Asus laptop reparatie klopt van geen kanten.
Geplaatst: 10 sep 2012 15:39
Een 3-tal maanden terug heb ik ook een topic geplaatst. Daarna ben ik gestopt met hulp zoeken. Nu een paar maanden later is het probleem nog steeds niet opgelost. Vandaar dat ik wederom jullie hulp vraag.
Mijn laptop, gekocht op mei 2011, is defect gegaan en deze heb ik begin Juni opgestuurd. Ik kreeg een melding van Asus dat deze laptop pas op 28-09-2012 gemaakt kon worden, ivm missende onderdelen. Daar ging ik niet mee akkoord. De verkopende partij heeft er druk achter gezet en uiteindelijk had ik na een maand mijn laptop terug.
De laptop had een vervangen moederboard en een vervangen LCD-scherm(?). Ik wist van het probleem met de moederboard, het beeldscherm begreep ik niet, maar toen ik navraag deed bleek het uit voorzorg gedaan te zijn. "Netjes", was mijn eerste reactie. Ik was blij mijn laptop terug te hebben, tot dat ik de temperatuur al weer snel op de 80 zag staan na enkele minuten gestart. Niets aan gedaan dus. Daarnaast valt de laptop met gemiddeld 40% batterij, plotseling uit. Deze 2 klachten waren vermeld, maar Asus zag geen problemen.
Nu zou het bedrijf waar ik de laptop heb gekocht deze in behandeling nemen, achteraf was dat gewoon "na overleg de laptop alsnog naar Asus repaircentre sturen", maar dat laat ik maar even voor wat het is.
Een maand later krijg ik op een wat klungelige wijze mijn laptop terug. Maar ik ben al lang blij, als deze nu ook gemaakt is. Ik open de doos "Hardeschijf vervangen". Geen idee waarom, maar misschien dat daar het probleem lag met de hitte en de batterij. Ik open de laptop, heb hem enkele minuten aanstaan. En valt wéér op 50% batterij uit.
Ik werd er even ontoepasselijk van, bel het verkopende bedrijf. Aardige man voor de verandering en deze man heeft een gedetailleerde navraag uitgezet. Ik kon ten minste de laptop aan de stroom gebruiken in de hoop dat de hitte niets zou kapot maken, want ik liep inmiddels tot 2 weken toe achter, met school.
Zaterdag middag zet ik de laptop aan, kijk om. Wanneer ik terug kijk om aan de slag te gaan met mijn laptop, heb ik een blue screen of death. "ZUCHT!", code genoteerd. "mogelijk probleem met hardeschijf" kom ik daarna achter. En ja, je leest het, de hardeschijf (waar eerst niets mis mee was) hebben ze vervangen, waardoor mijn hele laptop nu niet meer werkt.
Het begon onschuldig met haperingen van een halve seconde, waarin de computer niets deed. (audio/video/muis deed dan ook niets) Maar dat escaleerde snel toen hij zondag al 15 minuten deed over opstarten. Hij geen verbinding maakt met mijn draadloos netwerk en ik gemiddeld 3 letters per minuut kan typen omdat de computer de rest van de tijd niet reageert.
Vandaag weer gebeld (na de telefoon storing van vanmiddag), krijg ik een andere vrouw aan de lijn "we gaan het toevoegen aan de uitzetting die vrijdag is gedaan", waarop ik antwoord dat ik al 3 maanden aan het wachten ben en nu toch ècht een oplossing voor dit hele probleem wil. "Dat kan ik helaas niet beslissen meneer."
Oftewel ik zit hier te kijken, na 3 maanden (waarvan 2 maanden in reparatie) laptop niet gemaakt, geen antwoord op enkel van mijn mails die ik heb gestuurd en tig beloftes niet nagekomen vanuit hun kant.
