Pagina 1 van 1

Vodafone Vast

Geplaatst: 31 aug 2012 15:07
door Desiree1202
Ik heb bij een deur tot deur verkoper een vodafone abonnement voor thuis (TV, internet, telefonie) aangeschaft. In dit gesprek gaf de verkoper aan dat ik alle gemist kanalen gratis kon kijken, een app voor een smartfone kon downloaden om tv te kijken en er 3 kanalen (foxlife, history HD en 13thstreet) bij het pakket zouden zitten voor 49.95. Nadat het al mis ging met de monteursafspraak is het toch aangesloten gekomen. Nu blijkt dat er van alle 3 niks waar is. De app bestaat niet, de kanalen hebben ze niet en voor RTL moet ik extra betalen. Tevens is het abonnement in en 51 euro! Ik heb vodafone 3x gebeld, onkundige medewerkers, kunnen je niet verder helpen, 3x gemaild 2x aangetekend schrijven maar nee. Vodafone laat niks van zich horen of zien. Ze denken waarschijnlijk zolang je het negeert gaat het vanzelf weg. Helaas zit ik nog steeds met iets wat ik niet wil en wil iedereen behoeden voor de slechte service van vodafone. Er zit voor mij denk ik niks anders op dan de juridische weg te bewandelen om ze eindelijk in beweging te krijgen. Of heeft iemand misschien een ander idee om ze op enige wijze te bereiken?

Re: Vodafone Vast

Geplaatst: 31 aug 2012 15:36
door ciske
Laat ik proberen het te vatten, je hebt TV, Internet en Telefoon van Vodafoon, alles doet het alleen niet zoals je had gevraagd? Als je hiervoor hebt getekend of aangepakt denk ik toch dat je voor een jaar er aan vast zit.

Re: Vodafone Vast

Geplaatst: 31 aug 2012 15:44
door dhc
Tja...lastig...colportage...

Kun u bewijzen dat e.e.a. door de colporteur is beloofd? Dan leveren ze dus niet wat is toegezegd en volgens mij kun je dan zeker wel annuleren, maar dat zal een hele lastige worden..

Verder vind ik 51 eurootjes nog wel meevallen.

Re: Vodafone Vast

Geplaatst: 31 aug 2012 15:46
door ciske
Verder vind ik 51 eurootjes nog wel meevallen
Ik niet , dan ben je bij kabel goedkoper uit.

Re: Vodafone Vast

Geplaatst: 05 sep 2012 07:47
door Desiree1202
Het gaat erom dat de deur tot deur verkoper meer verkoopt dar er is. Tevens is het een principe dat RTL Gemist gratis zou zijn maar dat is het dus niet en moet ik per programma betalen. Vodafone heeft inmiddels toegegeven dat het contract zo is afgesloten met GRATIS RTL gemist maar dat er toch voor betaald moet worden en het eigenlijk niet hun probleem is en ze er niks aan kunnen doen. Het spijt ze dat de verkoper een uitgebreider zenderpakket verkoopt dat ze hebben maar ach dat is ook niet hun probleem had ik het maar niet via een verkoper van Vodafone moeten aanschaffen maar via Internet. Letterlijk staat mijn handtekening onder gehele contractduur gratis programma gemist. Daar heb ik voor getekend. Maar ach het zou Vodafone wat kunnen schelen tevreden klant of niet ze halen weer geld binnen. Het gaat ook niet om het bedrag of kwaliteit. Het gaat om het principe en hoe zij klanten behandelen. Inmiddels heeft Rechtsbijstand het opgepakt en gaan kijken naar wat zij kunnen doen. Zij denken namelijk dat het contract door Vodafone wel degelijk ontbonden moet worden.

