Hi smartcare 4 uurs service??? contractbreuk?
Geplaatst: 20 aug 2012 19:29
Ik heb een Hi-telefoonabonnement met leasetelefoon (samsung galaxy SII). Dit toestel is op 1 augustus kapot gegaan en ik heb met Hi klantenservice gebeld voor reparatie/vervangend toestel. Volgens contract zou ik binnen 4 uur een vervangend toestel moeten krijgen. Aangezien Hi zich duidelijk vergist heeft qua populariteit van deze service kreeg ik te horen dat er op zijn vroegst pas binnen 2 weken (!!!) een monteur kon komen*.
Toen ik kenbaar maakte dat ik dit onbehoorlijk vond is mij toegezegd dat Hi toch wel iemand zou sturen. In de veronderstelling dat er een monteur langs zou komen was ik verbaasd dat de persoon die gestuurd werd (slechts) koerier bleek te zijn die mij, in tegenstelling tot wat Hi met de smartservice belooft, niet kon vertellen of de telefoon gemaakt kon worden of niet. De telefoon werd meegenomen en na 2 weken kregen we te horen dat het toestel niet meer te repareren was ivm waterschade (????)**.
Nu zeg ik dat wanneer je het duurste toestel van een bepaald merk koopt je hierbij bepaalde (in mijn ogen redelijke) verwachtingen hebt. Wanneer je dan zonder je telefoon te water te laten gaan een mededeling krijgt dat de telefoon onherstelbare waterschade heeft opgelopen dan noem ik dit bijzonder verbazingwekkend!!!
Op de vraag welk toestel wij terug zouden krijgen kon bij het initiële contact geen antwoord worden gegeven. Toen ik diezelfde avond contact op nam met de Hi klantenservice werd ik bijzonder vriendelijk te woord gestaan. In dit gesprek is door de dame aan de andere zijde voor mij uitgezocht welk toestel wij retour zouden krijgen. Tot mijn grote verbazing hoorde ik dat wij het eigen, inmiddels toch gerepareerde, toestel retour gezonden zouden krijgen en dat dit de volgende dag al bezorgd zou worden. Omdat dit zo haaks stond op het eerdere bericht van die dag heb ik nogmaals gevraagd of, indien wij het eigen toestel toch niet retour zouden krijgen, mij verteld kon worden welk "vervangend"toestel wij dan zouden krijgen. De dame van Hi klantenservice verzekerde mij toen dat wij sowieso de Samsung Galaxy SII zouden krijgen. Hiervan werd ook een notitie gemaakt.
Des te groter was onze teleurstelling de volgende dag toen er een aanzienlijk inferieur toestel van LG geleverd werd. Gebaseerd op de stellige belofte van de medewerkster van Hi klantenservice heb ik dat toestel ook geweigerd en opnieuw contact gezocht met Hi. Ook bij dit contact werd ik bijzonder vriendelijk geholpen en ook deze dame vertelde mij dat er vast een fout was gemaakt en dat wij de Samsung Galaxy SII retour zouden krijgen. Omdat de afdeling retour, wie volgens deze medewerker van Hi verantwoordelijk was voor de fout, niet meer aanwezig werd ik verzocht om de dag er na terug te bellen. Dit heb ik gedaan en tijdens dat contact werd mij belooft dat men de zaak ging uitzoeken (alweer) en dat ik die dag tussen 16 uur en 18 uur zou worden terug gebeld.
Helaas heb ik die dag niets meer gehoord van Hi. Daar dit de vrijdag was heb ik de maandag erna pas weer contact met Hi gehad. Hierbij werd mij verteld dat Hi die vrijdag ervoor mij omstreeks 17:30 had geprobeerd te bereiken, best vreemd dat ik dan en geen gemiste oproep heb gezien en dat de voicemail functie, die ook mijn provider gewoon biedt, niet benut is..
In dat gesprek werd mij opnieuw beloofd voor 18 uur diezelfde dag te worden terug gebeld maar wat schetst mijn verbazing..... geen bericht van Hi...
dit is geen klanten service meer dit is klanten weg jagen, en heel hard ook want zo wenst geen enkel fatsoenlijk persoon te worden behandeld.
