LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Euphony: ervaringen van mensen?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door trail46 »

yekki77 schreef:Kuklos wat ben jij toch een agressieve!!! Allereerst haalt Newmikey een productvergelijking aan die niet juist is. Ik kom met argumenten, waar niet inhoudelijk op wordt ingegaan. Daarna pak jij het met je agressieve houding het op dat mijn spelfouten en het woord " anticiperen" in verkeerde context te zetten. Nu word ik als leugenaar neergezet die zijn klanten voorliegt. Uiteraard ga ik hier melding van maken bij Trosradar. Ik wens niet door jou als leugenaar te worden neergezet.
En ook dit einde is wat we hier gewent zijn, argumenten op? ga je toch op de man spelen.Niemand zet jou als leugenaar neer maar de cijfers/verhaaltjes enz. die je geeft trekken de meeste van ons ( Ook ik ) in twijfel. Melding maken om de gang van zaken naar je hand te zetten is een absoluut zwaktebod of het nu wel of niet word gehonoreerd.

Euphony is in Nederland nog steeds een hele kleine speler met iets van 70.000 Tel -aansluitingen.
vr 04 mei 2012, 17:32
Euphony wil ook in Nederland scoren
edwin van der schoot
AMSTERDAM - Het Nederlands-Belgische energie- en telecombedrijf Euphony heeft het afgelopen jaar zijn klantentotaal in ons land opgeschroefd naar 70.000. Het bedrijf, dat op zijn vroegst aan het eind van dit jaar een prospectus op orde denkt te hebben voor een beursgang in Amsterdam, wil naar een veelvoud daarvan.
Laatst gewijzigd door trail46 op 22 jun 2013 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9830
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door kuklos »

yekki77 schreef:Kuklos wat ben jij toch een agressieve!!!
Noem dat jij al agressie? Een beetje tegengas, en voila, het is agressie.
yekki77 schreef: Daarna pak jij het met je agressieve houding het op dat mijn spelfouten en het woord " anticiperen" in verkeerde context te zetten.
Ik heb het niet over de spelfouten gehad. Wel over het anticiperen. En ja, daarmee lieg je, want je schetst een verkeerd beeld. Zoals newmikey al aangaf is anticiperen vooruitlopen op de markt, en niet de acties van anderen volgen. De klant voorspiegelen dat jullie anticiperen en vooruitstrevend zijn noem jij niet liegen? Of is het een communicatiefout dat jij de betekenis van anticiperen niet kent?
yekki77 schreef: Nu word ik als leugenaar neergezet die zijn klanten voorliegt.
En nou lieg je alweer. Ik heb niet gezegd dat jij je klanten voorliegt. Ik heb gezegd dat we het gelieg zat zijn. Dat jij tegen klanten liegt heb ik niet gezegd.
yekki77 schreef: Uiteraard ga ik hier melding van maken bij Trosradar. Ik wens niet door jou als leugenaar te worden neergezet.
Ga je ze gelijk even wijzen op alle zaken die jij hebt gezegd die niet kloppen? Op de zaken die je in jouw post waar ik nu op reageer hebt gezegd die niet kloppen?

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door newmikey »

yekki77 schreef:Allereerst haalt Newmikey een productvergelijking aan die niet juist is.
Leg ons nog eens uit waarom mijn vergelijking tussen een vastelijn onbeperkt bellen pakket van KPN en het equivalente pakket van Euphony (gebaseerd op exact dàt KPN pakket) "niet juist" zou zijn terwijl jij er een VOIP aansluiting bij moet halen om de kostenvergelijking te rechtvaardigen

Wel langzaam graag want wij zijn nogal traag van begrip hier...

kuklos
Berichten: 9830
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door kuklos »

yekki77 schreef:Newmickey heeft zijn troepen aangeroepen van het Trosradar forum!!!
Ga je ook gelijk even melden dat jij hier liegt over Newmikey? Hij heeft namelijk niemand aangeroepen!!!!!!

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door trail46 »

Zo heeft het bedrijf maar 200 vaste personeelsleden, maar groeide het aantal agenten dat op provisiebasis werkte van 5000 naar 8000 in een jaar tijd.
Bronvermelding DTF.nl (telegraaf.nl)

