Pagina 1 van 1

Onduidelijk als je boekt bij de Stena _ Line

Geplaatst: 09 sep 2012 15:07
door kymcorider
Wij hadden bij de stena line voor een weekend een overtocht geboekt met onze bromscooters ( 50cc)
Vrijdag 31 augustus heen en 2 september weer terug.
Nu wist ik precies wat we wilde boeken dus heb ik niet de hele website van Stena-Line gelezen maar direct op de hoofd pagina de boeking gedaan.zie bij gevoegde foto's:

1) Afbeelding

2) Afbeelding

3) Afbeelding

4) Afbeelding

5) Afbeelding

Na alle stappen gedaan te hebben en vervoermiddel als (brom)fiets gekozen .
Netjes mijn €114,00 betaald.

Komen we vrijdag ruim op tijd bij de boot en geef ik mijn boekings papieren aan de dame in het loket, de damen in het loket zegt meneer U rijd op een motor ipv een bromscooter. Ik was zeer verbaast natuurlijk en laat mijn kenteken papieren zien waar toch duidelijk op staat dat ik een 50cc bromscooter heb. Nee meneer u rijdt een motor want u heeft een geel kenteken plaat. Ik bleef volhouden dat het dus niet zo is ze kon me wel begrijpen en moest dan maar naar haar leidinggevende gaan in het hoofd gebouw gaan. De tijd dringt behoorlijk nu voor het inschepen. want we moesten maar even €103 euro bij gaan betalen per persoon. en dat is niet misselijk.

Deze mevrouw had een betonnen plaat voor haar hoofd " nee meneer u rijd op een motor en geen bromscooter want u heeft een geel kentekenplaat" Het stoom kwam nu echt uit mijn oren maar probeerde toch beleefd te blijven. We hadden maar de veel gestelde vragen moeten lezen dan hadden we het antwoord gevonden. Maar ik had niets te vragen ik wist gewoon wat ik wilde boeken en heb hun site niet van voren naar achter gelezen . Had ik dit maar wel gedaan want dan komt inderdaad tegen dat alles wat een geel kenteken heeft en op twee wielen rijd een motor is, vreemd want de wet zegt dat ik namelijk op een 50 cc bromscooter rijd. Zo asl ook op mijn kenteken papieren staat.
Er bleef voor ons niets anders over dan de €103,00 bij te betalen, ik had precies genoeg geld bij me.
Onze reis werd nu in eens €217,00 voor dat geld had ik zeker niet geboekt en naar Harwich gegaan.

Wat kunnen wij hier nog aandoen ? Graag jullie advies .

Patrick van Berkum
Vlijst 8
5571EZ Bergeijk (NB)

Re: Onduidelijk als je boekt bij de Stena _ Line

Geplaatst: 09 sep 2012 15:54
door Bob Schurkjens
Stena heeft het keuzemenu inmiddels aangepast; kennelijk vonden ze het zelf ook niet duidelijk. Misschien een reden om je geld (gedeeltelijk) terug te krijgen van Stena:

Afbeelding

Afbeelding

Re: Onduidelijk als je boekt bij de Stena _ Line

Geplaatst: 11 sep 2012 19:15
door kymcorider
Zo zie je maar wat een beetje protesteren doet . Dan wordt het snel aangepast en is het een stuk duidelijker zo.

Re: Onduidelijk als je boekt bij de Stena _ Line

Geplaatst: 12 sep 2012 19:10
door kymcorider
Vandaag kreeg ik een mailte van een Stena Line medewerker.
En is alles opgelost :D

Dus een warme douche als nog voor de stena Line


Geachte heer van Berkum,

Naar aanleiding van uw boeking voor de brom scooters heb ik u vandaag geprobeerd
te bellen. Helaas zonder resultaat, dus vandaar deze e-mail.

Naar aanleiding van uw boeking voor de brom scooters heb ik een onderhoud met de
Marketing Manager Travel gehad. Tijdens dit onderhoud is gebleken dat onze website
niet duidelijk genoeg m.b.t het boeken van een brom scooter is geweest.
Inmiddels hebben wij de boekingsdialoog op onze website aangepast zodat volgende
boekingen voor een bromscooter zonder problemen zullen verlopen. Op grond van
bovengenoemde gang van zaken is het dan ook niet meer dan billijk dat wij toeslag
van € 103 aan u zullen restitueren.

M.b.t. bovengenoemde terugbetaling verzoeken wij u uw bankrekening, alsmede
de rekeningnummers van uw medereizigers Timmer en Verschoor aan ons door te
geven. Zodra deze rekeningnummers bij ons bekend zijn zullen wij de in rekening
gebrachte toeslagen naar de desbetreffende rekeningnummers overschrijven.


Wij vertrouwen erop u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet / Kind Regards,

Hans Zaaijer
Customer Services

Re: Onduidelijk als je boekt bij de Stena _ Line

Geplaatst: 12 sep 2012 20:03
door rozemarijntje
Nou kijk!! Zo kan het dus ook!netjes van stena line!!

Re: Onduidelijk als je boekt bij de Stena _ Line

Geplaatst: 20 sep 2012 18:36
door kymcorider
Vandaag 20-09-2012 geld retour ontvangen van de Stena LIne :D