Re: Vodafone Vast

Geplaatst: 05 feb 2013 17:35
door Emilestrating
Ik heb dezelfde ervaring meegemaakt, meer beloofd dan kan worden waargemaakt, is op formulier vastgelegd. Het houdt hier niet mee op, bij de aansluiting wordt met de klant geen rekening gehouden. Het abonnement wordt geactiveerd op het moment dat zij het in je huis het signaal hebben, en er wordt geen rekening gehouden met de opzegtermijnen die je bij andere providers hebt. Hun toezegging er zijn geen dubbele kosten worden niet waargemaakt. Vervolgens geef ik in email aan het hier niet mee eens te zijn, het enige wat ik krijg zijn antwoorden dat het toch zo is, ook al heeft de monteur de spullen nog niet heeft aangesloten en ik feitelijk geen gebruik kan maken van Vodafone. Ik heb een brief getuurd en mijn contract beeindigd, omdat ze hun afspraken niet nakomen. Mijn mails worden niet meer beantwoord en als ik na lang wachten te woord wordt gestaan (na verschillende pogingen, na 10 m inuten wachten, stop ik met bellen) wordt mij gezegd dat de order gesloten is en ik geen klant meer ben van Vodafone. Ik heb geen brief of email terug ontvangen waarin Vodafone mij dit heeft medegedeeld.
Ik hoop dat dit telefoontje correct is en ik geen klant meer ben bij Vodafone. Ik wil geen klant zijn bij een organisatie die het normaal vindt dat de onzekerheid van de datum van aansluiting volledig ten laste laat komen van de klant en de klant nog liever laat gaan dan het abonnement in te laten gaan op de datum die de klant wenst. Dit laatste lijkt mij toch geen "overvraagde" klanten wens. Het gaat uiteindelijk om €100 (dubbele lasten) die een klant misloopt als Vodafone geen rekening houdt met de opzegtermijn van de klant.

Re: Vodafone Vast

Geplaatst: 15 mei 2013 12:58
door JerryV
Graag zou ik ook willen reageren met mijn ervaringen. Hieronder staan de diverse klachten gestuurd naar Vodafone vast waar zij binnen 10 werkdagen op beloven te reageren maar tot op heden nog steeds geen reactie (24-1-2013 eerste klacht verstuurd!). Ik heb de namen uit de tekst gehaald omdat ik, degene mét fatsoen, dat niet netjes vind. De klachten gaan hieronder van nieuw naar oud! IK RAAD IEDEREEN MET KLEM AAN NOOIT NAAR VODAFONE THUIS OVER TE STAPPEN!

Aan Vodafone vast (afdeling klachtenbehandeling),
Nu bijna drie maanden verder en tot op heden nog geen reactie ontvangen op mijn klachten. Jullie blijven in gebreken!
Diverse keren na gebeld. De laatste medewerker heeft mij toegezegd dat haar leidinggevende mijn klacht neer zou leggen bij de verantwoordelijke collega maar ook daar heb ik geen reactie op ontvangen.
De maat is vol. Jullie hebben genoeg kansen gekregen om het op te lossen. Als ik nu binnen 10 dagen na deze datum geen reactie van jullie ontvang gaat mijn klacht direct naar iedere vorm van media die er beschikbaar is. Ik zal dan niet rusten voordat ik zoveel mogelijk mensen kan inlichten over de werkwijze van jullie organisatie. Daarbij heb ik de mazzel dat ik over korte lijnen beschik om mijn doel te bereiken.

Groet,


Aan Vodafone vast (afdeling klachtenbehandeling),

Onderstaande mail heb ik vorige week naar jullie verzonden. De Amino decoder heb ik gisterenavond (eindelijk) mogen ontvangen. Vandaag heb ik mijn oude provider (Online) gebeld met de vraag of de opzegging van mijn huidige contract via Vodafone is aangekomen. Er gaat momenteel zo veel mis bij jullie dat ik dit uit voorzorg heb gedaan. Er blijkt nog helemaal geen opzegging door jullie gedaan te zijn terwijl ik gebruik heb gemaakt van jullie overstapservice. Ik gebeld met de helpdesk en men adviseert al mijn gegevens nogmaals te versturen naar overstapdesk@vodafonevast .nl omdat volgens jullie gegevens ik bij Ziggo zou zitten en dat terwijl ik nota bene een mail van jullie heb ontvangen (eind december) met de vraag of ik alle gegevens via bijgevoegde link wil invullen. Dat heb ik toen allemaal netjes gedaan en een melding ontvangen dat alles succesvol was verzonden!
Ik ben het nu zo zat dat ik wil stoppen met jullie contract.
Graag zie ik binnen 10 werkdagen een bevestiging tegemoet dat het contract met Vodafonevast is ontbonden en anders ga ik stappen ondernemen. Daarnaast verwacht ik een doos waarin ik al jullie apparatuur kosteloos kan terug sturen.

