Pagina 1 van 2
Garantie, nieuwe kassabon?
Geplaatst: 06 sep 2012 08:06
door Geert25
Ik heb bij Intertoys, onder garantie, een nieuwe tablet gekregen, dus prima geregeld.
Heb ik nu ook recht op een nieuwe kassabon zodat de garantieperiode weer opnieuw begint te lopen?
Op mijn eerste tablet had ik 2 jaar garantie waarvan nu dus 10 maanden zijn opgebruikt. Heb ik nu weer recht op de volle twee jaar garantie of loopt de oude garantietermijn nu door?
Re: Garantie, nieuwe kassabon?
Geplaatst: 06 sep 2012 08:07
door rozemarijntje
nee volgens mij niet!
gewoon de oude bon blijft geldig....
Re: Garantie, nieuwe kassabon?
Geplaatst: 06 sep 2012 08:08
door Leo The Emperor
Geert25 schreef:Ik heb bij Intertoys, onder garantie, een nieuwe tablet gekregen, dus prima geregeld.
Heb ik nu ook recht op een nieuwe kassabon zodat de garantieperiode weer opnieuw begint te lopen?
Op mijn eerste tablet had ik 2 jaar garantie waarvan nu dus 10 maanden zijn opgebruikt. Heb ik nu weer recht op de volle twee jaar garantie of loopt de oude garantietermijn nu door?
De oude garantei termijn blijft gewoon doorlopen en u heeft op deze nieuwe tablet dus nog 14 maanden garantie
Re: Garantie, nieuwe kassabon?
Geplaatst: 06 sep 2012 12:01
door tenormin
Wel, dan maar een (overbodig) commentaar. De garantie van je eerste aankoop geld. Had het toevallig zelf met ander apparaatje (monddouche). Kreeg nieuwe maar...garantie van 3 maanden terug bleef gehandhaafd.
Re: Garantie, nieuwe kassabon?
Geplaatst: 06 sep 2012 13:03
door Geert25
Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Re: Garantie, nieuwe kassabon?
Geplaatst: 06 sep 2012 13:06
door bprosman
//OFFTOPIC
monddouche
Bij een beetje Bosschenaar past de gewone
Re: Garantie, nieuwe kassabon?
Geplaatst: 06 sep 2012 16:26
door ciske
bprosman schreef://OFFTOPIC
monddouche
Bij een beetje Bosschenaar past de gewone
Vertaling graag, liefst in het Amsterdams
Re: Garantie, nieuwe kassabon?
Geplaatst: 06 sep 2012 17:37
door manondoris
vandaag toen ik die nieuwe senseo kreeg ,heb ik ook een nieuwe kassabon gekregen met de startdatum op vandaag ! en gewoon weer 2 jaar garantie op mijn nieuwe senseo
Re: Garantie, nieuwe kassabon?
Geplaatst: 06 sep 2012 17:41
door ciske
Denk in je dromen manondoris. zal echt niet 2 jaar gelden.
Re: Garantie, nieuwe kassabon?
Geplaatst: 06 sep 2012 17:45
door manondoris
kassabon op vandaag en volgends de medewerkster van de marskramer 2 jaar garantie ! echt waar ze zei het
kijk maar op de site van senseo daar staat ook duidelijk 2 jaar!
Re: Garantie, nieuwe kassabon?
Geplaatst: 06 sep 2012 17:51
door ciske
Dan zal het wel goed zijn , ik was er niet bij
Re: Garantie, nieuwe kassabon?
Geplaatst: 06 sep 2012 17:54
door nevermind
Als je in bepaalde winkel iets terug brengt ( als voorbeeld Gamma) dan krijg je een nieuwe kassabon, zonder het teruggebrachte artikel.
Dat wil niet zeggen, dat je dan op de overgebleven artikelen opnieuw garantie hebt, dat lijkt mij sterk.
Re: Garantie, nieuwe kassabon?
Geplaatst: 06 sep 2012 18:11
door manondoris
nevermind schreef:Als je in bepaalde winkel iets terug brengt ( als voorbeeld Gamma) dan krijg je een nieuwe kassabon, zonder het teruggebrachte artikel.
Dat wil niet zeggen, dat je dan op de overgebleven artikelen opnieuw garantie hebt, dat lijkt mij sterk.
ik kreeg vandaag een nieuwe senseo mee,de oude daar gelaten! de mevr geeft mij een nieuwe kassabon voor het nieuwe apparaat dat ik meenam. nieuwe senseo nieuwe kassabon ik vind het netjes. nieuwe ronde nieuwe kansen zeg maar
Re: Garantie, nieuwe kassabon?
