Onterechte incasso kosten maar wel geblokkeerde kaart
Geplaatst: 29 aug 2012 11:45
Mijn minderjarige zoon moet voor school met het OV reizen. Gezien het opladen zonder eigen bankpas voor hem nogal lastig is, leek het ons makkelijk om zijn OV kaart automatisch te laten opladen. Iedere keer 20 euro.
Tijdens onze vakantie is dit blijkbaar mislukt. Nu dachten wij dat wanneer dit mislukt, de kaart gewoon niet is opgeladen. Echter het blijkt dat de kaart wel wordt opgeladen, maar dat Trans Link dan een vordering op ons heeft.
Bij terugkomst van de vakantie vonden wij een brief van Intrum Justitia op de mat. Nu moesten wij Euro 60 betalen + rente. Dit terwijl wij noch een herinnering noch een in gebreke stelling hebben ontvangen. Wij hebben dus geen kans gehad om zonder extra kosten de Euro 20 over te maken aan Trans Link. De OV chipkaart van mijn zoon is nu wel geblokkeerd, terwijl er een tegoed op staat van meer dan 32 euro.
Uiteraard heb ik hierover de klanten service van OV Chipkaart gebeld, maar zij zeggen niets te kunnen en wijzen door naar Intrum Justitia. Intrum Justitia antwoord dat wij gewoon de Euro 60 moeten betalen, anders blijft de kaart geblokkeerd.
Wij vinden het onterecht dat wij de extra 40 euro plus rente moeten betalen. Wij hebben aangeven dat wij gerust de Euro 20 willen overmaken, echter Trans Link zegt dat dat aan hen niet meer kan. Om de kaart weer in gebruik te nemen moeten wij dus Euro 20 en ook de onterechte vordering van euro 40 + rente voldoen aan Intrum Justitia.
Trans Link maakt hier duidelijk misbruik van haar monopolie positie. Bij normale concurrentie zou een organisatie nooit voet bij stuk houden bij een wettelijke onterecht vordering. Het blokkeren van de kaart met daarop ook door ons voldane tegoed achten wij dan ook onrechtmatig.
Wie kan ons hierbij helpen?
Wie heeft er nog meer te kampen met onterechte incasso kosten door Trans Link?
Trans Link, waarom lossen jullie dit niet op?
Tijdens onze vakantie is dit blijkbaar mislukt. Nu dachten wij dat wanneer dit mislukt, de kaart gewoon niet is opgeladen. Echter het blijkt dat de kaart wel wordt opgeladen, maar dat Trans Link dan een vordering op ons heeft.
Bij terugkomst van de vakantie vonden wij een brief van Intrum Justitia op de mat. Nu moesten wij Euro 60 betalen + rente. Dit terwijl wij noch een herinnering noch een in gebreke stelling hebben ontvangen. Wij hebben dus geen kans gehad om zonder extra kosten de Euro 20 over te maken aan Trans Link. De OV chipkaart van mijn zoon is nu wel geblokkeerd, terwijl er een tegoed op staat van meer dan 32 euro.
Uiteraard heb ik hierover de klanten service van OV Chipkaart gebeld, maar zij zeggen niets te kunnen en wijzen door naar Intrum Justitia. Intrum Justitia antwoord dat wij gewoon de Euro 60 moeten betalen, anders blijft de kaart geblokkeerd.
Wij vinden het onterecht dat wij de extra 40 euro plus rente moeten betalen. Wij hebben aangeven dat wij gerust de Euro 20 willen overmaken, echter Trans Link zegt dat dat aan hen niet meer kan. Om de kaart weer in gebruik te nemen moeten wij dus Euro 20 en ook de onterechte vordering van euro 40 + rente voldoen aan Intrum Justitia.
Trans Link maakt hier duidelijk misbruik van haar monopolie positie. Bij normale concurrentie zou een organisatie nooit voet bij stuk houden bij een wettelijke onterecht vordering. Het blokkeren van de kaart met daarop ook door ons voldane tegoed achten wij dan ook onrechtmatig.
Wie kan ons hierbij helpen?
Wie heeft er nog meer te kampen met onterechte incasso kosten door Trans Link?
Trans Link, waarom lossen jullie dit niet op?