Klacht over Corendon; meer dan een dag later terug naar huis
Geplaatst: 20 aug 2012 09:44
Vliegmaatschappij Corendon
2 Passagiers
Problemen:
We zouden op zaterdag 18 augustus naar Amsterdam Schiphol terug vliegen vanaf Dalaman, Turkije. Dit liep totaal anders. We zouden om 11.15 uur vliegen met CND 616 en landen om 14.25 uur in Amsterdam.
Toen wij ’s morgens aankwamen op Dalaman, moesten wij anderhalf uur in de rij staan om in te checken. Eenmaal bij de incheckbalie, kregen wij te horen dat onze vlucht met 5 uur vertraagd was. Ons werd niet verteld waarom. Wij kregen via, via te horen vanuit Nederland dat het vliegtuig met evenwichtsproblemen te kampen had.
Na 13.00 uur werden wij opeens opgeroepen (de gehele vlucht) om naar de gate te komen van het geplande vertrek. Daar aangekomen werd ons verteld dat wij met een bus naar een restaurant gebracht zouden worden om eindelijk wat te eten te krijgen.
Daar aangekomen was een lopend buffet en we krijgen MAAR 1 glas drinken aangeboden (het was onder een plat afdak waar het meer dan 40 graden was in de snikhete zon), wij werden verplicht, om extra drinken zelf te kopen. Want we kregen maar 1 glas en meer niet. Dit in tegenstelling van protest van ons.
Nadat we daar een uur hadden gezeten, wist Corendon ons te vertellen dat wij om half 4 terug naar het vliegveld zouden keren. Want het vliegtuig zou onderweg zijn vanuit Nederland en wij zouden terug vliegen naar Nederland.
Eenmaal aangekomen op het vliegveld, moesten we weer allemaal inchecken, maar bij de incheckbalie bleek dat 25 mensen, waaronder mijn vriend en ik, niet mee konden in het vliegtuig. Ze hadden vanuit Nederland een kleiner vliegtuig gestuurd, waardoor er 25 man niet mee konden. En dit wisten ze niet, tenminste dit werd gezegd. Terwijl in Nederland bij Corendon ’s morgens al bekend was, dat niet alle mensen mee terug zouden kunnen vliegen.
We hebben twee uur bij de incheckbalie staan wachten, want wij zouden zoiezo niet mee kunnen met het vliegtuig. De Nederlandse hostess van Corendon wist zelf ook van niets, ze kon ons niets vertellen en niets doen. Dit was absoluut onacceptabel vonden wij, zo ga je niet met mensen om. We waren intussen al meer dan 12 uur op de been (’s morgens waren wij al om 06.00 uur opgehaald van ons hotel in Marmaris). En in al die tijd was ons een maaltijd aangeboden en 1 flesje drinken in de warmte van meer dan 40 graden.
Nadat wij eindelijk een keer onze koffers terug kregen, werd ons verteld dat wij terug gebracht zouden gaan worden naar onze hotels. Ons hotel was 1 uur en 40 minuten rijden verderop, een busrit waar wij allemaal absoluut geen zin in hadden. Weer die zinderende hitte in, weer van hot naar her gebracht worden met de bus.
Wij stelde dus ook voor, om hotels bij het vliegveld te boeken, dit vond Corendon te duur. Dus dat ging niet door. Dus werden mijn vriend en ik weer naar ons oude hotel gebracht in Marmaris. Maar voordat we vertrokken met de bus werden we weer in de bus gezet, afwachtend op iets. Waarop weten we nu nog steeds niet. We zaten in een zeer warme bus die tevens weer in de brandende zon stond. Na een uur werd ons eindelijk een flesje water aangeboden (iets wat wij uit protest intussen zelf al verplicht hadden moeten kopen) wil je niet flauwvallen.
Toen we eindelijk met de bus zouden vertrekken, bleek dat onze Nederlandse hostess van Corendon niet mee ging, we werden opgezadeld met een Turks meisje van Corendon die totaal geen Engels kon. Iemand waar mee wij dus niet konden communiceren.
Na 1 uur en 40 minuten stonden wij weer bij ons oude hotel. Wij wisten nog steeds niet wat er ging gebeuren. Dit maakte wij ook duidelijk bij de Turkse hostess maar die kon geen Engels. Wij vroegen hoe het nu verder ging, ze begreep ons niet en bleef steeds zeggen dat ze bij de balie van het hotel meer wisten. Dit vertrouwde wij niet, dus wij eisten dat zij mee naar binnen ging. Eenmaal binnen was ze opeens verdwenen met bus en al. Wij stonden aan de balie en er werd ons verteld dat Corendon een fax had gestuurd waarin stond dat wij op zondag 19 augustus om 12.00 uur opgehaald zouden worden door een bus en naar het vliegveld gebracht zouden worden. We kregen weer een kamer en konden nog snel even wat eten.
