Pagina 1 van 1
Discussie gesloten
Geplaatst: 10 dec 2003 16:34
door zoef
Beste Redactie,
Terwijl u schrijft; Het is echter van een bijzonder kinderachtig niveau om hier te blijven roepen dat u de overtuigende bewijzen hebt dat de pil werkt, terwijl u meerdere keren NIET bent ingegaan op onze hartelijke uitnodiging om hierover te praten in de uitzending.
vind ik het in het bijzonder kinderachtig dat u de discussie eenzijdig sluit. U begrijpt uiteraard dat slechts 1 onderzoek niet voldoende kan zijn om een product te keuren.
Dat ik niet ben ingegaan op uw verzoek om mee te werken en te verschijnen in de uitzending, is uitsluitend op nadrukkelijk verzoek geweest van de algemeen directeur van Firepower. Vraag Rosalie B.
Ik heb zowel van prof. Douglas als van Firepower een reactie gevraagd.
Zodra ik antwoorden, zowel positief als negatief, heb zal ik daarmee terug komen. Tenminste indien mij de kans wordt gegunt.
Het zal toch niet zo zijn dat Radar de knuppel in het hoenderhok gooit en vervolgens hard wegloopt.
Zoals ik al heb aangegeven ben ik bereid alle documentatie, zowel op cd-rom dan op papier, beschikbaar te stellen voor verder onderzoek.
Mocht de Firepower pill inderdaad zo slecht zijn dan prof. Moulijn beweerd, zal harde actie mijnerzijds niet uitblijven.
9 maanden werk, div. verblijven in het buitenland, alsmede alle communicatie en andere zakelijke kosten zullen dan worden verhaald bij Firepower. Ook steun aan prof. Douglas zal dan niet uitblijven.
Vooralsnog staan de resultaten van mij persoonlijk en vele anderen met mij, haaks op het verhaal welke in de uitzending naar voren is gekomen.
Even katten:
Niet om het 1 of ander; Op de site van u staat o.a. dat de pil € 1,70 kost, terwijl u verteld dat ze per 10 € 17,50 kosten.
Verder staat geschreven; De wagen zonder pil bleek 19 liter te hebben verbruikt en met pil maar liefst 23 liter. Dit kon toeval zijn, daarom reden we nogmaals met 1 auto het traject, maar ook tijdens deze rit bleek dat de wagen met pil zuiniger te rijden dan de wagen zonder pil.
Lees dit nog maar eens goed door.
Ook werd verteld dat er werd getankt en vervolgens 2 pillen in de tank werden gedaan.
Op de verpakking staat: Place Firepower Pill into tank prior to filling.
Dit houdt in: eerst de pil dan de brandstof.
Bij de aankoop van een blister pillen behoort te worden verteld dat het mogelijk is dat het brandstoffilter dichtslibt en wordt aangeraden na een aantal tankbeurten het filter te vervangen. Een dichtgeslibte filter zou ervoor zorgen dat het verbruik weer omhoog gaat.
De garantie dat de pill brandstof besparend zou zijn, is een verhaal dat in de wereld is gekomen door een aantal wederverkopers en gebruikers. Firepower geeft een niet goed geld terug garantie op de vermindering van schadelijke emissie, met name co2. Niet op vermindering van gebruik.
De garantie van $10.000.000 is bedoeld voor schade aan motoren.
Prof. Moulijn spreekt over een katalysator, die kapot kan gaan. Dit is geen motor onderdeel. Trouwens, ik herinner mij nog dat de katalysator eerst werd ingevoerd, toen bij de wet werd verboden en nu verplicht is gesteld bij nieuwe auto's.
Waarom zoveel tegengas? Ik ben nog niet overtuigd!
Ik vergeet nooit weer dat er jaren geleden 2 professoren waren die een onderzoek hadden gedaan naar de werking van yoghurt.
De 1 beweerde dat het kanker remmend zou zijn, terwijl de ander beweerde dat het kanker verwekkend zou zijn. Wat is er met de yoghurt gebeurd?
