LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zelfs opzeggen T-|Mobile verloopt rot!
Zelfs opzeggen T-|Mobile verloopt rot!
Vanwege het feit dat ik op voet van oorlog leef met T-Mobile, zegt ook verder iedereen in de familie zijn abonnement op. Krijg je zowaar een briefje terug met daarin een datum waarop je abonnement wordt beeindigd, sturen ze vervolgens wel een rekening voor een nieuwe, volle termijn.
Moet je dus nog een maand betalen voor een periode van een week?
Echt helemaal nooit niet dus. Klantenvoorwaarden nagezocht: niets over te vinden.
Klantenservice gebeld, die weet te melden dat dit 'heel gewoon' is. Is natuurlijk gewoon te moeilijk voor zo'n stel dombo's om een rekening te sturen voor het correcte aantal dagen.
Moet je dus nog een maand betalen voor een periode van een week?
Echt helemaal nooit niet dus. Klantenvoorwaarden nagezocht: niets over te vinden.
Klantenservice gebeld, die weet te melden dat dit 'heel gewoon' is. Is natuurlijk gewoon te moeilijk voor zo'n stel dombo's om een rekening te sturen voor het correcte aantal dagen.
Re: Zelfs opzeggen T-|Mobile verloopt rot!
Domme, domme, domme Gevers.....
Je betaald bij T-Mobile geen abo. kosten per maand, maar je betaald per BELBUNDEL. ( Die minuten, weet je wel ?) En op die laatste dag van de maand, voor het aflopen van het abo. koop je nog wel de volledige BELBUNDEL in. Je hebt alleen minder tijd om hem op te maken. Maar als je het vriendelijk vraagt kunnen ze wel ene pro-rata berekening voor je maken. Dat kunnen ze namelijk wel...
Snappen jij en je famillie het nu of moet ik even een diagrammetje tekenen ?
Mvg.
Arie
PS: Hoe staat het met je 'rechtzaak'? hahahahahahahahaha
Je betaald bij T-Mobile geen abo. kosten per maand, maar je betaald per BELBUNDEL. ( Die minuten, weet je wel ?) En op die laatste dag van de maand, voor het aflopen van het abo. koop je nog wel de volledige BELBUNDEL in. Je hebt alleen minder tijd om hem op te maken. Maar als je het vriendelijk vraagt kunnen ze wel ene pro-rata berekening voor je maken. Dat kunnen ze namelijk wel...
Snappen jij en je famillie het nu of moet ik even een diagrammetje tekenen ?
Mvg.
Arie
PS: Hoe staat het met je 'rechtzaak'? hahahahahahahahaha
Re: Zelfs opzeggen T-|Mobile verloopt rot!
Die klantvriendelijkheid. dat is nou precies wat bij t-mobile ontbreekt:
ik heb dat uiterst correct gevraagd, maar moest desalniettemin het hele bedrag vooruit betalen. Jij kan als T-mobile-freak wel mooi vertellen hoe soepel alles toch wordt geregeld en opgelost: het is gewoon niet waar. Klinkklare lulkoek om recht te praten wat krom is.
Die rechtszaak zie ik trouwens vol vertrouwen tegemoet. Maar ik geloof dat T-mobile eerst zijn klantenvoorwaarden nog even aanscherpt dezer dagen. Anders kan de uitspraak er wel eens toe leiden dat iedereen onmiddellijk zijn abonnement kan opzeggen.
Consequentie van die nieuwe voorwaarden: wie dat laat passeren stemt toe en kan straks ongetwijfeld niet meer op dezelfde manier zijn wanprodukt aanvechten.
PS
Als je de heer Stekelenburg nog mocht spreken van de klantenservice, vraag hem dan ook nog even waarom hij het gisteren (woensdag) heeft verdomd om een correcte rekening uit te schrijven. Met jouw ongebreidelde enthousiasme moet het vast lukken om een antwoord te krijgen!
ik heb dat uiterst correct gevraagd, maar moest desalniettemin het hele bedrag vooruit betalen. Jij kan als T-mobile-freak wel mooi vertellen hoe soepel alles toch wordt geregeld en opgelost: het is gewoon niet waar. Klinkklare lulkoek om recht te praten wat krom is.
Die rechtszaak zie ik trouwens vol vertrouwen tegemoet. Maar ik geloof dat T-mobile eerst zijn klantenvoorwaarden nog even aanscherpt dezer dagen. Anders kan de uitspraak er wel eens toe leiden dat iedereen onmiddellijk zijn abonnement kan opzeggen.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Consequentie van die nieuwe voorwaarden: wie dat laat passeren stemt toe en kan straks ongetwijfeld niet meer op dezelfde manier zijn wanprodukt aanvechten.
PS
Als je de heer Stekelenburg nog mocht spreken van de klantenservice, vraag hem dan ook nog even waarom hij het gisteren (woensdag) heeft verdomd om een correcte rekening uit te schrijven. Met jouw ongebreidelde enthousiasme moet het vast lukken om een antwoord te krijgen!
Re: Zelfs opzeggen T-|Mobile verloopt rot!
Zoals gezegd, de rekening IS correct, je betaald per BELBUNDEL (!).
