| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Post.nl en Nuon,,ik word er gestoord van.
Post.nl en Nuon,,ik word er gestoord van.
Vorige week woensdag 22 aug,was mijn man overdag thuis,moest s'nachts werken.
Kom rond 4uur thuis van mijn werk,ligt er een contract van Nuon.
Volgens manlief kwamen ze aan de deur en waren ze 20% goedkoper(aktie aanbieding voor een jaar)dan Essent(hier zijn veel Essent klanten)dus is manlief er op in gegaan.
Zeg tegen hem wij hebben geen Essent al jaren niet meer.
Dus papieren opgezocht,bleek die aktie aanbieding nog duurder te zijn dan wij betalen.
Geen probleem,8 dagen de tijd om het contract te ontbinden.
Volgende dag 23 aug een aangetekende brief gestuurd
Vrijdag 24 aug kijk ik track & trace, toets de barcode in en zoeken maar.Geen zending gevonden met die barcode.
Zaterdag geprobeerd,geen zending met die code.
Dus naar het postkantoor,hun geprobeerd,geen zending met die code.
Vonden ze vreemd,want daar was de brief gelijk weggegaan.
Dus zaterdag een nieuwe aangetekende brief verstuurd.
Ook een mailtje met leesbevestiging naar Nuon gestuurd(geen reactie)
Maandag Nuon gebeld,en gevraagd of ze toch de brief hadden gehad.
Nee, geen (aangetekende)brief gehad,maar ik werd doorverbonden naar iemand die verder in het systeem kon.
Weer gevraagd of ze de brief had gehad.Nee niets gehad,maar we stonden al in het systeem en dat zou die dame verwijderen,ze moest de gegevens even controleren.
Dus geen contract met Nuon,volgens mevrouw.
Dus ik vraag of ik daar een bevestiging van krijg.
Binnen 14 dagen krijgt u een brief.
Zeg ik,ik wil het graag ook per mail,dat kon,dus mijn email adres gegeven,werd het gelijk verstuurd ,had ik het die middag al in mijn mailbox.
Gisteren geen mail gehad,vandaag geen mail gehad.
Check mijn track& trace van mijn 2e aangetekende brief(25 aug)Geen zending gevonden met die barcode.
Dus vanmiddag weer naar het postkantoor,hun weer geprobeerd,geen zending met die barcode.
Fraai ,in een paar dagen 2 aangetekende brieven spoorloos.
Toen heb ik een tel nr gehad,moest ik naar toe bellen.
Dus daar naar toe gebeld.Zei dat ik een klacht had,2 aangetekende brieven weg,spoorloos.
Ze vroeg om de barcodes.
Even later,o die liggen hier alle twee nog in het sorteercentrum.
Zeg ik,die heb ik de 23 e al verstuurd het is nu de 28e.Ik heb maar 8 dagen om te ontbinden.
Ja we wilde ze gisteren al wegbrengen ,maar is niets van gekomen,doen we morgen wel.
En je hebt de verzendbewijzen toch?Dat de post vertraagd is kan jij niets aan doen,je hebt het toch bijtijds opgestuurd.
Maak een kopie van de verzendbewijzen en stuur die naar Nuon.(hoe lang blijven die dan liggen)
Toen begon mijn bloed te koken,en heb de hoorn erop gegooid voor ik ze de huid ging vol
schelden.
Nu heb ik een donkerbruin vermoeden dat ik dankzij Post.nl ongewild aan Nuon vastzit.
Kom rond 4uur thuis van mijn werk,ligt er een contract van Nuon.
Volgens manlief kwamen ze aan de deur en waren ze 20% goedkoper(aktie aanbieding voor een jaar)dan Essent(hier zijn veel Essent klanten)dus is manlief er op in gegaan.
Zeg tegen hem wij hebben geen Essent al jaren niet meer.
Dus papieren opgezocht,bleek die aktie aanbieding nog duurder te zijn dan wij betalen.
Geen probleem,8 dagen de tijd om het contract te ontbinden.
Volgende dag 23 aug een aangetekende brief gestuurd
Vrijdag 24 aug kijk ik track & trace, toets de barcode in en zoeken maar.Geen zending gevonden met die barcode.