Graag tot een volgende keer.
Re: Discussie gesloten
Geplaatst: 11 dec 2003 01:02
door resp00112469
Al sinds mijn geboorte heet ik de Haas, sinds de fabeltjeskrant heb ik de bijnaam Zoef. Op internet gebruik ik regelmatig de gebruikersnaam Zoef of Zoef de Haas. Op dit forum schrijf ik uitsluitend onder mijn eigen naam en het gebruikersnummer. Met nadruk wil ik hier vermelden dat alle berichten op dit forum onder Zoef of Zoef de Haas, NIET!!!! door mij zijn geplaatst!
Vr.Gr. Hans.
Re: Discussie gesloten
Geplaatst: 11 dec 2003 13:19
door rijntje de vos
beste zoef ( gerard)
ik wil graag reageren op je schrijven op dit forum.
je vind het kinderachtig hoe de tros radar de pil heeft getest.
ik moet er eerlijkheidhalve bij zeggen dat wat er geschreven staat op site wel een beetje verwarrend is.
maar laten we eerlijk zijn de firepowerpil zoals hij heet doet niet hellemaal wat er beweert word door de mensen van mango-universe want die brengen toch dit product in nederland op de markt.
ik ben voor ongeveer een half jar terug ook benadert door mensen van mangouniverse.
die kwamen met het verhaal dat dit een geweldig product zou zijn.
en ik heb het motto wie niet waagt wie niet wint.
dus heb ik hem uitgeprobeerd, na enige tijd heb ik ook mensen op dit product gewezen en ook die hebben dit geprobeerd.
nu komt de uitslag van 10 totaal verschillende merken auto`s
en daarbij verschillende eigenaren de autos zijn stuk voor stuk in goede conditie en staat van onderhoud.
niet 1 van de auto`s reed ook maar een beetje zuiniger of werd ook maar een beetje pittiger zoals ook word verteld.
dit is toch wel vreemd of niet dan en het verhaal van dat je motor schoner zou gaan verbranden gaat al hellemaal niet op.
het zullen wel weer net zulke geweldige producten zijn als de rest van mango universe.
Re: Discussie gesloten
Geplaatst: 11 dec 2003 17:35
door zoef
Beste rijntje,
Nee, ik heet niet Gerard.
(Sorry Hans, dat je er evt. op aan wordt gekeken, een nickname is soms gewoon nodig.)
Naast de meldingen van grote bezuinigingen (200 tot 300 km. meer op een tank - vw tdi bussen) krijg ook ik diverse meldingen dat de Firepower pill niet zou werken. Raar maar waar. 1 product en toch die tegenstrijdigheden. Als ik niet zelf zoveel resultaat had gehad, had ik het ook al lang aan de kant gegooit.
Aan de andere kant heb ik van een diesel specialist hele goede berichten gehoord. Ook Dean Ellison, motor coureur superbike klasse 600 cc in Engeland heeft zeer veel lof over de pil. Nu zou het zo kunnen zijn dat die alles verteld wat hem goed uit komt omdat Firepower hem sponsort.
Voor mij blijft het een vreemd verhaal en ik ben dus ook op zoek naar antwoorden. Dat het door Mango Universe op de markt wordt gebracht staat daar los van. Zolang zij de bestellingen blijven uitleveren, hoor je mij daar niet over klagen. Ik koop, ik betaal en ik krijg thuis bezorgt.
Verder maak ik mij daar niet zo druk om.
Ik heb persoonlijk de laatste 20 tankbeurten gemiddeld 20% besparing gehad, wat neer komt op € 220,00 met een investering van 2 verpakkingen Firepower is € 35,00 Ik heb geen katalysator, dus als dat hetgeen is waar het schadelijk voor zou zijn, dan hoef ik me daar geen zorgen om te maken.
Begrijp me goed; Ik wil weten wat er aan de hand is en ik hoop dat het uiteindelijk wordt getest door de TNO.