Ik zal het nog 1 keer proberen uit te leggen, luister goed en doe er uw voordeel mee....echt, het leven zal veel beter zijn als u uw energie spendeert aan iets nuttigs en aan zelfontwikkeling ipv alleen maar met het vingertje naar anderen te wijzen...
FEIT: U schaft ZELF een abo aan zonder na te gaan of wat u ermee wilt wel mogelijk is. U gaat uit van de naam van een pakket waarin hetzelfde woord voorkomt als de uitzonderlinge handeling die u ermee wilt verrichten en gaat er vanuit dat dan ook wel mogelijk moet zijn. Denkt u dat u met een Starcruiser ook daadwerkelijk tussen de sterren zal gaan rijden ?
FEIT: U (of uw famillieleden) zeggen ZELF hun abo op, zonder na te gaan op welke dag u de belbundel inkoopt. U heeft waarschijnlijk 'zsm' vermeldt of twee maanden opgeteld bij de verzenddatum bij de brief. Als T-Mobile dan ook op de gewenste datum af gaat sluiten is het ook niet goed, want u begrijpt blijkbaar het verschil tussen belbundels en abo. kosten niet.
FEIT: Als T-Mobile dan, ondanks UW fout een herberekening kan maken, is dat niet goed omdat dat volgens hun regels moet. Wat inderdaad betekent: eerst betalen, dan creditatie. Regels die trouwens in de AV staan en waar u dus al VOOR de aanschaf van het abo. van op de hoogte had moeten zijn. Maar dat was u niet. Want u heeft ze niet doorgelezen voordat u krabbelde. Dus nu gelden de regels niet voor u. Want aan u kan het allemaal toch niet liggen ?
Echt, geloof me nou. Dit is ALLEMAAL uw eigen schuld. Ik weet dat het moeilijk te accepteren is, maar als u eenmaal door de zure appel heen heeft gebeten zal uw leven een stuk beter zijn. Stel u voor: geen onzinnige en onredelijke woede meer tegen een gezichtloos bedrijf. Geen eindeloze discussies met klantenservicemedewerkers die het allemaal beter weten. Geen razernij die u nergens heen kunt dirrigeren, behalve op internet sites of uw gezin en familie.
Geloof me, ik bedoel het goed. Ik ben hier niet om u af te zeuren. Maar wees eens eerlijk en objectief en bekijk de situatie dan nog eens. Lees de voorwaarden. Ga eens na hoe het nu zit met betalingen en rekeningen. U kunt tot geen andere conclusie komen dan dat ik gelijk heb.
Wat u ook doet en tot welke inzichten u ook komt, ik wens u iig een prettig, rustig, vredig kerstfeest en een zeer gelukkig nieuwjaar.
Ik zal het nog 1 keer proberen uit te leggen, luister goed en doe er uw voordeel mee....echt, het leven zal veel beter zijn als u uw energie spendeert aan iets nuttigs en aan zelfontwikkeling ipv alleen maar met het vingertje naar anderen te wijzen...
FEIT: U schaft ZELF een abo aan zonder na te gaan of wat u ermee wilt wel mogelijk is. U gaat uit van de naam van een pakket waarin hetzelfde woord voorkomt als de uitzonderlinge handeling die u ermee wilt verrichten en gaat er vanuit dat dan ook wel mogelijk moet zijn. Denkt u dat u met een Starcruiser ook daadwerkelijk tussen de sterren zal gaan rijden ?
FEIT: U (of uw famillieleden) zeggen ZELF hun abo op, zonder na te gaan op welke dag u de belbundel inkoopt. U heeft waarschijnlijk 'zsm' vermeldt of twee maanden opgeteld bij de verzenddatum bij de brief. Als T-Mobile dan ook op de gewenste datum af gaat sluiten is het ook niet goed, want u begrijpt blijkbaar het verschil tussen belbundels en abo. kosten niet.
FEIT: Als T-Mobile dan, ondanks UW fout een herberekening kan maken, is dat niet goed omdat dat volgens hun regels moet. Wat inderdaad betekent: eerst betalen, dan creditatie. Regels die trouwens in de AV staan en waar u dus al VOOR de aanschaf van het abo. van op de hoogte had moeten zijn. Maar dat was u niet. Want u heeft ze niet doorgelezen voordat u krabbelde. Dus nu gelden de regels niet voor u. Want aan u kan het allemaal toch niet liggen ?
Echt, geloof me nou. Dit is ALLEMAAL uw eigen schuld. Ik weet dat het moeilijk te accepteren is, maar als u eenmaal door de zure appel heen heeft gebeten zal uw leven een stuk beter zijn. Stel u voor: geen onzinnige en onredelijke woede meer tegen een gezichtloos bedrijf. Geen eindeloze discussies met klantenservicemedewerkers die het allemaal beter weten. Geen razernij die u nergens heen kunt dirrigeren, behalve op internet sites of uw gezin en familie.
Geloof me, ik bedoel het goed. Ik ben hier niet om u af te zeuren. Maar wees eens eerlijk en objectief en bekijk de situatie dan nog eens. Lees de voorwaarden. Ga eens na hoe het nu zit met betalingen en rekeningen. U kunt tot geen andere conclusie komen dan dat ik gelijk heb.
Wat u ook doet en tot welke inzichten u ook komt, ik wens u iig een prettig, rustig, vredig kerstfeest en een zeer gelukkig nieuwjaar.