Zaterdag geprobeerd,geen zending met die code.
Dus naar het postkantoor,hun geprobeerd,geen zending met die code.
Vonden ze vreemd,want daar was de brief gelijk weggegaan.
Dus zaterdag een nieuwe aangetekende brief verstuurd.
Ook een mailtje met leesbevestiging naar Nuon gestuurd(geen reactie)
Maandag Nuon gebeld,en gevraagd of ze toch de brief hadden gehad.
Nee, geen (aangetekende)brief gehad,maar ik werd doorverbonden naar iemand die verder in het systeem kon.
Weer gevraagd of ze de brief had gehad.Nee niets gehad,maar we stonden al in het systeem en dat zou die dame verwijderen,ze moest de gegevens even controleren.
Dus geen contract met Nuon,volgens mevrouw.
Dus ik vraag of ik daar een bevestiging van krijg.
Binnen 14 dagen krijgt u een brief.
Zeg ik,ik wil het graag ook per mail,dat kon,dus mijn email adres gegeven,werd het gelijk verstuurd ,had ik het die middag al in mijn mailbox.
Gisteren geen mail gehad,vandaag geen mail gehad.
Check mijn track& trace van mijn 2e aangetekende brief(25 aug)Geen zending gevonden met die barcode.
Dus vanmiddag weer naar het postkantoor,hun weer geprobeerd,geen zending met die barcode.
Fraai ,in een paar dagen 2 aangetekende brieven spoorloos.
Toen heb ik een tel nr gehad,moest ik naar toe bellen.
Dus daar naar toe gebeld.Zei dat ik een klacht had,2 aangetekende brieven weg,spoorloos.
Ze vroeg om de barcodes.
Even later,o die liggen hier alle twee nog in het sorteercentrum.
Zeg ik,die heb ik de 23 e al verstuurd het is nu de 28e.Ik heb maar 8 dagen om te ontbinden.
Ja we wilde ze gisteren al wegbrengen ,maar is niets van gekomen,doen we morgen wel.
En je hebt de verzendbewijzen toch?Dat de post vertraagd is kan jij niets aan doen,je hebt het toch bijtijds opgestuurd.
Maak een kopie van de verzendbewijzen en stuur die naar Nuon.(hoe lang blijven die dan liggen)
Toen begon mijn bloed te koken,en heb de hoorn erop gegooid voor ik ze de huid ging vol
schelden.
Nu heb ik een donkerbruin vermoeden dat ik dankzij Post.nl ongewild aan Nuon vastzit.
Re: Post.nl en Nuon,,ik word er gestoord van.
Je hebt toch een mail naar hun gestuurd en gegevens van 2 aangetekende brieven? Daarmee zou jij in je recht moeten staan.
Ik heb zaterdag een mail gestuurd.Er is alleen niet op gereageerd.
Maar als ik een aangetekende brief verzend is het de bedoeling dat de ontvanger hem de andere dag heeft en niet dat die brief dagen in het sorteerdepot blijft liggen.
Zijn wel 2 brieven van 7,50 per stuk.Ik betaal er toch voor om te zorgen dat ze op tijd binnen komen.
En niet dat ze de post dagen laten liggen
Maar als ik een aangetekende brief verzend is het de bedoeling dat de ontvanger hem de andere dag heeft en niet dat die brief dagen in het sorteerdepot blijft liggen.
Zijn wel 2 brieven van 7,50 per stuk.Ik betaal er toch voor om te zorgen dat ze op tijd binnen komen.
En niet dat ze de post dagen laten liggen
Aangetekend wil niet zeggen dat ze snel(ler) bezorgt worden.
Dit kan helaas enkele dagen duren.
Pas altijd op voor zogenaamde actie's. Is het gehakt in de aanbieding dan zit er water in. Bellen ze om je energietarieven vast te zetten dan kun je er donder op zeggen dat de gasprijs gaat dalen.
Zeg dit ook tegen je man.