Groeten, Zoef (fikkie, boris, whatever)
Re: Discussie gesloten
Geplaatst: 11 dec 2003 18:49
door rijntje
hallo zoef
wat betreft de pillen in vw tdi bussen ik ben zelfs techneut en je kan mij niet wijs maken dat een auto als vw in dit geval zuiniger gaat rijden dan hij al doet.
waarom ? Om de volgende reden deze motoren zijn zo preccies afgesteld de brandstofpomp word niet eens met een gaskabel geregeld maar electronisch.geregeld door een computer (e-gas)
en verklaar mij maar eens hoe het kan dat de afstelling van de brandstofpomp anders word door de pil want dat moet namelijk gebeuren om de auto zuiniger te laten lopen.
met de volgende reden hij is namelijk afgesteld op een bepaalde hoeveelheid brandstof per plunjer deze zit namelijk in de brandstofpomp en gaat open naar gelang de stand van het gaspedaal.
daar komt nog eens bij dat er op de vw een luchtmassaq meter zit die precies de hoeveelheid lucht voor dat moment regelt.
dit zit trouwens op de meeste recente auto`s
en geloof mij dat middelen toevoegen niet altijd ongevaarlijk is.
ik en mijn collega`s zien dit maar al te vaak.
wat mango-universe betreft het gaat nog goed met de leveringen.
maar ook hier heb ik al zeer vervelende berichten over gehoord.
als ik jou was zou ik er niet te veel geld en tijd in steeken dit hebben al veel mensen gedaan en zijn hier op leeg gelopen, nu ga jij natuurlijk zeggen dat dit aan de mensen zelf ligt maar dit is niet hellemaal waar.
de leiding van mango universe heeft vroeger ook de leiding gehad over vannilla nu word er gezegd dat deze mensen hier geen blaam treft.
maar het is toch vreemd dat het niet zo lekker meer loopt als voor een klein jaar terug.
en ik kan je verzekeren dat dit niet door de slechte economie komt.
sla er maar eens een paar oude kranten op na de groene amsterdammer de utrechtse courant het dagblad van het noorden.
ik noem er maar een paar.
ik kijk je er ook niet persoonlijk op aan hoor maar ik heb d pil uitvoerig getest met meerdere mensen en hij komt gewoon niet goed uit de bus jammer want wie wil er nu niet besparen in deze tijd
Re: Discussie gesloten
Geplaatst: 11 dec 2003 23:31
door zoef
Dank je Rijntje,
Voor de uitleg van het brandstofsysteem van de tdi en dat meen ik. Mijn (hobby) interesse ligt nl. bij auto's. Ik heb zelf een computer gestuurde injectie. De tdi bussen zijn o.a. van een vrouw die paarden heeft. Ze rijdt veel kilometers en soms met een kar. Een andere bus is van een vrachtwagen chauffeur. Beiden rijden sinds ze de Firepower pill gebruiken, zo'n 250 Km. gemiddeld meer. Zelf heb ik een gemiddelde besparing van 20% over meer dan 20 tankbeurten. Wat moet ik met die gegevens? Ik kan ze niet negeren. Zoals je al schreef; wie wil er nu niet besparen in deze tijd
Dat is het hem nou juist. Ik blijft zitten met de vraag: Wat, als?
Hoe kan het zijn dat er zoveel tegenstrijdigheden zijn?
Stel dat het product wel goed is voor b.v dieselmotoren. Wat heeft dat voor consequentie's? Wat gebeurt er dan met de olie handel en de economie. Vergeet niet dat 70% van de prijs van brandstof in de staatskas verdwijnt en verdwijnen doet het. Het is net zo vluchtig als de brandstof zelf. Heeft het product een toegevoegde waarde? Welke waarde? Een goede beoordeling kun je niet vormen op de verhalen van een paar honderd mensen. Er spelen vele factoren mee die beslissend zijn voor het resultaat. Je schrijft dat je een techneut bent, volgens mij ben je dan ook gek op allerlei gegevens over techniek. Ik tenminste wel. Indien je nieuwsgierig genoeg bent en/of mee wilt werken aan het onderzoek, wil ik je met alle plezier meer info opsturen en ik bedoel meer info. @ firepower.nu
Wat betreft Mango en de leiding daarvan, heb ik mijn huiswerk wel gedaan. Het gaat mij voornamelijk om het product Firepower.