Re: Zelfs opzeggen T-|Mobile verloopt rot!
Sorry... maar die vogel die T-Mobile zo loopt op te hemelen hier... zou een stuk geloofwaardiger over komen als ie niet van die onzin uitkraamde.
Of je lost de slechte ervaringen die iemand heeft met T-Mobile op, of je geeft aan zlef eeen anere ervaring te hebbe... Maar ga ajb niet iemand met een slechte ervaring vertellen dat duidelijk onzinnige dingen nou eenmaal gewoon zijn en het allemaal aan hemzelf te danken is...
Tjonge jonge...
Je hoeft als nederlander ook geen belasting te betalen... de nederlandse staat is voor de mensen die er netjes om vragen heel erg aardig... je moet alleen geen nederlands paspoort hebben, niet in nederland werken en niet in nederland wonen.. Zo ken ik er nog wel eentje.
Of je lost de slechte ervaringen die iemand heeft met T-Mobile op, of je geeft aan zlef eeen anere ervaring te hebbe... Maar ga ajb niet iemand met een slechte ervaring vertellen dat duidelijk onzinnige dingen nou eenmaal gewoon zijn en het allemaal aan hemzelf te danken is...
Tjonge jonge...
Je hoeft als nederlander ook geen belasting te betalen... de nederlandse staat is voor de mensen die er netjes om vragen heel erg aardig... je moet alleen geen nederlands paspoort hebben, niet in nederland werken en niet in nederland wonen.. Zo ken ik er nog wel eentje.
Re: Zelfs opzeggen T-|Mobile verloopt rot!
Zoals gezegd, de enige die de problemen van deze persoon op kan lossen is hij zelf....misschien moet u even eea lezen of niet reageren op stukken waar u geen kennis van heeft.
En over dat stukje over 'belasting betalen'en zo......WHAT THE F*CK ARE YOU GOING ON ABOUT ?? Je praat wartaal...
En over dat stukje over 'belasting betalen'en zo......WHAT THE F*CK ARE YOU GOING ON ABOUT ?? Je praat wartaal...
Re: Zelfs opzeggen T-|Mobile verloopt rot!
Beste ArieK, je verdraait gewoon de feiten. Ik heb een abo aangeschaft waarmee alles wat ik wilde prima mogelijk was. Alleen heeft T-Mobile wel tussentijds een stuk functionaliteit eruit gesloopt, zonder dat aan zijn klanten te vertellen.
Dat vergeet jij de in de gauwigheid even.
Als jij een nieuwe auto koopt van het zelfde merk waar je nu in rijdt, denk je toch ook een goede koop te doen? Je rekent hem af in de showroom, rijdt naar buiten en als je op wilt schaken blijkt dat de fabrikant der derde, vierde en vijfde versnelling weg heeft gelaten. Ik neem aan dat je dan terug gaat naar je garage, maar die roept in dit geval vrolijk dat je klacht niet ontvankelijk meer is omdat je al in de auto hebt gereden!
Juist voor dit soort gevallen bestaat ons burgerlijk wetboek, en volgens de richtlijnen van economische zaken, de consumentenbond en mijn eigen juridisch adviseurs sta ik volledig in mijn recht.
Een startend ondeneminkje gun ik best wat krediet, maar een bedrijf als T-Mobile heeft een omvang waar correct werken bij hoort. Dus niet vier keer bellen naar de helpdesk voordat je iemand treft die misschien wel iets voor je wil doen. Met als absoluut hoogtepunt bij deze onderneming: een helpdeskmedewerker die mij vraagt contact op te nemen met het telefoonbedrijf in Italie om na te vragen of de techniek daar helemaal oke is.
PS: mag tegenwoordig best zo zijn hoor, van die belbundels. Blij dat jij het allemaal ontzettend goed weet. Maar op mijn telefoonrekening betaal ik nog steeds een bedrag voor een bepaalde periode. En verwacht ik dus ook een rekening tot aan het moment dat mijn abo ophoudt.
PS2 Ik hoop dat je toch in staat bent dit forum een discussieforum te laten en niet iedereen af te zeuren die heel andere ervaringen heeft dan jij. Afzeiken is goedkoop en simpel.
PS3 Troost je, ik zie mijn rechtszaak met 100 procent zekerheid tegemoet. Sterker, ik hoop op een snelle afwikkeling, want dan krijgt T-Mobile een leuke claim voor al het extra werk aan de broek. Ik lijd er niet onder met kerst en wens jou en alle andere tobbers op dit forum ook prettige feestdagen.
Dat vergeet jij de in de gauwigheid even.
Als jij een nieuwe auto koopt van het zelfde merk waar je nu in rijdt, denk je toch ook een goede koop te doen? Je rekent hem af in de showroom, rijdt naar buiten en als je op wilt schaken blijkt dat de fabrikant der derde, vierde en vijfde versnelling weg heeft gelaten. Ik neem aan dat je dan terug gaat naar je garage, maar die roept in dit geval vrolijk dat je klacht niet ontvankelijk meer is omdat je al in de auto hebt gereden!
Juist voor dit soort gevallen bestaat ons burgerlijk wetboek, en volgens de richtlijnen van economische zaken, de consumentenbond en mijn eigen juridisch adviseurs sta ik volledig in mijn recht.