Eigenlijk zie je hier de oorzaak van de vele fouten ''vergissingen'' klachten enz. over de manier waarop euphony werkt. 200 mensen in vaste dienst maar 8000 colporteurs die allemaal een stukje van de taart willen hebben en daarbij soms erg ver gaan en op zijn minst (nee, niet allemaal)de waarheid verdraaien om maar een klant binnen te halen.MLM is een bewezen slechte manier van zakendoen behalve voor de oprichters uiteraard.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door newmikey »

kuklos schreef:
yekki77 schreef:Newmickey heeft zijn troepen aangeroepen van het Trosradar forum!!!
Ga je ook gelijk even melden dat jij hier liegt over Newmikey? Hij heeft namelijk niemand aangeroepen!!!!!!
Wat een troep is het hier! :lol:
Ik had bovenstaande uitspraak van yekki77 nog niet eens gelezen, hilarisch eigenlijk het idee dat we hier aan algemene mobilisatie zouden doen - koddig gedacht. Ben benieuw wanneer de upline besluit dat de schade genoeg is...

yekki77
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 aug 2012 22:41

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door yekki77 »

newmikey schreef:
yekki77 schreef:Allereerst haalt Newmikey een productvergelijking aan die niet juist is.
Leg ons nog eens uit waarom mijn vergelijking tussen een vastelijn onbeperkt bellen pakket van KPN en het equivalente pakket van Euphony (gebaseerd op exact dàt KPN pakket) "niet juist" zou zijn terwijl jij er een VOIP aansluiting bij moet halen om de kostenvergelijking te rechtvaardigen

Wel langzaam graag want wij zijn nogal traag van begrip hier...
De stelling :

Er wordt gesuggereerd dat men altijd naar KPN moet gaan en moeten kiezen voor het onbeperkt bellen.De meeste mensen bellen namelijk veel met hun vastelijn!!!!. De praktijk wijst toch anders uit!!! Gemiddeld doet men 50 telefoontjes per maand van maximaal 3 min gemiddeld. Mensen die in dit bel profiel vallen moeten dus niet kiezen voor onbeperkt bellen, maar voor belbasis en gesprekskosten. Mensen die wel 10 uur per maand bellen moeten vooral naar KPN gaan. Zoals ik al eerder zei : " De generatie 20 jaar t/m 55 jaar gebruiken allemaal VOIP" De mensen met het bel profiel 3 uur bellen per maand zijn dus goedkoper uit bij ons met de gesprekskosten.

KPN heeft zakelijk iedereen over geheveld zonder maatwerk te leveren naar Belvrij totaal. Hier komen we toch regelmatig bizarre gevallen tegen. Die heel weinig bellen, maar een flink bedrag maandelijks betalen voor het onbeperkt bellen.
KPN houdt er namelijk geen rekening mee of klanten hun CPS elders hebben.

Wij gaan op VOIP 3-1 pakket spoedig ook onbeperkt bellen aanbieden voor vast en mobiel. De conclusie is dus "groot" gebruikers met vaste telefonie zijn beter uit bij KPN. "Klein" gebruikers bij ons.

yekki77
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 aug 2012 22:41

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door yekki77 »

"Communicatiefouten maken. Stoer doen anticiperen terwijl je de betekenis van het woord niet eens kent. Dingen roepen die niet kloppen. Jouw communicatie naar de ander toe is dus al fout. En zodra dit wordt aangetoond? Dan ga je draaien. Net zolang totdat hoopt dat je hetzelfde zegt als de criticus die jouw fouten heeft aangetoond.

Begrijp ik het dan goed als ik zeg dat de klanten de disclaimer moeten tekenen, maar dat de verkoper/consultant/wat-zijn-jullie-nu? dat niet hoeft? En dat die disclaimer dus blijkbaar inhoudt dat de klant accepteert dat de verkoper gewoon niet eerlijk is?"

Je zet me heel vernuftig neer als leugenaar naar mijn klanten toe!!!

yekki77
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 aug 2012 22:41

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door yekki77 »

newmikey schreef:
kuklos schreef:
yekki77 schreef:Newmickey heeft zijn troepen aangeroepen van het Trosradar forum!!!
Ga je ook gelijk even melden dat jij hier liegt over Newmikey? Hij heeft namelijk niemand aangeroepen!!!!!!
Wat een troep is het hier! :lol:
Ik had bovenstaande uitspraak van yekki77 nog niet eens gelezen, hilarisch eigenlijk het idee dat we hier aan algemene mobilisatie zouden doen - koddig gedacht. Ben benieuw wanneer de upline besluit dat de schade genoeg is...
Het is net zo sarcastisch bedoeld als het aanroepen van de Upline, wat "jullie" altijd doen!!!

kuklos
Berichten: 9830
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door kuklos »

yekki77 schreef:Het is net zo sarcastisch bedoeld als het aanroepen van de Upline, wat "jullie" altijd doen!!!
Tuurlijk, als jij iets zegt wat niet klopt is het geen liegen, maar als een ander iets zegt wel? Tuurlijk.

