LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
henk51
Berichten: 1678
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door henk51 »

inkiepinkie666 schreef:
Moet ik even kwijt hoor.

Wat ik altijd zo leuk vind aan een forum? Iemand komt met een vraag en hulp, en dan reageren ze nergens op alle raad, adviezen of andere commentaar.
Reden kan zijn TS krijgt niet het antwoord krijgt welke hij graag wilde horen,de gouden tip om geld van vodafone te kunnen terug eisen,of het is een uit de duim gezogen verhaal.
gr Henk

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door wiseger »

henk51 schreef:Reden kan zijn TS krijgt niet het antwoord krijgt welke hij graag wilde horen,de gouden tip om geld van vodafone te kunnen terug eisen,of het is een uit de duim gezogen verhaal.
gr Henk
Het topic is pas drie dagen oud, niet iedereen bezoekt de Radar forums elke dag. TS hoeft nog helemaal geen geld terug te krijgen, daar hij nog helemaal niet betaald heeft.

Elk verhaal kan "verzonnen" zijn, maar wat voor belang heeft TS hierbij? Sowieso is dit verhaal voor een hoop mensen hopelijk een "eye-opener". De mate waarin je aansprakelijk bent voor misbruik met jouw telefoon abonnement is op dit moment een grijs gebied. Ik, en ik denk met mij velen, heb me nooit gerealiseerd dat een ontvreemdde telefoon binnen 24 uur tot een schade van 11.000,00 euro kan leiden. Ik heb gekeken in de algemene voorwaarden en nergens staat iets over het maximale bedrag waarvoor de abonnee aansprakelijk is, het lijkt erop dat Vodafone gewoon het hele bedrag op je zal proberen te verhalen.

Lijkt me niet meer dan wenselijk dat er toch echt snel een plafond komt van maximale kosten waarbij je gewoon afgesloten wordt indien je er boven komt. In deze moderne tijd met alle vormen van cybercriminaliteit zal het een kwestie van tijd zijn voordat de eerste smartphone virussen zullen toeslaan en klanten rekeningen van boven de 10.000,00 euro zullen bezorgen.

irritantje
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 mei 2011 17:43

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door irritantje »

Veel bedrijven en vooral telefoonmaatschappijen hebben programma's draaien die hoogverbruik in de gaten houden. Zo weet ik dat Simyo en T-Mobile klanten blokkeren als er hoogverbruik geconstateerd wordt. Hoe dit zit bij Vodafone weet ik niet. Volgens mij hebben bedrijven ook de taak om dit in de gaten te houden. (weet ik niet zeker) Veel bedrijven doen het wel vanuit het service oogpunt.. Je toestel zou maar gestolen zijn! :wink:

In enkele dagen 11.000 euro aan kosten hebben is wel extreem veel en als het verhaal klopt dan begrijp ik niet dat Vodafone niet heeft ingegrepen. Misschien in een te korte tijd de kosten gemaakt?

Belangrijk is dat je altijd aangifte doet, ongeacht welke situatie dan ook.

Ben benieuwd hoe Vodafone hier mee om gaat ..

pincode invoeren actief houden is zeker wat je moet doen. Vooral omdat internetbankieren ook via de apps van de banken kan tegenwoordig. Dan maar een extra handeling maar je gegevens zijn beveiligd.

Suc6 in ieder geval!

Gedupeerde71
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 sep 2012 20:58

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door Gedupeerde71 »

Heb ik een leuke voor jullie.vodafone biedt abonnementen aan internet en bellen voor een mooie prijs.als niet veel belt krijg je wel eenrekening van 200 tot 300 per maand voor overgebruik van dataverkeer,internet dus.

je moet je internet ten alle tijde in de gaten houden want de abonnementen zijn niet als vroeger(volgens Vodafone medewerker)onbeperkt...en volgens THE phone house(abonnement afgesloten) kan niet zoveel dataverkeer gebruiken.
Want je hebt 800 mb internet,je mag dan geen internetradio gebruiken dat gebruikt veel dataverkeer.