Een startend ondeneminkje gun ik best wat krediet, maar een bedrijf als T-Mobile heeft een omvang waar correct werken bij hoort. Dus niet vier keer bellen naar de helpdesk voordat je iemand treft die misschien wel iets voor je wil doen. Met als absoluut hoogtepunt bij deze onderneming: een helpdeskmedewerker die mij vraagt contact op te nemen met het telefoonbedrijf in Italie om na te vragen of de techniek daar helemaal oke is.
PS: mag tegenwoordig best zo zijn hoor, van die belbundels. Blij dat jij het allemaal ontzettend goed weet. Maar op mijn telefoonrekening betaal ik nog steeds een bedrag voor een bepaalde periode. En verwacht ik dus ook een rekening tot aan het moment dat mijn abo ophoudt.
PS2 Ik hoop dat je toch in staat bent dit forum een discussieforum te laten en niet iedereen af te zeuren die heel andere ervaringen heeft dan jij. Afzeiken is goedkoop en simpel.
PS3 Troost je, ik zie mijn rechtszaak met 100 procent zekerheid tegemoet. Sterker, ik hoop op een snelle afwikkeling, want dan krijgt T-Mobile een leuke claim voor al het extra werk aan de broek. Ik lijd er niet onder met kerst en wens jou en alle andere tobbers op dit forum ook prettige feestdagen.
Re: Zelfs opzeggen T-|Mobile verloopt rot!
Nee, ECHT niet. Geloof me nu, ik verdraai niks. Er is helemaal geen functionaliteit 'uitgesloopt'. Het int. SMS verkeer wordt NOOIT door NIEMAND gegarandeerd. Nu niet. Nooit niet.Beste ArieK, je verdraait gewoon de feiten. Ik heb een abo aangeschaft waarmee alles wat ik wilde prima mogelijk was. Alleen heeft T-Mobile wel tussentijds een stuk functionaliteit eruit gesloopt, zonder dat aan zijn klanten te vertellen.
Inderdaad heeft T-Mobile alleen de mogelijkheid in het eigen netwerk zaken na te kijken en te corrigeren. Ze kunnen niet in een Italiaans netwerk gaan rommelen. Alleen de verzender kan daar kontakt opnemen met het netwerk om het daar na te laten kijken.Met als absoluut hoogtepunt bij deze onderneming: een helpdeskmedewerker die mij vraagt contact op te nemen met het telefoonbedrijf in Italie om na te vragen of de techniek daar helemaal oke is.
Nee, dit is niet TEGENWOORDIG zo, dit is al vanaf dag 1. De datum op uw factuur zegt alleen van wanneer tot wanneer hij geldig is. Op welke datum u hem dus heeft ingekocht. En om op te zeggen houd je dus de eindatum van de bundel aan, anders heb je de nieuwe al weer ingekocht. Ik heb echt mijn best gedaan dit duidelijk uit te leggen, maar u WILT het blijkbaar gewoon niet snappen.PS: mag tegenwoordig best zo zijn hoor, van die belbundels. Blij dat jij het allemaal ontzettend goed weet. Maar op mijn telefoonrekening betaal ik nog steeds een bedrag voor een bepaalde periode. En verwacht ik dus ook een rekening tot aan het moment dat mijn abo ophoudt.
Waarom houdt u nu maar vol dat ik aan het afzeuren ben ? U accepteerd of begrijpt de redenering van de ander niet. Of u wilt het niet begrijpen omdat u NOG STEEDS niet naar uw eigen schuldvraag in deze wilt kijken. Triest. Ik begrijp dat u boos en gefrustreerd bent, maar hoe eerder u het accepteerd, hoe beter het is.PS2 Ik hoop dat je toch in staat bent dit forum een discussieforum te laten en niet iedereen af te zeuren die heel andere ervaringen heeft dan jij. Afzeuren is goedkoop en simpel.
Mvg.
ArieK
Re: Zelfs opzeggen T-|Mobile verloopt rot!
En ik heb een brief van T-mobile waarin zwart op wit staat dat ze bewust zijn gestopt met de doorgifte van sms-verkeer van een groot aantal buitenlandse belbedrijven.... Alleen hadden ze dat wel even aan de eigen klanten moeten melden, vind ik. En niet achteraf, wanneer klanten daardoor in de problemen komen. Het is juist die brief die voor de rechter ook onweerlegbaar aantoont, dat T-M willens en wetens om bedrijfseconomische redenen een portie functionaliteit uit het sms-verkeer heeft gesloopt.Nee, ECHT niet. Geloof me nu, ik verdraai niks. Er is helemaal geen functionaliteit 'uitgesloopt'. Het int. SMS verkeer wordt NOOIT door NIEMAND gegarandeerd. Nu niet. Nooit niet.
Maar we zullen zien wie er gelijk krijgt! Gesprekken met jou zijn net zo oeverloos en vastgeroest als jij dat van mij beweert.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Zelfs opzeggen T-|Mobile verloopt rot!
