Pagina 1 van 1
Hollandsnieuwe btw vehoging 2 jarig contract
Geplaatst: 01 sep 2012 17:41
door village
in 2011 heb ik een 2 jarig abonnement afgesloten bij Hollandsnieuwe. Vorige week ontving ik een mail dat het maandelijkse bedrag verhoogd gaat worden ivm de btw verhoging van 1 okt.
Dit leek mij een goede rede om het contract op te zeggen want ik baal zo vaak van de storingen en smsjes die niet aankomen.
Maar helaas, hollandsnieuwe / vodafone zegt:
Nee, hollandsnieuwe past het btw-tarief op zijn tarieven aan naar aanleiding van een wetswijziging. Je kunt je abonnement daarom alleen opzeggen indien de einddatum van je contract is verstreken.
bron:
http://www.hollandsnieuwe.nl/btw
Dit terwijl in de algemene voorwaarden staat:
9.5.hollandsnieuwe heeft het recht tarieven eenzijdig te wijzigen. Indien dit op grond van de toepasselijke wettelijke bepalingen vereist is zal hollandsnieuwe Klant voorafgaande aan de inwerkingtreding van de wijziging informeren en indien van toepassing Klant wijzen op het recht (het relevante deel van) de Overeenkomst op te zeggen met ingang van de datum van inwerkingtreding van de wijziging. De opzegging dient uiterlijk voor de inwerkingtreding van de wijziging door hollandsnieuwe ontvangen te zijn. In geval van opzegging zijn partijen elkaar daardoor geen andere vergoeding of compensatie verschuldigd, dan de op dat moment openstaande betalingsverplichtingen.
bron:
http://www.hollandsnieuwe.nl/voorwaarden
wat een schurkenbedrijf...
Re: Hollandsnieuwe btw vehoging 2 jarig contract
Geplaatst: 01 sep 2012 17:49
door riddert
Hollandse Nieuwe wijzigt haar tarieven toch niet? Alléén de BTW, de belasting die over die tarieven van HN geheven word wijzigt. En dus is dit geen reden om op te zeggen. Lijkt me niet zo'n ingewikkeld verhaal.
Re: Hollandsnieuwe btw vehoging 2 jarig contract
Geplaatst: 01 sep 2012 17:56
door testcase
Precies. Lijkt me een logisch verhaal. opzegging door BTW verhoging is bij geen enkel product mogelijk.
En om het bedrijf dan gelijk een schurkenbedrijf te noemen. Wat een niveau.
Re: Hollandsnieuwe btw vehoging 2 jarig contract
Geplaatst: 01 sep 2012 20:49
door irritantje
De Nederlandse overheid heeft besloten tot een btw verhoging. Bedrijven kunnen hier niets aan doen en moeten de verhoging doorvoeren naar hun klanten.
Als je ontevreden bent over de diensten dan kun je dit het beste kenbaar maken aan het bedrijf. Doe dat maar eerst voor je een topic als dit aanmaak.
Als hun geen oplossing kunnen bieden dan kun je ze schriftelijk in gebreke stellen.
Re: Hollandsnieuwe btw vehoging 2 jarig contract
Geplaatst: 01 sep 2012 21:55
door village
Als je ontevreden bent over de diensten dan kun je dit het beste kenbaar maken aan het bedrijf. Doe dat maar eerst voor je een topic als dit aanmaak.
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Dat had ik dus gedaan, zoals je had kunnen lezen.
Het punt is dat in de algemene voorwaarden staat dat, wanneer een prijs omhoog gaat door een wetswijziging, de klant het contract kan beëindigen.
Re: Hollandsnieuwe btw vehoging 2 jarig contract
Geplaatst: 02 sep 2012 00:46
door henk51
TS schrijft:
Het punt is dat in de algemene voorwaarden staat dat, wanneer een prijs omhoog gaat door een wetswijziging, de klant het contract kan beëindigen.
Er staat
Indien dit op grond van de toepasselijke wettelijke bepalingen vereist is zal hollandsnieuwe Klant voorafgaande aan de inwerkingtreding van de wijziging informeren
Dus jouw punt is geen punt.
Je vergeet volgende artikel in overeenkomst
9.2.De te betalen tarieven worden met BTW en andere van overheidswege opgelegde heffingen verhoogd, tenzij anders vermeld.