Dit lijkt wel een stunt om je geld van de dagen dat je net bereikbaar was terug te halen bij klanten die niet zoveel bellen.

Belazerd en bedrogen voelen wij ons....

Ik raad jullie sterk een abonnement af bij Vodafone ,want je wint het niet en moet blijven betalen..

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door sephora30 »

Lijkt me niet meer dan wenselijk dat er toch echt snel een plafond komt van maximale kosten waarbij je gewoon afgesloten wordt indien je er boven komt.

Hier ben ik het zeker mee eens. Dit zou dan in overleg met de klant kunnen zodat de klant mede de hoogte van het bedrag zou kunnen bepalen. Of gewoon een vast bedrag voor iedereen, dat kan natuurlijk ook.

Gedupeerde71
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 sep 2012 20:58

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door Gedupeerde71 »

Maar het wordt niet verteld ook niet bij het afsluiten van je abonnement..dit s allemaal nieuw ,dus oplichterij

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door Hatertje »

Hatertje schreef:Wat GJvdZ zegt klopt. De provider in Nederland is afhankelijk van de provider in het buitenland om de gegevens door te spelen. In het buitenland kan dat met enige vertraging. Daardoor is het mogelijk dat de schade al is geleden voordat de Nederlandse provider de billing gegevens doorkrijgt

Afgezien daarvan wil ik toch weer even refereren naar mijn eerdere post.
http://www.vodafone.nl/Vodafone/wg20/pd ... aarden.pdf

Artikel 13, paragraaf 3,4 & met name 5.
Verder is het idd zodat providers controleren op hoogverbruik en eventueel blokkeren bij excessief gebruik. Let wel: dit is een service en absoluut geen verplichting.

Oh, @gedupeerde71: volgens mij ben jij gewoon keihard over je datalimiet heengegaan waardoor je buiten je bundel bent gaan internetten. Dat is geen "oplichting" van Vodafone, maargewoon je eigen ontwetenheid.

Het lijkt erop dat vrijwel niemand zijn eigen verantwoordelijkheid wil nemen, voor een duppie op de eerste rang wil zitten en voornamelijk het helemaal nooit iemand zijn eigen schuld is maar altijd die van de provider.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door wiseger »

Het lijkt erop dat vrijwel niemand zijn eigen verantwoordelijkheid wil nemen, voor een duppie op de eerste rang wil zitten en voornamelijk het helemaal nooit iemand zijn eigen schuld is maar altijd die van de provider.
Hou toch op met zulke onzin, daar hebben we toch helemaal niets aan. We hebben het hier over een schadepost van 11.000,00 euro. Dat zijn geen normale bedragen meer, hier heeft Vodofone echt steken laten vallen. Ze hadden de SIM veel eerder moeten blokkeren.

Iedereen begrijpt dat je goed op je telefoon moet letten maar als deze toch wordt gestolen, dan behoort de schade in zo'n korte tijd niet zo groot te kunnen worden. Dit is echt absurd hoog.

Hetzelfde geldt voor datalimieten. Waarom wordt de telefoon niet gewoon geblokkeerd van Internet als de limiet is bereikt? Waarom krijgt de gebruiker niet gewoon een SMS-je met de melding, let op datalimiet bereikt, waarom schroeft de provider niet gewoon de Internetsnelheid drastisch terug als het plafond bereikt wordt? Zo raar is dat toch allemaal niet? Je bankpas, je creditkaart etcetera hebben toch ook gewoon harde limieten?

Gedupeerde71
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 sep 2012 20:58

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door Gedupeerde71 »

Hatertje schreef:
Hatertje schreef:Wat GJvdZ zegt klopt. De provider in Nederland is afhankelijk van de provider in het buitenland om de gegevens door te spelen. In het buitenland kan dat met enige vertraging. Daardoor is het mogelijk dat de schade al is geleden voordat de Nederlandse provider de billing gegevens doorkrijgt

Afgezien daarvan wil ik toch weer even refereren naar mijn eerdere post.
http://www.vodafone.nl/Vodafone/wg20/pd ... aarden.pdf

Artikel 13, paragraaf 3,4 & met name 5.
Verder is het idd zodat providers controleren op hoogverbruik en eventueel blokkeren bij excessief gebruik. Let wel: dit is een service en absoluut geen verplichting.