Ja, maar het werd dus al NIET GEGARANDEERD. Er is dus nooit gezegd dat u het WEL zou kunnen. Dat het dus niet meer kon omdat er van een aantal bedrijven de berichten niet meer werden doorgegeven is vervelend, zeker, maar dus geen reden tot een contractsontbinding.En ik heb een brief van T-mobile waarin zwart op wit staat dat ze bewust zijn gestopt met de doorgifte van sms-verkeer van een groot aantal buitenlandse belbedrijven
U geeft aan dat discusieren met mij oeverloos en vastgeroest is, maar u gaat niet meer in op mijn argumenten. Heeft u nu eindelijk toegegeven dat ik eigenlijk, mischien ook maar een heel klein beetje, gelijk heb ?
Mvg.
ArieK.
Re: Zelfs opzeggen T-|Mobile verloopt rot!
Ben-bedonderd, ik twijfel aan het feit of je in je recht staat. Als ik je verhaal lees, krijg ik het vermoeden dat je de AV van T-Mobile niet helemaal (goed) hebt gelezen. Ze mogen namelijk voor de AV, waar jij meerdere keren mee accoord bent gegaan (!) de diensten zonder aankondiging wijzigen. Ze mogen dus SMS naar andere netwerken blokkeren, bellen naar andere netwerken, etc.
Met andere woorden: T-Mobile had en heeft het volste recht om SMS naar andere netwerken / landen te blokkeren. Ook om bedrijfseconomische redenen (alhoewel het allemaal iets ingewikkelder ligt ... het heeft te maken met SMS interconnectie, ook wel eens SMS Interworking genoemd. Belbedrijven hebben daar onderling afspraken over gemaakt, zodat het netwerk van de verzender een bedrag afrekent met het netwerk van de ontvanger. Dit gebeurt bijv ook met bellen; als jij vanaf een KPN aansluiting bijvoorbeeld naar een Vodafone nummer belt, vangt Vodafone een bedrag van KPN. Bepaalde netwerken weigeren / weigerden hieraan mee te werken. Daarnaast willen ze bijvoorbeeld ook niet meewerken aan het bestrijden van SMS spam. De netwerken in kwestie hebben daar hun eigen redenen voor - maar de ontvangende netwerken gooien vervolgens de boel dicht. Ook Vodafone, KPN en Orange hebben dit met een groot aantal netwerken gedaan. De reden is niet alleen zuiver bedrijfseconomisch, maar ook juridisch (gelijke monikken gelijke kappen), netwerktechnisch (grote hoeveelheden gratis berichten vanaf het Internet geven te veel belasting op de SMSC) en -hoe vreemd ook- uit klantvriendelijkheid. Het blokkeren van niet betalende netwerken vermindert nl het aantal ontvangen SMS-spam berichten per klant aanzienlijk).
ArieK heeft gelijk als hij zegt dat SMS verkeer *nooit* wordt gegarandeerd. Hoe vervelend dat ook voor je is (ik begrijp je frustratie!), het is helaas wel een feit.
BTW: heeft T-Mobile *voor* of *na* dat je je abo hebt aangeschaft de functionaliteit aangepast? Indien het voor de aanschafdatum was, heb je nog minder kans; als consument heb je nl een informatieplicht. Je wordt dus geacht dit soort zaken na te vragen alvorens tot koop over te gaan.
Met andere woorden: T-Mobile had en heeft het volste recht om SMS naar andere netwerken / landen te blokkeren. Ook om bedrijfseconomische redenen (alhoewel het allemaal iets ingewikkelder ligt ... het heeft te maken met SMS interconnectie, ook wel eens SMS Interworking genoemd. Belbedrijven hebben daar onderling afspraken over gemaakt, zodat het netwerk van de verzender een bedrag afrekent met het netwerk van de ontvanger. Dit gebeurt bijv ook met bellen; als jij vanaf een KPN aansluiting bijvoorbeeld naar een Vodafone nummer belt, vangt Vodafone een bedrag van KPN. Bepaalde netwerken weigeren / weigerden hieraan mee te werken. Daarnaast willen ze bijvoorbeeld ook niet meewerken aan het bestrijden van SMS spam. De netwerken in kwestie hebben daar hun eigen redenen voor - maar de ontvangende netwerken gooien vervolgens de boel dicht. Ook Vodafone, KPN en Orange hebben dit met een groot aantal netwerken gedaan. De reden is niet alleen zuiver bedrijfseconomisch, maar ook juridisch (gelijke monikken gelijke kappen), netwerktechnisch (grote hoeveelheden gratis berichten vanaf het Internet geven te veel belasting op de SMSC) en -hoe vreemd ook- uit klantvriendelijkheid. Het blokkeren van niet betalende netwerken vermindert nl het aantal ontvangen SMS-spam berichten per klant aanzienlijk).
ArieK heeft gelijk als hij zegt dat SMS verkeer *nooit* wordt gegarandeerd. Hoe vervelend dat ook voor je is (ik begrijp je frustratie!), het is helaas wel een feit.
BTW: heeft T-Mobile *voor* of *na* dat je je abo hebt aangeschaft de functionaliteit aangepast? Indien het voor de aanschafdatum was, heb je nog minder kans; als consument heb je nl een informatieplicht. Je wordt dus geacht dit soort zaken na te vragen alvorens tot koop over te gaan.
Re: Zelfs opzeggen T-|Mobile verloopt rot!