Re: Discussie gesloten
Geplaatst: 12 dec 2003 14:31
door resp00122432
Beste zoef,
Wat ik niet begrijp is waarom je zoveel moeite doet om je gelijk te halen. Als je ervan overtuigd bent dat je pil werkt, waarom moet je hem dan hier aanprijzen. Radar heeft jouw product finaal de grond ingeboord. Dan ga je hem toch niet hier aanprijzen, of zie ik het nu verkeerd. Trouwens je kan juridische stappen ondernemen tegen radar wegens smaad. Misschien een tip.
Weet je waar je hem het beste kan aanprijzen, dat is bij Tel Sell. Gegarandeerd succes. Gewoon een goed verkoop verhaaltje maken en de aanvragen stromen binnen. Probeer het eens. En mocht je daardoor dikke winst maken, dan hoor ik graag van je hoe we de winst gaan delen.
Groetjes,
Jan[/b]
Re: Discussie gesloten
Geplaatst: 12 dec 2003 14:48
door Gast
Ik denk ook dat je beter je geluk bij Tellsell kan gaan beproeven. Weinig kans dat je hier nog klanten krijgt.
Re: Discussie gesloten
Geplaatst: 12 dec 2003 18:50
door Franzen
Stop er gewoon een dikke hondedrol in ........net zo goed voor je katalysator als die pil.
Heb hem geprobeerd, nou mooi na een half jaar het spul naar de knoppen. Toeval? De garagehouder wist het niet, maar kende de vage verhalen van de pil wel. Zijn vrouw was ook aan de pil en die werkte ook niet goed wohahahahahahahahaahaha.......
gegroet u allen en ik neem nog maar een pilletje
Re: Discussie gesloten
Geplaatst: 13 dec 2003 16:28
door Ogen open
Ik zie deze onzin al wat langer waaien op het internet.
Postieve verhalen zijn allemaal mensen van de maker en zijn medewerkers .En je kan inderdaad naar Tell-Sell daar verkopen ze genoeg dingen die niet werken .
De volgende keer maar een ander produkt verkopen in een busreisje.
Bedoel maar ,als je goed verteld gelooft iedereen het.
Maar ik niet hoor.
Re: Discussie gesloten
Geplaatst: 13 dec 2003 16:33
door Gast
Wat heeft dit trouwens met piramidespelen te maken.
Zie ik welk subforum het is in geplaatst.
Is wel toepasselijk want dit is natuurlijk oplichterij.
Re: Discussie gesloten
Geplaatst: 13 dec 2003 17:31
door annoniem
wat dit met piramidespelen heeft te maken is het volgende.
de pillen zij te koop bij mango-universe (die word geleid door g.j wessil en m francoise)
allebie werkzaam geweest met vannilla het zijn eerste klas praatjesmakers.
als je meer van deze pillen wilt verkopen etc etc moet je je eerst laten inschrijven bij hun organisatie.
anders kun je niet de pillen verkopen volgens hun en het is natuurlijk de bedoeling dat jij ook weer mensen gaat strikken voor deze of andere zaken die ze doen poedertjes verkopen schoonmaak artikelen etc etc.
en de pest is er zijn al honderden mensen ingetrapt .
dus heeft dit in zekere zin iets met piramidespelen te maken het moest eigenlijk niet meer mogelijk zijn dat deze mensen op wat voor mannier dan ook nog zaken kunnen doen.
Re: Discussie gesloten
Geplaatst: 13 dec 2003 17:57
door Zoef
Beste Jan,
Het is niet dat ik mijn gelijk probeer te halen, ik probeer de waarheid te achterhalen. Waarom? Omdat ik er veel tijd, geld en energie in heb gestoken. Wat heb ik er voor terug gekregen? Veel tegenstrijdigheden, al dan niet onderbouwt met onderzoeken en testen. Je schreef: Trouwens je kan juridische stappen ondernemen tegen radar wegens smaad.