Geplaatst: 06 sep 2012 18:16
door bprosman
de mevr geeft mij een nieuwe kassabon voor het nieuwe apparaat dat ik meenam.
Soms heeft goedkoop personeel voordelen
Re: Garantie, nieuwe kassabon?
Geplaatst: 06 sep 2012 18:22
door manondoris
ze kwam zeer professioneel over hoor , en ze wist hoe ze moest handelen mijn inziens!
Re: Garantie, nieuwe kassabon?
Geplaatst: 06 sep 2012 18:26
door ciske
Afwachten maar, als je wel een beroep op de garantie moet doen, kom je er wel achter of het zo is.
Re: Garantie, nieuwe kassabon?
Geplaatst: 06 sep 2012 18:51
door alfatrion
Geert25 schreef:Ik heb bij Intertoys, onder garantie, een nieuwe tablet gekregen, dus prima geregeld.
Heb ik nu ook recht op een nieuwe kassabon zodat de garantieperiode weer opnieuw begint te lopen?
Ik acht het redelijk dat je een bewijs krijgt waaruit blijkt dat je een nieuwe tablet hebt gekregen, maar dit is niet te staven met een specifiek wetsartikel.
Geert25 schreef:Op mijn eerste tablet had ik 2 jaar garantie waarvan nu dus 10 maanden zijn opgebruikt. Heb ik nu weer recht op de volle twee jaar garantie of loopt de oude garantietermijn nu door?
Er zijn twee soorten garanties: de wettelijke garantie en de handelsgarantie. De garantie van twee jaar valt waarschijnlijk onder de laatste soort. Daarvoor geld dat het gebruikelijk is om de garantie door te laten lopen. Dit hangt dus af van de garantievoorwaarden.
De handelsgarantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Deze gaat wel opnieuw lopen en dus effectief met 10 maanden wordt verlengt. Er geldt dat wettelijk vermoed wordt dat het product ondeugdelijk is wanneer aangetoond kan worden dat een afwijking met wat u mocht verwachten aanwezig is en u kunt aantonen dit binnen zes maanden na aflevering heeft ontdekt. Daarnaast moet het nieuwe product volledig beantwoorden met de koopovereenkomst, dus dit mag niet met 10 maanden gekort worden. Als u van een dergelijk product mag wachten dat deze vijf jaar mee gaat, dan is dat nu geen vier jaar en twee maanden, maar nog steeds vijf jaar. Het hoogste rechtsorgaan heeft dit in het Quelle arrest bevestigd door aangegeven dat de consument in dergelijke gevallen slechts met vertraging het conforme product heeft ontvangen.
Re: Garantie, nieuwe kassabon?
Geplaatst: 06 sep 2012 21:37
door bprosman
ze kwam zeer professioneel over hoor , en ze wist hoe ze moest handelen mijn inziens!
Dat heeft mijn eerste werkgever mij ook verteld/geleerd, "Ook al weet je niet waar je moet beginnen, net doen of je die machine al 100 keer gezien hebt"
Re: Garantie, nieuwe kassabon?
Geplaatst: 06 sep 2012 21:39
door bprosman
Daarnaast moet het nieuwe product volledig beantwoorden met de koopovereenkomst, dus dit mag niet met 10 maanden gekort worden.
Ik neem toch wel aan dat met de "oude" Senseo het wel vanaf dag 1 mogelijk is geweest koffie te zetten en dus productconform geweest is.
Re: Garantie, nieuwe kassabon?
Geplaatst: 07 sep 2012 09:43
door Teunbosseman
nevermind schreef:Als je in bepaalde winkel iets terug brengt ( als voorbeeld Gamma) dan krijg je een nieuwe kassabon, zonder het teruggebrachte artikel.
Dat wil niet zeggen, dat je dan op de overgebleven artikelen opnieuw garantie hebt, dat lijkt mij sterk.
Bij onze Gamma / Praxis krijg je een kassa retourbon ( noem voor gemak maar zo ) waarbij alleen het artikel op staat wat je hebt geretourneerd.
Oude kassabon wordt artikel doorgestreept en paraaf opgezet en stempel.
Vermoedt dat bij die winkels waar je een nieuwe kassabon krijgt de originele aankoopdatum staat....lijkt me logisch.
Bij Blokker strepen ze op de originele bon het artikel door en krijg je een nieuwe (garantie )bon voor het te vervangen artikel.
Mijn ervaringen zijn dat bij een defect artikel in garantie je een nieuw artikel krijgt met nieuwe garantie.