yekki77
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 aug 2012 22:41

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door yekki77 »

trail46 schreef:
Zo heeft het bedrijf maar 200 vaste personeelsleden, maar groeide het aantal agenten dat op provisiebasis werkte van 5000 naar 8000 in een jaar tijd.
Bronvermelding DTF.nl (telegraaf.nl)

Eigenlijk zie je hier de oorzaak van de vele fouten ''vergissingen'' klachten enz. over de manier waarop euphony werkt. 200 mensen in vaste dienst maar 8000 colporteurs die allemaal een stukje van de taart willen hebben en daarbij soms erg ver gaan en op zijn minst (nee, niet allemaal)de waarheid verdraaien om maar een klant binnen te halen.MLM is een bewezen slechte manier van zakendoen behalve voor de oprichters uiteraard.
Hier zit inderdaad een grote kern van waarheid in en de best geformuleerde stelling op dit forum tot nu toe. Inderdaad een boel consultants die echt goed worden opgeleid met de juiste info, maar de controle erop is moeilijker dan in de werkgever en werknemer relatie. Hier moet ik ook melden dat klachten mensen werk is en dat : KPN , UPC, Ziggo en Caiway ook vol met klachten staan. Dat is niet inherent aan MLM. Uiteraard zitten er in elk bedrijf rotte appels. MLM een slechte manier van zakendoen is ben ik het niet helemaal mee eens.

yekki77
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 aug 2012 22:41

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door yekki77 »

kuklos schreef:
yekki77 schreef:Het is net zo sarcastisch bedoeld als het aanroepen van de Upline, wat "jullie" altijd doen!!!
Tuurlijk, als jij iets zegt wat niet klopt is het geen liegen, maar als een ander iets zegt wel? Tuurlijk.
Je ziet toch dat ik "jullie" elke keer tussen haakjes zet!!!

kuklos
Berichten: 9830
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door kuklos »

yekki77 schreef:Je ziet toch dat ik "jullie" elke keer tussen haakjes zet!!!
Dat bedoel ik nou met draai, draai, draai. Er wordt iets over jou gezegd en hup naar de moderator toe. Jij zegt iets over een ander, dat moet kunnen want jij bedoelt het sarcastisch.

yekki77
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 aug 2012 22:41

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door yekki77 »

kuklos schreef:
yekki77 schreef:Je ziet toch dat ik "jullie" elke keer tussen haakjes zet!!!
Dat bedoel ik nou met draai, draai, draai. Er wordt iets over jou gezegd en hup naar de moderator toe. Jij zegt iets over een ander, dat moet kunnen want jij bedoelt het sarcastisch.
Er zit een groot verschil iemand uitmaken voor leugenaar naar zijn klanten dan een sarcastische opmerking over hulptroepen. De discussie met jou stopt voor mij hier. Doel bewust stook jij vuurtjes tot grote hoogtes. Ik heb al meerdere keren gezien dat jij melding maakte bij Trosradar. Je mag heel kritisch zijn, maar bij jou zit er een vervelende ondertoon in. Ik ken je voor de rest niet dus zal daar niet over oordelen.

kuklos
Berichten: 9830
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door kuklos »

yekki77 schreef:Hier moet ik ook melden dat klachten mensen werk is en dat : KPN , UPC, Ziggo en Caiway ook vol met klachten staan.
Met twee grote verschillen.
1) Bij die bedrijven weet iedereen dat de service regelmatig om te huilen is en ze worden ook continu erop aangesproken en mogen zich regelmatig melden bij Kassa en Radar.
2) Ze hebben veel meer klanten dan jullie. Interessant zou zijn om te kijken hoe het gesteld is met het procentuele aantal klachten.
yekki77 schreef: Uiteraard zitten er in elk bedrijf rotte appels. MLM een slechte manier van zakendoen is ben ik het niet helemaal mee eens.
Alleen zitten er bij mlm zoveel meer.
Wat is voor jou een slechte manier van zakendoen?
Als ik het beschouw vanuit het perspectief van de klant: dure producten, aan de man gebracht door onkundige mensen.
Als ik het beschouw vanuit het perspectief van de mlm-er: zeer lage verdiensten en je familie en vrienden tot commercieel object maken.
Als ik het beschouw vanuit het perspectief van de oprichter van het mlm bedrijf: op kosten van de distributeur en voor eigen risico van de distributeur producten aan de man brengen.