Oh, @gedupeerde71: volgens mij ben jij gewoon keihard over je datalimiet heengegaan waardoor je buiten je bundel bent gaan internetten. Dat is geen "oplichting" van Vodafone, maargewoon je eigen ontwetenheid.

Misschien moet je beter lezen wat er staat,oplichterij is als je datalimiet niet wordt beperkt door een blokkade.bij het afsluiten van een abonnement hoort men ook te zeggen dat je over je datalimiet gaat je meer betaald ,net als over je belbundel gaan,dan gaan je belkosten omhoog.je werkt zeker voor Vodafone he

Het lijkt erop dat vrijwel niemand zijn eigen verantwoordelijkheid wil nemen, voor een duppie op de eerste rang wil zitten en voornamelijk het helemaal nooit iemand zijn eigen schuld is maar altijd die van de provider.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door Hatertje »

@wiseger

Luister, ik ben het met je eens dat we het hier over belachelijk hogen bedragen hebben. Maar zoals eerder is gezegd, is de Nederlandse provider afhankelijk van de buitenlandse provider. Het kwaad kan al geschied zijn op het moment dat de Nederlandse provider de rekening krijgt gepresenteerd.

Een netwerktechnische blokkade is zo ingesteld, maar het doorgeven van de rekening werkt anders. Je begrijpt neem ik aan toch ook wel dat je de deur open zet voor fraude als deze gevallen allemaal vergoed moeten worden? Vandaar dat het moment van blokkade erg belangrijk is. Ergens moet een grens getrokken worden.

@Gedupeerde71 Met dit soort rare reacties ben ik eigenlijk snel klaar, maar omdat ik me goed voel, ok, vooruit dan maar:

Met beter lezen neem ik aan dat ik een professional moet inhuren om jouw gebrabbel te ontcijferen. Afgezien daarvan, ondertussen is het algemeen bekend dat services gebruiken zonder bundel of buiten de bundel extra kosten met zich meebrengt. Als je dat niet weet is dat ook goed, maar je kan niet verwachten dat een medewerker alles tegen je gaat vertellen.

Zo kunnen er nog wel duizenden andere dingen zijn die de medewerker kan vertellen en dan sta je er nog een paar uur. Tuurlijk is het belangrijk dat je goed ingelicht wordt, maar je kan niet verwachten dat de medewerker al je vragen kan gokken. Vandaar dat het ook belangerijk is dat de consument zich een beetje verdiept in de materie voordat hij/zij klakkeloos een abonnement afsluit.

Ps. Ik werk gvd niet voor Vodafone! Ik heb zo'n hekel aan mensen die met zo'n slap antwoord komen als er iets wordt gezegd wat hun niet bevalt.! :evil:

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door kiz »

wiseger schreef:
Het lijkt erop dat vrijwel niemand zijn eigen verantwoordelijkheid wil nemen, voor een duppie op de eerste rang wil zitten en voornamelijk het helemaal nooit iemand zijn eigen schuld is maar altijd die van de provider.
Hou toch op met zulke onzin, daar hebben we toch helemaal niets aan. We hebben het hier over een schadepost van 11.000,00 euro. Dat zijn geen normale bedragen meer, hier heeft Vodofone echt steken laten vallen. Ze hadden de SIM veel eerder moeten blokkeren.

Iedereen begrijpt dat je goed op je telefoon moet letten maar als deze toch wordt gestolen, dan behoort de schade in zo'n korte tijd niet zo groot te kunnen worden. Dit is echt absurd hoog.