Dit is niet mijn opzet, ik wil graag samenwerken om zodoende te achterhalen wat er nu precies aan de hand is. Er zijn genoeg mensen die hun oordeel klaar hebben, zonder het zelf te onderzoeken. Iemand roept dat een product ronduit slecht is en men gelooft dat. Gebasseert op wat?
Neem nu eens Franzen, die schreef: Stop er gewoon een dikke hondedrol in ........net zo goed voor je katalysator als die pil.
Heb hem geprobeerd, nou mooi na een half jaar het spul naar de knoppen. Toeval? De garagehouder wist het niet, maar kende de vage verhalen van de pil wel. Zijn vrouw was ook aan de pil en die werkte ook niet goed wohahahahahahahahaahaha.......
Daar kun je dus niets mee, of wel dan? ......het spul naar de knoppen.....net zo vaag dus als de verhalen die de garagehouder heeft gehoord.
Ik heb een aantal e-mails gestuurd naar de verschillende departementen en staatslieden die over dit onderwerp gaan, helaas gaat dat allemaal erg traag. Mijn mening is dat mocht het product Firepower echt slecht zijn, dan dient het van de markt te worden geweerd en wel met strenge maatregelen. Mocht het wel goed zijn, dan dient het te worden bekeken hoe we het het beste kunnen toepassen.
Denk aan de ontwikkeling van bv Shell Pura. Natuurlijk komen we dan weer bij de vraag, wat doet het met de economie en de staatskas.
Op dit moment is het voor mij nog even afwachten op antwoord van Radar, Firepower, prof. Douglas, Ministerie van Verkeer en Waterstaat, de minsister president, de Europese commissie van verkeer en nog een aantal.
Om een goed overzicht te verkrijgen over de meldingen van consumenten, heb ik een nieuw forum geopend onder de rubriek:
Auto/motor/fiets, genaamd: Oproep! Firepower nep of niet?
Ik hoop op een volwassen medewerking, al is dat voor sommigen teveel gevraagd.
Alvast bedankt.
Re: Discussie gesloten
Geplaatst: 14 dec 2003 00:27
door Fire
Ik dank dat het daar ook thuis hoort en niet bij piramidespelen.
Ondanks dat iemand hier zegt dat het ook op deze manier iets wat helemaal niet in de uitzending is gezegd
Re: Discussie gesloten
Geplaatst: 27 jan 2004 23:52
door MI
Beste Zoef,
Als een pil zou werken, waarom gebruiken brandstof leveranciers het dan niet? Het is toch een Uniek Selling Point voor bijv Shell om maar eens een kleintje te noemen. Maar misschien weet u het beter....
U schrijft dat u in een auto rijdt met moderne injectie, (dus U9 op uw kentekenbewijs) en toch geen cat. Dat milieu is toch niet zo belangrijk voor u blijkbaar. Buiten het feit dat dat gewoon strafbaar is.U gebruikt het milieu echter wel als verkoop argument. Bovendien is een schade aan de cat. niet snel terug verdiend.
Dus mocht de pil al een besparing opleveren, u beweert zelfs 20%, dan wordt dit weer ruimschoots teniet gedaan door de cat. die vroegtijdig de pijp aan Maarten zal geven. Om even de gedachten te bepalen: een cat. kost gemiddeld 1200 tot 1400 euro. Hoe veel wilt u rijden om dat terug te verdienen? En dan nog er vanuitgaande dat de pil werkt.
Maar u begrijpt het al: mensen die in dat soort dingen geloven, geloven in sprookjes. als het toevoegen van een simpel pilletje aan de brandstof al zoveel voordeel zou brengen, waarom gebruiken miljarden bedrijven als Shell en General Motors enz.. het dan niet....wie dat antwoord weet verdient een standbeeld.
vr. gr.
MR2