Hoogachtend,

Aan Vodafone vast (afdeling klachtenbehandeling),
Diverse klachten:
Hierbij wil ik een klacht indienen tegen Vodafone vast (glasvezel) verkoper ..... Ik kan zijn naam niet helemaal goed lezen maar hij droeg dealercode ..... met zich mee. Deze verkoper heeft ons op meerdere punten misleid. Daarnaast wil ik een klacht indienen tegen de werkwijze waarop ik geholpen ben met mijn klachten door de helpdesk.
De Vodafone Vast verkoper kwam op december 2012 bij ons aan de deur met een verleidelijk aanbod. Mijn vrouw en ik waren daar wel geïnteresseerd in. We hadden wat voorwaarden en hebben deze verkoper zodoende uitgenodigd om het gesprek binnen verder voort te zetten. Mijn voorwaarde was o.a. dat ik geen bedrading (o.a. netwerkkabels) door mijn huis zou willen laten lopen. Dat was geen probleem volgens deze verkoper want alles kon draadloos aangesloten worden alleen de modem en router zouden met draad in de meterkast aangesloten moeten worden waarna mijn laptop, de interactieve Amino box draadloos aangesloten zouden kunnen worden.
Na aankomst van jullie pakket bleek dit niet het geval. De interactieve box moest wel degelijk mét netwerkkabel (of andere kabel) aangesloten worden (tegen de afspraken in) daarnaast kon de TP Link Router mijn laptop draadloos niet halen (heel zwak signaal en dan weer geheel weg). Ik heb nu alles goed werkend gekregen door een bedrijf vier gaten in mijn vloeren te laten boren voor € 150,-.
De geleverde afstandsbediening van de interactieve Amino box deed het ook zeer wisselvallig. De Amino reageert niet tot nauwelijks op de afstandsbediening (batterijen vervangen verhelpt het niet). Contact gehad met de helpdesk en ik zou een nieuwe afstandsbediening krijgen. Vijf werkdagen later heb ik de afstandsbediening ontvangen maar ook hier reageert de Amino niet tot nauwelijks op. Weer de helpdesk gebeld en gesproken met ..... Probleem besproken en ...... besluit na een eeuwige discussie en diverse testen om een nieuwe Amino af te sturen (terwijl de helpdeskmedewerker die de afstandsbediening liet opsturen mij verzekerde dat Vodafone een nieuwe Amino op zou sturen als de afstandsbediening de klacht niet zou verhelpen).
Weer contact gehad met de helpdesk want we zitten ondertussen op werkdag 6. Nu gesproken met ..... Uiterst vriendelijk geholpen en ze bood me wel tien keer haar excuses aan want de Amino was nog steeds niet verzonden en ze kan niet achterhalen waar het verkeerd is gegaan. Wel gaat ze ervoor zorgen dat er nu echt een nieuwe Amino opgestuurd gaat worden. Nu gaan daar weer vijf werkdagen overheen. Ik heb begin januari jullie pakket ontvangen en kan als het meezit eind januari (normaal) televisie kijken.
Vandaag 24-1 weer gebeld met de helpdesk want ik heb de Amino nog steeds niet ontvangen. Nu gesproken met ...... Hij wist mij te vertellen dat er helemaal niets bekend is in jullie systeem over mijn klachten wat de Amino betreft. Hier zijn toch gewoon geen woorden voor? Gelukkig kan ik jullie alle namen op een presenteerblaadje aanreiken anders had ik geen poot om op te staan...... heeft het dus ook niet geregeld. Nu gaat ...... uitzoeken wat er mis is gegaan en zal de betreffende collega’s hierop aanspreken. De uitkomst belt hij me morgen (25-1) door. Nog steeds geen Amino. Nog steeds geen televisie!
Nu zou ik deze klachten op willen sturen naar jullie klachtenafdeling alleen worden daarvoor mijn inlog gegevens gevraagd. Deze worden echter niet geaccepteerd terwijl ik met deze gegevens prima in kan loggen op My Vodafone Thuis. Ik weer gebeld met de helpdesk en kreeg een medewerkster aan de lijn die al veel klachten had ontvangen over misleidende beloftes van de huis-aan-huis verkopers van Vodafone. Dit was een bekend verschijnsel en Vodafone was dan ook bezig om alle gegevens hierover te verzamelen en te bundelen zodat de betreffende verkopers hierop aangesproken zouden kunnen worden. Ik mocht meteen mijn precieze klachten doorgeven en zij heeft alles op papier gezet (bijna half uur aan de lijn gezeten (voor 10 ct/ min.).
Op 8-1-’13 contact gehad met de helpdesk omdat de gegevens op My Vodafone > Overstapservice niet correct stonden vermeld. Deze meneer heeft dit nagekeken en volgens zijn gegevens stond wel alles goed. We hebben het samen doorgenomen. Nu viel mij wel op dat deze meneer sprak over het opzeggen van telefonie en internet terwijl wij ook TV afnemen van Online. Dit was echter niet mogelijk vanwege rechten was de uitleg. Dat is prima alleen had ik daar graag op geattendeerd willen worden door jullie verkoper (adviseur) want noch hij noch in het getekende contract wordt er gesproken dat de dienst tv niet tot de overstapservice zou behoren. Dit beschouw ik dan ook als zeer misleidend en ben ik blij dat ik daar dan weer toevallig achter ben gekomen zodat ik dit dan ook tijdig kan beëindigen net als de rest van het Online pakket.
Ik besprak mijn klachten verder met deze meneer en ik gaf daarbij ook aan dat zijn collega mijn klachten al had verwerkt zodat hij hier verder niets mee zou hoeven doen maar dat ik alleen mijn hart even aan het luchten was. Deze meneer gaf aan al langere tijd bij Vodafone werkzaam te zijn en dat hij het systeem die jullie gebruiken van binnen naar buiten kent. Volgens hem is er helemaal niets van mijn klacht bekend in het systeem. Zijn conclusie en tip was om deze klachten te versturen naar [email protected] zodat deze nu zeker in behandeling genomen zou gaan worden maar dat ik daar een half uur voor aan de lijn heb gehangen zonder dat daar iets mee gedaan is heb ik dan ook weer geen woorden voor.
Mijn klachten staan niet in chronologische volgorde omdat ze door elkaar spelen of hebben gespeeld. Ik wil nog even benadrukken dat mijn Amino nog steeds niet werkt!
Ik ben bijna tien jaar een zeer tevreden vaste klant geweest van Online. Ik ben naar jullie overgestapt vanwege de snelheid. De start die ik nu met jullie heb ervaar ik als zeer onaangenaam en ik hoop dat jullie mijn leed hierin kunnen verzachten zodat ik nog lange tijd ook bij jullie het product tevreden kan afnemen (ik hoop dat het startproblemen zijn). Mochten jullie hier niet aan kunnen voldoen dan weet ik nu al dat ik over een jaar (zodra het contract is afgelopen) over zal stappen naar een andere provider.
In afwachting van jullie reactie.

