leuk hoor, de reactie van mijn voorganger.
Werkt zeker in de compu business.
Wat nou als je met smart op die computer zit te wachten?
Lees en huiver!
Ons bedrijf had vorig jaar een pc privé project. We konden op internet via Project Direct bij Dell een computer kopen. Alleen dit merk en met behoorlijk beperkte keuzemogelijkheden. Mijn oude computer was al bijna 5 jaar inmiddels dus heb ik besloten mee te doen. Op 6 november heb ik een Dell Dimension 4800 desktop besteld. Kosten: ruim 2000 euro.
Na goedkeuring van de betaling werd mijn systeem op 19 november ingekocht bij Dell en werd daarna binnen 3 weken verwacht. Ik hoopte dus in de Kerstvakantie met mijn nieuwe speeltje aan de slag te kunnen gaan.
Na 2 1/2 week was mijn orderstatus nog altijd "ingekocht", dus op 4 december maar eens gemaild met Project Direct of dat ging lukken, tegen Kerst. Door de drukte kon het wel iets langer gaan duren, mailde men terug.
Twee weken later nog maar eens gemaild want het begon er naar uit te zien dat ik de Kerstvakantie anders moest gaan invullen. Ik kreeg een mail van Project Direct terug dat er problemen waren met de levering van de flatpanel schermen bij Dell. Daarom trad er vertraging op. Ze hadden geen idee wanneer er geleverd zou kunnen worden.
2003 werd 2004.
Op 5 januari jl., 2 maanden na mijn bestelling bij Project Direct, was het nog altijd erg stil.
Van een collega had ik gehoord dat zijn systeem binnenkort geleverd zou kunnen worden, dus ik belde de helpdesk van Project Direct. Nee, mijn scherm was er nog altijd niet. De rest van mijn systeem wel, dat hadden ze begin december !!! binnen gekregen. Niemand had een idee wannneer er geleverd kon gaan worden.
PZ van ons bedrijf heeft toen met Project Direct gebeld en de toezegging gekregen dat nog diezelfde week duidelijkheid zou komen in de levering en de mogelijkheid om het systeem zonder scherm geleverd te krijgen. Maar het bleef stil...
2 weken later, op 22 januari, heeft ons bedrijf weer contact opgenomen met Project Direct. Met de eis om reactie nog diezelfde week. Met uitleg en excuses voor de vertaging en het absolute gebrek aan communicatie naar de klanten. En een tegemoetkoming wegens de frustratie en het ongemak hierdoor.
Het bleef weer stil...
Pas weer een week later, op 29 januari, kwam er een antwoord. Een stukje uitleg over de vertraging, excuses, maar geen indicatie van of en zo ja wanneer er waar voor ons geld gegeven kon worden. Inmiddels hebben ze wel al 2 1/2 maand onze betaling binnen! Geen suggesties voor levering zonder monitor, geen alternatieven, geen stukje tegemoetkoming voor het ongemak.
Het werd februari. Mijn gekochte systeem is inmiddels ruim 3 maanden oud en wordt nu, met gunstigere specificaties en 40 euro goedkoper op internet aangeboden. Ik heb al een maand een adsl-aansluiting die ik speciaal voor de Dell computer heb genomen, die ik niet kan gebruiken maar waar ik wel voor betaal.
We zijn nu weer 2 weken verder. Gisteren maar weer contact opgenomen met Project Direct. Inmiddels hebben enkele collega's hun systeem gekregen, de andere zouden diezelfde middag nog een telefoontje krijgen. Met uitleg over hun bestelling, de levering en een gebaar van Dell voor het ongemak: een memory stick of een webcam. We hebben even uitgerekend wat we er in die 3 maanden tijd bij ingeschoten zijn: meer dan 150 euro!
Maar weer hoorden we niets...
en nu zijn we het zat.
easy as Dell?
ik kan je wel vertellen wat Dell/Project Direct met mijn systeem kan doen, met of zonder flatpanel! En ik kom ze wel een handje helpen daarmee ook.
Radar, stel dit soort wantoestanden alsjeblieft aan de kaak.
In de Leveringsvoorwaarden op de site van Dell staat vanalles gespecificeerd over wanneer je betaling binnen moet zijn (vóór de levering of binnen 30 kalenderdagen na factuurdatum) of binnen hoeveel dagen na levering (7) je de boel moet accepteren. Maar over de levering staat:
"De leveringstermijn vermeld in de orderbevestiging is bij benadering"
en:
"Dell is niet aansprakelijk voor vertragingen (inclusief levering of service) ingevolge omstandigheden waarover Dell geen redelijke controle heeft en heeft recht op uitstel voor levering"
Betekent dat dan dat je mag wachten tot je een ons weegt voordat je systeem eindelijk komt?
En dat je maar moet accepteren dat het inmiddels al verouderd is? Dat je al een deel hebt afgeschreven nog voordat je het maar hebt kunnen gebruiken?
Klantvriendelijk? Snelle levering? Goede service? Easy?
Ja, gemakkelijk, dat wel. Ze maken zich er gemakkelijk van af.
Maar voor mij is 2000 euro nog altijd een hoop geld en ik voel me behoorlijk genaaid.
Kabel