Op dit moment ben ik zo ver dat ik, wanneer Hi de belofte van een vervangende Galaxy SII (die mijn al 2x is toegezegd) niet nakomt ik nog liever zie dat het contract helemaal ontbonden wordt. Zeker gezien het feit dat in het laatste contact de medewerkster van Hi er al op begon aan te sturen dat "in het contract staat dat je een vervangend android toestel krijgt". O ja dus nu wil Hi zich maar wat graag aan het contract houden, maar dan wel wanneer het in hun voordeel uitpakt. Wanneer Hi zich het recht verschaft om in strijd met het contract te handelen dan hoop ik dat ze een (al 10 jaar lange) klant de gunst willen doen om van dit contract af te zien op basis van het feit dat Hi zich niet aan de voorwaarde kan houden en wij daardoor een hele hoop mooie foto's en filmpjes van de kinderen kwijt zijn!
Hieronder een kleine toelichting van de frustraties die je moet doorstaan wanneer je geen Youp van het Hek heet en dus achteraan mag sluiten in de klantenservice polonaise!!
*Dit zou dus betekend hebben dat we van 4 uurs service naar 336 uurs service zouden gaan, ik zie enige discrepantie. Ik vraag me af wat Hi ervan zou vinden als ik 14 maanden zou wachten met betalen.... nu kan ik me zo voorstellen wat er dan zou gebeuren, namelijk dat op het nodige van mijn huisraad beslag gelegd zou worden want het kan natuurlijk noooooit de bedoeling zijn dat iemand Hi benadeeld.... maar wanneer Hi daarentegen zijn afspraken niet na wenst te komen dan moet je dit als contractant blijkbaar maar voor lief nemen.
**Helaas voor ons worden de toestellen blijkbaar gewist op het moment dat ze bij de reparateur komen. Dit houdt dus in dat alle, en dat waren er helaas nog al wat, foto's en filmpjes van onze kinderen voor goed verloren waren. Wij hadden namelijk mede door de goed aangeprezen camera voor dit toestel gekozen zodat we nooit meer zouden balen wanneer wij onze digitale camera weer eens waren vergeten. En laat het nou zo zijn dat we net terug waren van vakantie en de foto's nog niet op de pc hadden gezet...
Had Hi zich aan zijn contract voorwaarden gehouden dan hadden wij wellicht kennis gehad van dit feit en kunnen proberen om via een andere weg onze foto's te redden...
Met teleurgestelde groet van een al 10 jaar trouwe Hi klant.
Toen ik kenbaar maakte dat ik dit onbehoorlijk vond is mij toegezegd dat Hi toch wel iemand zou sturen. In de veronderstelling dat er een monteur langs zou komen was ik verbaasd dat de persoon die gestuurd werd (slechts) koerier bleek te zijn die mij, in tegenstelling tot wat Hi met de smartservice belooft, niet kon vertellen of de telefoon gemaakt kon worden of niet. De telefoon werd meegenomen en na 2 weken kregen we te horen dat het toestel niet meer te repareren was ivm waterschade (????)**.
Nu zeg ik dat wanneer je het duurste toestel van een bepaald merk koopt je hierbij bepaalde (in mijn ogen redelijke) verwachtingen hebt. Wanneer je dan zonder je telefoon te water te laten gaan een mededeling krijgt dat de telefoon onherstelbare waterschade heeft opgelopen dan noem ik dit bijzonder verbazingwekkend!!!
Op de vraag welk toestel wij terug zouden krijgen kon bij het initiële contact geen antwoord worden gegeven. Toen ik diezelfde avond contact op nam met de Hi klantenservice werd ik bijzonder vriendelijk te woord gestaan. In dit gesprek is door de dame aan de andere zijde voor mij uitgezocht welk toestel wij retour zouden krijgen. Tot mijn grote verbazing hoorde ik dat wij het eigen, inmiddels toch gerepareerde, toestel retour gezonden zouden krijgen en dat dit de volgende dag al bezorgd zou worden. Omdat dit zo haaks stond op het eerdere bericht van die dag heb ik nogmaals gevraagd of, indien wij het eigen toestel toch niet retour zouden krijgen, mij verteld kon worden welk "vervangend"toestel wij dan zouden krijgen. De dame van Hi klantenservice verzekerde mij toen dat wij sowieso de Samsung Galaxy SII zouden krijgen. Hiervan werd ook een notitie gemaakt.