Re: Vodafone Vast

Geplaatst: 15 mei 2013 14:58
door sjohie
JerryV schreef:Graag zou ik ook willen reageren met mijn ervaringen. Hieronder staan de diverse klachten gestuurd naar Vodafone vast waar zij binnen 10 werkdagen op beloven te reageren maar tot op heden nog steeds geen reactie (24-1-2013 eerste klacht verstuurd!). Ik heb de namen uit de tekst gehaald omdat ik, degene mét fatsoen, dat niet netjes vind. De klachten gaan hieronder van nieuw naar oud! IK RAAD IEDEREEN MET KLEM AAN NOOIT NAAR VODAFONE THUIS OVER TE STAPPEN!

Aan Vodafone vast (afdeling klachtenbehandeling),
Nu bijna drie maanden verder en tot op heden nog geen reactie ontvangen op mijn klachten. Jullie blijven in gebreken!
Diverse keren na gebeld. De laatste medewerker heeft mij toegezegd dat haar leidinggevende mijn klacht neer zou leggen bij de verantwoordelijke collega maar ook daar heb ik geen reactie op ontvangen.
De maat is vol. Jullie hebben genoeg kansen gekregen om het op te lossen. Als ik nu binnen 10 dagen na deze datum geen reactie van jullie ontvang gaat mijn klacht direct naar iedere vorm van media die er beschikbaar is. Ik zal dan niet rusten voordat ik zoveel mogelijk mensen kan inlichten over de werkwijze van jullie organisatie. Daarbij heb ik de mazzel dat ik over korte lijnen beschik om mijn doel te bereiken.

Groet,


Aan Vodafone vast (afdeling klachtenbehandeling),

Onderstaande mail heb ik vorige week naar jullie verzonden. De Amino decoder heb ik gisterenavond (eindelijk) mogen ontvangen. Vandaag heb ik mijn oude provider (Online) gebeld met de vraag of de opzegging van mijn huidige contract via Vodafone is aangekomen. Er gaat momenteel zo veel mis bij jullie dat ik dit uit voorzorg heb gedaan. Er blijkt nog helemaal geen opzegging door jullie gedaan te zijn terwijl ik gebruik heb gemaakt van jullie overstapservice. Ik gebeld met de helpdesk en men adviseert al mijn gegevens nogmaals te versturen naar overstapdesk@vodafonevast .nl omdat volgens jullie gegevens ik bij Ziggo zou zitten en dat terwijl ik nota bene een mail van jullie heb ontvangen (eind december) met de vraag of ik alle gegevens via bijgevoegde link wil invullen. Dat heb ik toen allemaal netjes gedaan en een melding ontvangen dat alles succesvol was verzonden!
Ik ben het nu zo zat dat ik wil stoppen met jullie contract.
Graag zie ik binnen 10 werkdagen een bevestiging tegemoet dat het contract met Vodafonevast is ontbonden en anders ga ik stappen ondernemen. Daarnaast verwacht ik een doos waarin ik al jullie apparatuur kosteloos kan terug sturen.

