LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wel betalen aan Vodafone, geen telefoon

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ronvonck
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:47
Contacteer:

Wel betalen aan Vodafone, geen telefoon

Ongelezen bericht door ronvonck »

Bij de verlenging van mijn telefoonabonnment is de bijbehorende telefoon door Vodafone naar een verkeerd adres gezonden. In hun Algemene Voorwaarden staat dat men na ontvangst van de telefoon zeven dagen heeft om de verlenging op te zeggen. De telefoon is inmiddels al een maand zoek, maar ik mag niet opzeggen van Vodafoon voordat het toestel terecht is. Als ik dus pech heb zou ik dus twee jaar aan Vodafone moeten betalen voor een toestel dat ik nooit heb ontvangen

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Wel betalen aan Vodafone, geen telefoon

Ongelezen bericht door grun »

Dat moet Vodafone dan maar met de transporteur regelen, maar in principe zijn zij verantwoordelijk dat het toestel bij jou arriveert. Dat is niet het probleem van de klant.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Wel betalen aan Vodafone, geen telefoon

Ongelezen bericht door Frantic2 »

tuurlijk wel, als de klant een verkeerd adres heeft doorgegeven?

Je hoort maar 1 hele botte kant van het verhaal, er speelt vast meer.

witte angora
Berichten: 32358
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wel betalen aan Vodafone, geen telefoon

Ongelezen bericht door witte angora »

Weer een reden om volgende maand een sim-only abonnement te nemen en het toestel zelf te kopen. De prijs van het toestel zit sowieso ruimschoots in het abonnement verwerkt, dus het is lood om oud ijzer of je een los toestel koopt, of dat je het via de provider bestelt.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Wel betalen aan Vodafone, geen telefoon

Ongelezen bericht door olaf79 »

ronvonck schreef:Bij de verlenging van mijn telefoonabonnment is de bijbehorende telefoon door Vodafone naar een verkeerd adres gezonden. In hun Algemene Voorwaarden staat dat men na ontvangst van de telefoon zeven dagen heeft om de verlenging op te zeggen. De telefoon is inmiddels al een maand zoek, maar ik mag niet opzeggen van Vodafoon voordat het toestel terecht is. Als ik dus pech heb zou ik dus twee jaar aan Vodafone moeten betalen voor een toestel dat ik nooit heb ontvangen
Je sluit een contract af met telefoon. Het is in feite een contract met 2 onderdelen. Het is aannemelijk dat je het hele contract niet had afgesloten zonder toestel. Ergo, als het toestel niet geleverd wordt is het gehele contract alsnog te ontbinden. Maakt verder niet zoveel uit wat VF in haar algemene voorwaarden schijft. Deze voorwaarden zijn immers pas van toepassing als er geleverd is.
Doordat VF niet levert is het in gebreke en is het contract zonder meer per direct opzegbaar.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Wel betalen aan Vodafone, geen telefoon

Ongelezen bericht door Hatertje »

En niet te vergeten dat er vaak fraude wordt gepleegd met de toestelletjes. Het is dus logisch dat Vodafone het onderzoek wil afwachten. Stel je hebt het toestel wel ontvangen en je gewoon liegt? Vodafone wil dat dus ff checken voordat ze je contract ontbinden.

Is allemaal niet zo gek en nee, je kan nu niet je contract opzeggen.

Gesloten