| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klant- en klachtbehandeling bij Energiewacht
Klant- en klachtbehandeling bij Energiewacht
Ik heb een tijd geleden de 24 uur service van energiewacht gebeld omdat ik bij thuiskomst (00:30) een behoorlijke gaslucht rook. Mijn gegevens werden genoteerd en ik zou door een monteur terug gebeld worden. 00:50 nog niets vernomen dus de Energiewacht maar weer gebeld. Men kon de monteurs niet bereiken werd mij verteld. Er waren er drie aan het werk maar ze kregen hun niet te pakken. Maar ze zou het nogmaals proberen. Om 01:10 nog steeds niets vernomen. Dus weer gebeld. Ze had nog steeds geen monteur te pakken gekregen. Om 01:20 werd ik teruggebeld met de mededeling dat ze niemand in Zwolle aan de lijn kon krijgen en dat ze iemand uit Dalfsen ging proberen. Uiteindelijk heb ik om 01:30 de knoop doorgehakt. Alle ramen open gezet en gaan slapen met mijn telefoon bij de hand. Volgende morgen nog steeds geen melding van Energiewacht.
Toen ik twee dagen later Energiewacht hierover belde werd mij verteld dat ik beter een klachtenformulier kon invullen dat ging sneller en efficienter. Voor mij en voor hun, zo vertelde de mevrouw aan de telefoon.
Inmiddels ben ik al bijna drie weken en drie klachtenbrieven verder en heb tot op heden nog steeds niets vernomen van de energiewacht. Ik heb ondertussen al wel de woningstichting op hoogte gesteld.
Wat verder te doen?
Toen ik twee dagen later Energiewacht hierover belde werd mij verteld dat ik beter een klachtenformulier kon invullen dat ging sneller en efficienter. Voor mij en voor hun, zo vertelde de mevrouw aan de telefoon.
Inmiddels ben ik al bijna drie weken en drie klachtenbrieven verder en heb tot op heden nog steeds niets vernomen van de energiewacht. Ik heb ondertussen al wel de woningstichting op hoogte gesteld.
Wat verder te doen?
Re: Klant- en klachtbehandeling bij Energiewacht
Ben bang dat je verder niet veel kunt doen. Wat wil je bereiken? Wat is je doel?
In ieder geval een monteur die naar mijn gasketel komt kijken....
En je zit dus al die tijd in de gaslucht? Lijkt me zeker niet optimaal. Ben je gebonden aan de service van hen? Is de ketel jou eigendom, of die van de wbv? Als je gebonden bent aan hen, in gebreke stellen, termijn stellen, en als ze hier niet op in gaan, een ander bedrijf de storing laten verhelpen en de rekening aan hen presenteren.
Als de ketel eigendom is van de wbv, deze achter de broek aan zitten.
En ben je nergens aan gebonden, overstappen naar een andere servicelverancier.
Als de ketel eigendom is van de wbv, deze achter de broek aan zitten.
En ben je nergens aan gebonden, overstappen naar een andere servicelverancier.
Gasstand noteren op het moment dat je de lucht voor het eerst rook.
Als de monteur het probleem heeft opgelost wederom de gasstand noteren.
Wanneer het blijkt dat er echt een grote hoeveelheid "verbruik" is geweest in die periode dan doe je het verbruik keer je tarief/eenheidsprijs en die berekening stuur je naar hen door.
Ze zullen dan in ieder geval een deel moeten vergoeden wegens nalatigheid.
Als de monteur het probleem heeft opgelost wederom de gasstand noteren.
Wanneer het blijkt dat er echt een grote hoeveelheid "verbruik" is geweest in die periode dan doe je het verbruik keer je tarief/eenheidsprijs en die berekening stuur je naar hen door.
Ze zullen dan in ieder geval een deel moeten vergoeden wegens nalatigheid.
Maar toch...... Als ik een sterke gaslucht ruik bel ik 112, niet de gaswacht oid.... En dan ga ik zeker niet lekker slapen.....