Deze discussie verzandt iedere keer weer op het zelfde spoor, terwijl het deze keer toch echt ging om de opzeg-taktiek van T-Mob.
Maar nu nog maar eens een keer:
1) in de algemene voorwaarden van t-mob wordt helemaal niets gezegd over interworking-contracten
2) Er is een aanzienlijk verschil tussen berichtgeving niet garanderen of berichtgeving zonder kennisgeving aan je abonnee's blokkeren.
De rechter zal het uitmaken.
Maar nu nog maar eens een keer:
1) in de algemene voorwaarden van t-mob wordt helemaal niets gezegd over interworking-contracten
2) Er is een aanzienlijk verschil tussen berichtgeving niet garanderen of berichtgeving zonder kennisgeving aan je abonnee's blokkeren.
De rechter zal het uitmaken.
Re: Zelfs opzeggen T-|Mobile verloopt rot!
Misschien is het een teken dat de discussie elke keer weer verzandt ? Misschien wil het wel zeggen: SNAP HET NOU EENS EEN KEER !!!!
Oh en die 'opzegtaktiek' heb ik je toch uitgelegd ? Daar heb ik je trouwens niet meer over gehoord.....Doe mij nou iig 1 plezier, geef even toe dat ik gelijk heb en dat de orginele post van deze thread dus oneerlijk is. Omdat de enige reden dat de opzegprocedure 'rot' verloopt is dat u het niet begreep. Kom op, dan laten we het SMS verhaal in het midden. Maar doe me dat plezier.
Mvg.
ArieK
Oh en die 'opzegtaktiek' heb ik je toch uitgelegd ? Daar heb ik je trouwens niet meer over gehoord.....Doe mij nou iig 1 plezier, geef even toe dat ik gelijk heb en dat de orginele post van deze thread dus oneerlijk is. Omdat de enige reden dat de opzegprocedure 'rot' verloopt is dat u het niet begreep. Kom op, dan laten we het SMS verhaal in het midden. Maar doe me dat plezier.
Mvg.
ArieK
Re: Zelfs opzeggen T-|Mobile verloopt rot!
Ben Bedonderd, beter (begrijpend) lezen. Artikel 12.3, AV T-Mobile:
12.3 De technische eigenschappen van de Dienst en/of het Netwerk kunnen door T-Mobile gewijzigd worden. (...)
Duidelijker kan het niet; ze mogen de eigenschappen van de Dienst aanpassen. Met andere woorden: als zij bepalen dat je niet meer naar Italie kunt SMS'en, dan mogen ze dat. Hier heb je voor getekend, hier ben je mee accoord gegaan. Dat zal de rechter je ook uit gaan leggen.
12.3 De technische eigenschappen van de Dienst en/of het Netwerk kunnen door T-Mobile gewijzigd worden. (...)
Duidelijker kan het niet; ze mogen de eigenschappen van de Dienst aanpassen. Met andere woorden: als zij bepalen dat je niet meer naar Italie kunt SMS'en, dan mogen ze dat. Hier heb je voor getekend, hier ben je mee accoord gegaan. Dat zal de rechter je ook uit gaan leggen.
Re: Zelfs opzeggen T-|Mobile verloopt rot!
wanneer is die rechtzaak, ik wil erg graag bij zijn.
ik denk alleen wel dat T-mobile wint!
je moet wel een aantal juridische aspecten hard kunnen maken.
het gros van de mensheid leest niet of nauwelijks wat de voorwaarde zijn, of zij doen dit te laat.
MP
ik denk alleen wel dat T-mobile wint!
je moet wel een aantal juridische aspecten hard kunnen maken.
het gros van de mensheid leest niet of nauwelijks wat de voorwaarde zijn, of zij doen dit te laat.
MP
Re: Zelfs opzeggen T-|Mobile verloopt rot!
Kwa klantenservice is T-mobile slecht!
Ik was een trouwe klant van BEN na verloop van tijd had ik mijn abonnement met 2 jaar verlengd, allemaal leuk, kreeg een nieuw mobieltje dus was goed.
Twee jaar later kreeg ik bericht dat mijn contract afliep en T-mobile had een speciale aanbieding voor mij en ik mocht een mobiel naar keuze uitkiezen, ik naar de winkel en tot mijn verbazing zag ik dat iedereen persoon die een contract wilde afsluiten dit kon doen. \
Een lekkere speciale aanbieding dus en ten tweede wilde ik een toestel wat daar niet bij zat.
IK bellen naar T-mobile en kreeg een vent van Public Relations, maar er viel niks te praten, kortom toen waren ze een klant kwijt. Ik betaal nog liever teveel dan dat ik oneerlijk behandeld wordt.
Mij zullen ze der niet meer terug zien!
bas
Ik was een trouwe klant van BEN na verloop van tijd had ik mijn abonnement met 2 jaar verlengd, allemaal leuk, kreeg een nieuw mobieltje dus was goed.
Twee jaar later kreeg ik bericht dat mijn contract afliep en T-mobile had een speciale aanbieding voor mij en ik mocht een mobiel naar keuze uitkiezen, ik naar de winkel en tot mijn verbazing zag ik dat iedereen persoon die een contract wilde afsluiten dit kon doen. \
Een lekkere speciale aanbieding dus en ten tweede wilde ik een toestel wat daar niet bij zat.