Hoogachtend,

Aan Vodafone vast (afdeling klachtenbehandeling),
Diverse klachten:
Hierbij wil ik een klacht indienen tegen Vodafone vast (glasvezel) verkoper ..... Ik kan zijn naam niet helemaal goed lezen maar hij droeg dealercode ..... met zich mee. Deze verkoper heeft ons op meerdere punten misleid. Daarnaast wil ik een klacht indienen tegen de werkwijze waarop ik geholpen ben met mijn klachten door de helpdesk.
De Vodafone Vast verkoper kwam op december 2012 bij ons aan de deur met een verleidelijk aanbod. Mijn vrouw en ik waren daar wel geïnteresseerd in. We hadden wat voorwaarden en hebben deze verkoper zodoende uitgenodigd om het gesprek binnen verder voort te zetten. Mijn voorwaarde was o.a. dat ik geen bedrading (o.a. netwerkkabels) door mijn huis zou willen laten lopen. Dat was geen probleem volgens deze verkoper want alles kon draadloos aangesloten worden alleen de modem en router zouden met draad in de meterkast aangesloten moeten worden waarna mijn laptop, de interactieve Amino box draadloos aangesloten zouden kunnen worden.
Na aankomst van jullie pakket bleek dit niet het geval. De interactieve box moest wel degelijk mét netwerkkabel (of andere kabel) aangesloten worden (tegen de afspraken in) daarnaast kon de TP Link Router mijn laptop draadloos niet halen (heel zwak signaal en dan weer geheel weg). Ik heb nu alles goed werkend gekregen door een bedrijf vier gaten in mijn vloeren te laten boren voor € 150,-.
De geleverde afstandsbediening van de interactieve Amino box deed het ook zeer wisselvallig. De Amino reageert niet tot nauwelijks op de afstandsbediening (batterijen vervangen verhelpt het niet). Contact gehad met de helpdesk en ik zou een nieuwe afstandsbediening krijgen. Vijf werkdagen later heb ik de afstandsbediening ontvangen maar ook hier reageert de Amino niet tot nauwelijks op. Weer de helpdesk gebeld en gesproken met ..... Probleem besproken en ...... besluit na een eeuwige discussie en diverse testen om een nieuwe Amino af te sturen (terwijl de helpdeskmedewerker die de afstandsbediening liet opsturen mij verzekerde dat Vodafone een nieuwe Amino op zou sturen als de afstandsbediening de klacht niet zou verhelpen).
Weer contact gehad met de helpdesk want we zitten ondertussen op werkdag 6. Nu gesproken met ..... Uiterst vriendelijk geholpen en ze bood me wel tien keer haar excuses aan want de Amino was nog steeds niet verzonden en ze kan niet achterhalen waar het verkeerd is gegaan. Wel gaat ze ervoor zorgen dat er nu echt een nieuwe Amino opgestuurd gaat worden. Nu gaan daar weer vijf werkdagen overheen. Ik heb begin januari jullie pakket ontvangen en kan als het meezit eind januari (normaal) televisie kijken.
Vandaag 24-1 weer gebeld met de helpdesk want ik heb de Amino nog steeds niet ontvangen. Nu gesproken met ...... Hij wist mij te vertellen dat er helemaal niets bekend is in jullie systeem over mijn klachten wat de Amino betreft. Hier zijn toch gewoon geen woorden voor? Gelukkig kan ik jullie alle namen op een presenteerblaadje aanreiken anders had ik geen poot om op te staan...... heeft het dus ook niet geregeld. Nu gaat ...... uitzoeken wat er mis is gegaan en zal de betreffende collega’s hierop aanspreken. De uitkomst belt hij me morgen (25-1) door. Nog steeds geen Amino. Nog steeds geen televisie!