Hetzelfde geldt voor datalimieten. Waarom wordt de telefoon niet gewoon geblokkeerd van Internet als de limiet is bereikt? Waarom krijgt de gebruiker niet gewoon een SMS-je met de melding, let op datalimiet bereikt, waarom schroeft de provider niet gewoon de Internetsnelheid drastisch terug als het plafond bereikt wordt? Zo raar is dat toch allemaal niet? Je bankpas, je creditkaart etcetera hebben toch ook gewoon harde limieten?
Even ter illustratie een voorbeeld wat ik onlangs op m'n werk meemaakte: een melding van de provider dat er in 2 weken tijd 2,5 GB data verbruikt was door een medewerker. Kosten € 4.000,-.
Alle hierboven genoemde vragen zijn uiteraard langsgekomen.
In dit geval is er wel een waarschuwings-sms naar de betreffende aansluiting gestuurd, maar die is door de medewerker genegeerd. Uiteraard hebben we navraag gedaan bij de provider, én de medewerker is op het matje geroepen. Wat bijkt: de medewerker heeft op de bedrijfstelefoon zitten Skypen en het zo in ca. 10 uur voor elkaar gekregen om de totale groepsbundel te overschrijden. En dat was dan nog dataverbruik binnenland. Bij dataverbruik buitenland heb je waarschijnlijk aan 2 uurtjes Skypen voldoende om € 11.000 kosten te maken. Is ongeveer de tijd die je nodig hebt om ná vermissing van je telefoon aangifte te doen...

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door sjohie »

Gedupeerde71 schreef:Maar het wordt niet verteld ook niet bij het afsluiten van je abonnement..dit s allemaal nieuw ,dus oplichterij
Er staat in het contract wát je afsluit (belminuten, smsjes en/of MB's), en wat die producten&diensten buiten de afgenomen bundel, in dit geval data, je gaan kosten per eenheid. (minuut, sms of data in blokken van 100kb). En van een beetje verantwoordelijke consument mag toch verwacht worden dat die bekend is met (tenminste) de producten waarvoor hij/zij tekent?

Is niks oplichterij, het staat er allemaal in. :D

bigdaddybear
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 sep 2012 10:58

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door bigdaddybear »

Emmy75 schreef:
Frantic2 schreef: Oplossing is zo simpel..... koop een prepaid kaart van een tientje, doe die in een oude telefoon en neem dat mee op vakantie....
Er kleven ook wel nadelen aan. In geval van calamiteiten ben je heel snel uitgebeld en kan naaste familie de persoon in kwestie veel moeilijker bereiken. Stel er gebeurt iets (op vakantie of thuis) waardoor men snel wegmoet, even vanalles bellen om tickets te krijgen en thuis te komen. Of men belandt in het ziekenhuis, zorgverzekering, reisverzekering ed bellen. Ik vind het juist fijn een toestel met abo dan op zak te hebben voor het geval dat...
Wat waren de mensen toch stumperds een jaar of 15 geleden, zo helemaal zonder gsm. Zijn na calamiteiten ook gewoon van de aardbodem verdwenen, nooit meer thuisgekomen, financieel aan de grond geraakt doordat ze verzekering niet konden bereiken........................
Al eens gehoord van vaste telefoon? Volgens mij bestaan die nog steeds in de meeste ziekenhuizen, reisbureaus, banken, hee, zelfs hier in huis staat er een.

Je kunt heel veel redenen bedenken waarom je die GSM niet kunt missen, maar de TS heeft er nu 11.000 om hem thuis te laten, of te kiezen voor die prepaid voor nood gevallen. Die kun je ook gewoon via internet opwaarderen, mocht het nodig zijn (tenminste ik kan dat bij simyo).

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door bprosman »

TS heeft er nu 11.000 om hem thuis te laten
Blijft speculeren zolang TS niet gereageerd heeft.

bigdaddybear
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 sep 2012 10:58

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door bigdaddybear »

korte aanvulling:

je moet dan natuurlijk wel over de communicatieve vaardigheden beschikken om iemand te vragen of je heel even de vaste telefoon, of de pc met internet mag gebruiken. Maar daar schort het vaak aan.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door wiseger »

Luister, ik ben het met je eens dat we het hier over belachelijk hogen bedragen hebben. Maar zoals eerder is gezegd, is de Nederlandse provider afhankelijk van de buitenlandse provider. Het kwaad kan al geschied zijn op het moment dat de Nederlandse provider de rekening krijgt gepresenteerd.