IK bellen naar T-mobile en kreeg een vent van Public Relations, maar er viel niks te praten, kortom toen waren ze een klant kwijt. Ik betaal nog liever teveel dan dat ik oneerlijk behandeld wordt.
Mij zullen ze der niet meer terug zien!
bas
Re: Zelfs opzeggen T-|Mobile verloopt rot!
Dit is dus echt geklets....T-Mobile det een AANBIEDING ( ze BIEDEN dus iets AAN) welke is afgestemd op je belgedrag van de afgelopen periode. De winkel doet een aanbieding op basis van welk abo. je afsluit. Als blijkt dat dat voordeliger voor je uitpakt, dan verleng je toch in de winkel ? Je velriest dan wel je oude abo. vorm, je gaat een starttarief betalen en je moet voor een voordelig toestel vaak een hoger abo. afsluiten, maar zover had je nog niet nagedacht, he ? Is ook moeilijk, nadenken.....Je bent toch trouwnes ook niet verplicht om op het aanbod van Timo in te gaan ? En inderdaad kan Timo niet alle toestellen aanbieden. Ze zijn namelijk geen winkel, maar een provider.
Maar als ik het goed begrijp ben jij dus boos omdat je een verlengingsaanbod heb gekregen....ok.......ik denk dat Timo net zo blij is dat ze van jou af zijn als jij van hen.
PS. Je sprak niet iemand van Public Relations, maar relatiebeheer....Geeft meteen aan hoe goed je luistert....
Maar als ik het goed begrijp ben jij dus boos omdat je een verlengingsaanbod heb gekregen....ok.......ik denk dat Timo net zo blij is dat ze van jou af zijn als jij van hen.
PS. Je sprak niet iemand van Public Relations, maar relatiebeheer....Geeft meteen aan hoe goed je luistert....
Re: Zelfs opzeggen T-|Mobile verloopt rot!
(P7) T-Mobile accepteert geen rechtmatige opzeggingen wegens verandering van de algemene voorwaarden. Stichting de Ombudsman, de Consumentenbond en KRO-programma Ook Dat Nog pikken dat niet. T-Mobile vindt hun ketelmuziek overtrokken luid.
De e-mailkreet van de klagers luidt:
"KRO Ook Dat Nog, Stichting de Ombudsman en de Consumentenbond zijn het niet eens met de manier waarop consumenten worden geconfronteerd met de nieuwe Algemene Voorwaarden van T-Mobile.
Klanten moeten hun contract onvoorwaardelijk kunnen opzeggen wanneer de nieuwe Algemene Voorwaarden in het nadeel van de consument zijn. Abonnees hebben hierop gereageerd met een opzegging van hun T-Mobile contract.
De telecomaanbieder weigert deze opzeggingen per direct door te voeren.
Deze houding wekt de ergernis van Ook Dat Nog en de consumentenorganisaties. De partijen willen dat het bedrijf zijn klanten tegemoet komt en de opzeggingen per direct doorvoert.
Per 22 december 2003 veranderen de Algemene Voorwaarden van T-Mobile. Voor klanten van het bedrijf heeft deze beslissing negatieve gevolgen. Zo wordt onder andere de opzegtermijn verlengd van twee naar drie maanden.
...Als nieuwe Algemene Voorwaarden nadelig zijn voor de consument moet die een onmiddellijke ontbinding van het contract kunnen eisen. Het probleem is alleen dat in huidige wetgeving niet expliciet vermeld staat dat het opzeggen 'per direct' kan.
Daardoor word je als consument gedwongen om naar de rechter te stappen. T-Mobile zet met deze houding de consument met de rug tegen de muur, terwijl de wet er juist moet zijn ter bescherming van de consument.
T-Mobile gaat dus niet akkoord met het per direct opzeggen van het contract. Wel heeft het aangegeven dat gedupeerden die zich melden het aanbod krijgen om op twee maanden opzegtermijn te blijven zitten. Volgens Ook Dat Nog heeft nu nog maar een kleine groep mensen zich gemeld, want consumenten kennen vaak niet alle ins en outs van de wet. Het bedrijf zou dit aanbod dus naar alle abonnees moeten communiceren."
Als dit in de publiciteit komt, lopen er nog meer klanten weg. De actie van de drie clubs hebben in elk geval dit effect al bereikt. Dat wordt nog eens versterkt door kamervragen van SP-lid Arda Gerkens.
De drie clubs hebben nog een appeltje te schillen met T-Mobile: slecht bereik, verkeerde rekeningen en slechte service, zeggen ze.
Volgens de woordvoerster is alles in de haak: "We gaan naar drie maanden en dat is marktconform. Elke klant die klantenservice belt kan op de overeengekomen twee maanden opzegtermijn blijven zitten. Verder gaan we niet."
Volgens T-Mobile overdrijven de organisaties de hoeveelheid klachten: "Op 2 miljoen klanten kregen we 150 klachten over de algemene voorwaarden. Die nemen we natuurlijk serieus, maar het overgrote deel van de klanten gaat kennelijk akkoord."
(P7)
De e-mailkreet van de klagers luidt:
"KRO Ook Dat Nog, Stichting de Ombudsman en de Consumentenbond zijn het niet eens met de manier waarop consumenten worden geconfronteerd met de nieuwe Algemene Voorwaarden van T-Mobile.