’s Morgens vertrouwde mijn vriend en ik het niet en wij probeerde Corendon te bellen. De telefoon in onze kamer werkte niet goed, dus liep mijn vriend naar de balie om te vragen of hij mocht bellen. Eenmaal aangekomen bij de balie, stonden daar een paar reisgenoten van ons met de koffers in de handen. Het bleek dat wij per direct moesten vertrekken (het was 09.00 uur) en geen 12.00 uur. De Turkse hostess commandeerde mijn vriend nu mee te komen naar het vliegveld. Hij reageerde door te zeggen dat zijzelf en Corendon hadden gezegd dat we pas om 12.00 uur zouden vertrekken. Dit klopte dus ook al niet.
Mijn vriend kwam aanrennen en wij pakten snel onze koffers in, checkte snel uit en rende naar de bus die stond te wachten. Maar wij waren niet de enige die nergens van af wisten. Nog een paar mensen die bij ons in het hotel zaten wisten nergens van af. Die waren namelijk nog aan het ontbijten, eenmaal allemaal in de bus. Reed de bus hard naar het vliegveld. Wij moesten snel inchecken en volgens de Turkse hostess wisten ze aan de incheckbalie van alles af en was alles geregeld.
Wij eisten dat zij mee naar de balie zou gaan, voor de zekerheid. In de tussentijd dat wij door de detectiepoortjes moesten, bleek de hostess snel weer in de bus gestapt te zijn. En weg was ze. Daar stonden wij dan. We hadden alleen onze paspoorten en oude tickets van de dag ervoor.
Uiteraard, waar wij al bang voor waren, stonden wij niet op de vlieglijst voor de enigste vlucht die er die dag was. Na meer dan een uur geruzied te hebben, gebeld te hebben naar Corendon in Nederland, het noodnummer van Corendon in Turkije kwam er opeens ‘toevallig’ een lijst tevoorschijn waar we op stonden. Vooruit, we mochten inchecken. Eindelijk vlogen we terug naar Nederland na meer dan 27 uur dan onze eigenlijke vlucht.
We hebben totaal geen excuses van Corendon gehad, geen tegemoetkomingen, helemaal niets. We moesten het zelf maar uitzoeken. U snapt, wij zijn zeer boos en eisen ons geld terug. Zo ga je niet met mensen om. Wij hebben ons de hele tijd aan de afspraken gehouden, maar tegemoetkomingen waren er niet. En afspraken werden niet na gekomen. We werden als vee behandeld door ons in een snikhete bus te zetten zonder drinken, ons heen en weer te slepen zonder ons wat te vertellen. Terwijl Corendon het allang wist dat er 25 mensen niet mee zouden kunnen vliegen. Er werd ons totaal niets vertel, we werden van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug. Wij voelen ons letterlijk genaait en misbruikt.
2 Passagiers
Problemen:
We zouden op zaterdag 18 augustus naar Amsterdam Schiphol terug vliegen vanaf Dalaman, Turkije. Dit liep totaal anders. We zouden om 11.15 uur vliegen met CND 616 en landen om 14.25 uur in Amsterdam.
Toen wij ’s morgens aankwamen op Dalaman, moesten wij anderhalf uur in de rij staan om in te checken. Eenmaal bij de incheckbalie, kregen wij te horen dat onze vlucht met 5 uur vertraagd was. Ons werd niet verteld waarom. Wij kregen via, via te horen vanuit Nederland dat het vliegtuig met evenwichtsproblemen te kampen had.
Na 13.00 uur werden wij opeens opgeroepen (de gehele vlucht) om naar de gate te komen van het geplande vertrek. Daar aangekomen werd ons verteld dat wij met een bus naar een restaurant gebracht zouden worden om eindelijk wat te eten te krijgen.
Daar aangekomen was een lopend buffet en we krijgen MAAR 1 glas drinken aangeboden (het was onder een plat afdak waar het meer dan 40 graden was in de snikhete zon), wij werden verplicht, om extra drinken zelf te kopen. Want we kregen maar 1 glas en meer niet. Dit in tegenstelling van protest van ons.
Nadat we daar een uur hadden gezeten, wist Corendon ons te vertellen dat wij om half 4 terug naar het vliegveld zouden keren. Want het vliegtuig zou onderweg zijn vanuit Nederland en wij zouden terug vliegen naar Nederland.
Eenmaal aangekomen op het vliegveld, moesten we weer allemaal inchecken, maar bij de incheckbalie bleek dat 25 mensen, waaronder mijn vriend en ik, niet mee konden in het vliegtuig. Ze hadden vanuit Nederland een kleiner vliegtuig gestuurd, waardoor er 25 man niet mee konden. En dit wisten ze niet, tenminste dit werd gezegd. Terwijl in Nederland bij Corendon ’s morgens al bekend was, dat niet alle mensen mee terug zouden kunnen vliegen.
We hebben twee uur bij de incheckbalie staan wachten, want wij zouden zoiezo niet mee kunnen met het vliegtuig. De Nederlandse hostess van Corendon wist zelf ook van niets, ze kon ons niets vertellen en niets doen. Dit was absoluut onacceptabel vonden wij, zo ga je niet met mensen om. We waren intussen al meer dan 12 uur op de been (’s morgens waren wij al om 06.00 uur opgehaald van ons hotel in Marmaris). En in al die tijd was ons een maaltijd aangeboden en 1 flesje drinken in de warmte van meer dan 40 graden.
