LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] gegevens ongevraagd op Google
gegevens ongevraagd op Google
Bij toeval kwam ik mijn gegevens naam/adres/woonplaats op Google tegen, dit heb ik er zelfs NOOIT opgezet, ik wil dat pertinent niet, waar kan ik dit laten verwijderen?
Re: gegevens ongevraagd op Google
Dat ligt er aan waar Google het vandaan heeft , ze verzinnen het niet zelf.
Je zal toch ergens jouw naam neergezet hebben, anders kan google je niet vinden.
Klopt. Meestal ligt de fout bij jezelf.
Vaak worden deze gegevens van detelefoongids.nl en/of telefoonboek.nl gehaald.
Zolang u niet gemeld heeft dat u niet in het telefoonboek wil staan, staan deze gegevens gewoon vrij op het internet.
Zolang u niet gemeld heeft dat u niet in het telefoonboek wil staan, staan deze gegevens gewoon vrij op het internet.
opgelost !!cathand schreef:Bij toeval kwam ik mijn gegevens naam/adres/woonplaats op Google tegen, dit heb ik er zelfs NOOIT opgezet, ik wil dat pertinent niet, waar kan ik dit laten verwijderen?
Hoe dan? Misschien willen er wel meer mensen dit weten.cathand schreef:opgelost !!cathand schreef:Bij toeval kwam ik mijn gegevens naam/adres/woonplaats op Google tegen, dit heb ik er zelfs NOOIT opgezet, ik wil dat pertinent niet, waar kan ik dit laten verwijderen?
Dat is niet helemaal waar sjoegel. Rond 23 maart 2011 (nog net vorig jaar) kreeg ik de schrik van van leven. Ontving telefoontje van kennis die zei: google jij je naam eens. Stond als "top of the list" de overlijdenskaart van mijn echtgenoot, aan beide kanten bedrukt (in Nederlands en Engels) daar hij Engelsman was, met namen van familieleden + mijn adres zeer duidelijk in beeld. Ik snapte er totaal niets van. Totdat ik een idee kreeg. Mijn man was hier jaren cricketcoach geweest voor 2 clubs die hij allebei naar de Hoofdklasse had weten te begeleiden. Eén van de leden van de clubs dacht dat het wel "meer aandacht zou trekken"!. Hoe, weet ik niet, maar na 1 telefoontje met betreffende persoon en het was weg. (Het zal misschien nog ergens rondzweven) maar gelukkig niet meer zichtbaar. Dit was echt, voor mij dan, heel erg.sjoegel schreef:Klopt. Meestal ligt de fout bij jezelf.
@TS, zoals geschreven, ik weet niet hoe, maar het kán er wel afgehaald worden. Succes daarmee.
Bij ons is het gelukkig ook naam en toedracht weg gehaald !!tenormin schreef:Dat is niet helemaal waar sjoegel. Rond 23 maart 2011 (nog net vorig jaar) kreeg ik de schrik van van leven. Ontving telefoontje van kennis die zei: google jij je naam eens. Stond als "top of the list" de overlijdenskaart van mijn echtgenoot, aan beide kanten bedrukt (in Nederlands en Engels) daar hij Engelsman was, met namen van familieleden + mijn adres zeer duidelijk in beeld. Ik snapte er totaal niets van. Totdat ik een idee kreeg. Mijn man was hier jaren cricketcoach geweest voor 2 clubs die hij allebei naar de Hoofdklasse had weten te begeleiden. Eén van de leden van de clubs dacht dat het wel "meer aandacht zou trekken"!. Hoe, weet ik niet, maar na 1 telefoontje met betreffende persoon en het was weg. (Het zal misschien nog ergens rondzweven) maar gelukkig niet meer zichtbaar. Dit was echt, voor mij dan, heel erg.sjoegel schreef:Klopt. Meestal ligt de fout bij jezelf.
@TS, zoals geschreven, ik weet niet hoe, maar het kán er wel afgehaald worden. Succes daarmee.