Een netwerktechnische blokkade is zo ingesteld, maar het doorgeven van de rekening werkt anders. Je begrijpt neem ik aan toch ook wel dat je de deur open zet voor fraude als deze gevallen allemaal vergoed moeten worden? Vandaar dat het moment van blokkade erg belangrijk is. Ergens moet een grens getrokken worden.
Mijn punt is dat Vodafone en andere providers er gewoon voor moeten zorgen dat je dergelijke kosten helemaal niet kan krijgen in zo'n korte tijd. Op een abonnement van een paar tientjes zou het gewoon onmogelijk moeten zijn om een rekening van 11.000,00 euro in 24 uur te krijgen.

En het is echt helemaal niet zo moeilijk, gewoon grenzen stellen aan data-roaming, dan heb je het hele probleem opgelost. Trouwens de politiek heeft al ingegrepen, sinds 1 juli mag er niet dan voor vijftig euro geroamed worden. De proviser kan dus wel degelijk zien wanneer dat punt bereikt is, sterker nog hij is het verplicht, kortom hij kan op een abonnement gewoon een limiet zetten van bijvoorbeeld 2x de abonnementprijs.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door Hatertje »

wiseger schreef:
Luister, ik ben het met je eens dat we het hier over belachelijk hogen bedragen hebben. Maar zoals eerder is gezegd, is de Nederlandse provider afhankelijk van de buitenlandse provider. Het kwaad kan al geschied zijn op het moment dat de Nederlandse provider de rekening krijgt gepresenteerd.

Een netwerktechnische blokkade is zo ingesteld, maar het doorgeven van de rekening werkt anders. Je begrijpt neem ik aan toch ook wel dat je de deur open zet voor fraude als deze gevallen allemaal vergoed moeten worden? Vandaar dat het moment van blokkade erg belangrijk is. Ergens moet een grens getrokken worden.
Mijn punt is dat Vodafone en andere providers er gewoon voor moeten zorgen dat je dergelijke kosten helemaal niet kan krijgen in zo'n korte tijd. Op een abonnement van een paar tientjes zou het gewoon onmogelijk moeten zijn om een rekening van 11.000,00 euro in 24 uur te krijgen.

En het is echt helemaal niet zo moeilijk, gewoon grenzen stellen aan data-roaming, dan heb je het hele probleem opgelost. Trouwens de politiek heeft al ingegrepen, sinds 1 juli mag er niet dan voor vijftig euro geroamed worden. De proviser kan dus wel degelijk zien wanneer dat punt bereikt is, sterker nog hij is het verplicht, kortom hij kan op een abonnement gewoon een limiet zetten van bijvoorbeeld 2x de abonnementprijs.
Ben je blind? Zoals ik al zei duurt het even voordat de gegevens door worden gegeven mbt de kosten.

Afgezien daarvan, ik kan je uit ervaring vertellen dat providers geregeld te laat zijn met het blokkeren van het internet. In dat geval wordt de klant vanaf €59,50 schadeloos gesteld en verhaalt de nederlandse provider de kosten op de buitenlandse provider.

Overigens kan je die wettelijke blokkade uitschakelen dmv een sms oid. Dit kan de dief van het toestel ook doen...

En dan nog, conform de voorwaarden is de klant verantwoordelijk voor de simkaart. Je kan er lang of kort over discussieren of de bedragen wel of niet reeel zijn, puntje bij paaltje zijn dit de voorwaarden en tarieven waarmee de klant akkoord is gegaan.

En zoals ik ook al had aangegeven, zet je de deur open voor fraude als je dit soort gevallen gaat vergoeden.

