LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wel betalen aan Vodafone, geen telefoon
Wel betalen aan Vodafone, geen telefoon
Bij de verlenging van mijn telefoonabonnment is de bijbehorende telefoon door Vodafone naar een verkeerd adres gezonden. In hun Algemene Voorwaarden staat dat men na ontvangst van de telefoon zeven dagen heeft om de verlenging op te zeggen. De telefoon is inmiddels al een maand zoek, maar ik mag niet opzeggen van Vodafoon voordat het toestel terecht is. Als ik dus pech heb zou ik dus twee jaar aan Vodafone moeten betalen voor een toestel dat ik nooit heb ontvangen
Re: Wel betalen aan Vodafone, geen telefoon
Dat moet Vodafone dan maar met de transporteur regelen, maar in principe zijn zij verantwoordelijk dat het toestel bij jou arriveert. Dat is niet het probleem van de klant.
Re: Wel betalen aan Vodafone, geen telefoon
tuurlijk wel, als de klant een verkeerd adres heeft doorgegeven?
Je hoort maar 1 hele botte kant van het verhaal, er speelt vast meer.
Je hoort maar 1 hele botte kant van het verhaal, er speelt vast meer.
-
- Berichten: 32358
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Wel betalen aan Vodafone, geen telefoon
Weer een reden om volgende maand een sim-only abonnement te nemen en het toestel zelf te kopen. De prijs van het toestel zit sowieso ruimschoots in het abonnement verwerkt, dus het is lood om oud ijzer of je een los toestel koopt, of dat je het via de provider bestelt.
Re: Wel betalen aan Vodafone, geen telefoon
Je sluit een contract af met telefoon. Het is in feite een contract met 2 onderdelen. Het is aannemelijk dat je het hele contract niet had afgesloten zonder toestel. Ergo, als het toestel niet geleverd wordt is het gehele contract alsnog te ontbinden. Maakt verder niet zoveel uit wat VF in haar algemene voorwaarden schijft. Deze voorwaarden zijn immers pas van toepassing als er geleverd is.ronvonck schreef:Bij de verlenging van mijn telefoonabonnment is de bijbehorende telefoon door Vodafone naar een verkeerd adres gezonden. In hun Algemene Voorwaarden staat dat men na ontvangst van de telefoon zeven dagen heeft om de verlenging op te zeggen. De telefoon is inmiddels al een maand zoek, maar ik mag niet opzeggen van Vodafoon voordat het toestel terecht is. Als ik dus pech heb zou ik dus twee jaar aan Vodafone moeten betalen voor een toestel dat ik nooit heb ontvangen
Doordat VF niet levert is het in gebreke en is het contract zonder meer per direct opzegbaar.
Re: Wel betalen aan Vodafone, geen telefoon
En niet te vergeten dat er vaak fraude wordt gepleegd met de toestelletjes. Het is dus logisch dat Vodafone het onderzoek wil afwachten. Stel je hebt het toestel wel ontvangen en je gewoon liegt? Vodafone wil dat dus ff checken voordat ze je contract ontbinden.
Is allemaal niet zo gek en nee, je kan nu niet je contract opzeggen.
Is allemaal niet zo gek en nee, je kan nu niet je contract opzeggen.