Graag zou ik ook willen reageren met mijn ervaringen. Hieronder staan de diverse klachten gestuurd naar Vodafone vast waar zij binnen 10 werkdagen op beloven te reageren maar tot op heden nog steeds geen reactie (24-1-2013 eerste klacht verstuurd!). Ik heb de namen uit de tekst gehaald omdat ik, degene mét fatsoen, dat niet netjes vind. De klachten gaan hieronder van nieuw naar oud! IK RAAD IEDEREEN MET KLEM AAN NOOIT NAAR VODAFONE THUIS OVER TE STAPPEN!
Aan Vodafone vast (afdeling klachtenbehandeling),
Nu bijna drie maanden verder en tot op heden nog geen reactie ontvangen op mijn klachten. Jullie blijven in gebreken!
Diverse keren na gebeld. De laatste medewerker heeft mij toegezegd dat haar leidinggevende mijn klacht neer zou leggen bij de verantwoordelijke collega maar ook daar heb ik geen reactie op ontvangen.
De maat is vol. Jullie hebben genoeg kansen gekregen om het op te lossen. Als ik nu binnen 10 dagen na deze datum geen reactie van jullie ontvang gaat mijn klacht direct naar iedere vorm van media die er beschikbaar is. Ik zal dan niet rusten voordat ik zoveel mogelijk mensen kan inlichten over de werkwijze van jullie organisatie. Daarbij heb ik de mazzel dat ik over korte lijnen beschik om mijn doel te bereiken.
Groet,
Aan Vodafone vast (afdeling klachtenbehandeling),
Onderstaande mail heb ik vorige week naar jullie verzonden. De Amino decoder heb ik gisterenavond (eindelijk) mogen ontvangen. Vandaag heb ik mijn oude provider (Online) gebeld met de vraag of de opzegging van mijn huidige contract via Vodafone is aangekomen. Er gaat momenteel zo veel mis bij jullie dat ik dit uit voorzorg heb gedaan. Er blijkt nog helemaal geen opzegging door jullie gedaan te zijn terwijl ik gebruik heb gemaakt van jullie overstapservice. Ik gebeld met de helpdesk en men adviseert al mijn gegevens nogmaals te versturen naar overstapdesk@vodafonevast .nl omdat volgens jullie gegevens ik bij Ziggo zou zitten en dat terwijl ik nota bene een mail van jullie heb ontvangen (eind december) met de vraag of ik alle gegevens via bijgevoegde link wil invullen. Dat heb ik toen allemaal netjes gedaan en een melding ontvangen dat alles succesvol was verzonden!
Ik ben het nu zo zat dat ik wil stoppen met jullie contract.
Graag zie ik binnen 10 werkdagen een bevestiging tegemoet dat het contract met Vodafonevast is ontbonden en anders ga ik stappen ondernemen. Daarnaast verwacht ik een doos waarin ik al jullie apparatuur kosteloos kan terug sturen.
Hoogachtend,
Aan Vodafone vast (afdeling klachtenbehandeling),
Diverse klachten:
Hierbij wil ik een klacht indienen tegen Vodafone vast (glasvezel) verkoper ..... Ik kan zijn naam niet helemaal goed lezen maar hij droeg dealercode ..... met zich mee. Deze verkoper heeft ons op meerdere punten misleid. Daarnaast wil ik een klacht indienen tegen de werkwijze waarop ik geholpen ben met mijn klachten door de helpdesk.
De Vodafone Vast verkoper kwam op december 2012 bij ons aan de deur met een verleidelijk aanbod. Mijn vrouw en ik waren daar wel geïnteresseerd in. We hadden wat voorwaarden en hebben deze verkoper zodoende uitgenodigd om het gesprek binnen verder voort te zetten. Mijn voorwaarde was o.a. dat ik geen bedrading (o.a. netwerkkabels) door mijn huis zou willen laten lopen. Dat was geen probleem volgens deze verkoper want alles kon draadloos aangesloten worden alleen de modem en router zouden met draad in de meterkast aangesloten moeten worden waarna mijn laptop, de interactieve Amino box draadloos aangesloten zouden kunnen worden.
Na aankomst van jullie pakket bleek dit niet het geval. De interactieve box moest wel degelijk mét netwerkkabel (of andere kabel) aangesloten worden (tegen de afspraken in) daarnaast kon de TP Link Router mijn laptop draadloos niet halen (heel zwak signaal en dan weer geheel weg). Ik heb nu alles goed werkend gekregen door een bedrijf vier gaten in mijn vloeren te laten boren voor € 150,-.
De geleverde afstandsbediening van de interactieve Amino box deed het ook zeer wisselvallig. De Amino reageert niet tot nauwelijks op de afstandsbediening (batterijen vervangen verhelpt het niet). Contact gehad met de helpdesk en ik zou een nieuwe afstandsbediening krijgen. Vijf werkdagen later heb ik de afstandsbediening ontvangen maar ook hier reageert de Amino niet tot nauwelijks op. Weer de helpdesk gebeld en gesproken met ..... Probleem besproken en ...... besluit na een eeuwige discussie en diverse testen om een nieuwe Amino af te sturen (terwijl de helpdeskmedewerker die de afstandsbediening liet opsturen mij verzekerde dat Vodafone een nieuwe Amino op zou sturen als de afstandsbediening de klacht niet zou verhelpen).
