Nokia Garantie lachwekkend
Geplaatst: 11 sep 2012 14:15
Beste Mensen,
Ik heb een tijdje terug (21 november 2011) een Nokia Lumia 800 aangeschaft voor de niet geringe prijs van €480,-. Deze telefoon vertoonde qua batterij al tijden problemen aangezien het toestel soms gewoon niet meer aanging nadat hij was uitgezet en het wel uren duurde voordat hij weer aan ging (hierover staan meer klachten op dit forum).
Ook softwarematig is het toestel dramatisch te noemen aangezien er bijvoorbeeld op WhatsApp alleen berichten binnenkomen als men de applicatie opent. Ook sms berichten kwamen soms dagen later binnen en dit ligt zeker niet aan mijn provider.
Software-Update mislukt; Toestel kapot
Omdat er zo'n beetje elke dag een pop-up op mijn scherm verscheen met de tekst dat er een nieuwe software-update beschikbaar was heb ik dit maar gedaan. Vervolgens liep mijn toestel tijdens deze update vast. Hierna startte het programma waarop het toestel loopt (Windows Phone) niet meer op, terwijl de telefoon nog wel aan kon worden gezet.
Nokia Garantie
De afdeling Nokia Care is verantwoordelijk voor de afwikkeling van de garanties en reparaties. Deze afdeling is zo verschrikkelijk klantonvriendelijk dat dit niet met woorden is te beschrijven. Mijn toestel is 2.5 week weggeweest, in de tussentijd heb ik niets vernomen.
Na die tijd kreeg ik hem terug met het opschrift: ''BER Toestel niet hersteld onder fabrieksgrantie. GEEN GARANTIE: toestel onherstelbaar beschadigd. Beyond economic repair.''
De reden hiervoor was een verwaarloosbaar klein scheurtje op de voorkant van mijn telefoon. Vanzelfsprekend heeft dit scheurtje helemaal niets te maken met de softwarematige schade maar dit interesseert nokia natuurlijk helemaal NIKS want ze zijn allang blij dat ze jou de garantie hierdoor kunnen ontzeggen lijkt het.
En dat was het dan... Daar moet je het mee doen ookal ben je al jaren een trouw klant van Nokia.
Nokia zegt hetvolgende:
Hallo Rick,
Je toestel is inderdaad afgekeurd door de schade aan het touchscreen. Dit is geheel conform onze garantie voorwaarden, of de klacht hier nu door wordt veroorzaakt of niet. Ondanks we je teleurstelling begrijpen, de schade is geen productiefout en daardoor kunnen we binnen de garantie dus helaas niets voor je betekenen.
mvg, Mike, Nokia Care
ZE BEPALEN DUS ZELF DE GARANTIEREGELS!!!
Dit terwijl mijn product kapot gaat omdat hij softwarematig vastloopt door een update die NOTA BENE door NOKIA zelf wordt aangeraden!
De Nokia Lumia series zijn matige telefoons die softwarematig in de verste verte niet kunnen tippen aan de software op Apple telefoons.
Mijn advies: KOOP alstublieft voor u eigen bestwil deze niet-werkende toestellen niet!
Conclusie: Nokia schijnt zich weinig aan te trekken van klanten en probeert hen vooral zoveel mogelijk te frustreren. Het is opmerkelijk dat in een markt waar het bedrijf op technisch en softwarematig terrein compleet gedomineerd worden door Apple, toch besluit om klanten op deze wijze te behandelen.
Ik heb een tijdje terug (21 november 2011) een Nokia Lumia 800 aangeschaft voor de niet geringe prijs van €480,-. Deze telefoon vertoonde qua batterij al tijden problemen aangezien het toestel soms gewoon niet meer aanging nadat hij was uitgezet en het wel uren duurde voordat hij weer aan ging (hierover staan meer klachten op dit forum).
Ook softwarematig is het toestel dramatisch te noemen aangezien er bijvoorbeeld op WhatsApp alleen berichten binnenkomen als men de applicatie opent. Ook sms berichten kwamen soms dagen later binnen en dit ligt zeker niet aan mijn provider.
Software-Update mislukt; Toestel kapot
Omdat er zo'n beetje elke dag een pop-up op mijn scherm verscheen met de tekst dat er een nieuwe software-update beschikbaar was heb ik dit maar gedaan. Vervolgens liep mijn toestel tijdens deze update vast. Hierna startte het programma waarop het toestel loopt (Windows Phone) niet meer op, terwijl de telefoon nog wel aan kon worden gezet.
Nokia Garantie
De afdeling Nokia Care is verantwoordelijk voor de afwikkeling van de garanties en reparaties. Deze afdeling is zo verschrikkelijk klantonvriendelijk dat dit niet met woorden is te beschrijven. Mijn toestel is 2.5 week weggeweest, in de tussentijd heb ik niets vernomen.
Na die tijd kreeg ik hem terug met het opschrift: ''BER Toestel niet hersteld onder fabrieksgrantie. GEEN GARANTIE: toestel onherstelbaar beschadigd. Beyond economic repair.''
De reden hiervoor was een verwaarloosbaar klein scheurtje op de voorkant van mijn telefoon. Vanzelfsprekend heeft dit scheurtje helemaal niets te maken met de softwarematige schade maar dit interesseert nokia natuurlijk helemaal NIKS want ze zijn allang blij dat ze jou de garantie hierdoor kunnen ontzeggen lijkt het.
En dat was het dan... Daar moet je het mee doen ookal ben je al jaren een trouw klant van Nokia.
Nokia zegt hetvolgende:
Hallo Rick,
Je toestel is inderdaad afgekeurd door de schade aan het touchscreen. Dit is geheel conform onze garantie voorwaarden, of de klacht hier nu door wordt veroorzaakt of niet. Ondanks we je teleurstelling begrijpen, de schade is geen productiefout en daardoor kunnen we binnen de garantie dus helaas niets voor je betekenen.
mvg, Mike, Nokia Care
ZE BEPALEN DUS ZELF DE GARANTIEREGELS!!!
Dit terwijl mijn product kapot gaat omdat hij softwarematig vastloopt door een update die NOTA BENE door NOKIA zelf wordt aangeraden!
De Nokia Lumia series zijn matige telefoons die softwarematig in de verste verte niet kunnen tippen aan de software op Apple telefoons.
Mijn advies: KOOP alstublieft voor u eigen bestwil deze niet-werkende toestellen niet!
Conclusie: Nokia schijnt zich weinig aan te trekken van klanten en probeert hen vooral zoveel mogelijk te frustreren. Het is opmerkelijk dat in een markt waar het bedrijf op technisch en softwarematig terrein compleet gedomineerd worden door Apple, toch besluit om klanten op deze wijze te behandelen.