Pagina 1 van 1

Slechte toestellease hi.

Geplaatst: 18 aug 2012 12:13
door JSR
Beste...

Zo'n 2 maand geleden mijn abonnement verlengd bij Hi! Tot die tijd nooit problemen gehad alleen was het toestel aan vervanging toe. Opgebeld en de meneer aan de telefoon kon mij wel een mooie aanbieding doen(natuurlijk). Bij Hi is er nu het toestellease. Net als bij een auto, legde hij uit, blijft de telefoon van hi en je betaalt een bepaald bedrag per maand. Ook bij schade vroeg ik? Ja ook bij schade. Bovendien wordt je binnen 4 uur geholpen door een monteur wanneer de telefoon kapot is! Nou ik helemaal blij. Bestelling afgerond, binnen 2 dagen telefoon in huis en helemaal happy.

Nu komt het. Hoe dom ik ook was ben ik in het water gevallen met het toestel, zout water.... Dat was natuurlijk dom van mij maar gelukkig zat er bij mijn abonnement de SmartCare service van Hi in. Ik direct telefoon uit elkaar gehaald en op de kachel gelegd en zo hopen dat hij nog wat zou doen. Helaas overleden. Naar Hi gebeld om een afspraak te maken met de monteur.

Vertelt de meneer aan de telefoon het volgende: "Ja meneer dat is heel jammer, maar uit heeft niet het SmartCare Schade pakket bij uw toestel dus krijgt u geen nieuw toestel bij ons. Bovendien is er bij waterschade geen kans meer om het toestel te repareren. We sturen u een monteur langs (die pas na 2 weken kan) die geeft u een ander toestel(niet zo goed als de oude 'natuurlijk') van geen nieuwe Samsung Galaxy SII maar wel één waarmee u alle gemakken van uw abonnement kunt gebruiken."

Ik helemaal verbolgen omdat ik nooit gehoord had van de SmartCare Schade pakket bij het afsluiten van mijn abonnement en naar mijn mening alle schade gedekt was.

Nu is mijn vraag aan de lezer. Hoe kan ik dit bij Hi neerleggen zodat ik wel weer een telefoon krijg waar ik voor betaal (abonnement loopt wel gewoon door). Aan de telefoon zeggen ze niets minder dan, " Ja sorry dat is achteraf en dat kunnen we nu niet meer wijzigen." Ik ben radeloos en ga straks 20 maanden betalen voor een telefoon waar ik niet eens gebruik van kan maken door een slechte communicatie van de salesmedewerker.

Alvast bedankt voor de reacties,

JSR

Re: Slechte toestellease hi.

Geplaatst: 18 aug 2012 12:28
door JtC2
De voorwaarden gelezen voordat je de deal sloot?

Re: Slechte toestellease hi.

Geplaatst: 18 aug 2012 13:34
door JSR
JtC2 schreef:De voorwaarden gelezen voordat je de deal sloot?
Ja, maar niet over de SmartCare. Misschien dom er zomaar vanuit gaan dat het goed is. Je kunt tegenwoordig weinig op vertrouwen dat je goed wordt voorgelicht. Een groot bedrijf in moderne communicatie technieken faalt in 'ouderwetse' mondelinge communicatie.

Net gebeld:ze erkennen het probleem maar kunnen er niets aan doen, blijft raar. Maandag een terugbelafspraak gepland om dan contact te leggen met het hoofdkantoor. Ik blijf hopen.....

Re: Slechte toestellease hi.

Geplaatst: 18 aug 2012 14:38
door boef530
Waterschade is bij alle smartcare producten niet gedekt. Het is een geval eigen verwijtbaarheid. De telefoon is niet reparabel maar blijft wel eigendom van Hi, volgens de voorwaarden dient u de reparatie (onmogelijk) of vervanging zelf te betalen. Nadeel van toestel lease is ook dat deze los van het abonnement staat, en de restwaarde bij einde contract wordt berekend. Van het contract gaat u niet afkomen en u dient een toestel bij de Hi winkel aan te schaffen die in het contract wordt opgenomen. Helaas het is niet anders.

Re: Slechte toestellease hi.

Geplaatst: 18 aug 2012 14:49
door JtC2
Het erkennen van het probleem, daar is natuurlijk niks spannends aan.

Re: Slechte toestellease hi.

Geplaatst: 18 aug 2012 19:23
door JSR
boef530 schreef:Waterschade is bij alle smartcare producten niet gedekt. Het is een geval eigen verwijtbaarheid. De telefoon is niet reparabel maar blijft wel eigendom van Hi, volgens de voorwaarden dient u de reparatie (onmogelijk) of vervanging zelf te betalen. Nadeel van toestel lease is ook dat deze los van het abonnement staat, en de restwaarde bij einde contract wordt berekend. Van het contract gaat u niet afkomen en u dient een toestel bij de Hi winkel aan te schaffen die in het contract wordt opgenomen. Helaas het is niet anders.
Het gaat mij niet om dat het mijn schuld is of omdat het niet onder de voorwaarden valt. Ik heb inmiddels gelezen hoe dat zit.

