LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woonenergie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Nachtvlinder

Woonenergie

Ongelezen bericht door Nachtvlinder »

In 2006 ben ik overgestap naar Woonenergie omdat dit voordeliger zou zijn dan Essent. Na niets dan ellende met Woonenergie ben ik in maart 2007, ivm verhuizing, overgestapt naar Nuon. Direct een opzegbrief verstuurd in tweevoud en daarin duidelijk mijn nieuwe adres vermeld waarop ik graag de correspondentie wilde ontvangen. Helaas heb ik na het versturen van de opzegbrieven niets meer vernomen van Woonenergie.
Eind 2007 ben ik wederom verhuist.
In 2008 kreeg ik een aanmaning van een deurwaarder namens Woonenergie. Dit bleken de eind nota's te zijn waar ik sinds maart 2007 op wachtte. De kopie-nota's heb ik mogen ontvangen van de deurwaarder en daarna keurig betaald. Zaak afgehandeld zou men denken.... Maar niets is minder waar..

Eind 2009 ontving ik een aanmaning van GGN namens Centrica Energy.Hierin werd gesproken over een 2tal openstaande facturen van eind 2007 en eind 2008. Na wat speurwerk bleek dit Woonenergie te zijn. Omdat ik sinds maart 2007 klant ben van Nuon, en geen flauw idee had waar deze facturen over gingen, heb ik bezwaar gemaakt bij GGN. Zij zijn een onderzoek ingesteld en uiteindelijk ben ik in het gelijk gesteld (ik meende dat Centrica Energy geen kopie-facturen kon tonen) Wederom " zaak afgehandeld" dacht ik. Maar helaas....

17 augustus 2012 ontving ik een aanmaning van EDR incasso namens Woonenergie. Ook hierin werd gesproken over facturen van eind 2007 en eind 2008. Ook bij EDR heb ik bezwaar gemaakt en alle bewijsstukken toegestuurd. Nu belde ik vanmorgen om te vragen hoe het met mijn dossier staat, krijg ik iemand aan de telefoon die mij verteld dat ze eind september pas meer weten omdat Woonenergie de facturen moest opzoeken en opsturen!!!!!!
Het lijkt mij toch dat als Woonenergie bij een incassobureau aanklopt dat Woonenergie een kopie-factuur bij de 'opdracht' moet leveren??!!! En bovendien: woonenergie heeft een maand te tijd om die factuur op te zoeken, iets wat ook echt wel binnen een week kan.

Al met al begin ik schoon genoeg te krijgen van Woonenergie. Voor die paar euro die ik goedkoper uit zou zijn, heb ik er een hoop trammelant bijgekregen.

Wie heeft er tips voor mij in deze situatie?
Heeft iemand ervaring met een soortgelijke kwestie?

WoonEnergieService

Re: Woonenergie

Ongelezen bericht door WoonEnergieService »

Beste Nachtvlinder,

Wat bijzonder vervelend dat u telkens wordt geconfronteerd met incassobureau's betreffende uw eindafrekeningen van Woonenergie. Als u er prijs op stelt dat wij u helpen, dan hebben wij u uw gegevens nodig. Deze kunt u doorsturen naar [email protected]. Zodra wij uw gegevens hebben, pakken wij uw klacht op.

Met vriendelijke groet,
deoxxiomedewerker
Leonie

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je ziet het: Woonenergie is een merk van Oxxio. En Oxxio is niets dan ellende. Zie de rest van dit forum. Ervaring van veel forummers is dat Oxxio Webcare de problemen ook niet oplost. Je kan het beste een geschil tegen Woonenergie=Oxxio aanspannen bij de Geschillencommissie Energie en Water, http://www.sgc.nl

Je kan dan alle onterechte kosten terugvorderen en een extra schadevergoeding van bijvoorbeeld 100 euro eisen.

Nachtvlinder

Ongelezen bericht door Nachtvlinder »

Als ik toendertijd had geweten dat Woonenergie een merk van Oxxio was, was ik nooit overgestapt.
We zijn nu een paar maanden verder. EDR incasso zou voor mij de factuur opvragen bij woonenergie, maar nadat ik in oktober de factuur nog niet had ontvangen en EDR maar bleef dreigen omdat ik volgens hen geen contact had opgenomen, heb ik een jurist ingeschakeld. Zij wilde verder de zaak afhandelen maar toen zij in november nog geen factuur had ontvangen van EDR, sloot zij het dossier met de belofte weer verder actie te ondernemen als ik weer iets van EDR zou horen.
9 November kreeg ik weer een dreigmail van EDR dat ik sinds de eerste brief niets van me heb laten horen. Dus weer contact gezocht met de jurist dat de zaak weer geopend kon worden. Uiteindelijk heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb contact gezocht met Woonenergie en gevraagd om de facturen. Binnen 24 uur had ik de factuur in mijn mailbox, terwijl ik bij EDR na een aantal maanden nog steeds niets had. Volgens woonenergie stond er maar 1 factuur (gas) open terwijl EDR mij sommeerde voor 2 facturen(gas en electra). Daarnaast betrof het een eindfactuur voor gas, terwijl ik in 2008 al de eindfacturen had betaald via een deurwaarder. Gelukkig had ik toendertijd de kopie facturen gekregen van de deurwaarder, en deze bewaard. Uiteraard heb ik de facturen direct met elkaar vergeleken en kwam al snel tot de conclusie dat de meterstanden totaal niet overeenkwamen. De eindfactuur die in 2008 was voldaan had een hogere eindstand dan de factuur die ik onlangs had gekregen. Dat zou dus betekenen dat ik dubbel mocht betalen!
Daarbij kwam ook nog eens dat er op de "huidige" factuur stond: "afgeboekt met scenario SCN4"
Wat eveneens onze verbazing schetste was dat Woonenergie zelf aangaf dat ze de "huidige" eindnota pas na 1,5 jaar hebben opgemaakt.

Mijn jurist heeft inmiddels een duidelijke brief geschreven naar EDR incasso met daarin het verzoek het dossier te sluiten op grond van 3 redenen:
1. Een eindnota met hogere meterstanden is al betaald in 2008 bij de deurwaarder en ik dus dubbel betaal.
2. De nota is al geboekt
3. Het verjaringstermijn. EDR gaf in een telefoongesprek met de jurist aan dat ze het verjaringstermijn hebben gestuit. Hiervan dient EDR bewijs te hebben.

Tot zover de situatie nu, hopelijk kan ik snel melden dat de zaak eindelijk is afgehandeld.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Punt 3 'verjaring' doet er eigenlijk niet toe, als er jaren terug al betaald is.
Gestuit is er wel, maar door GGN, die hebben je toch eerst willen laten betalen? Eind 2009 ontving ik een aanmaning van GGN namens Centrica Energy.
'Gewoon' een administratief zooitje lijkt me, EDR zal de zgn 'vordering' gekocht hebben?

Gesloten