Des te groter was onze teleurstelling de volgende dag toen er een aanzienlijk inferieur toestel van LG geleverd werd. Gebaseerd op de stellige belofte van de medewerkster van Hi klantenservice heb ik dat toestel ook geweigerd en opnieuw contact gezocht met Hi. Ook bij dit contact werd ik bijzonder vriendelijk geholpen en ook deze dame vertelde mij dat er vast een fout was gemaakt en dat wij de Samsung Galaxy SII retour zouden krijgen. Omdat de afdeling retour, wie volgens deze medewerker van Hi verantwoordelijk was voor de fout, niet meer aanwezig werd ik verzocht om de dag er na terug te bellen. Dit heb ik gedaan en tijdens dat contact werd mij belooft dat men de zaak ging uitzoeken (alweer) en dat ik die dag tussen 16 uur en 18 uur zou worden terug gebeld.
Helaas heb ik die dag niets meer gehoord van Hi. Daar dit de vrijdag was heb ik de maandag erna pas weer contact met Hi gehad. Hierbij werd mij verteld dat Hi die vrijdag ervoor mij omstreeks 17:30 had geprobeerd te bereiken, best vreemd dat ik dan en geen gemiste oproep heb gezien en dat de voicemail functie, die ook mijn provider gewoon biedt, niet benut is..
In dat gesprek werd mij opnieuw beloofd voor 18 uur diezelfde dag te worden terug gebeld maar wat schetst mijn verbazing..... geen bericht van Hi...
dit is geen klanten service meer dit is klanten weg jagen, en heel hard ook want zo wenst geen enkel fatsoenlijk persoon te worden behandeld.
Op dit moment ben ik zo ver dat ik, wanneer Hi de belofte van een vervangende Galaxy SII (die mijn al 2x is toegezegd) niet nakomt ik nog liever zie dat het contract helemaal ontbonden wordt. Zeker gezien het feit dat in het laatste contact de medewerkster van Hi er al op begon aan te sturen dat "in het contract staat dat je een vervangend android toestel krijgt". O ja dus nu wil Hi zich maar wat graag aan het contract houden, maar dan wel wanneer het in hun voordeel uitpakt. Wanneer Hi zich het recht verschaft om in strijd met het contract te handelen dan hoop ik dat ze een (al 10 jaar lange) klant de gunst willen doen om van dit contract af te zien op basis van het feit dat Hi zich niet aan de voorwaarde kan houden en wij daardoor een hele hoop mooie foto's en filmpjes van de kinderen kwijt zijn!
Hieronder een kleine toelichting van de frustraties die je moet doorstaan wanneer je geen Youp van het Hek heet en dus achteraan mag sluiten in de klantenservice polonaise!!
*Dit zou dus betekend hebben dat we van 4 uurs service naar 336 uurs service zouden gaan, ik zie enige discrepantie. Ik vraag me af wat Hi ervan zou vinden als ik 14 maanden zou wachten met betalen.... nu kan ik me zo voorstellen wat er dan zou gebeuren, namelijk dat op het nodige van mijn huisraad beslag gelegd zou worden want het kan natuurlijk noooooit de bedoeling zijn dat iemand Hi benadeeld.... maar wanneer Hi daarentegen zijn afspraken niet na wenst te komen dan moet je dit als contractant blijkbaar maar voor lief nemen.
**Helaas voor ons worden de toestellen blijkbaar gewist op het moment dat ze bij de reparateur komen. Dit houdt dus in dat alle, en dat waren er helaas nog al wat, foto's en filmpjes van onze kinderen voor goed verloren waren. Wij hadden namelijk mede door de goed aangeprezen camera voor dit toestel gekozen zodat we nooit meer zouden balen wanneer wij onze digitale camera weer eens waren vergeten. En laat het nou zo zijn dat we net terug waren van vakantie en de foto's nog niet op de pc hadden gezet...
Had Hi zich aan zijn contract voorwaarden gehouden dan hadden wij wellicht kennis gehad van dit feit en kunnen proberen om via een andere weg onze foto's te redden...
Met teleurgestelde groet van een al 10 jaar trouwe Hi klant.