Vliegmaatschappijen (vooral Rynair) boven de wet?
Geplaatst: 24 aug 2012 17:00
Ik heb al eens problemen gehad met Ryanair, ingecheckt op het vliegveld, bagage al ingenomen, eerst vertraging toen vlucht gecanceled.
Na 2 uur koffers terug en verder, zoek het maar uit. Eerste 3 dagen geen vlucht met plaats en misschien op de 3 de of 4de dag een vlucht waar misschien plaats was, maar niet zeker.
Als passagier van een gecancelde vlucht ben ook schijnbaar standby.
Na veel pijn en moeite na weken geld terug gekregen van de tickets maar de extra kosten als hotel en af alternatief vervoer helemaal niets.
Koste ons 800 euro om ander vervoer te regelen om dan uiteindelijk 2 dagen later thuis te zijn.
Ryanair niet te bereiken en geen vergoeding gekregen.
Nu gezien op TV van die mensen die niet de juiste ‘Fit to Fly formulier hadden gedownload (vrouw was zwanger) maar een brief hadden van de dokter en ziekenhuis. Stond het logo van Ryanair niet op.
En van die mensen die 300 Britse ponden moesten extra bij betalen omdat ze de boarding pas niet hadden uit(kunnen)printen.
Ze hadden op de dag van de heenreis de boarding pas uitgeprint maar konden nog niet de boarding pas voor de terugreis uit printen omdat de terugreis pas 15 of 16 dagen later was en je maximaal 14 van te voren die kon uit printen.
Gevolg, 300 pond bij betalen.
Verder krijg ik op web pagina’s die ik open advertenties te zien van de KLM die speciaal op mij gericht zijn aan de hand van je surf gedrag.
Ik kreeg aanbiedingen te zijn om te reizen naar het verre oosten voor 583,43 euro, met de knop ‘boeken’ dus ik wil boeken, werd gebracht naar de boekings pagina maar die prijs is nergens te vinden, alle datum combinaties en geprobeerd, boeking condities gelezen maar niets hoor.
De KLM gebeld en die konden die prijzen ook niet vinden, jammer dan, de eerst volgende goedkope prijs was ruim 200 euro duurder.
De advertenties worden verzorgd in samenwerking met het bedrijf Criteo, die plaatst ze tenminste maar de info komt direct bij de KLM vandaan.
Ik heb KLM op de hoogte gesteld en screen prints gemaakt van die advertenties en naar hun gestuurd.
Dat was bijna een week geleden maar vandaag kreeg ik de zelfde advertenties te zien, naar Seoul voor 583,43 en nergens die prijs te bekennen. Schandalige praktijken.
Verder ook bij Finnair en KLM, als je een reis wilt boeken en je ziet een leuke prijs en wilt boeken, dan crasht soms de web pagina, dan weer opnieuw doen maar helaas die prijs waarvoor ik eerst wilde boeken bestaat niet meer.
Ik bellen, nee hoor, misschien net iemand je voor geweest, jammer meneer.
Echter wanneer ik naar een ander computer ga op een ander locatie en daar mee op de website ga kijken dan is die prijs er weer en kon de vlucht boeken zonder dat de website crashte.
Heb ergens gelezen dat ze je ip adres loggen en dan je de zelfde aanbieding niet meer laten zien maar 100 euro duurdere.
Rare praktijken, kan dit zo maar?
Na 2 uur koffers terug en verder, zoek het maar uit. Eerste 3 dagen geen vlucht met plaats en misschien op de 3 de of 4de dag een vlucht waar misschien plaats was, maar niet zeker.
Als passagier van een gecancelde vlucht ben ook schijnbaar standby.
Na veel pijn en moeite na weken geld terug gekregen van de tickets maar de extra kosten als hotel en af alternatief vervoer helemaal niets.
Koste ons 800 euro om ander vervoer te regelen om dan uiteindelijk 2 dagen later thuis te zijn.
Ryanair niet te bereiken en geen vergoeding gekregen.
Nu gezien op TV van die mensen die niet de juiste ‘Fit to Fly formulier hadden gedownload (vrouw was zwanger) maar een brief hadden van de dokter en ziekenhuis. Stond het logo van Ryanair niet op.
En van die mensen die 300 Britse ponden moesten extra bij betalen omdat ze de boarding pas niet hadden uit(kunnen)printen.
Ze hadden op de dag van de heenreis de boarding pas uitgeprint maar konden nog niet de boarding pas voor de terugreis uit printen omdat de terugreis pas 15 of 16 dagen later was en je maximaal 14 van te voren die kon uit printen.
Gevolg, 300 pond bij betalen.
Verder krijg ik op web pagina’s die ik open advertenties te zien van de KLM die speciaal op mij gericht zijn aan de hand van je surf gedrag.
Ik kreeg aanbiedingen te zijn om te reizen naar het verre oosten voor 583,43 euro, met de knop ‘boeken’ dus ik wil boeken, werd gebracht naar de boekings pagina maar die prijs is nergens te vinden, alle datum combinaties en geprobeerd, boeking condities gelezen maar niets hoor.
De KLM gebeld en die konden die prijzen ook niet vinden, jammer dan, de eerst volgende goedkope prijs was ruim 200 euro duurder.
De advertenties worden verzorgd in samenwerking met het bedrijf Criteo, die plaatst ze tenminste maar de info komt direct bij de KLM vandaan.
Ik heb KLM op de hoogte gesteld en screen prints gemaakt van die advertenties en naar hun gestuurd.
Dat was bijna een week geleden maar vandaag kreeg ik de zelfde advertenties te zien, naar Seoul voor 583,43 en nergens die prijs te bekennen. Schandalige praktijken.
Verder ook bij Finnair en KLM, als je een reis wilt boeken en je ziet een leuke prijs en wilt boeken, dan crasht soms de web pagina, dan weer opnieuw doen maar helaas die prijs waarvoor ik eerst wilde boeken bestaat niet meer.
Ik bellen, nee hoor, misschien net iemand je voor geweest, jammer meneer.
Echter wanneer ik naar een ander computer ga op een ander locatie en daar mee op de website ga kijken dan is die prijs er weer en kon de vlucht boeken zonder dat de website crashte.
Heb ergens gelezen dat ze je ip adres loggen en dan je de zelfde aanbieding niet meer laten zien maar 100 euro duurdere.
Rare praktijken, kan dit zo maar?