Heb ik hem al duidelijk gemaakt,als ik iets wil ,"koop" ik het sowieso niet aan de deur.sjoegel schreef:
Als ik een andere energieleverancier wil,ga ik eerst alles (geen actie aanbiedingen)zitten vergelijken.
Ik heb een goede leverancier ,en stap niet over.
Je man mag zich gelukkig prijzen met zulk een verstandige vrouw. 
Is dit nu sarcastisch bedoelt?sjoegel schreef:Je man mag zich gelukkig prijzen met zulk een verstandige vrouw.
Hij bemoeit zich nooit met zulke zaken,vind hij een gedoe.
Dus dat mag ik altijd regelen
Hij dacht wel dat hij het goed had gedaan om met Nuon in zee te gaan.
Nee is een compliment !
Dank jesjoegel schreef:Nee is een compliment !
Vandaag weer op het postkantoor geweest.Brainless schreef:Aangetekend wil niet zeggen dat ze snel(ler) bezorgt worden.
Zou daar laten weten hoe het telefoongesprek was verlopen.
Heb speciaal gevraagd hoe lang een aangetekende zending onderweg is.
Ze zeiden "Wij maken reclame vandaag gepost,morgen bezorgd.En voor aangetekende zendingen geld dat zeer zeker,volgende dag hebben ze het binnen.
Dus hun waren niet erg te spreken over de afhandeling van mijn klacht en dat de 2 brieven nog in het sorteercentrum waren..
Ze gingen er nu zelf achteraan ,en het rayonhoofd wordt ingelicht,hoe ze met (aangetekende)post omgaan.
De laatste keer (vorig jaar) dat ik een getekende brief verstuurde, kon ik kiezen uit 2 tarieven. Het goedkoopste tarief zou 3 tot 4 werkdagen levertijd hebben en het duurste tarief zou 1 tot 2 dagen levertijd hebben. Ik had het goedkopere tarief genomen, maar het werd alsnog de volgende dag afgeleverd.
Bij ons is aangetekend 7,50.
Dan krijg je garantiepost,dat is 10 euro.
Maar dan kan je beter normaal een brief versturen ,die is er de volgende dag(staat op de brievenbussen ook)
Ik vind het gewoon belachelijk,mijn brieven liggen nog steeds in het sorteerdepot,
de eerste al 6 dagen.
Als ik aan Nuon vast zit,door die geintjes van Post.nl. Stel ik hun daar voor verantwoordelijk.
Ik verstuur mijn ontbinding op tijd(de volgende dag)en hun zijn te lam om post te bezorgen.
Dan krijg je garantiepost,dat is 10 euro.
Maar dan kan je beter normaal een brief versturen ,die is er de volgende dag(staat op de brievenbussen ook)
Ik vind het gewoon belachelijk,mijn brieven liggen nog steeds in het sorteerdepot,
de eerste al 6 dagen.
Als ik aan Nuon vast zit,door die geintjes van Post.nl. Stel ik hun daar voor verantwoordelijk.
Ik verstuur mijn ontbinding op tijd(de volgende dag)en hun zijn te lam om post te bezorgen.
Ik zou me er niet te druk om maken. Nee, het is niet netjes van de post, maar je hebt zelf genoeg bewijs dat jij het optijd hebt opgezegd. Volgens mij heb je wettelijk gezien zelfs 2 weken bedenktijd (weet het niet zeker)..
Wettelijk heb je 8 werkdagen om te annuleren.Dus weekeinden tellen niet mee.
Maar ik vind het gewoon niet netjes hoe Post.nl met je post omgaat.
Ik sta dan wel in mijn recht,heb genoeg bewijzen.
Maar Nuon heeft niets binnen gehad,dus zetten hun die overstap in werking.
Dan dat hele circus om het weer ongedaan te krijgen,afsluitkosten,aansluitkosten.
Ik word er echt gestoord van, om zelfs achter mijn post aan te bellen,of iedereen mijn brieven wel krijgt
Bedankt Post.nl. Jullie zijn zo snel als dikke stro.nt en "erg "klantvriendelijk
En het mooiste is,volgens track & trace is er nog steeds geen zending met die barcodes.
