Inbranden van scherm op nieuwe MacBook Pro
Geplaatst: 09 sep 2012 22:47
Beste mensen,
Ik heb afgelopen juni een Macbook Pro met Retina scherm gekocht bij iCentre. Na een paar dagen bleek dat er "ghosting" optrad in het scherm. Voor het bewerken van foto's kan ik dit niet hebben. Ik ben toen terug gegaan naar de winkel en is er een nieuw scherm geplaatst waar ik twee weken op moest wachten. Na een paar dagen trad hetzelfde probleem op.
Afgelopen zondag ben ik bij de Apple Store in Amsterdam geweest. En zij hebben hetzelfde probleem geconstateerd. Omdat ik mijn computer nodig heb voor school is er besloten om dezelfde middag nog het scherm te vervangen. Mijn probleem is dat er na de 2e reparatie nog steeds "ghosting" optreed in dit scherm.
In de Apple Store wisten ze mij te vertellen dat Apple 2 leveranciers gebruikt voor hun schermen. De Samsung schermen vertonen geen "ghosting" maar vrijwel alle LG schermen hebben dit probleem. Het is onacceptabel dat er een groot kwaliteitsverschil zit tussen de LG en Samsung schermen voor dezelfde prijs. Ik heb een hoop geld betaald voor deze Macbook en niet de kwaliteit gekregen die ik verwacht had voor die prijs.
Ik heb gevraagd of ze mijn Macbook wilden vervangen voor een nieuwe die wél een Samsung scherm heeft en dus geen ghosting heeft. Volgens de procedure moet ik eerst 3 reparaties doorlopen voordat ze overgaan tot vervanging van het product. Dit ondanks dat ik al twee mislukte reparaties in 2 maanden heb gehad. Ook konden ze mij niet verzekeren dat ik na vervanging wel een goed scherm zou krijgen.
Op internet zijn al hele discussies over dit onderwerp te vinden (https://discussions.apple.com/thread/40 ... 5&tstart=0) maar tot op heden nog geen reactie van Apple. Ik wil graag mijn verhaal kwijt omdat iedereen met een LG scherm met dit probleem rondloopt maar Apple nog steeds geen oplossing kan bieden.
Op de consuwijzer kwamen deze vier punten naar voren als reden om een koopovereenkomst wilt ontbinden:
- Als u de verkoper de tijd hebt gegeven om het product te repareren, of een nieuw product te geven. En het probleem is nog niet opgelost.
- Als de verkoper het product niet kan of wil repareren binnen een bepaalde tijd. Of als hij geen nieuw product wil of kan geven binnen een bepaalde tijd.
- Als u het product een paar keer hebt laten repareren, en het werkt nog steeds niet goed.
- Als het product een grote fout heeft en de verkoper lost het probleem niet op.
Ik heb hier al om gevraagd maar iCentre maar er wordt geen gehoor aan gegeven.
Ik ben mijn Macbook al 2 weken kwijt geweest, heb al twee mislukte reparaties gehad en ze kunnen mij niet verzekeren dat ik na vervanging of reparatie wel een goed werkend scherm zal krijgen. Het liefst wil ik gewoon mijn geld terug en wachten totdat Apple dit probleem heeft verholpen. Mijn vertrouwen in dit product is er niet meer.
Ik ben echt radeloos nu. Welke stappen kan ik nu nog ondernemen?
Ik heb afgelopen juni een Macbook Pro met Retina scherm gekocht bij iCentre. Na een paar dagen bleek dat er "ghosting" optrad in het scherm. Voor het bewerken van foto's kan ik dit niet hebben. Ik ben toen terug gegaan naar de winkel en is er een nieuw scherm geplaatst waar ik twee weken op moest wachten. Na een paar dagen trad hetzelfde probleem op.
Afgelopen zondag ben ik bij de Apple Store in Amsterdam geweest. En zij hebben hetzelfde probleem geconstateerd. Omdat ik mijn computer nodig heb voor school is er besloten om dezelfde middag nog het scherm te vervangen. Mijn probleem is dat er na de 2e reparatie nog steeds "ghosting" optreed in dit scherm.
In de Apple Store wisten ze mij te vertellen dat Apple 2 leveranciers gebruikt voor hun schermen. De Samsung schermen vertonen geen "ghosting" maar vrijwel alle LG schermen hebben dit probleem. Het is onacceptabel dat er een groot kwaliteitsverschil zit tussen de LG en Samsung schermen voor dezelfde prijs. Ik heb een hoop geld betaald voor deze Macbook en niet de kwaliteit gekregen die ik verwacht had voor die prijs.
Ik heb gevraagd of ze mijn Macbook wilden vervangen voor een nieuwe die wél een Samsung scherm heeft en dus geen ghosting heeft. Volgens de procedure moet ik eerst 3 reparaties doorlopen voordat ze overgaan tot vervanging van het product. Dit ondanks dat ik al twee mislukte reparaties in 2 maanden heb gehad. Ook konden ze mij niet verzekeren dat ik na vervanging wel een goed scherm zou krijgen.
Op internet zijn al hele discussies over dit onderwerp te vinden (https://discussions.apple.com/thread/40 ... 5&tstart=0) maar tot op heden nog geen reactie van Apple. Ik wil graag mijn verhaal kwijt omdat iedereen met een LG scherm met dit probleem rondloopt maar Apple nog steeds geen oplossing kan bieden.
Op de consuwijzer kwamen deze vier punten naar voren als reden om een koopovereenkomst wilt ontbinden:
- Als u de verkoper de tijd hebt gegeven om het product te repareren, of een nieuw product te geven. En het probleem is nog niet opgelost.
- Als de verkoper het product niet kan of wil repareren binnen een bepaalde tijd. Of als hij geen nieuw product wil of kan geven binnen een bepaalde tijd.
- Als u het product een paar keer hebt laten repareren, en het werkt nog steeds niet goed.
- Als het product een grote fout heeft en de verkoper lost het probleem niet op.
Ik heb hier al om gevraagd maar iCentre maar er wordt geen gehoor aan gegeven.
Ik ben mijn Macbook al 2 weken kwijt geweest, heb al twee mislukte reparaties gehad en ze kunnen mij niet verzekeren dat ik na vervanging of reparatie wel een goed werkend scherm zal krijgen. Het liefst wil ik gewoon mijn geld terug en wachten totdat Apple dit probleem heeft verholpen. Mijn vertrouwen in dit product is er niet meer.
Ik ben echt radeloos nu. Welke stappen kan ik nu nog ondernemen?