LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Interview op de radio

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Anke

Interview op de radio

Ongelezen bericht door Anke »

Vanmiddag om half vier hoorde ik een interview op de radio. Het ging om een stel dat meerdere Dexia contracten had lopen en de restschuld was tegen de 180.000 euro. Dit bedrag heb ik nog niet eerder gehoord!
Hoe kom je hier nu in godsnaam nog uit?

Oom Dagobert

Re: Interview op de radio

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Hoe kom je aan zo'n schuld?
Simpel.
Je leent 1 ton E, gaat heel makkelijk als je een eigen huis hebt.
De rente kun (kon) je van de belasting aftrekken.
In het ergste geval ben je die ene ton dan kwijt denk je dan.
Maar dat is theorie zegt Spaar Select, de aandelen stijgen alleen maar en bovendien heb je goeie inkomsten aan dividend en belastingaftrek.
Nu blijkt echter dat het contract inhield dat je ook nog een restschuld kon overhouden.
Lening + de restschuld, samen 2 ton.
Een gokspel dus waarbij je meer kon verliezen dan je inzet.
Voor deze mensen heeft de stichting LeaseLeed een goed advocatenkantoor uitgezocht en die gaan ervoor dat Dexia en Spaarselect de restschuld niet mogen innen en de betaalde maandtermijnen (de lening) terug moeten betalen.
De kans van slagen is zo groot dat er dus niemand meer wakker hoeft te liggen van een "schuld" van 180.000 of meer.

F J Goetheer

Ongelezen bericht door F J Goetheer »

Goedenmorgen, oom dagobert

Denk je werkelijk dat de kans van slagen zo groot is.
Bij mij rollen de aanmaningen van mijn tweede contract reeds in de brieven bus. De maandelijkse afschrijvingen van mijn eerste contract gaan automatisch door.(wat zou ik die graag stop zetten)

Maar ik heb er wel eens slapeloze nachten van want stel dat er gewonnen word en Dexia tot terugbetaling word gedwongen denk je niet dat ze het betreffende deel failliet laten gaan zodat er niets meer te halen valt.
Deze ervaring heb ik ook al met Spaar Select en ik denk niet dat het er zo rooskleurig voor staat.

Anke

Ongelezen bericht door Anke »

Goedemorgen, het is gewoonweg onvoorstelbaar! De geinterviewden zeiden ook dat ze niet meer wisten hoe zij hieruit moesten komen. Wel waren zij aangesloten bij de Stichting Leaseleed. Beide personen zitten nu ook werkeloos thuis in verband met een reorganisatie. Toen ik het verhaal hoorde, vroeg ik mij in eerste instantie af of deze mensen wellicht het forum ook bezochten.

Wel vond ik het heel dapper dat zij hun verhaal voor de radio wilden doen. Maar ik blijf nog schrikken van het bedrag! Ik vraag me uberhaupt af of Dexia wel een schikking aan wil gaan aangezien er riante schulden zijn ontstaan bij de gedupeerden. Ik ben ook erg benieuwd wat de commissie gaat voorstellen in mei 2004. Ik -persoonlijk- zie het allemaal niet meer zo rooskleurig in. De ene rechtszaak heeft wel een goede afloop en de ander niet.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Gewoon netjes je schulden afbetalen, en je kunt weer rustig slapen.

Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Voor iedereen heeft Dexia een schikking.
Als je 180.000 schuld hebt kun je van de coulance-regeling gebruik maken.
Dit houdt in: Bijna al je spaargeld inleveren, nog 3 jaar zoveel mogelijk
maandelijks betalen (zit je op het minimum) en daarna kwijtschelding.
Je moet Dexia machtigen dat ze overal naar je financile situatie mogen informeren. In het eerste aanbod eiste Dexia ook dat financilele meevallers, bv uit de lotto, voor hen zijn, ook na die 3 jaar.
En dan natuurlijk nog dat je geen jur. stappen mocht ondernemen, zowel tegen Dexia zelf als tegen de tussenpersoon.
Kortom, voor de buitenwereld een mooi gebaar van Bruneel van Dexia, algehele kwijtschelding na 3 jaar, voor de gedupeerden een schandalig en niet te accepteren aanbod.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Als die mensen bij leaseleed aangesloten zijn dan hebben ze ~ 1000 euro betaald voor een haalbaarheidsonderzoek, een bodemprocedure (inzet stopzetting maandtermijnen) en de Class-action.
Ze behoeven dus niets te doen, de advocaten zijn aan het werk.
Als Dexia ze toch gaat dwingen de maandtermijnen of de restschuld te betalen kunnen ze zich bij de rechter beroepen op de lopende procdure van het advocatenkantoor Dirkzwager (namens Leaseleed) tegen Dexia. Wel onzeker maar beslist niet uitzichtloos.

Gesloten