Ik ben gewoon verkeerd voorgelicht door de salesagent!

Re: Slechte toestellease hi.

Geplaatst: 19 aug 2012 08:05
door Frantic2
Dat bent u ook, zeker als hij stelt dat het hetzelfde zou zijn als een leaseauto( dat is een vertrouwd begrip)

Bij een leaseauto zit ook een schadeverzekering en dat zit dus blijkbaar bij dit produkt niet.

U heeft w.s. te weinig vragen gesteld en de verkoper zonder meer geloofd.

U zit nu met handen en voeten aan Hi vast, immers, deze telefoon is niet uw eigendom dus u kan hem ook niet claimen of verzekeren op een buitenshuis verzekering, dat kan alleen met eigen spullen.

Al met al zou ik zeker klagen bij Hi en dan vooral op het stuk halve waarheden en mooi praatjes.

Re: Slechte toestellease hi.

Geplaatst: 19 aug 2012 09:07
door boef530
De telefoon is standaard voorzien van smartcare basic, de andere pakketten zijn optioneel. Met bijbetaling is het toestel ook gedekt voor verlies of diefstal, waterschade valt buiten dekking van alle pakketten. Ik zie niet in waarom het contract ontbonden zou moeten vanwege niet volledige info. Als het contract al ontbonden wordt is Ts nog niet klaar, de telefoon moet ook weer ingeleverd worden. Deze werkt niet meer dus wordt de nieuwwaarde minus het aantal contracts maanden in rekening gebracht. Ik zie eigenlijk maar een mogelijkheid, die is een toestel 2ehands aanschaffen en het contract uitdienen.

Re: Slechte toestellease hi.

Geplaatst: 19 aug 2012 15:20
door GJvdZ
JSR schreef: Ik ben gewoon verkeerd voorgelicht door de salesagent!
Hoeft niet zo te zijn. Het kan best zo zijn dat alles wat deze persoon heeft gezegd gewoon klopt. Hij/zij heeft misschien niet alles verteld, omdat jij er niet naar hebt gevraagd. Vergeet niet dat het gewoon een verkoper is en geen adviseur (ook als worden ze vaak "verkoopadviseur" genoemd).

Dan kan je natuurlijk stellen dat ook een verkoper alles moet vertellen ook als de klant er niet om vraagt, maar dat is meer iets voor Utopia. Als klant/consument moet je eigenlijk gewoon zorgen dat je goed voorbereid een verkoopgesprek in gaat. Doe je dat niet, dan sta je aan het begin al 5-0 achter....

Re: Slechte toestellease hi.

Geplaatst: 19 aug 2012 15:23
door Anja00001
Dat maakt niet uit, adviseur of verkoper: je kan er geen enkel recht aan ontlenen.

Re: Slechte toestellease hi.

Geplaatst: 19 aug 2012 15:45
door JSR
GJvdZ schreef:
JSR schreef: Ik ben gewoon verkeerd voorgelicht door de salesagent!
Hoeft niet zo te zijn. Het kan best zo zijn dat alles wat deze persoon heeft gezegd gewoon klopt. Hij/zij heeft misschien niet alles verteld, omdat jij er niet naar hebt gevraagd. Vergeet niet dat het gewoon een verkoper is en geen adviseur (ook als worden ze vaak "verkoopadviseur" genoemd).

Dan kan je natuurlijk stellen dat ook een verkoper alles moet vertellen ook als de klant er niet om vraagt, maar dat is meer iets voor Utopia. Als klant/consument moet je eigenlijk gewoon zorgen dat je goed voorbereid een verkoopgesprek in gaat. Doe je dat niet, dan sta je aan het begin al 5-0 achter....

Gaarne goed het verhaal lezen. Ik heb duidelijk gevraagd hoe het zit wanneer het toestel beschadigd raakt. Daarop antwoordde men dat dit geen probleem zat en in geval van schade het toestel kostenloos gerepareerd of vervangen zou worden. Achteraf blijkt het dus met een ander pakket wel zo te zijn. Of te wel degene met wie ik gesproken heb(helaas de naam vergeten) heeft mijn vraag, naar mijn mening, niet goed beantwoord.

Toch raar dat zulke gesprekken niet opgenomen worden......

Re: Slechte toestellease hi.

Geplaatst: 20 aug 2012 14:36
door JSR
Vandaag teruggebeld en doorverbonden met het hoofdkantoor!

Ze hebben uit coulance met terugwerkendekracht de schadeverzekering eropgezet. Op deze manier krijg ik wel het abonnement wat ik in eerste instantie afgesloten had!

Dikke pluim voor de klantenservice van Hi/KPN

Re: Slechte toestellease hi.

Geplaatst: 21 aug 2012 17:01
door Hi-Webcare
Hi JSR,

Wat vervelend om te zien dat je deze ervaringen hebt. Het is goed te begrijpen dat je in eerste instantie teleurgesteld was.

Je probleem is zo te zien nu verholpen. Dit is erg fijn om te zien. Sorry voor de vervelende situatie.

Groetjes,

Christy
Hi Webcare