LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klantenservice VGZ

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
hanny123

Klantenservice VGZ

Ongelezen bericht door hanny123 »

Zijn er nog mensen die ook zulke slechte ervaringen hebben met de klantenservice van VGZ?
Ik heb het laatst eens getest en steeds als ik voor dezelfde vraag bel krijg ik 'n ander antwoord. En wat
is het goede?
Enkele weken geleden had ik gebeld of ik in aanmerking kwam voor 'n vergoeding voor tandheelkunde.
Het antwoord: Nou, ik hoefde mij geen zorgen te maken deze werd voor 80% vergoed. Dus op naar de tandarts
en daarna de rekening naar VGZ gestuurd. Valt vandaag het overzicht in de bus en wat blijkt.....helemaal
geen vergoeding dus! De kosten zijn voor eigen rekening. Is het natte vingerwerk wat ze daar leveren,
deugt de opleiding niet of is het desinteresse van de medewerker??
Wat mij betreft mag dat callcenter vandaag nog opdoeken, neem mensen in dienst die wel betrokken
zijn zoals voorheen. Niet elke verandering is ook daadwerkelijk een verbetering ook al wil je met "de
tijd" mee gaan. Slechte zaak VGZ!!!

opperbom

Re: Klantenservice VGZ

Ongelezen bericht door opperbom »

Klantenservice is erg vriendelijk, maar..........Jantje zegt dit en Pietje zegt weer dat. Door foute voorlichting van de klantenservice ben ik voor 270 euro de boot ingegaan. Daar waar eerder werd verteld dat de arts die ik op het oog had een contract had met VGZ (deze arts had ook een contract met mijn vorige zorgverzekeraar, maar dat terzijde), bleek later dat deze arts toch geen contract had met VGZ. Had dit zelf kunnen opzoeken in de zorggids werd mij verteld.
Echter had ik toen nog niet eerder van deze zorggids gehoord en ben toen afgegaan op wat de klantenservice mij telefonisch meedeelde.

Na meerdere telefoontjes werd mij toegezegd dat men mij een formulier zouden toesturen en men dan mogelijk toch zouden kunnen vergoeden. Wat voor formulier dit mag zijn is voor mij een raadsel, aangezien ik deze nooit heb mogen ontvangen, terwijl dit alweer enkele maanden geleden is toegezegd. Aangezien ik toen volop met het herstel van een hernia bezig was heb ik de moed maar opgegeven dit bedrag ooit nog terug te zien en mijn energie te stoppen in mijn herstel.

Ook als je een bedrag declareert zijn ze niet heel erg snel, tenzij er iets gedeclareert wordt ten behoeve van je eigen bijdrage. Deze is wel redelijk snel van je bankrekening af. En je moet wel eens weken wachten op een overzicht van bedragen die dan al lang betaald zijn aan mij.

Is het dan alleen maar negatief bij VGZ? Nee, zeker niet. zoals gezegd vriendelijke mensen aan de telefoon die de tijd voor je nemen. Ook over de wachtlijstbemiddeling bij VGZ ben ik zeer te spreken. Binnen 24 uur na het verzenden van mijn mail m.b.t. wachtlijstbemiddeling werd ik gebeld met een voorstel om de behandeling in een ander ziekenhuis te doen op een eerdere datum. Een stuk beter dan bij mijn vorige zorgverzekeraar.Netjes dus.

Heb er dus een gemengd gevoel bij.

berend12

Ongelezen bericht door berend12 »

Mijn declaratie werd gedeeltelijk uitbetaald terwijl ik volgens de voorwaarden recht had op 100%. Aan de telefoon kreeg ik steeds wat anders te horen en per e-mail en kwam ik ook niet verder. Na een schriftelijke klacht kreeg ik toch nog waar ik recht op had. Stuur je klachten daarom naar het volgende adres:

Zorgverzekeraar VGZ
Afdeling Klachtenmanagement
Antwoordnummer 9292
5600 VM EINDHOVEN

johanna.b

Ongelezen bericht door johanna.b »

Ik kreeg dus ook steeds en ander verhaal te horen,ben nu bijna een jaar verder ,zijn ze er nog niet uit.
Deze problemen had ik nooit toen ik al die jaren bij Unive zat,overgestapt naar VGZ,en niets dan narigheid.
begrijp niet dat klantenservice nergens van op de hoogte is,telkens een ander antwoord,en beloftes die ze niet nakomen.
Wij als patienten blijven met de narigheid zitten van die loze klantenservice beloften.

henkpetrayouri

Ongelezen bericht door henkpetrayouri »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Ik erger mij groen aan de handelwijze van het VGZ.
We zijn sinds februari verhuisd naar Belgie, om daar definitief te worden ingeschreven ben je verplicht een zorgverzekering te nemen in Belgie maar heb je wel een formulier E106 nodig van mijn huidige zorgverzekeraar VGZ.
Maanden wordt ons beloofd dat het formulier wordt opgestuurd.
Vorige week heb ik maar weer eens opnieuw gebeld, en kreeg daar te horen dat er nergens iets te vinden was, het was een vriendelijke dame bij de klantenservice, en beloofde mij dit persoonlijk op te lossen, zodat ik alsnog binnen een paar dagen het formulier toegestuurd zou krijgen. Echter nog steeds niets. Vanmorgen heb ik hierover opnieuw gebeld waar ik weer te horen krijg dat er nergens iets te vinden is in het systeem, sterker nog ze beweerde zelfs dat ik vorige week niet heb gebeld, want ook dat was niet te vinden in het systeem.
Brieven schrijven helpt niet, want er wordt helemaal niet op gereageerd, telefoongesprekken worden niet geregistreerd en afspraken worden niet nagekomen, vraag mij af wat ze daar dan wel doen.
Alles bij alles dreig ik straks het land uitgezet te worden omdat ik mijn formulieren niet in orde heb.
Vanmorgen heb ik voor de zekerheid maar eens gebeld met de gemeente hier, daar kreeg ik gelukkig te horen dat het heel vaak voor komt dat een zorgverzekeraar niet graag mee werkt. Ondanks dat ik mij had voorgenomen om bij het VGZ te blijven omdat ik in Nederland werk, maar kom daar nu op terug.

dj3

Ongelezen bericht door dj3 »

Hier ook een slechte ervaring met de klantenservice.

Er ging iets mis met het betalen van declaraties, er is geld teruggestort en nu was mijn plan opm VGZ op te bellen om dit op te lossen. Maar dat is geen makkelijke klus, wat maar een ramp!!! Ze wilen uitleggen hoe het volgens hen zit, maar als ik dan vertel dat het niet klopt en het uit probeer te leggen, worden ze vrij grof en het enige wat ze willen horen is hun eigen verhaal. Er valt geen land met de medewekers te bezeilen. Tot 2 keer toe heb ik het geprobeert om het op te lossen. Maar telkens stuit ik op hun arrogante en niet luisterende houding. Ik ben het zat, en zit voor het eerst in jaren te denken om toch maar over te stappen naar een zorgverzekering die zich fatsoenlijk kan gedragen.

De klantservice bij VGZ is waardeloos. Ik weet niet wat daar aan de hand is, maar vroeger had ik hier betere ervaringen mee.

Gesloten