De tarieven veranderen niet alleen de de door overheidswege opgelegde heffingen
gr Henk
Re: Hollandsnieuwe btw vehoging 2 jarig contract
Geplaatst: 02 sep 2012 00:47
door riddert
@Village,
Met alle respect, maar u leest de tekst in paragraaf 9.5 van de algemene voorwaarden niet goed.
a: er is geen sprake van een prijswijziging. Het tarief voor de diensten blijven hetzelfde, alleen de BTW die hierover betaald moet worden worden verhoogd.
b: in de voorwaarden staat te lezen, hollandsnieuwe heeft het recht tarieven eenzijdig te wijzigen. Indien dit op grond van de toepasselijke wettelijke bepalingen vereist is zal hollandsnieuwe Klant voorafgaande aan de inwerkingtreding van de wijziging informeren en indien van toepassing Klant wijzen op het recht (het relevante deel van) de Overeenkomst op te zeggen met ingang van de datum van inwerkingtreding van de wijziging.
In het vet staat dus, voorafgaand aan de tariefswijziging zal de klant geinformeerd worden, indien nodig door wettelijke bepalingen. In uw geval is er geen sprake van tariefswijziging. Dus hoeft u niet geinformeerd te worden, en heeft u ook geen mogelijkheid om op basis van de BTW verhoging de overeenkomst te ontbinden.
Re: Hollandsnieuwe btw vehoging 2 jarig contract
Geplaatst: 03 sep 2012 14:26
door Hatertje
Schurkenbedrijf.. Pffff, laat me niet lachen. Het lijkt me eerder dat jij een schurkklant bent die onrechtmatig zijn contract wil ontbinden.
Schurk dat je er bent
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Re: Hollandsnieuwe btw vehoging 2 jarig contract
Geplaatst: 03 sep 2012 14:28
door rozemarijntje
topic is er ook al geweest voor vodafone...
mag gewoon...kreeg vd week bericht, upc gaat ook omhoog,alles gaat omhoog....
mag gewoon zoals de andere zeggen...
Re: Hollandsnieuwe btw vehoging 2 jarig contract
Geplaatst: 03 sep 2012 14:36
door witte angora
En dan zeg je je abonnement bij dit schurkenbedrijf, dat zomaar zonder jouw toestemming de schurkenbtw, die door de schurkenoverheid is opgelegd, doorberekent, op. En bij welke schurkenprovider ga je dan bellen?
Re: Hollandsnieuwe btw vehoging 2 jarig contract
Geplaatst: 03 sep 2012 16:32
door GJvdZ
Simyo gaat overigens niet omhoog....
Re: Hollandsnieuwe btw vehoging 2 jarig contract
Geplaatst: 03 sep 2012 16:34
door GJvdZ
Hatertje schreef:Schurkenbedrijf.. Pffff, laat me niet lachen. Het lijkt me eerder dat jij een schurkklant bent die onrechtmatig zijn contract wil ontbinden.
Schurk dat je er bent
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Ik vraag me af hoe TS zou reageren als hij/zij zou worden ontslagen door zijn/haar werkgever omdat de loonkosten hoger worden door een aangepaste wet.... Is immers precies hetzelfde.
Re: Hollandsnieuwe btw vehoging 2 jarig contract
Geplaatst: 03 sep 2012 17:02
door Hatertje
GJvdZ schreef:Simyo gaat overigens niet omhoog....
Er was ook een provider (misschien wel simyo, ben de naam even kwijt) die zijn abonnementsprijzen omlaag deed waardoor de netto abonnementskosten incl. btw-verhoging hetzelfde bleven.
Re: Hollandsnieuwe btw vehoging 2 jarig contract
Geplaatst: 03 sep 2012 18:33
door bprosman
De Nederlandse overheid heeft besloten tot een btw verhoging. Bedrijven kunnen hier niets aan doen en moeten de verhoging doorvoeren naar hun klanten.
Ik zou gewoon mn abonnement bij de overheid opzeggen.
Re: Hollandsnieuwe btw vehoging 2 jarig contract
Geplaatst: 03 sep 2012 22:10
door Hatertje
bprosman schreef:De Nederlandse overheid heeft besloten tot een btw verhoging. Bedrijven kunnen hier niets aan doen en moeten de verhoging doorvoeren naar hun klanten.
Ik zou gewoon mn abonnement bij de overheid opzeggen.
Dat is eigenlijk wel het beste advies wat gegeven is.
Re: Hollandsnieuwe btw vehoging 2 jarig contract
Geplaatst: 03 sep 2012 22:55
door Teunbosseman
GJvdZ schreef:Simyo gaat overigens niet omhoog....
Jawel hoor......zie kopie van de email en de link voor meer details
Informatie verhoging BTW-tarief
Beste xxxxxxxxxxxxx,
De overheid heeft besloten het BTW-tarief in Nederland per 1 oktober 2012 te verhogen van 19% naar 21%. Als gevolg van deze verhoging zou ook Simyo alle tarieven moeten verhogen.