Weer contact gehad met de helpdesk want we zitten ondertussen op werkdag 6. Nu gesproken met ..... Uiterst vriendelijk geholpen en ze bood me wel tien keer haar excuses aan want de Amino was nog steeds niet verzonden en ze kan niet achterhalen waar het verkeerd is gegaan. Wel gaat ze ervoor zorgen dat er nu echt een nieuwe Amino opgestuurd gaat worden. Nu gaan daar weer vijf werkdagen overheen. Ik heb begin januari jullie pakket ontvangen en kan als het meezit eind januari (normaal) televisie kijken.
Vandaag 24-1 weer gebeld met de helpdesk want ik heb de Amino nog steeds niet ontvangen. Nu gesproken met ...... Hij wist mij te vertellen dat er helemaal niets bekend is in jullie systeem over mijn klachten wat de Amino betreft. Hier zijn toch gewoon geen woorden voor? Gelukkig kan ik jullie alle namen op een presenteerblaadje aanreiken anders had ik geen poot om op te staan...... heeft het dus ook niet geregeld. Nu gaat ...... uitzoeken wat er mis is gegaan en zal de betreffende collega’s hierop aanspreken. De uitkomst belt hij me morgen (25-1) door. Nog steeds geen Amino. Nog steeds geen televisie!
Nu zou ik deze klachten op willen sturen naar jullie klachtenafdeling alleen worden daarvoor mijn inlog gegevens gevraagd. Deze worden echter niet geaccepteerd terwijl ik met deze gegevens prima in kan loggen op My Vodafone Thuis. Ik weer gebeld met de helpdesk en kreeg een medewerkster aan de lijn die al veel klachten had ontvangen over misleidende beloftes van de huis-aan-huis verkopers van Vodafone. Dit was een bekend verschijnsel en Vodafone was dan ook bezig om alle gegevens hierover te verzamelen en te bundelen zodat de betreffende verkopers hierop aangesproken zouden kunnen worden. Ik mocht meteen mijn precieze klachten doorgeven en zij heeft alles op papier gezet (bijna half uur aan de lijn gezeten (voor 10 ct/ min.).
Op 8-1-’13 contact gehad met de helpdesk omdat de gegevens op My Vodafone > Overstapservice niet correct stonden vermeld. Deze meneer heeft dit nagekeken en volgens zijn gegevens stond wel alles goed. We hebben het samen doorgenomen. Nu viel mij wel op dat deze meneer sprak over het opzeggen van telefonie en internet terwijl wij ook TV afnemen van Online. Dit was echter niet mogelijk vanwege rechten was de uitleg. Dat is prima alleen had ik daar graag op geattendeerd willen worden door jullie verkoper (adviseur) want noch hij noch in het getekende contract wordt er gesproken dat de dienst tv niet tot de overstapservice zou behoren. Dit beschouw ik dan ook als zeer misleidend en ben ik blij dat ik daar dan weer toevallig achter ben gekomen zodat ik dit dan ook tijdig kan beëindigen net als de rest van het Online pakket.
Ik besprak mijn klachten verder met deze meneer en ik gaf daarbij ook aan dat zijn collega mijn klachten al had verwerkt zodat hij hier verder niets mee zou hoeven doen maar dat ik alleen mijn hart even aan het luchten was. Deze meneer gaf aan al langere tijd bij Vodafone werkzaam te zijn en dat hij het systeem die jullie gebruiken van binnen naar buiten kent. Volgens hem is er helemaal niets van mijn klacht bekend in het systeem. Zijn conclusie en tip was om deze klachten te versturen naar
[email protected] zodat deze nu zeker in behandeling genomen zou gaan worden maar dat ik daar een half uur voor aan de lijn heb gehangen zonder dat daar iets mee gedaan is heb ik dan ook weer geen woorden voor.
Mijn klachten staan niet in chronologische volgorde omdat ze door elkaar spelen of hebben gespeeld. Ik wil nog even benadrukken dat mijn Amino nog steeds niet werkt!
Ik ben bijna tien jaar een zeer tevreden vaste klant geweest van Online. Ik ben naar jullie overgestapt vanwege de snelheid. De start die ik nu met jullie heb ervaar ik als zeer onaangenaam en ik hoop dat jullie mijn leed hierin kunnen verzachten zodat ik nog lange tijd ook bij jullie het product tevreden kan afnemen (ik hoop dat het startproblemen zijn). Mochten jullie hier niet aan kunnen voldoen dan weet ik nu al dat ik over een jaar (zodra het contract is afgelopen) over zal stappen naar een andere provider.
In afwachting van jullie reactie.