Nu zou ik deze klachten op willen sturen naar jullie klachtenafdeling alleen worden daarvoor mijn inlog gegevens gevraagd. Deze worden echter niet geaccepteerd terwijl ik met deze gegevens prima in kan loggen op My Vodafone Thuis. Ik weer gebeld met de helpdesk en kreeg een medewerkster aan de lijn die al veel klachten had ontvangen over misleidende beloftes van de huis-aan-huis verkopers van Vodafone. Dit was een bekend verschijnsel en Vodafone was dan ook bezig om alle gegevens hierover te verzamelen en te bundelen zodat de betreffende verkopers hierop aangesproken zouden kunnen worden. Ik mocht meteen mijn precieze klachten doorgeven en zij heeft alles op papier gezet (bijna half uur aan de lijn gezeten (voor 10 ct/ min.).
Op 8-1-’13 contact gehad met de helpdesk omdat de gegevens op My Vodafone > Overstapservice niet correct stonden vermeld. Deze meneer heeft dit nagekeken en volgens zijn gegevens stond wel alles goed. We hebben het samen doorgenomen. Nu viel mij wel op dat deze meneer sprak over het opzeggen van telefonie en internet terwijl wij ook TV afnemen van Online. Dit was echter niet mogelijk vanwege rechten was de uitleg. Dat is prima alleen had ik daar graag op geattendeerd willen worden door jullie verkoper (adviseur) want noch hij noch in het getekende contract wordt er gesproken dat de dienst tv niet tot de overstapservice zou behoren. Dit beschouw ik dan ook als zeer misleidend en ben ik blij dat ik daar dan weer toevallig achter ben gekomen zodat ik dit dan ook tijdig kan beëindigen net als de rest van het Online pakket.
Ik besprak mijn klachten verder met deze meneer en ik gaf daarbij ook aan dat zijn collega mijn klachten al had verwerkt zodat hij hier verder niets mee zou hoeven doen maar dat ik alleen mijn hart even aan het luchten was. Deze meneer gaf aan al langere tijd bij Vodafone werkzaam te zijn en dat hij het systeem die jullie gebruiken van binnen naar buiten kent. Volgens hem is er helemaal niets van mijn klacht bekend in het systeem. Zijn conclusie en tip was om deze klachten te versturen naar [email protected] zodat deze nu zeker in behandeling genomen zou gaan worden maar dat ik daar een half uur voor aan de lijn heb gehangen zonder dat daar iets mee gedaan is heb ik dan ook weer geen woorden voor.
Mijn klachten staan niet in chronologische volgorde omdat ze door elkaar spelen of hebben gespeeld. Ik wil nog even benadrukken dat mijn Amino nog steeds niet werkt!
Ik ben bijna tien jaar een zeer tevreden vaste klant geweest van Online. Ik ben naar jullie overgestapt vanwege de snelheid. De start die ik nu met jullie heb ervaar ik als zeer onaangenaam en ik hoop dat jullie mijn leed hierin kunnen verzachten zodat ik nog lange tijd ook bij jullie het product tevreden kan afnemen (ik hoop dat het startproblemen zijn). Mochten jullie hier niet aan kunnen voldoen dan weet ik nu al dat ik over een jaar (zodra het contract is afgelopen) over zal stappen naar een andere provider.
In afwachting van jullie reactie.
Ik ben niet tot het einde van je geraas gekomen, maar hoe is een zwak signaal van een TP-Link router precies hun verantwoordelijkheid volgens jou? Die leveren hun niet, configureren ze niet, en WiFi signaalsterkte is van velerlei variabelen afhankelijk, denk aan het type bouw van je huis, evt storende HR++ ramen, welke allemaal niet binnen hun invloed vallen.

