LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nokia care: nog meer defect na ongerepareerd retour

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
aloha1968

Nokia care: nog meer defect na ongerepareerd retour

Ongelezen bericht door aloha1968 »

2 weken geleden heb ik mijn 1,5 jaar oude Nokia N8 ter reparatie aangeboden bij Nokia Care vanwege een kraak in de speaker.Vorige week kreeg ik het toestel ongerepareerd retour. Nokia zou waterschade hebben geconstateerd. Dit vind ik heel vreemd maar volgens Nokia kan corrosie al ontstaan door temperatuurschommelingen. Dit zou gebeurd kunnen zijn en is dus aannemelijk dus wat dat betreft heb ik geen poot om op te staan. Mijn verbazing was echter groot toen ik mijn toestel na opladen weer in gebruik wilde nemen en deze helemaal niks meer deed. Voor ik het toestel opstuurde functioneerde namelijk alles op de speaker na. Ik heb contact opgenomen met Nokia Care maar die beroept zich op de wettelijke Europese beperkte garantiebepalingen. Allemaal leuk en aardig maar is het ook wettelijk bepaald dat Nokia, ondanks dat reparatie van de speaker niet onder garantie zou vallen, iets terug mag sturen dat nog meer defect is dan wanneer ik het toestel opstuurde?

alfatrion

Re: Nokia care: nog meer defect na ongerepareerd retour

Ongelezen bericht door alfatrion »

aloha1968 schreef:Dit vind ik heel vreemd maar volgens Nokia kan corrosie al ontstaan door temperatuurschommelingen.
Bij normaal gebruik dus. Een product moet over die eigenschappen beschikken die nodig zijn voor normaal gebruik.
aloha1968 schreef:Allemaal leuk en aardig maar is het ook wettelijk bepaald dat Nokia, ondanks dat reparatie van de speaker niet onder garantie zou vallen, iets terug mag sturen dat nog meer defect is dan wanneer ik het toestel opstuurde?
Nee, wettelijk is niet bepaald dat anderen schade mogen toebrengen aan andermans producten.

Rob_

Re: Nokia care: nog meer defect na ongerepareerd retour

Ongelezen bericht door Rob_ »

Hier mijn verhaal, dat op hetzelfde neer komt...

Op woensdag 10 augustus heb ik mijn Nokia E72 naar Nokia Care online verzonden, welke twee dagen later door ProAssist werd ontvangen en direct bij het reparatiecentrum (RC) werd neergelegd.
Ik kreeg op dat moment een mail dat mijn klepje en batterij niet waren ontvangen. Ik had deze echter ook niet meegestuurd, deze assesoires stonden dan ook niet vermeld op de reparatiebon. Een vergissing van ProAssist!?
Wat wel op de bon stond was dat mijn toestel geen gebruikssporen bevatte. Ik ontving bij ontvangst door ProAssist geen melding dat dit wel het geval was!

De reden dat ik mijn telefoon ter reparatie heb opgestuurd was een defect aan het scherm. Er liepen allerlei verticale strepen door het scherm. Het ontstaan hiervan is mij een raadsel aangezien ze uit het niets verschenen nadat ik mijn telefoon tevoorschijn haalde.
Gedurende de dikke anderhalf jaar dat ik de telefoon in gebruik heb ben ik er altijd zuinig op geweest en er zaten derhalve niet of nauwelijks gebruikssporen op.

Mijn telefoon valt nog binnen de fabrieksgarantie, iets dat ook door Nokia werd erkend. Echter ontving ik een kleine week later (18 oktober (gisteren)) een prijsopgave, aangezien de reparatie niet binnen de garantie gemaakt kon worden. Ik zou een bedrag van € 186,34 moeten gaan betalen wil ik mijn toestel gerepareerd terugkrijgen. (De huidige nieuwwaarde van een Nokia E72 ligt niet veel hoger volgens mij)

Vol verbazing heb ik daarom vandaag met Nokia Care gebeld. Na (héél) lang wachten kreeg ik te horen dat mijn telefoon niet binnen de garantie gerepareerd kan worden omdat er een barst in het scherm zit. Dit bestempeld men (geheel terecht) als gebruikssporen die veroorzaakt zijn door ruwe omgang met het toestel.

Mijn punt is echter dat er bij het versturen, in de bubbeltjesenvelop van Nokia, geen barst in het scherm zat! Maar het antwoord was zeer teleurstellend: 'Nee dit is wat ik te horen krijg van de reparatieafdeling. (...) U hoeft niet te betalen, we kunnen uw toestel kosteloos terugsturen.' Mijn reactie dat ik dan niets aan het toestel zou hebben werd beantwoord met een simpel 'Ja inderdaad'
De vraag hoe de schade dan is ontstaan: 'ja dat weet ik niet meneer, dit is wat het reparatiecentrum aangeeft. Maar u hoeft niet te betalen hoor, we kunnen hem kosteloos (ongerepareerd) retour sturen.'
Tja, een mooie cirkelredenering, maar service (of foutherkenning) hò maar...

Kortom: zeer slechte service. Ik ben nogal verontwaardigd over de klaarblijkelijke zeer ruwe wijze waarop Nokia met mijn toestel omgaat.
Zeer spijtig!

Met vriendelijke groet,

Een zeer teleurgestelde klant!

Gesloten