Goed nieuws!
Ondanks de BTW verhoging blijven onderstaande tarieven ongewijzigd:
Bellen naar mobiele nummers, vaste nummers en voicemail
Internetbundels en onderling bellen bundel
Starttarief
Welke tarieven wijzigen?
De tarieven voor bellen naar Servicenummers en Bellen in en naar het Buitenland worden verhoogd conform de BTW verhoging.
Klik hier voor een overzicht van alle huidige tarieven en de tarieven na 1 oktober 2012.
Vragen?
Kijk op
http://www.simyo.nl/btw voor meer informatie en antwoorden op veelgestelde vragen.
Je kunt ons uiteraard bereiken via het Simyo Forum of Twitter (@simyoNL) indien je nog vragen hebt. We helpen je graag verder.
Met vriendelijke groet,
Het Simyo Team
http://www.simyo.nl/tarieven
Re: Hollandsnieuwe btw vehoging 2 jarig contract
Geplaatst: 04 sep 2012 09:35
door Hatertje
Teunbosseman schreef:GJvdZ schreef:Simyo gaat overigens niet omhoog....
Jawel hoor......zie kopie van de email en de link voor meer details
Informatie verhoging BTW-tarief
Beste xxxxxxxxxxxxx,
De overheid heeft besloten het BTW-tarief in Nederland per 1 oktober 2012 te verhogen van 19% naar 21%. Als gevolg van deze verhoging zou ook Simyo alle tarieven moeten verhogen.
Goed nieuws!
Ondanks de BTW verhoging blijven onderstaande tarieven ongewijzigd:
Bellen naar mobiele nummers, vaste nummers en voicemail
Internetbundels en onderling bellen bundel
Starttarief
Welke tarieven wijzigen?
De tarieven voor bellen naar Servicenummers en Bellen in en naar het Buitenland worden verhoogd conform de BTW verhoging.
Klik hier voor een overzicht van alle huidige tarieven en de tarieven na 1 oktober 2012.
Vragen?
Kijk op
http://www.simyo.nl/btw voor meer informatie en antwoorden op veelgestelde vragen.
Je kunt ons uiteraard bereiken via het Simyo Forum of Twitter (@simyoNL) indien je nog vragen hebt. We helpen je graag verder.
Met vriendelijke groet,
Het Simyo Team
http://www.simyo.nl/tarieven
Maar hun verhoging is wel netter gedaan dan de andere providers. Bij simyo worden dus de abonnementskosten verlaagd waardoor de netto prijzen inclusief de btw verhoging hetzelfde blijven. Als je dus niet buiten je bundel gebruikt zullen de tarieven maandelijks hetzelfde blijven.
Bellen naar servicenummers en het buitenland zijn al aparte diensten waarvoor je extra moet betalen. Ik vind het een mooi gebaar voor simyo dat ze de abonnementskosten niet omhoog gooien waar ze dat wel kunnen doen.
Re: Hollandsnieuwe btw vehoging 2 jarig contract
Geplaatst: 04 sep 2012 09:58
door Teunbosseman
Hatertje schreef:Maar hun verhoging is wel netter gedaan dan de andere providers. Bij simyo worden dus de abonnementskosten verlaagd waardoor de netto prijzen inclusief de btw verhoging hetzelfde blijven. Als je dus niet buiten je bundel gebruikt zullen de tarieven maandelijks hetzelfde blijven.
Bellen naar servicenummers en het buitenland zijn al aparte diensten waarvoor je extra moet betalen. Ik vind het een mooi gebaar voor simyo dat ze de abonnementskosten niet omhoog gooien waar ze dat wel kunnen doen.
Ik kan niet oordelen of netter is gedaan dan andere providers, ben net overgegaan van HI naar Simyo.
Mijn bericht betrof trouwens niet de abo versie van Simyo maar de gerigistreerde pre-paid versie. Simyo heeft meerder soorten pakketen.
Bellen naar service en buitenland hoeft niet altijd extra betaald te worden, kan ook in je bundel zitten.
Re: Hollandsnieuwe btw vehoging 2 jarig contract
Geplaatst: 04 sep 2012 10:03
door Hatertje
Maar doorgaans betaal je naar het buitenland en servicenummers altijd buiten je bundel. Ik ken geen een provider waarbij servicenummers binnen je bundel vallen. Naar het buitenland overigens ook niet. In het buitenland wel..
Vele andere providers, waaronder de andere kpn dochters, verhogen de btw maar laten de abonnementskosten gelijk. Uiteindelijk ga je in die situatie 2% meer per maand betalen.