Nadat wij eindelijk een keer onze koffers terug kregen, werd ons verteld dat wij terug gebracht zouden gaan worden naar onze hotels. Ons hotel was 1 uur en 40 minuten rijden verderop, een busrit waar wij allemaal absoluut geen zin in hadden. Weer die zinderende hitte in, weer van hot naar her gebracht worden met de bus.
Wij stelde dus ook voor, om hotels bij het vliegveld te boeken, dit vond Corendon te duur. Dus dat ging niet door. Dus werden mijn vriend en ik weer naar ons oude hotel gebracht in Marmaris. Maar voordat we vertrokken met de bus werden we weer in de bus gezet, afwachtend op iets. Waarop weten we nu nog steeds niet. We zaten in een zeer warme bus die tevens weer in de brandende zon stond. Na een uur werd ons eindelijk een flesje water aangeboden (iets wat wij uit protest intussen zelf al verplicht hadden moeten kopen) wil je niet flauwvallen.
Toen we eindelijk met de bus zouden vertrekken, bleek dat onze Nederlandse hostess van Corendon niet mee ging, we werden opgezadeld met een Turks meisje van Corendon die totaal geen Engels kon. Iemand waar mee wij dus niet konden communiceren.
Na 1 uur en 40 minuten stonden wij weer bij ons oude hotel. Wij wisten nog steeds niet wat er ging gebeuren. Dit maakte wij ook duidelijk bij de Turkse hostess maar die kon geen Engels. Wij vroegen hoe het nu verder ging, ze begreep ons niet en bleef steeds zeggen dat ze bij de balie van het hotel meer wisten. Dit vertrouwde wij niet, dus wij eisten dat zij mee naar binnen ging. Eenmaal binnen was ze opeens verdwenen met bus en al. Wij stonden aan de balie en er werd ons verteld dat Corendon een fax had gestuurd waarin stond dat wij op zondag 19 augustus om 12.00 uur opgehaald zouden worden door een bus en naar het vliegveld gebracht zouden worden. We kregen weer een kamer en konden nog snel even wat eten.
’s Morgens vertrouwde mijn vriend en ik het niet en wij probeerde Corendon te bellen. De telefoon in onze kamer werkte niet goed, dus liep mijn vriend naar de balie om te vragen of hij mocht bellen. Eenmaal aangekomen bij de balie, stonden daar een paar reisgenoten van ons met de koffers in de handen. Het bleek dat wij per direct moesten vertrekken (het was 09.00 uur) en geen 12.00 uur. De Turkse hostess commandeerde mijn vriend nu mee te komen naar het vliegveld. Hij reageerde door te zeggen dat zijzelf en Corendon hadden gezegd dat we pas om 12.00 uur zouden vertrekken. Dit klopte dus ook al niet.
Mijn vriend kwam aanrennen en wij pakten snel onze koffers in, checkte snel uit en rende naar de bus die stond te wachten. Maar wij waren niet de enige die nergens van af wisten. Nog een paar mensen die bij ons in het hotel zaten wisten nergens van af. Die waren namelijk nog aan het ontbijten, eenmaal allemaal in de bus. Reed de bus hard naar het vliegveld. Wij moesten snel inchecken en volgens de Turkse hostess wisten ze aan de incheckbalie van alles af en was alles geregeld.
Wij eisten dat zij mee naar de balie zou gaan, voor de zekerheid. In de tussentijd dat wij door de detectiepoortjes moesten, bleek de hostess snel weer in de bus gestapt te zijn. En weg was ze. Daar stonden wij dan. We hadden alleen onze paspoorten en oude tickets van de dag ervoor.
Uiteraard, waar wij al bang voor waren, stonden wij niet op de vlieglijst voor de enigste vlucht die er die dag was. Na meer dan een uur geruzied te hebben, gebeld te hebben naar Corendon in Nederland, het noodnummer van Corendon in Turkije kwam er opeens ‘toevallig’ een lijst tevoorschijn waar we op stonden. Vooruit, we mochten inchecken. Eindelijk vlogen we terug naar Nederland na meer dan 27 uur dan onze eigenlijke vlucht.
We hebben totaal geen excuses van Corendon gehad, geen tegemoetkomingen, helemaal niets. We moesten het zelf maar uitzoeken. U snapt, wij zijn zeer boos en eisen ons geld terug. Zo ga je niet met mensen om. Wij hebben ons de hele tijd aan de afspraken gehouden, maar tegemoetkomingen waren er niet. En afspraken werden niet na gekomen. We werden als vee behandeld door ons in een snikhete bus te zetten zonder drinken, ons heen en weer te slepen zonder ons wat te vertellen. Terwijl Corendon het allang wist dat er 25 mensen niet mee zouden kunnen vliegen. Er werd ons totaal niets vertel, we werden van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug. Wij voelen ons letterlijk genaait en misbruikt.