Ik hou er mee op, veel plezier met het "eens" zijn met iemand. We zien uiteindelijk wel wat Vodafone, de Geschillencommissie of de rechter gaat zeggen.

henk51
Berichten: 1678
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door henk51 »

Topic is al bijna een week oud 3 pagina,s discussie maar TS zwijgt.
Misschien toch een uit de duim gezogen verhaal,was vakantie tijd.


Is ook een vaag verhaal paarweken geleden telefoon gestolen,paar weken later telefoon rekening juli ,paar weken later kreeg ik antwoord.Topic is van eind augustus dus diefstal was al langer dan 1 maand daarvoor.
Sorry ik begin er steeds minder van te geloven,vooral dat TS geen enkele reactie meer geeft,zit zich waarschijnlijk dood te lachen om de reacties die hij uitgelokt heeft met zijn verhaal.



gr Henk

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door berndv »

wiseger schreef:
Luister, ik ben het met je eens dat we het hier over belachelijk hogen bedragen hebben. Maar zoals eerder is gezegd, is de Nederlandse provider afhankelijk van de buitenlandse provider. Het kwaad kan al geschied zijn op het moment dat de Nederlandse provider de rekening krijgt gepresenteerd.

Een netwerktechnische blokkade is zo ingesteld, maar het doorgeven van de rekening werkt anders. Je begrijpt neem ik aan toch ook wel dat je de deur open zet voor fraude als deze gevallen allemaal vergoed moeten worden? Vandaar dat het moment van blokkade erg belangrijk is. Ergens moet een grens getrokken worden.
Mijn punt is dat Vodafone en andere providers er gewoon voor moeten zorgen dat je dergelijke kosten helemaal niet kan krijgen in zo'n korte tijd. Op een abonnement van een paar tientjes zou het gewoon onmogelijk moeten zijn om een rekening van 11.000,00 euro in 24 uur te krijgen.

En het is echt helemaal niet zo moeilijk, gewoon grenzen stellen aan data-roaming, dan heb je het hele probleem opgelost. Trouwens de politiek heeft al ingegrepen, sinds 1 juli mag er niet dan voor vijftig euro geroamed worden. De proviser kan dus wel degelijk zien wanneer dat punt bereikt is, sterker nog hij is het verplicht, kortom hij kan op een abonnement gewoon een limiet zetten van bijvoorbeeld 2x de abonnementprijs.
Zoals hierboven al gesteld ligt de max aan dataroaming op 59,50 binnen een kalendermaand binnen de EU. Met dank aan mevrouw Kroes. Het probleem waar TS tegen aan loopt zijn kosten naar buitenlandse servicenummers. En zoals ook meermaals in dit 3 pagina's tellende topic is aangehaald worden de kosten niet realtime doorgespeeld naar de Nederlandse provider, waardoor die niet snel genoeg een signaal krijgt om een blokkade te plaatsen.

Probeer het maar eens via je eigen netwerk, als de teller op 500 euro staat wordt je al geblokkeerd en mag je een voorschot dokken.

typefout hersteld
Laatst gewijzigd door berndv op 04 sep 2012 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door wiseger »

Het probleem waar TS tegen aan loopt zijn beloften naar buitenlandse servicenummers. En zoals ook meermaals in dit 3 pagina's tellende topic is aangehaald worden de kosten niet realtime doorgespeeld naar de Nederlandse provider, waardoor die niet snel genoeg een signaal krijgt om een blokkade te plaatsen.

Probeer het maar eens via je eigen netwerk, als de teller op 500 euro staat wordt je al geblokkeerd en mag je een voorschot dokken.
Gewoon de buitenlandse service nummers afsluiten voor je abonnees en het probleem is dus opgelost? Geen torenhoge rekeningen meer van 11.000,00 euro of hoger. Geen enkele abonnee zit trouwens te wachten peperdure nummers die meer dan 10 euro per minuut kosten, dus waarom ze uberhaupt geaccepteerd worden door de provider?

Gesloten