat de koelkast handvatten nog niet binnen en wij hebben nogsteeds geen koelkast (we hebben een moeten lenen)
Zij geven aan dat wij de overeenkomst kunnen annuleren maar wij willen gewoon een amerikaanse koelkast.
Wat kunnen wij het beste doen? Heeft iemand ervaring hiermee?
Ik hoop dat iemand ons hiermee kan helpen.
aandachtspunten:
1 er was wel in eerste instantie een bezorgddatum en tijd afgesproken.
2 Waar ik mij boos om maakt is het feit dat er iedere keer gelogen is tegen ons( we hebben een in een ander showroom, o nee is morgen binnen, nee volgende week enz).
3 Ik heb begrepen dat indien ik annuleer omdat er al een koopovereenkomst is de kosten voor ons komen ?er staat in hun mail ook nergens dat ik kosteloos kan annuleren.
4 natuurlijk zijn er een heleboel andere koelkasten maar het gaat mij meer om de manier hoe het gaat. zo behandel je als bedrijf je klanten toch niet?
5 maar heeft iemand ervaring met het ontbinden van zo,n contract?
Mijn mening is ( na onderzoek) dat amana een goed merk is ik denk dat bemmel en kroon een aanbieding had maar achteraf zoveel reacties heeft gehad maar omdat zij niet kunnen leveren proberen zij het op de consumente te schuiven. Waarom annuleren zij de bestelling dan niet?
Zijn er nog meer mensen die slechte ervaring hebben met de aanbieding van Bemmel en Kroon (amana amerikaans koelkast) in juni 2012?
Indien wij het niks vonden konden wij nog altijd de koop annuleren ( wij zijn dus op vrijdag 15 juni 2012 een koopovereenkomst aangegaan)
Vervolgens zijn wij de volgende dag naar zoeterwoude gegaan, helaas hadden zij daar ook geen showmodel want de koelkasten zouden in de rotterdamse haven zijn in een container. we moesten een paar dagen later terug komen hebben wij gedaan nog steeds geen showmodel, inmiddels is het opzegtermijn van 14 dagen verlopen. Dus ons koopovereenkomst is nog steeds vankracht.
Op 22 juni kregen wij een mail met het volgende:
Onlangs heeft u bij ons een bestelling gedaan van een Amana Amerikaanse koelkast besteld, welke wij speciaal en exclusief hebben kunnen inkopen. De levering van deze koelkast heeft echter helaas langer op zich laten wachten dan gepland. Inmiddels zijn de koelkasten bij de importeur gearriveerd, echter nu is helaas gebleken dat er een fout in de fabriek is gemaakt, waardoor de koelkasten met de verkeerde handgrepen zijn verzonden en deze passen niet, waardoor de koelkast incompleet is en hierdoor nog niet uitgeleverd kan worden. Dit betekent dat de levering van de koelkast extra vertraging heeft opgelopen. Wij betreuren dit uiteraard ten zeerste en hiervoor ook onze excuses.
De handgrepen zijn uiteraard met spoed na besteld en zodra deze geleverd zijn, zal direct worden overgegaan tot levering. Op dit moment kunnen wij helaas alleen nog niet aangegeven wat de levertijd van de grepen zal zijn. Zodra in voorraad, zult u een e-mail ontvangen voor het plannen van een afleverafspraak.
Na een maand niks gehoord te hebben hebben wij een mail gestuurd en kregen na een paar weken een antwoord.
Dat de koelkast handvatten nog niet binnen en wij hebben nogsteeds geen koelkast (we hebben een moeten lenen)
Zij geven aan dat wij de overeenkomst kunnen annuleren maar wij willen gewoon een amerikaanse koelkast.
Wat kunnen wij het beste doen? Heeft iemand ervaring hiermee?
Ik hoop dat iemand ons hiermee kan helpen.
aandachtspunten:
1 er was wel in eerste instantie een bezorgddatum en tijd afgesproken.
2 Waar ik mij boos om maakt is het feit dat er iedere keer gelogen is tegen ons( we hebben een in een ander showroom, o nee is morgen binnen, nee volgende week enz).
3 Ik heb begrepen dat indien ik annuleer omdat er al een koopovereenkomst is de kosten voor ons komen ?er staat in hun mail ook nergens dat ik kosteloos kan annuleren.
4 natuurlijk zijn er een heleboel andere koelkasten maar het gaat mij meer om de manier hoe het gaat. zo behandel je als bedrijf je klanten toch niet?
5 maar heeft iemand ervaring met het ontbinden van zo,n contract?
Mijn mening is ( na onderzoek) dat amana een goed merk is ik denk dat bemmel en kroon een aanbieding had maar achteraf zoveel reacties heeft gehad maar omdat zij niet kunnen leveren proberen zij het op de consumente te schuiven. Waarom annuleren zij de bestelling dan niet?
Zijn er nog meer mensen die slechte ervaring hebben met de aanbieding van Bemmel en Kroon (amana amerikaans koelkast) in juni 2012?