Klanten moeten hun contract onvoorwaardelijk kunnen opzeggen wanneer de nieuwe Algemene Voorwaarden in het nadeel van de consument zijn. Abonnees hebben hierop gereageerd met een opzegging van hun T-Mobile contract.
De telecomaanbieder weigert deze opzeggingen per direct door te voeren.
Deze houding wekt de ergernis van Ook Dat Nog en de consumentenorganisaties. De partijen willen dat het bedrijf zijn klanten tegemoet komt en de opzeggingen per direct doorvoert.
Per 22 december 2003 veranderen de Algemene Voorwaarden van T-Mobile. Voor klanten van het bedrijf heeft deze beslissing negatieve gevolgen. Zo wordt onder andere de opzegtermijn verlengd van twee naar drie maanden.
...Als nieuwe Algemene Voorwaarden nadelig zijn voor de consument moet die een onmiddellijke ontbinding van het contract kunnen eisen. Het probleem is alleen dat in huidige wetgeving niet expliciet vermeld staat dat het opzeggen 'per direct' kan.
Daardoor word je als consument gedwongen om naar de rechter te stappen. T-Mobile zet met deze houding de consument met de rug tegen de muur, terwijl de wet er juist moet zijn ter bescherming van de consument.
T-Mobile gaat dus niet akkoord met het per direct opzeggen van het contract. Wel heeft het aangegeven dat gedupeerden die zich melden het aanbod krijgen om op twee maanden opzegtermijn te blijven zitten. Volgens Ook Dat Nog heeft nu nog maar een kleine groep mensen zich gemeld, want consumenten kennen vaak niet alle ins en outs van de wet. Het bedrijf zou dit aanbod dus naar alle abonnees moeten communiceren."
Als dit in de publiciteit komt, lopen er nog meer klanten weg. De actie van de drie clubs hebben in elk geval dit effect al bereikt. Dat wordt nog eens versterkt door kamervragen van SP-lid Arda Gerkens.
De drie clubs hebben nog een appeltje te schillen met T-Mobile: slecht bereik, verkeerde rekeningen en slechte service, zeggen ze.
Volgens de woordvoerster is alles in de haak: "We gaan naar drie maanden en dat is marktconform. Elke klant die klantenservice belt kan op de overeengekomen twee maanden opzegtermijn blijven zitten. Verder gaan we niet."
Volgens T-Mobile overdrijven de organisaties de hoeveelheid klachten: "Op 2 miljoen klanten kregen we 150 klachten over de algemene voorwaarden. Die nemen we natuurlijk serieus, maar het overgrote deel van de klanten gaat kennelijk akkoord."
(P7)
Re: Zelfs opzeggen T-|Mobile verloopt rot!
Ik merk dat er veel aanhangers zijn van de letter van de overeenkomst. AV is AV en daarmee uit. Dat doet geen recht aan wat AV in weze zijn -> veelal ongelezen extra voorwaarden. De eigenlijke functie van AV zijn probleemoplossend. Voor standaardsituaties een standaard oplossing. Regelen in plaats van ongeregeld laten met onduidelijkheden achteraf. Daarvoor zijn AV.
Bedrijven gebruiken echter AV meer en meer voor hele andere zaken. Opzegtermijnen, wijzigingen, uitsluiting aansprakelijkheid etc. Dat is een kwalijke ontwikkeling, gezien de functie van AV en het feit dat ze nou juist nauwelijks gelezen worden in de praktijk. Vanwege dat laatste punt bestaat er nou juist wetgeving om enigszins deze AV misbruik te beteugelen. Helaas is onze wet niet duidelijk genoeg op vele punten, zodat de praktijk zich fijn bedient van deze handige opening voor allerlei beperkende en onredelijke bedingen in AV.
Enfin, contract is nog steeds contract (pacta sunt servanda), maar deze uitspraak is loos bij AV en eenzijdige wijzigingen daarvan. Men kan zijn of haar ziel gelukkig niet verkopen, wat er ook in AV staat![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Bedrijven gebruiken echter AV meer en meer voor hele andere zaken. Opzegtermijnen, wijzigingen, uitsluiting aansprakelijkheid etc. Dat is een kwalijke ontwikkeling, gezien de functie van AV en het feit dat ze nou juist nauwelijks gelezen worden in de praktijk. Vanwege dat laatste punt bestaat er nou juist wetgeving om enigszins deze AV misbruik te beteugelen. Helaas is onze wet niet duidelijk genoeg op vele punten, zodat de praktijk zich fijn bedient van deze handige opening voor allerlei beperkende en onredelijke bedingen in AV.
Enfin, contract is nog steeds contract (pacta sunt servanda), maar deze uitspraak is loos bij AV en eenzijdige wijzigingen daarvan. Men kan zijn of haar ziel gelukkig niet verkopen, wat er ook in AV staat
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Zelfs opzeggen T-|Mobile verloopt rot!
Als je de drie maanden opzegtermijn wilt ontlopen moet je voor 21 december hebben opgezegd, het kan zijn dat T-mobile je aanbiedt het contract af te kopen, maar als je contractvrij bent....
wel aantekenen... !!!
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)