Re: Vodafone Vast

Geplaatst: 15 mei 2013 15:51
door JerryV
Denk dat je eerst de moeite moet nemen om het totaal plaatje te lezen voordat je een passende opmerking kunt plaatsen. De router wordt namelijk door Vodafone zelf geleverd, geconfigureerd etc. en zijn zij dus wel degelijk verantwoordelijk voor hun product. Ik verwacht met mijn verhaal geen oplossingen (en zeker geen 'hele domme' maar wil hiermee mijn ervaring delen wat Vodafone betreft. Graag zou ik willen voorkomen dat meer mensen het dupe worden van deze legale oplichterij. Nog een kleine toevoeging...ik zit zelf al mijn hele leven in de ict en weet heel erg goed waar ik over praat wat het technische aspect betreft.

Re: Vodafone Vast

Geplaatst: 15 mei 2013 16:07
door sjohie
JerryV schreef:Denk dat je eerst de moeite moet nemen om het totaal plaatje te lezen voordat je een passende opmerking kunt plaatsen. De router wordt namelijk door Vodafone zelf geleverd, geconfigureerd etc. en zijn zij dus wel degelijk verantwoordelijk voor hun product. Ik verwacht met mijn verhaal geen oplossingen (en zeker geen 'hele domme' maar wil hiermee mijn ervaring delen wat Vodafone betreft. Graag zou ik willen voorkomen dat meer mensen het dupe worden van deze legale oplichterij. Nog een kleine toevoeging...ik zit zelf al mijn hele leven in de ict en weet heel erg goed waar ik over praat wat het technische aspect betreft.
Ah, daar heb je gelijk, mijn excuses, ze leveren blijkbaar wel een TP-link router. Apart, daarin zijn ze volgens mij redelijk uniek in vergelijking met andere providers, die leveren allemaal kabel/glasvezel/adsl modems met ingebouwde WiFi router functionaliteit, en geen losse apparaten.

Maar goed, dan nog is je relaas lang en onsamenhangend, en blijf ik bij mijn opmerking over externe factoren buiten hun verantwoordelijkheid zoals de bouw van je huis, denk aan veel (gewapend) beton, en/of de aanwezigheid van HR++ glas waarin ter isolatie een dun laagje metaal zit. Als je in de ict werkt, zou je de effecten daarvan op je WiFi signaalsterkte moeten kennen lijkt me.

Re: Vodafone Vast

Geplaatst: 15 mei 2013 16:49
door JerryV
Ik vind eigenlijk nog steeds niet dat ik hier op in moet gaan want je hebt je blijkbaar nog steeds niet goed ingelezen maar aangezien jij je excuses maakt en mijn ervaring in twijfel trekt geef ik een kleine reactie.

