LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorg in Nederland

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Zorg in Nederland

Ongelezen bericht door bprosman »

Door in ieder geval (zal niet op Wilders stemmen maar daar heeft hij toch een punt) de "Top" daar eens aan te pakken.

Paljas de eerste
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 sep 2012 20:06

Re: Zorg in Nederland

Ongelezen bericht door Paljas de eerste »

Helemaal mee eens heb je gelezen wat die gasten per maand verdienen als je pas begint dan krijg je 6500,00 per maand en ben je in de top dan pakken ze 26.000 euro per maand. Goed punt van je. Exclusief toeslagen etc. bij de EU en in de zorg weg met die bureaucratie. Fijne avond nog.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Zorg in Nederland

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Paljas de eerste schreef:Als we uit de EU stappen dan zijn we de klos. De zorg moet betaalbaar blijven hoe kunnen we dat volgens jou het beste oplossen ?
- de grote 'mannen' hoeven niet zoveel te verdienen
- hoeven niet zoveel grote 'mannen' achter te zitten
- apothekers hoeven zorgverzekeringen niet uit te kleden door soms
absurde bedragen te declareren voor medicijnen
- bepaalde dingen kunnen uit basispakket, kan naar aanvullend pakket of vervallen
- prijsafspraken maken met tandartsen, fysiotherapeuten, orthodondist etc etc

en zo kan het lijstje nog weg aangevuld worden......

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Zorg in Nederland

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Chocomelk schreef:- apothekers hoeven zorgverzekeringen niet uit te kleden door soms
absurde bedragen te declareren voor medicijnen
En zorgverzekeraars moeten gaan nadenken.
Het nieuwe systeem wat ze willen opzetten voor incontinentiemateriaal is geldverspilling!
In plaats van het huidige systeem (je haalt meteriaal bij de apotheek en dat wordt in rekening gebracht) gaan ze straks werken met groepen.
Bijvoorbeeld mensen die 1-5 verbanden per dag gebruiken, 6-10, 11-15...
Ten eerste verschilt gebruik nogal.
Als je naar een cabaretvoorstelling gaat, heb je (als het een goede cabaretier is) na afloop een schoon verband nodig.
Als het warm is, verschoon je je vaker.
En stel je gebruikt 3 verbanden per dag.
Nu betaald de zorgverzekeraar die 3 verbanden.
Straks betalen ze er 5!
Want het maximale aantal verbanden uit een groep wordt vergoed, of je dat nu ook daadwerkelijk gebruikt of niet.
Dan werk je in de hand dat de apotheek mensen in een hogere klasse gaat indelen, om zo geld te verdienen.
Dit alles gaan ze in kaart laten brengen, door mensen thuis op te bellen.
Dat laten ze doen door TENA!
Dat bedrijf heeft er dus mooi baat bij dat meer mensen meer verbanden gebruiken.
Zie je de verspilling en de winst al voor je?

Lijkt een beetje op zo'n behandelpakket wat je in het ziekehuis hebt.
Je gebruikt misschien niet alles uit dat pakket, maar je betaald wel voor alles!
Dat lijkt me als eerste te moeten veranderen, in rekening brengen wat gebruikt wordt, niet wat gebruikt zou kunnen worden.
Volgens mij ligt daar al een aardige besparing.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Zorg in Nederland

Ongelezen bericht door vroem »

http://www.pzc.nl/regio/zeeland/1107042 ... blemen.ece

ik ben momenteel liever geen apotheekeigenaar hoor....

hebben jullie het nog steeds niet door, waar echt de schoen wringt??
ik blijf mijzelf maar herhalen: de zorg zal steeds verder uitgekleed worden, om de winstmarges van de zorgverzekeraars verder te verhogen.. de zorgverzekeraars hebben zoals dat heet aanmerkelijke marktmacht en maken daar op grote schaal misbruik van door steeds lager in te zetten.
Prijsafspraken met fysiotherapeuten zijn er ook al...wat daar achter de schermen allemaal gebeurt wil je niet weten, schofterig hoe de zorgverzekeraars dat deel aanpakken, de burger ziet het nog niet maar krijgt daar ook d erekening nog wel voor... Prijsafspraken met mondzorg: je loopt achter geloof ik chocomelk? per 1 januari weer door overheid vastgestelde prijzen, het begin van het einde voor de kwalitatief goede en ja het is echt zo nog steeds goedkope mondzorg in NL..
Ik hoor het Rutte van de week nog zeggen: de burger wil geen zwalkende overheid... nu ja hoe ik het ""beleid"" inzake de vrije prijzen mondzorg moet noemen weet ik niet, maar zwalkend was het zeker ook wel, begon al met de orthodontie in 2009. aandelenkoersen waren er niets bij, dan weer omhoog, dan weer omlaag, soms meerdere keren binnen 1 jaar....

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Zorg in Nederland

Ongelezen bericht door vroem »


VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Zorg in Nederland

Ongelezen bericht door VioletPrue »

vroem schreef:hebben jullie het nog steeds niet door, waar echt de schoen wringt??
Jawel, maar hij wringt op meerdere punten denk ik.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Zorg in Nederland

Ongelezen bericht door sjohie »

vroem schreef:http://www.pzc.nl/regio/zeeland/1107042 ... blemen.ece

ik ben momenteel liever geen apotheekeigenaar hoor....

hebben jullie het nog steeds niet door, waar echt de schoen wringt??
ik blijf mijzelf maar herhalen: de zorg zal steeds verder uitgekleed worden, om de winstmarges van de zorgverzekeraars verder te verhogen.. de zorgverzekeraars hebben zoals dat heet aanmerkelijke marktmacht en maken daar op grote schaal misbruik van door steeds lager in te zetten.
Prijsafspraken met fysiotherapeuten zijn er ook al...wat daar achter de schermen allemaal gebeurt wil je niet weten, schofterig hoe de zorgverzekeraars dat deel aanpakken, de burger ziet het nog niet maar krijgt daar ook d erekening nog wel voor... Prijsafspraken met mondzorg: je loopt achter geloof ik chocomelk? per 1 januari weer door overheid vastgestelde prijzen, het begin van het einde voor de kwalitatief goede en ja het is echt zo nog steeds goedkope mondzorg in NL..
Ik hoor het Rutte van de week nog zeggen: de burger wil geen zwalkende overheid... nu ja hoe ik het ""beleid"" inzake de vrije prijzen mondzorg moet noemen weet ik niet, maar zwalkend was het zeker ook wel, begon al met de orthodontie in 2009. aandelenkoersen waren er niets bij, dan weer omhoog, dan weer omlaag, soms meerdere keren binnen 1 jaar....
Goeie zaak, hoe meer winst hoe beter voor mijn pensioen. De beleggingen in banken een staatsobligaties doen weinig op het moment, maar met de vergrijzing zijn zorgverzekeraars en farmaceutische bedrijven de plekken waar nog wat leuk rendement te behalen is.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Zorg in Nederland

Ongelezen bericht door vroem »

is een sigaar uit eigen doos, dat begrijp je hopelijk wel?

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Zorg in Nederland

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

En wat dacht u van de premie die de werkgever betaalt voor d zorgverzekering? Ik dacht ca. 8%. Je moet dat wel optellen, anders had je at inkomen zelf ontvangen. En ook de AWBZ is een zorgpremie. Ook nog eens 13? %.

Gesloten