Hallo,
Ik werk al meer dan 10 jaar bij een Nederlandse firma. Hier heb ik vorige maand een offerte mogen/moeten indienen voor een nieuwe firmawagen. Je mag bij deze firma zelf een wagen van een lijst van Best Cars kiezen binnen een bepaald budget.Ik ben over mijn budget heen gegaan en moet aankomend lease contract van 48 maanden een bepaald bedrag terug betalen. Allemaal geen probleem, als ik nu net geen waanzinnig aanbod heb gekregen om bij een ander bedrijf te gaan werken. Ik zit in de laatste fasen van de onderhandeling en verwacht een deze dagen te gaan tekenen.
Nu is mijn vraag, de nieuwe leasewagen is nog niet daadwerkelijk besteld. En ik denk dat het vreselijk lullig is als ik de bestelling gewoon laat doorgaan. Dan zit mijn oude firma met een nieuwe wagen waar niemand in rijdt. In mijn contract staat dat ik moet proberen om mijn nieuwe werkgever zo ver kan krijgen om mijn lease contract over te nemen, maar dat is in dit geval niet mogelijk want ik ga nu in Belgie werken. Ik moet wel direct de kosten terugbetalen die ik over budget ben gegaan, deze wil mijn nieuwe werkgever mij terugbetalen, dus ook geen probleem.
Ik wil de bestelling nog 3 weken laten uitstellen, ik wil voor 1 oktober ontslag indienen.
Hoe kan ik dit zo netjes mogelijk oplossen??
Vriendelijke groet, Marion
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ontslag nemen maar net nieuwe leasewagen besteld?
-
Re: Ontslag nemen maar net nieuwe leasewagen besteld?
Als u een dezer dagen inderdaad gaat tekenen waarom dan de bestelling 3 weken uitstellen ? Nadat u getekend heeft kunt u toch ook aangeven wat uw voornemens zijn. Dan hoeft de bestelling maar een paar dagen uitgesteld te worden.gebruikersnaam73 schreef: Ik zit in de laatste fasen van de onderhandeling en verwacht een deze dagen te gaan tekenen.
...
Ik wil de bestelling nog 3 weken laten uitstellen, ik wil voor 1 oktober ontslag indienen.
Dit strookt niet met de topictitel dus kan verwarring opleveren.gebruikersnaam73 schreef: Nu is mijn vraag, de nieuwe leasewagen is nog niet daadwerkelijk besteld.
Onmogelijk is een heel groot woord. Er zullen vast mogelijkheden zijn alleen kan dit nogal ingewikkeld zijn en wilt u daar begrijpelijkerwijs de nieuwe werkgever niet mee opzadelen. Of is het mogelijk interessanter in België een nieuwe leaseauto uit te zoeken, wellicht vanwege een lagere aanschafprijs en dus leaseprijs.gebruikersnaam73 schreef: In mijn contract staat dat ik moet proberen om mijn nieuwe werkgever zo ver kan krijgen om mijn lease contract over te nemen, maar dat is in dit geval niet mogelijk want ik ga nu in Belgie werken.
-
Re: Ontslag nemen maar net nieuwe leasewagen besteld?
Waarom cancel je de bestelling niet gewoon met de argumentatie dat je nog even de eventuele fiscale consequenties van het nieuwe beleid wilt bekijken alvorens een definiteve keuze te makenHoe kan ik dit zo netjes mogelijk oplossen??