Als je je eigen familie naam in google gooit, krijg je zelfs een hele stamboom, dat is bij ieder mens zo.
Hallo Ciske,ciske schreef:Als je je eigen familie naam in google gooit, krijg je zelfs een hele stamboom, dat is bij ieder mens zo.
Alleen wanneer Ik of U toestemming geeft, anders niet hoor !
Hoi Cathand
Nou nee hoor, ik heb laatst een keer mijn familienaam op google zoeken gezet, kreeg alle familieleden in beeld ( met kids en al), ook van tantes en ooms, dus dat staat al op internet.
Nou nee hoor, ik heb laatst een keer mijn familienaam op google zoeken gezet, kreeg alle familieleden in beeld ( met kids en al), ook van tantes en ooms, dus dat staat al op internet.
Geachte Riddert,riddert schreef:Hoe dan? Misschien willen er wel meer mensen dit weten.cathand schreef:opgelost !!cathand schreef:Bij toeval kwam ik mijn gegevens naam/adres/woonplaats op Google tegen, dit heb ik er zelfs NOOIT opgezet, ik wil dat pertinent niet, waar kan ik dit laten verwijderen?
Tik Uw naam etc in op Google,klik dat aan, dan verschijnt er rechts bovenin"..verwijder/blokkeren/contact enz. klik op blokkeren en volg de stappen. succes !!!! als het niet in 1 keer lukt , dan de volgende dag nogmaals proberen.. de aanhouder wint..hoe dan ook !! fijne avond.
Excuses, dit bericht van u heb ik kennelijk over het hoofd gezien. Had ik u "mijn verhaal" kunnen besparen: maar gelukkig dat dit opgelost is.cathand schreef:opgelost !!cathand schreef:Bij toeval kwam ik mijn gegevens naam/adres/woonplaats op Google tegen, dit heb ik er zelfs NOOIT opgezet, ik wil dat pertinent niet, waar kan ik dit laten verwijderen?
Met deze stappen ben je echt niet verwijdert hoor.Tik Uw naam etc in op Google,klik dat aan, dan verschijnt er rechts bovenin"..verwijder/blokkeren/contact enz. klik op blokkeren en volg de stappen. succes
Als je bijvoorbeeld op een sportclub zit, word je aan het bestand toegevoegd, zo kom je ook op internet.
Is er iemand in je familie overleden, komt er een rouwadvertentie op internet.
Dan is er dus iemand (waarschijnlijk een familielid) die jullie stamboon in kaart heeft gebracht en gepubliceerd. Stambomen worden niet automatisch gemaakt. Maar als je denkt dat het anders zit ben ik benieuwd welke site stambomen van iedereen maakt. Zou me een hoop tijd schelen.ciske schreef:Hoi Cathand
Daarmee verwijder je de gegevens niet van internet. Bovendien werkt dit alleen maar als je bent ingelogd met je Google account, iets wat je nooit moet doen als je op je privacy bent gesteld.cathand schreef:riddert schreef: Geachte Riddert,
Tik Uw naam etc in op Google,klik dat aan, dan verschijnt er rechts bovenin"..verwijder/blokkeren/contact enz. klik op blokkeren en volg de stappen. succes !!!! als het niet in 1 keer lukt , dan de volgende dag nogmaals proberen.. de aanhouder wint..hoe dan ook !! fijne avond.
Nou, gelukkig staat mijn "boomstam" niet op Google. De familie houd dit liever in de familie dan op Google.ciske schreef:Hoi Cathand
tenormin schreef:Nou, gelukkig staat mijn "boomstam" niet op Google. De familie houd dit liever in de familie dan op Google.ciske schreef:Hoi Cathand
Toch kom je er op voor, tis niet anders.
Er staat ontzettend veel op Google, ook over u, Tenormin. Ik zie bijvoorbeeld dat u in L(***)am woont.tenormin schreef:Nou, gelukkig staat mijn "boomstam" niet op Google. De familie houd dit liever in de familie dan op Google.ciske schreef:Hoi Cathand