Ik weet niet meer wat ik kan doen, want mijn laptop is een vereiste voor mijn opleiding, ik had verwacht dat 3 maanden genoeg was voor een oplossing, maar het tegendeel blijkt bewezen. Iemand enig idee hoe ik druk kan uitoefenen? of moet ik dit alles maar gewoon uitzitten?
Mijn laptop, gekocht op mei 2011, is defect gegaan en deze heb ik begin Juni opgestuurd. Ik kreeg een melding van Asus dat deze laptop pas op 28-09-2012 gemaakt kon worden, ivm missende onderdelen. Daar ging ik niet mee akkoord. De verkopende partij heeft er druk achter gezet en uiteindelijk had ik na een maand mijn laptop terug.
De laptop had een vervangen moederboard en een vervangen LCD-scherm(?). Ik wist van het probleem met de moederboard, het beeldscherm begreep ik niet, maar toen ik navraag deed bleek het uit voorzorg gedaan te zijn. "Netjes", was mijn eerste reactie. Ik was blij mijn laptop terug te hebben, tot dat ik de temperatuur al weer snel op de 80 zag staan na enkele minuten gestart. Niets aan gedaan dus. Daarnaast valt de laptop met gemiddeld 40% batterij, plotseling uit. Deze 2 klachten waren vermeld, maar Asus zag geen problemen.
Nu zou het bedrijf waar ik de laptop heb gekocht deze in behandeling nemen, achteraf was dat gewoon "na overleg de laptop alsnog naar Asus repaircentre sturen", maar dat laat ik maar even voor wat het is.
Een maand later krijg ik op een wat klungelige wijze mijn laptop terug. Maar ik ben al lang blij, als deze nu ook gemaakt is. Ik open de doos "Hardeschijf vervangen". Geen idee waarom, maar misschien dat daar het probleem lag met de hitte en de batterij. Ik open de laptop, heb hem enkele minuten aanstaan. En valt wéér op 50% batterij uit.
Ik werd er even ontoepasselijk van, bel het verkopende bedrijf. Aardige man voor de verandering en deze man heeft een gedetailleerde navraag uitgezet. Ik kon ten minste de laptop aan de stroom gebruiken in de hoop dat de hitte niets zou kapot maken, want ik liep inmiddels tot 2 weken toe achter, met school.
Zaterdag middag zet ik de laptop aan, kijk om. Wanneer ik terug kijk om aan de slag te gaan met mijn laptop, heb ik een blue screen of death. "ZUCHT!", code genoteerd. "mogelijk probleem met hardeschijf" kom ik daarna achter. En ja, je leest het, de hardeschijf (waar eerst niets mis mee was) hebben ze vervangen, waardoor mijn hele laptop nu niet meer werkt.
Het begon onschuldig met haperingen van een halve seconde, waarin de computer niets deed. (audio/video/muis deed dan ook niets) Maar dat escaleerde snel toen hij zondag al 15 minuten deed over opstarten. Hij geen verbinding maakt met mijn draadloos netwerk en ik gemiddeld 3 letters per minuut kan typen omdat de computer de rest van de tijd niet reageert.
Vandaag weer gebeld (na de telefoon storing van vanmiddag), krijg ik een andere vrouw aan de lijn "we gaan het toevoegen aan de uitzetting die vrijdag is gedaan", waarop ik antwoord dat ik al 3 maanden aan het wachten ben en nu toch ècht een oplossing voor dit hele probleem wil. "Dat kan ik helaas niet beslissen meneer."
Oftewel ik zit hier te kijken, na 3 maanden (waarvan 2 maanden in reparatie) laptop niet gemaakt, geen antwoord op enkel van mijn mails die ik heb gestuurd en tig beloftes niet nagekomen vanuit hun kant.
Ik weet niet meer wat ik kan doen, want mijn laptop is een vereiste voor mijn opleiding, ik had verwacht dat 3 maanden genoeg was voor een oplossing, maar het tegendeel blijkt bewezen. Iemand enig idee hoe ik druk kan uitoefenen? of moet ik dit alles maar gewoon uitzitten?