Dus mijn (aangetekende) brieven liggen nog steeds in het sorteerdepot.
En Nuon is op de hoogte(belletje en mail)maar die houden zich van de domme,geen brief, geen annulering.
Maar ik vind het gewoon niet netjes hoe Post.nl met je post omgaat.
Ik sta dan wel in mijn recht,heb genoeg bewijzen.
Maar Nuon heeft niets binnen gehad,dus zetten hun die overstap in werking.
Dan dat hele circus om het weer ongedaan te krijgen,afsluitkosten,aansluitkosten.
Ik word er echt gestoord van, om zelfs achter mijn post aan te bellen,of iedereen mijn brieven wel krijgt
Bedankt Post.nl. Jullie zijn zo snel als dikke stro.nt en "erg "klantvriendelijk
En het mooiste is,volgens track & trace is er nog steeds geen zending met die barcodes.
Dus mijn (aangetekende) brieven liggen nog steeds in het sorteerdepot.
En Nuon is op de hoogte(belletje en mail)maar die houden zich van de domme,geen brief, geen annulering.
Laatst gewijzigd door snepke op 29 aug 2012 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat hele 'circus' is niet jouw probleem
Het is aan de Nuon om dat op te lossen. Daarbij ga ik er vanuit dat de Nuon niet direct na 8 werkdagen ermee aan de slag gaat.
Je zou je huidige leverancier kunnen mailen dat nuon mogelijk zal proberen om je over te zetten, maar dat je hier niet mee akkoort gaat. Maar inprinciepe ben je zelfs dit niet eens verplicht om te doen.
Je zou je huidige leverancier kunnen mailen dat nuon mogelijk zal proberen om je over te zetten, maar dat je hier niet mee akkoort gaat. Maar inprinciepe ben je zelfs dit niet eens verplicht om te doen.
Heb ik al gedaan. 1dag daarna al(23 aug)Hun hebben direct na mijn mailtje al teruggebeld.Nicky_The schreef:
Maar het wordt doorgegeven aan de netbeheerder(enexis)en die zetten dan alles in werking.
Heb ik ook al gebeld,maar zolang hun geen annulering binnen hebben,wordt het gewoon omgezet.
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.Heb alles gedaan wat mogelijk is,maar zolang mijn brieven niet bezorgd worden,ben ik de pineut.
Ik ben nu in staat om iedereen die aanbelt(ondanks sticker)van mijn dam af te schoppen.
En ik ben echt niet zo kwaadaardig ingesteld.
-
Vattenfall Webcare
- verified
Beste Snepke,
Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat er nog steeds geen reactie is gekomen op uw aangetekende brieven en verstuurde e-mailbericht.
Wij helpen u graag verder. Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om het een en ander voor u uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen.
Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro's of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen. Als u uw contractrekeningnummer niet weet, mag u ook een privébericht sturen naar [email protected]. Alvast bedankt voor de moeite!
Met vriendelijke groet,
Masja
Nuon Webcare
Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat er nog steeds geen reactie is gekomen op uw aangetekende brieven en verstuurde e-mailbericht.
Wij helpen u graag verder. Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om het een en ander voor u uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen.
Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro's of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen. Als u uw contractrekeningnummer niet weet, mag u ook een privébericht sturen naar [email protected]. Alvast bedankt voor de moeite!
Met vriendelijke groet,
Masja
Nuon Webcare
-
Bob Schurkjens
@ Snepke: Ik ben er van overtuigd dat NUON Webcare jou die 15 euro gaat vergoeden! Dat is toch zéker het minste wat NUON kan doen om je leed te verzachten. Immers: jij hebt nooit gevraagd om een colporteur van NUON aan je deur.
Wat kunnen ze weer goed lezen zeg...De Nuon Medewerker schreef:Beste Snepke,
Met vriendelijke groet,
Masja
Nuon Webcare
1. Hoe kan de Nuon op een aangetekende brief reageren als ze die nog niet eens ontvangen hebben..
2. Ik mag hopen dat TS nog geen accetgiro of jaarafrekening van de nuon heeft gehad!!!
Kortom: Onpersoonlijke, iets aangepaste, automatische reactie..