Het gaat hier om glasvezel. Daar krijg je dan een modem, router etc. bij. De router voldoet niet aan de gewenste eisen. Ik gebruik dan ook maar mijn eigen duurdere om het gewenste effect te bereiken. Ik was toch verplicht om alles bedraad aan te leggen aangezien de geleverde Amino (tv kast) helemaal niet draadloos aangesloten kan worden. Daar was je achter gekomen als je mijn verhaal beter had gelezen. Alles ligt hier nu totaal tegen de afspraken in bedraad in huis en dat is iets waar je als ict-er wel blij van wordt maar wil wel benadrukken dat mij was beloofd dat al Vodafone's producten draadloos aangesloten zouden kunnen worden. Niet iedereen kan zich heel goed verwoorden op papier maar ik daar in mijn versie wel mijn best voor gedaan. Ik hoop dat mensen daar doorheen prikken en de essentie eruit halen. Dat is bij jou jammergenoeg niet gelukt.

Re: Vodafone Vast

Geplaatst: 15 mei 2013 22:39
door devious
Vodafone en Klantenservice... :shock:

Ze kunnen het beter hernoemen naar Klachtenservice. Ik heb ook altijd mot met die lui daar. Het kan niet vriendelijk en meewerken willen ze al helemaal niet. pff.

Re: Vodafone Vast

Geplaatst: 27 jun 2013 00:17
door PC-fre@k
Idem verhaal hier...

Vaak geen internet, begint soms met geen verbinding met wifi, geen ip-adres intern, geen dns. Daarna geen verbinding etc. Klantenservice kan weinig tot niks voor je doen op de standaard procedure na. Zelfs als je geen internet hebt is hun reactie "Ja dat klopt meneer, dan heeft u geen internet, probeert u het anders morgen even?"

TP-Link router is rotzooi. Reactie is, resetten! Het enige dat ze goed voor elkaar hebben is de facturatie, dat gebeurt elke maand op dezelfde dag en klopt helemaal.
Amino is een vreselijk apparaat, vaak zwart beeld, geluid wat even niet meeloopt, programma's die niet opgenomen worden... Soms werkt TV via de iPad en de Vodafone App beter!
Bellen doe ik amper, maar tot op heden geen problemen mee gehad.

https://www.klachtenkompas.nl/vodafone/ ... -oplossing

Ik heb het verhaal verder hier ook geplaatst op aanraden van de Consumentenbond. Als ik na mijn brief ook geen reactie krijg moet ik nogmaals bellen voor juridisch advies.

Allerergste vind ik nog hun klachtenprocedure. Doordat Vodafone zelf ook diensten afneemt voor glasvezel lijkt het erop dat de klantenservice een gezamenlijke groep is, niet van vodafone dus (ispfabriek?). Deze hebben geen contact met de vodafone klachtenafhandeling, de ze kunnen alleen op het scherm zien wat de status is.

Als je dus wilt opzeggen omdat ze hun diensten niet leveren, moet je een klacht indienen. Dat duurt normaal 2 weken. Bij mij nu al 7 weken (incl. een 2e klacht, vanwege het feit dat mijn klacht niet word behandeld), tot die reactie kunnen ze geheel niet opzeggen. Het systeem blokkeert omdat het niet vrijgegeven is door de juiste afdeling. Je kan die andere afdeling ook niet zelf bellen, je wordt ook niet teruggebeld, je kan wel mailen: [email protected] en krijgt dan een automatisch antwoord met een zinloos nummertje.

Aangezien de facturen wel gewoon blijven komen, kan ik nu dus niks anders als elke week blijven bellen en de bank verzoeken om het bedrag terug te storten. Blokkeren kan niet omdat ze het via 'Vodafone Libertel' afschrijven, idem aan het mobiele telefonie deel dus.

Hopelijk helpt mijn aangetekende brief want dit is echt absurd.

Re: Vodafone Vast

Geplaatst: 27 jun 2013 21:44
door JerryV
Nog een kleine toevoeging:

Nu 7 maanden verder maar nog steeds geen reactie op mijn klacht(en)!