kuklos
Berichten: 9830
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door kuklos »

yekki77 schreef:Er zit een groot verschil iemand uitmaken voor leugenaar naar zijn klanten dan een sarcastische opmerking over hulptroepen. De discussie met jou stopt voor mij hier. Doel bewust stook jij vuurtjes tot grote hoogtes. Ik heb al meerdere keren gezien dat jij melding maakte bij Trosradar. Je mag heel kritisch zijn, maar bij jou zit er een vervelende ondertoon in. Ik ken je voor de rest niet dus zal daar niet over oordelen.
En daar gaan we weer. Blijkbaar mag dit ook allemaal gezegd worden. Maar o wee als iemand iets over jou zegt.
Jij hebt meerdere keren gezien dat .... ? Keek jij over mijn schouder mee ofzo? Of wacht, beschuldig ik je nu weer van liegen? Zal ik maar vast melden dan? Hoef jij het niet te doen.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door newmikey »

yekki77 schreef:Mensen die in dit bel profiel vallen moeten dus niet kiezen voor onbeperkt bellen, maar voor belbasis en gesprekskosten. De mensen met het bel profiel 3 uur bellen per maand zijn dus goedkoper uit bij ons met de gesprekskosten.De conclusie is dus "groot" gebruikers met vaste telefonie zijn beter uit bij KPN. "Klein" gebruikers bij ons.
http://www.kpn.com/prive/thuisbellen/ab ... lbasis.htm
KPN BelBasis
Lijnhuur €19.32/maand
Starttarief naar vast en mobiel: gratis
Bellen naar vast: 0.0610
Bellen naar mobiel: 0.1780

https://www.euphony.com/uploadedFiles/M ... 3-2012.pdf
EUFree
Lijnhuur €18.90
Starttarief naar vast en mobiel: €0.076
Bellen naar vast: 0.076
Bellen naar mobiel: 0.076

Jouw voorbeeld met jouw tekst:
Belgedrag :
30 telefoontjes binnen en buiten de regio van 2 min gemiddeld
20 telefoontjes naar mobiel gemiddeld 4 min

Met dit belgedrag betaald de klant 18,35 bij KPN. Met belbasis van KPN 19,35 + 18,35 = 37,70 kwijt
Bij ons zouden ze kwijt zijn 18.90 + 14.00 = 32,90
KPN: €19.32 + 30 * 2 * 0.0610 + 20 * 4 * €0.1780 = €37.22
EUPhony €18.90 + 30 * 2 * 0.076 + 30 * 0.076 + 20 * 4 * 0.076 + 20 * 0.076 = €33.34

Kleine wijzigingen met jouw berekening door wijzigende tarieven - no problem

Goh, als je dus maar 1 gesprek per dag voert van hooguit 2 minuten en 5 gesprekken per week naar mobiel van hooguit 4 minuten voor een maand lang, bespaar je wat? Nog géén €4 ???

En als je ook maar een héél klein beetje meer belt is het meteen kassa voor Euphony. Zó en niet anders worden mensen dus in de val gelokt. Géén hond belt maar één keer per dag 2 minuten en een paar keer per week 4 minuten naar mobiel.

Dit is dus waar de hele misleiding om draait: één enkel (volledig onrealistisch) scenario pakken waar een héél klein beetje minder uitkomt en daarme de consumenten overdonderen. Diezelfde consumenten voelen zich dan belazerd als hun rekeningen plotseling twee tot drie keer zo hogen blijken. Reken je even mee?

Zelfs bij jouw minimum uitgangspunt is de rekening van KPN €37 en die van EUphony €34 is een BelVrij Altijd van KPN dus al goedkoper of gelijk geprijsd aan per minuut betalen bij zowel KPN BelBasis als Euphony! Géén wonder dat KPN abo's aan het omzetten is, goede zaak lijkt mij.

Als je dus een iets realistisch belpatroon neemt met, zeg een gesprek of 2 per dag van elk 10 minuten naar vast en zo'n 4 dagelijkse gesprekken van 4 minuten naar mobiel, presteer jij het om de consument met een faktuur van boven de €130 op te zadelen terwijl datzelfde bij de KPN voor €35 kan! Ik noem dat eigenlijk gewoon pure misleiding op basis van een marketingtrucje.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Hoe zijn die ca. 70.000 aansluitingen verdeeld over de 8000 colporteurs?

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door newmikey »

Jolijn schreef:Hoe zijn die ca. 70.000 aansluitingen verdeeld over de 8000 colporteurs?
:lol:
Aan die vraag komt yekki helemaal niet eens toe!

kuklos
Berichten: 9830
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door kuklos »

Jolijn schreef:Hoe zijn die ca. 70.000 aansluitingen verdeeld over de 8000 colporteurs?
Hoe de werkelijke verdeling eruit ziet is natuurlijk een vraag. Maar gemiddeld minder dan 10 aansluitingen per verkoper/distributeur/colporteur/consultant. Ondanks de shirtreclame op de shirts van Willem II die in de eredivisie speelden. Hoeveel verkopers zou KPN in dienst hebben? Hoeveel UPC of Ziggo?

Gesloten